Eräs tuttu lääkäri totesi kerran..(tämä teille alapäänne näyttämistä pelkäävät)
"Jos ei ole valmis käymään gynekologilla, ei ole valmis harrastamaan seksiä". Nyrkkisäännöksi teille tämmöinen.
Kommentit (75)
Miehet voivat vastaavasti käydä andrologin vastaanotolla jos joku miettii.
Mä en oo vieläkään valmis ja kaksi lasta hankittuna.
Vierailija kirjoitti:
No onpas tyhmä vertaus. Hieman eri asia näyttää omalle rakkaalle alakertaansa kun olla gynen ronkittavana!
Mua ei ainakaan yksikään gyne ole koskaan "ronkkinut".
Ai pitää olla valmis antamaan kenen tahansa ronklata to osaa?
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut gynellä jos sinulla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas tyhmä vertaus. Hieman eri asia näyttää omalle rakkaalle alakertaansa kun olla gynen ronkittavana!
Okei , että kun sua ei oo, niin ei oo ketään muutakaan?
Kyllä mua vaan on ronkittu ja kaiveltu hyvinkin kipeästi. On arvosteltu ja vähätelty.
Nautin seksistä , mutta joka kerta gyne käynti on yhtä ällöttävä kokemus.
Jos arastelee kannattaa valita naisgyne. Itse ainakin menen mielummin naisgynelle.
Kerran kyselin aikaa terveysasemalle. Siel olisi ollut joku ulkomaalainen mieslääkääri, joka ei yleensä tee "näitä" juu ei. Maksoin mielummin yksityisen gyniksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua vaan on ronkittu ja kaiveltu hyvinkin kipeästi. On arvosteltu ja vähätelty.
Paskanmarjat!
Vierailija kirjoitti:
Jos arastelee kannattaa valita naisgyne. Itse ainakin menen mielummin naisgynelle.
Kerran kyselin aikaa terveysasemalle. Siel olisi ollut joku ulkomaalainen mieslääkääri, joka ei yleensä tee "näitä" juu ei. Maksoin mielummin yksityisen gyniksen.
Mulla yksi järkyttävä kokemus ihan hirveältä miesgyneltä ja sitten kokemusta kolmesta aivan mahtavasta naisgynestä.
AINA naisgyne jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinua on arvosteltu ja vähätelty? Ja miten aina voi olla ällöttävää? Monestiko olet käynyt gynetutkimuksessa/papassa?
Mihin gynekologia tarvitsee jos aikoo seksiä harrastaa?
Lääkäri tai hoitaja ei näe ihmistä seksuaalisesti.Tyhmää oletusta tuokin
Olen käynyt useallakin lääkärillä tutkittavana ja kyllä kipeintä on tehnyt naisen käsittelyssä. Miehet olleet hellävaraisempia.
Vierailija kirjoitti:
Ai pitää olla valmis antamaan kenen tahansa ronklata to osaa?
Ei, vaan pitää olla valmis antamaan lääkärin tehdä tutkimuksensa. Ihan sinun omaksi parhaaksi.
Mites miesten henkinen kypsyys harrastaa seksiä testataan? Moniko mies esim. käy eturauhastutkimuksissa KOSKAAN elämässään? Ja joo, tiedän, mitä kautta se tutkitaan.
Ai niin, mutta miesten sukuelimet ovat yksityisasia, naisten eivät.
Typerä vertaus. Lääkäri on täysin vieras ihminen jota et ole koskaan tavannut ennen olkoon vaikka kuinka paljon lääkäri. Sama juttu kun antais kenen tahansa kauppakeskuksessa vastaan tulevan miehen/naisen katsoa ja koskettaa alapäätäsi. Oma puoliso, seurustelukumppani on täysin eriasia. Tiedän kyllä että on ihmisiä jotka jakelee alapäätänsä sinne ja tänne mutta se ei kuulu ainakaan omaan tyyliini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut gynellä jos sinulla on lapsia.
Mihin tämä väite perustuu?
Mulla on kaksi lasta, mutta heidän takiaan en ole koskaan gynekologilla käynyt.
Muuten toki, mutta sellaisiakin tiedän, jotka ovat yli 30-vuotiaita, mutta eivät ole koskaan vastaanotolle menneet. Joko ei ole ollut mitään vaivaa tai sitten ajatus on vain kammoksuttanut.
Mielestäni gynekologin pelkääminen on vähän hassua. Se on heidän ammattinsa ja heillä on vaitiolovelvollisuus. Kaikkea ei voi kuitenkaan rationaalisesti selittää, pelkääväthän ihmiset paljon hölmömpiäkin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinua on arvosteltu ja vähätelty? Ja miten aina voi olla ällöttävää? Monestiko olet käynyt gynetutkimuksessa/papassa?
No ihan kuule kipujani ja vuotojeni määrää on vähätelty. Ei voi sattua / vuotaa niin paljon. Sanoo mies gyne.
Kyllä se kuule on ällöttävää kun sinuun sattuu ja silti painellaan ja kaivellaan. Mulla ei ole masokistisia piirteitä joten en tykkää kivusta!
No gynellä olen käynyt 13 vuotiaasta asti, nyt ikää 37. Eli kyllä siellä ravattu on.
Vasta nyt on tajuttu että mä oikeasti vuodan kuin seula kun jatkuva anemia päällä ja kun selvisi , että endo kiinnikkeitä alapää täynnä , että joo sitä tosiaan sattuu.
Onneksi kohdunpoisto edessä , loppuu ainakin vuodot.
Se , että itseen ei koske tai gynellä käynti on piece of cake niin kannattaa arvastaa ajatusta, että muita voi sattua tai jollakin voi olla henkisesti rankkaa olla "ronkittavana".
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jopa käynyt lapsettomuushoidoissa eli näyttämässä alapäätä vähän väliä, ehkä n 30 kert yhteensä, veljeni vaimon isälle ja ystäväni äidille sekä enoni naapurille. Olivat alan erikoislääkäreitä ja vasta jälkeenpäin sain tietää noi kytkökset lähipiiriin. Veljen vaimon isän tapasinkin sitten ristiäisissä ja ihmettelin, että miten se on niin tutun näköinen ja niminen... että yksi tavallinen gynekäynti ei kyllä ole mitään näihin verrattuina...