Vinkkejä ylipainoisen laihdutukseen
Nyt kaikki hyvät vinkit pinoon! Millaista liikuntaa ja syömistä? Oisko hyviä kotijumppa ohjeita? Ihan mitä vaan mieleen tulee laihdutuksesta ja elämäntapa rempasta. :)
Kommentit (42)
Erilaisia ruokavalioita on pilvin pimein. Ei ole olemassa yhtä oikeaa, joka sinulle sopisi.
Itse liputan kuitenkin VHH:n puolesta, olen laihtunut 2kk aikana 10kg (83kg->73kg). Valitsin VHH:n, sillä nälän tunteen pieneneminen on ollut avainasemassa onnistumisessani. Kaloreita ei ole tarvinnut laskea ja ruoka on ollut hyvää ja täyttävää! Verensokeri pysyy tasaisena monta tuntia ja ruokailuvälit harvenevat.
Yleisohjeena voisin kuitenkin sanoa, että korkeahiilihydraattinen yhdistettynä runsasrasvaiseen ruokavalioon ei tuota tuloksia. Jos haluat syödä leipää, riisiä, perunoita, pastaa -> vähärasvaiset tuotteet. Jos taas haluat syödä mausta ja rasvoista tinkimättä -> sokerikarenssi.
Annoskokojen pienentäminen on itselleni ollut se juttu. Täytän salaatilla puoli lautasta ja loput sitten lihalla ja perunalla/riisillä/pastalla. Täysjyvää käytän aina tietenkin ja salaatin syön ekana :) ostin myös edullisen keittiövaa'an mikä on helpottanut kummasti annoskokojen hahmotusta. Alkuun saattaa olla nälkä jos on tottunut hirveisiin annoksiin, mutta vatsa tottuu pian. Tärkeää on syödä itsensä kylläiseksi muttei kuitenkaan ähkyyn!
Kuntosalin aloitin myös, kunto-ohjaajan alkuopastuksella sekä ohjelmalla. Tykästyin kovin, mutta kaikille on se oma juttunsa.