Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini rikkoi älypuhelimensa tahallaan saadakseen uuden

Vierailija
29.07.2016 |

13-vuotias halusi Nokia Lumian sijasta iPhonen "kun kaikilla muillakin on"

En suostunut koska puhelin on hänen toivomansa ja vain 2 vuotta vanha. Nyt sitten puhelin hänen sanojensa mukaan meni rikki mutta voin pistää pääni pantiksi että se on rikottu tahallaan. Väitti että se putosi asfalttiin, kuitenkin näyttää selvästi siltä että sen päälle on astuttu. Kun kysyin, meni vaikeaksi eikä katsonut silmiin. Mitä tekisitte jos olisitte minun housuissani?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt kahden poikani luokkakaverin rikkovan puhelimen tahallaan että saisivat uuden. En tiedä miten kävi enkä välitä kun ovat sellaisia wt-penikoita joiden asioihin en halua puuttua. Mutta että taitaa olla yleinen temppu. Omalleni kerroin että aivan turha yrittää.

Oma puhelimeni on pudonnut lukuisia kertoja asfalttiin ja lattialle, eikä ole naarmuakaan. Ei ne noin vain itsekseen mene rikki jos on jonkilainen suojakuori.

Vierailija
22/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös iPhone 5s:n saa jo jollain 250 eurolla?

Arvaas mitä? Aina ei ole kyse hinnasta, vaan myös periaatteesta. Taidat olla itse puhelimia tiuhaan hajotteleva lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tekisin noin, että laittaisin lapsen hakemaan kotivakuutuksesta korvausta itse (ja toki myös, kuten aiempi kirjoittaja, muistuttaisin valehtelun olevan petos) ja siihen saakka pärjäämään jollain jo olemassa olevalla varapuhelimella (ja jos sitä ei ole, niin sitten ehkä ostaisin jonkun halvan puhelimen väliaikaiseksi).

Muistuttaisin myös, etten aio maksaa satoja euroja puhelimesta, jos niiden kanssa on noin huolimaton, että tiputtelee. Tokihan vahinkoja sattuu kaikille, mutta JOS luuri on itse hajotettu, se herättäisi ehkä lastakin miettimään, että miksi ostaa kallis, uusi puhelin jos sekin "sattuisi tippumaan".

,

Lisäksi ostaisin vanhaan puhelimeensa (korjattuna siis) sellaisen suojakuoren, ns. lompakkomallisen joka menee puhelimen ympärille kauttaaltaan ja sanoisin, että jos saat pidettyä tästä hyvää huolta niin uudempaa puhelinta voidaan harkita, kunhan hän ensin osoittaa määrätyn ajan olevansa huolellisempi. Määrätty aikahan voi olla vaikka ensi jouluun, ensi kesään tmv., miten itse parhaaksi kokee.

Vierailija
24/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaas mitä? Aina ei ole kyse hinnasta, vaan myös periaatteesta. Taidat olla itse puhelimia tiuhaan hajotteleva lapsi.

Saa niinku sanoin. Mun sisko sai iPhone 5s viime kuussa 300€.

Vierailija
25/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ostin nyt keväällä 28-vuotiaana ensimmäisen älypuhelimeni. Joulusta asti katselin niitä netistä ja lopulta päädyin ostamaan tuon iPhone SE:n. Vuonna 2010 ostettu Nokia kesti tähän asti, mutta lukitusnäppäin lähti kokonaan irti, niin ei saanut enää näppäinlukkoa päälle.

Vierailija
26/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vahinko tai ei, musta toi on hyva etta saa samanlaisen tilalle tai jos haluaa kalliimman niin maksaa erotuksen itse. 

Talla valtat sen, etta rankaiset jos oikeasti olikin vahinko etka palkitse jos teki tahallaan. Itse maksaminen myos kasvattaa vastuuta ja tavara tuntuu arvokkaammalta. 

Vierailija
27/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on selkeä periaate. Lapsi tai nuori, joka ei osaa kohdella tavaroitaan huolellisesti vaan ne häviävät tai rikkoontuvat, saa tilalle ainoastaan halvimman mahdollisen korvaavan vaihtoehdon - ja senkin vain, jos se on välttämätön. :)

Vierailija
28/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkalainen rikkoo aina puhelimensa kun haluaa uuden. Ala-asteella rikkoi n. 2kk välein.. Aina meni hänen äidillensä läpi. Lellii poikaansa minkä kerkeää :D

Vierailija
29/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime viikonloppuna näin puistossa nuoren pojan heittelevän puhelintaan kuin frisbeetä. Oli vielä aika isonäyttöinen. Kai sekin halusi uudemman.

Osta tytölle halvin mahdollinen perusluuri ilman älyä (kivijalkakaupastas kai 20,- ebaysta 10,-) ja sano että saa alkaa säästää omista viikkorahoistaan sellaista puhelintaan kuin haluaa. Se voi olla että alle satasen androidi alkaa hyvin äkkiä maittaa...

Vierailija
30/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että puhelin olisi tahalleen rikottu astumalla päälle? Kaverilla oli joskus lumia, joka tippui kivilattialle ja näyttö meni ihan pienille säröille. Lopputulos kieltämättä muistutti enemmän sitä, että se olisi jäänyt jonkin alle, vaikka näin ei ollut. Toki toi kuulostaa siltä, ettei olisi hajonnut "luonnollisesti", kun on juuri uutta puhelinta kinuttu, mutta älä leimaa tytärtäsi heti valehtelijaksi.

Itsellä 15-vuotiaana oli joku käsittämättömän surkea Samsungin luuri (galaxy mini tmv), joka 9kk käytön jälkeen alkoi olla tiensä päässä. Puhelin lagitti, sammui itsestään ja kuumeni, vaikka olin sitä kohdellut erittäin hyvin; kerran tuo oli maahan tippunut, kun kaveri tönäisi. Aloin puhumaan isälleni, että ostaisi minulle uuden puhelimen, mutta tämä ei kuitenkaan siihen suostunut, koska "puhelin toimii edelleen." Tästä kaksi päivää myöhemmin puhelin jäätyi kolmeksi tunniksi, jonka seurauksena mun oli pakko irrottaa takakansi ja akku, eipä se romu enää käynnistynyt.

Aika "hyvä" sattuma eikö vain? Kannattaa pitää mielessä, että kaikki on mahdollista. Ja joo, sain silloin sen uuden puhelimen.

Ei ne halvimmat Samsungit kestä edes vuotta, itsellä kokemusta kahdesta Samsungin romusta ja molemmat sammuilivat ja kuumenivat kun alkoivat lähestyä vuotta. Etten puhuisi mistään hyvästä sattumasta, sitäpaitsi sulla se puhelin jäätyi, aloituksen tapauksessa näyttö hajonnut ja selvästi tahallaan. En antaisi teinin pompotella ja ostaisi sitä puhelinta perusteella "kaikilla muillakin on". Saisi halvemman, ihan yhtä lailla on siitäkin pidettävä huoli ettei hajoa tai häviä. Todennäköisesti teinit ei edes maksa itse puhelimestaan joten siinäkään mielessä luurin arvo ei motivoi pitämään sitä ehjänä. Ja kohtahan tulee iPhone 7 mikä näkyy hajoamispiikkinä vanhemmissa malleissa, tottakai lapset alkaa sitä kärttämään kun pitää olla uusin ja kallein malli.

Vierailija
31/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaa ostaisi itte uutta. Meiän viisvuotiaskaan ei saa uusia leluja, jos rikkoo vanhat. Luulis, että teini-ikäinen jo ymmärtäisi ettei maailmassa saa mitään ilmaiseksi tai ilman työtä tekemättä. Jos vetoaa, että ei pärjää ilman puhelinta, niin voit kysyä miksi sitten rikkoi vanhan ja toimivan luurin. Ja että luuliko tosissaan että "pappa betalar...."

Vierailija
32/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat teinille Nokia 3310 puhelimen. Jos saa sen hajotetttua niin on aika ässä.

Vierailija
33/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi uutta puhelinta, vaan korjauttaisin nykyisen tai ostaisin vanhemman mallin. Ei se penska uusinta uutta puhelinta tartte, sanot topakasti että alkaa säästämään viikkorahoistaan (jos sellaista saa?) rahaa uuteen puhelimeen jos sellaisen kovasti haluaa.

Vierailija
34/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan suojakuoret? (Oliko?)

Vierailija
35/36 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

windows phonella ei pysty pelaa pokemonia. Varmaan useemmatkin lumiat hajoillut viime viikkoina.

Vierailija
36/36 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up