Eräs tuttu lääkäri totesi kerran..(tämä teille alapäänne näyttämistä pelkäävät)
"Jos ei ole valmis käymään gynekologilla, ei ole valmis harrastamaan seksiä". Nyrkkisäännöksi teille tämmöinen.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo vieläkään valmis ja kaksi lasta hankittuna.
Et ole siis käynyt koskaan gynellä?? Oho! Käivkö sulla joku lapsenpääsätjä kootna ronkkimassa toukat ulos vai pullautitko ihan itse sahajauhoille?
Vierailija kirjoitti:
Gynekologi = toosastaennustaja
= Rako-Roope :-)
Vierailija kirjoitti:
No onpas tyhmä vertaus. Hieman eri asia näyttää omalle rakkaalle alakertaansa kun olla gynen ronkittavana!
Et tajunnut tajuta. Mun mielestä lääkäri on oikeassa, ka se tarkoittaa että jos et ole valmis ottamaan vastuuta seksuaaliterveydestäsi, et ole valmis siihen aktiinkaan.
Todella huono ja ajattelematon nyrkkisääntö, sillä ammattitaitoinen ja osaava lääkäri ei edes ajattele potilasta seksuaalisesti.
Gyneä voi tarvita nuori tyttö, joka ei ole seksuaallisesti kypsä ja myös toisin päin.
Anna kun arvaan: Gyne on vanha mies
Itse harrastanut 15kesäsestä saakka seksiä,en kertaakaan gynellä. Nyt 18v:D
En näe mitään syytä mennä gynelle, kun minut on steriloitu, joten en tarvitse pillerireseptiä. Huvikseenko sinne pitäisi mennä? Kuuteen vuoteen en ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä mennä gynelle, kun minut on steriloitu, joten en tarvitse pillerireseptiä. Huvikseenko sinne pitäisi mennä? Kuuteen vuoteen en ole käynyt.
En tiennytkään, että sterilointi suojaa syövältä ja muilta vaivoilta, mitä gynekologilla tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina ihmetyttänyt tämä, että naisen alakerta on muka ihmiskehon AINOA paikka, jota pitäisi jatkuvasti syynätä lekurilla. Todellinen tautipesäke.
Yleisin kuolinsyy Suomessa (sairauksiin liittyen) on kuitenkin sydän- ja verisuonitaudit. Kantsis niitä osia ennemmin tutkituttaa. Miesten ja naisten.
Ainoa järkevä, ei-syyllistävä kommentti koko ketjussa. Kiitos.
T. Lääkäripelkoinen (ei pelkkä gyne)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että sterilointi suojaa syövältä ja muilta vaivoilta, mitä gynekologilla tutkitaan.
Syöpä voi olla vaikka sisäelimissä. Ei niitäkään ole tarvetta jatkuvasti tutkia.
Kyllä se gynekäynti kerran vuodessa suojaa mm. keuhkosyövältä, sydänkohtaukselta, ihosyövältä ja mitä näitä nyt on. Eiku.
Moni gynekin myöntää, ettei siellä lekurilla tartte ravata vuoden välein varmuuden vuoksi. Se on ERIKOISLÄÄKÄRI. En käy myöskään korvaspesialistilla tutkituttamassa, onko sisäkorvassa kasvaimia vuoden välein.
Kaikki eivät halua käyttää hormonaalista ehkäisyä.
Aina on ollut itselläni asiallinen gynekologi. Sekä miehiä, että naisia. Kyllä se on melkoisen paljon kiinni omasta itsestä eli jos menee lääkärille näyttämään alapäätään, niin ei tarvi punastella ja kulkea sääret ristissä. Sitä tämä ap:n mainitsema lääkäri varmaan tarkoitti. Luonnollinen asia, samaa nahkaa siellä on kuin nenänpäässäkin.
Aika typerä vertaus. Yleensä seksiä harrastetaan halusta, gynellä käydään "pakollisena pahana" tutkimassa, onko kaikki ok. Mulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia kummassakaan asiassa, mutta en minä riemusta kiljuen mene gynekologille, sänkyyn taas voisin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Mites miesten henkinen kypsyys harrastaa seksiä testataan? Moniko mies esim. käy eturauhastutkimuksissa KOSKAAN elämässään? Ja joo, tiedän, mitä kautta se tutkitaan.
Ai niin, mutta miesten sukuelimet ovat yksityisasia, naisten eivät.
Karkeasti arvioiden lähes jokainen yli 50-vuotiaaksi elävä mies joutuu ainakin kerran eturauhasen tutkintaan
semmosianaisia on myös jotka hakeutuu mies gynellle pelkästään jännityksen toivossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas tyhmä vertaus. Hieman eri asia näyttää omalle rakkaalle alakertaansa kun olla gynen ronkittavana!
Mua ei ainakaan yksikään gyne ole koskaan "ronkkinut".
Okei , että kun sua ei oo, niin ei oo ketään muutakaan?
Kyllä mua vaan on ronkittu ja kaiveltu hyvinkin kipeästi. On arvosteltu ja vähätelty.
Nautin seksistä , mutta joka kerta gyne käynti on yhtä ällöttävä kokemus.
Paskanmarjat!
Annoit sitten esimerkin vähättelystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se gynekäynti kerran vuodessa suojaa mm. keuhkosyövältä, sydänkohtaukselta, ihosyövältä ja mitä näitä nyt on. Eiku.
Moni gynekin myöntää, ettei siellä lekurilla tartte ravata vuoden välein varmuuden vuoksi. Se on ERIKOISLÄÄKÄRI. En käy myöskään korvaspesialistilla tutkituttamassa, onko sisäkorvassa kasvaimia vuoden välein.
Kaikki eivät halua käyttää hormonaalista ehkäisyä.
Gynekologinen tutkimus olisi pitäisi suorittaa 5 vuoden välein. Tässä kylässä se pitää tehdä että saa hormonaalisen ehkäisyn, jos sellaisen haluaa. En ymmärrä mikä lääketieteellisissä tutkimuksissa on niin kamalaa. Olen seissyt myös röntgenissä pelkissä alushousuissa kun joku nuori jannu asetteli minua oikeaan asentoon. Viimeisimmällä gynekäynnillä paikalla oli myös kolme kandia ja kaikki siinä ronkkivat. En kokenut olevani kevytkenkäinen tai tilanteen olleen mitenkään seksuaalinen. Kysymyksessä oli lääketieteellinen tutkimus joka tehtiin minun terveyteni parhaaksi. Muistakaa sitten kun tulee omituisia vuotoja tai kipuja jotka voivat viitata syöpään ettette vaan mene levittelemään toosaanne lääkäreille, kun ette ole yleiseen käyttöön tarkoitettuja naisia, toivotte vaan ongelmien itsestään katoavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te saatte ehkäisynne jos ette suostu gyn. tutkimuksiin? Vai käytättekö kondomia vai peräti varmoja päiviä?
Oon kyllä itsekin sitä mieltä, että vastuulliseen seksielämään kuuluu seksuaaliterveydestä huolehtiminen sekä ehkäisy silloin kun lapsia ei haluta.
Miehet ei käy vastaavissa tutkimuksissa, koska penis nyt vaan ei ole yhtä herkkä ongelmille ja sairauksille kuin naisen synnytyselimet. Miehillä ei ole vuotohäiriöitä, kiinnikkeitä, endometrioosia, piileviä solumuutoksia hepin päässä tai bakteerivaginoosia. Miehet huomaavat muutokset itse, nainen ei sisällensä näe.
Näin ohimennen vaan totean, että ei pillereiden saamiseksi ole pakko käydä gynekologilla. Itsellä pillerit ollu jo muutaman vuoden ja kertaakaan ei ole tarvinnut käydä. Oon kyllä kerran gynellä käyny kun oli hiivatulehdus. Ja oli muuten vanhempi mies ja erittäin mukava 😊
Juu, gynekologilla ei tarvitse käydä, sisätutkimuksessa aka gynekolokisessa tutkimuksessa kylläkin.
En minäkään erikoislääkärillä useimmiten käy, vaan yleislääkärillä, joka tekee perustutkimuksen, joka lähettää gynelle, jos on tarvetta.
Mutta se on gyn. tutkimus.
Vain lasten samantien myötä mua on ronkittu. Ei ole mitään mieluisaa, mutta muuten en ole käynyt kun en hormonaalista ehkäisyä halua ja epämieluisaa on muutenkin kun tuntematon tulee liian lähelle. Oli sitten gyne tai seurakunnan pastori.
Vierailija kirjoitti:
Mites miesten henkinen kypsyys harrastaa seksiä testataan? Moniko mies esim. käy eturauhastutkimuksissa KOSKAAN elämässään? Ja joo, tiedän, mitä kautta se tutkitaan.
Ai niin, mutta miesten sukuelimet ovat yksityisasia, naisten eivät.
Kyllä yhä useampi mies käy urologilla tarkistamassa asian, koska se on järkevää. Samoin kuin pyytää PSA-testin lisääminen verikokeeseen labrassa käydessä. Asiaa olisi hyvä seurata viiden kympin jälkeen ainakin parin vuoden välein, että mahdollisesti eturauhassyövän varhaisen havaitsemisen vuoksi.
Yleensä viimeistään 50-60 ikäisenä kun virtsasuihku ei enää ole sitä mitä se oli nuorempana a) eturauhasen laajentuman vuoksi ja b) koska kehon sisäiset lihakset eivät enää ole niin voimakkaat kuin nuorena pitäisi käydä.
Jos joku mies empii, niin kerro että autoillekin on 50-kympin jälkeen määräaikaistarkastus järkevä tehdä, ymmärtävät kyllä eikä sitä hävetä tarvitse.
Vessassa kannattaa käydä ja tyhjentää rakko ja suoli juuri ennen sekä pestä samalla bidellä alapää ennen vastaanottoa, seikä katsoa että on puhtaat kalsarit jalassa niin ei ole mitään hävettävää asiassa. Ja mulle on ihan sama onko mies vai nainen lääkärinä ja tutkii minua sen mitä katsoo tarpeelliseksi.
Näin ohimennen vaan totean, että ei pillereiden saamiseksi ole pakko käydä gynekologilla. Itsellä pillerit ollu jo muutaman vuoden ja kertaakaan ei ole tarvinnut käydä. Oon kyllä kerran gynellä käyny kun oli hiivatulehdus. Ja oli muuten vanhempi mies ja erittäin mukava 😊