Esikoinen syntyt sektiolla,mies ei ymmärrä..
Esikoisemme tulee näillä näkymin syntymään muutaman viikon päästä, suunnitellulla sektiolla. Olemme miehen kanssa kahdestaan keskustelleet minkälaisia toiveita ja odotuksia kummallakin on sairaala-ajan suhteen. Mä en alustavasti halua ketään vieraita ollenkaan sairaalaan, kun ihan uudenlainen tilanne kyseessä ja olen jo valmiiksi aivan helvetin stressaantunut kaikesta. Haluan muutenkin et se aika on vain meidän ja vauvan yhteistä,et päästään rauhassa tutustuu vauvaan, 9kk odotus takana niin mielestäni vähintäänkin se aika kuuluu meille ja mulle ilman yhtään mitään ahdistavaa.Sinne paikanpäälle joku "ylimääräinen" pyörimään kun olen varmaan aika väsynyt ja kipuinen sen jälkeen, niin ei kiitos! Mies ei tajua miksei esim. hänen äitinsä vois tulla sairaalaan vierailulle.."eihän se oo sulta mitenkään pois,ei kukaan sitä vauvaa varasta".. voi vi##uprkl!!! Kiva olla siellä sitten ja varmaan tulee kahta kauheempi stressi kun mies on varmaan surullinen ja anoppi loukkaantunut! Mun oma äiti ymmärtää jättää meidät rauhaan sairaala-ajaksi ja odottaa että me kutsumme hänet meille, sitten kun MEILLE SOPII..
Kommentit (263)
No teette tietysti niin kuin haluat. Ei kai miehen sana ole laki?
Vierailija kirjoitti:
No teette tietysti niin kuin mies haluaa. Ei kai naisen sana ole laki?
Sanot vaan miehelle, että se ei ole lapsen isä.
Sä olet se, jonka pitää elää sen kipeän haavan kanssa. Sä päätät, haluatko sairaalaan vieraita vai et. Sitten kun miehesi menee itse leikkaukseen, hän saa tietysti ottaa vastaan ketä haluaa.
Mä antaisin tulla kattomaan sairaalaan heti ja damoisin että kun kotiudutaan niin ekat kaks viikkoa on vain sitten sun ja lapsen aikaa ja sillon ei tule kukaan kylään. Kompromissi
Kerro hoitajille, että et halua ketään vieraita. Sanovat sitten niille, jotka yrittävät tuppaantua.
Mikä siinä on niin kauheaa jos miehen äiti nopeasti käy pyörähtämässä? Sulla on kipulääkitys ja kun vauva nukkuu niin sairaalassa on aika tylsääkin. Ehkä on ihan piristävääkin kun käy vieraita, sairaala on muutoin niin ankea paikka.
Oma äitisi on tietenkin tervetullut, eikö niin?
Sinä se siellä osastolla makaat. Ei mies. Joten sinä päätät ketä tulee ketä ei. Mä odotin aina vaan miehen käymistä. Meillä kävi äitini, anoppini ja appi, mutta onneksi aika pikavisiitit heiltä. Olin itkuinen, väsynyt ja kipeä. Olin siis viikon osastolla sektion jälkeen.
Luojan kiitos oysissä on kiellettyä muiden kun miehen vierailut. Ei pääse anopit hyppimään nenille
Vierailija kirjoitti:
Sinä se siellä osastolla makaat. Ei mies. Joten sinä päätät ketä tulee ketä ei. Mä odotin aina vaan miehen käymistä. Meillä kävi äitini, anoppini ja appi, mutta onneksi aika pikavisiitit heiltä. Olin itkuinen, väsynyt ja kipeä. Olin siis viikon osastolla sektion jälkeen.
Mies siis kävi päivittäin pari tuntia.
Voiko se mies esitellä vauvan äidilleen ilman sinua, jos anopin on pakko päästä sairaalaan katsomaan vauvaa? Sinä lepäät sillä aikaa ja jätät stressaamisen väliin.
Ei kai sen anopin tarvitse sua tulla vaivaaman. Mies voi hyvin viedä vauvan hänelle näytille päivähuoneeseen tms. ja sanoa vaikka että tarvitset lepoa. Helpompaa kuitenkin noin kuin että teille kotiin tullaan lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teette tietysti niin kuin mies haluaa. Ei kai naisen sana ole laki?
Näin tehdään tietysti silloin, kun miehelle on tehty sektio.
Kyllä se potilas päättää, ketä haluaa nähdä ja ketä ei. Itse koin kyllä helpoimpana, että isovanhemmat piipahtivat sairaalassa katsomassa vauvoja. Vierailuaika oli lyhyt eikä itse tarvinnut tehdä mitään. Minua olisi stressannut enemmän kotiin tulevat vieraat, jotka pahimmillaan olisivat olleet tuntikausia.
Vierailija kirjoitti:
Kerro hoitajille, että et halua ketään vieraita. Sanovat sitten niille, jotka yrittävät tuppaantua.
Eihän siellä ovilla kukaan vahdi vierailuaikoina! Ei hoitajat tuollaista ehdi tehdä.
Kuten aloituksessa sanoin en halua omaa äitiäni sairaalaan myöskään! En anoppia. En omia veljiäni, en miehen veljiä. Haluan yksityisyyttä ja koen ajatuksenkin vierailijoista stressaavana, en halua lisästressiä tuohon meidä ainutlaatuiseen kokemukseen. Siinä pääsyyt..
Vierailija kirjoitti:
Olet hysteerinen ja täysin vauhko akka. Hormonit on tainnut sekoittaa pään. Mieti, että onkohan hyvä että olet hankkinut lapsia ollenkaan.
Miten nopsaan sinä olet halunnut vieraita ja ollut seurustelukunnossa ison vatsan alueen leikkauksen jälkeen?
Mä olin kans onnellinen, että oysissa vaan vauvan isä ja sisarukset saivat vierailla. Kyllä sen parin vuorokauden sairaala-ajan tarvii ihan toipumiseen. Itse en ainakaan saanut sairaalassa edes nukuttua.
Aloittaja kirjoitti:
Kuten aloituksessa sanoin en halua omaa äitiäni sairaalaan myöskään! En anoppia. En omia veljiäni, en miehen veljiä. Haluan yksityisyyttä ja koen ajatuksenkin vierailijoista stressaavana, en halua lisästressiä tuohon meidä ainutlaatuiseen kokemukseen. Siinä pääsyyt..
No eiköhän se anoppi halua nähdä ennen kaikkea oman lapsenlapsena. Sinä voit olla omassa rauhassasi ja mies näyttää vauvaa anopille jossain yleisissä tiloissa.
Joo pidä pääsi ja tee kuten sinulle on oarasta. Muistan sen kyllä kun huoneeseen tulla tupsahti ihmisiä joita en sinne todellakaan kaivannut...