Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oluen hinta baarissa?

Vierailija
18.10.2025 |

Vuoden 2001 Iltasanomat kertoo, että 0,5 litran tuoppi maksaa normaalihintaisena 13 markkaa.

Tilastokeskuksen rahanarvon muunnin:

Vuoden 2001 rahamäärää 13,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2024 oli 3,31 euroa

Taitaa maksaa nykyään vähän enemmän? Ennenvanhaan oli vähän köyhemmälläkin varaa mennä baariin juomaan muutama olut. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä nyt kaikilla on varaa muutama 6.90€ stobe imee jos sellanen kiinnostaa. 

Vierailija
2/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuutte testaan mua yhden kerran mulla on jääkaapissa Coronaa eikä maksa mitään

Suvi85 Vantaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vanha tupakkiaski jossa hinta 2,80e. Vuotta en muista mutta euroaikaa kuitenkin.

Nyt taitaa olla 13e ?

Vierailija
4/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2001 tienasin raksalla hanttihommista 60 markkaa. Laadukas pasta-annos pöytään tarjoiltuna maksoi silloin 36 markkaa. Nyt vastaavan duunin tuntiliksalla saa hodarin yhdellä nakilla syrjäisestä grillistä,ehkä.

Vierailija
5/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli halvempaa, juotiin enemmän ja uskallettiin juoda enemmän. Nyt jos kompuroit humalassa julkisesti niin huomenna voit olla meemi tiktokissa

Vierailija
6/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos ei ole varaa niin sit ei mennä tai polteta.

Vierailija
7/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mitä tuoppi maksaa. Kuusi, kahdeksan, kymmenen euroa, vaiko peräti kaksitoista. Rahansa arvoinen se silti on.

Vierailija
8/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, mitä tuoppi maksaa. Kuusi, kahdeksan, kymmenen euroa, vaiko peräti kaksitoista. Rahansa arvoinen se silti on.

En ole eläissäni jättänyt hinnan takia tuoppia juomatta, kun olen baarin mennyt.

Vierailija
9/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jos ei ole varaa niin sit ei mennä tai polteta.

Ei vaan pummataan kaverilta rööki ja kalja, sanotaan humalaiselle, minä tarjoan seuraavalla kerralla joo varmasti ..unohduksen aaltoja ja sytkäri kadonnut taikka niitä löytyy aamulla taskusta 2-3 kpl, onko tuttua hommaa?

Vierailija
10/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kympin molemmin puolin on, vähä paikasta riippuen? 

Vierailija
11/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana opiskeluasunnon alakerrassa oli kulmabaari. 

Pieni tuoppi 11 markkaa ja iso 16 markkaa.

Vierailija
12/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli halvempaa, juotiin enemmän ja uskallettiin juoda enemmän. Nyt jos kompuroit humalassa julkisesti niin huomenna voit olla meemi tiktokissa

Heh, repesin! :)

Olin tässä jtn. 1kk sitten lähdössä baariin, kompuroin jo eteisessä enemmän kuin itämetukka. Tuumasin, et nyt ei lähdetä mihinkään (jos jo eteisessä matto alkaa svidduilee ....).

Jäin tänne palstalle ja hyvä iltä siitä tuli!

Vierailija
13/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh on se kallista, sata mummon  markkaa ja pari tuoppia,sairasta.

Vierailija
14/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. 2 tuoppia x 10e = 20e ja se on noin 119 markkaa

Vierailija
15/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa hinta noussut kaupassakin; lidlistä sai grafenwalderia eurolla tölkki (0,5l) vuonna 2008.Tänä päivänä alle kahden euron ei saa enää mitään, verot nousseet ja nousevat vielä lisää

Vierailija
16/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, repesin! :)

Olin tässä jtn. 1kk sitten lähdössä baariin, kompuroin jo eteisessä enemmän kuin itämetukka. Tuumasin, et nyt ei lähdetä mihinkään (jos jo eteisessä matto alkaa svidduilee ....).

Jäin tänne palstalle ja hyvä iltä siitä tuli!

Joo. Ei sekää huono combo ole, vuoroin vauvaa ja onlyfänssiä ja valitsemaasi alkkohoolia siinä ohessa. Tosin lopetin ton tuuletinsivuston joku aika sit ku alko käymään hippasen kalliiks xd

Vierailija
17/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on yritetty 40 vuotta saada Eurooppalaisia juomatapoja, eikä käytännössä ole juurikaan muuta saatu aikaiseksi kuin ravintolahintojen radikaali kallistuminen sekä ulkomaisen tuonnin ja kalsarikännien räjähdysmäinen kasvaminen.

Vierailija
18/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on yritetty 40 vuotta saada Eurooppalaisia juomatapoja, eikä käytännössä ole juurikaan muuta saatu aikaiseksi kuin ravintolahintojen radikaali kallistuminen sekä ulkomaisen tuonnin ja kalsarikännien räjähdysmäinen kasvaminen.

ei eurooppalaiset juomatavat tällä kontrollimeiningillä täällä yleisty

Vierailija
19/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. 2 tuoppia x 10e = 20e ja se on noin 119 markkaa

Mulla ei ole kyllä enää varaa käydä kapakassa vaikka kohtuulliset pohjat ottaisi ennen sitä, menisi varmaan vähintään 50-60 euroa minimissään pudjetista , ei vaan ole varaa.Mutta joilla on niin juhlikaa te heissulivei.

Vierailija
20/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2001 tienasin raksalla hanttihommista 60 markkaa. Laadukas pasta-annos pöytään tarjoiltuna maksoi silloin 36 markkaa. Nyt vastaavan duunin tuntiliksalla saa hodarin yhdellä nakilla syrjäisestä grillistä,ehkä.

15,3€/h