Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ylipainoisen laihdutukseen

Vierailija
28.07.2016 |

Nyt kaikki hyvät vinkit pinoon! Millaista liikuntaa ja syömistä? Oisko hyviä kotijumppa ohjeita? Ihan mitä vaan mieleen tulee laihdutuksesta ja elämäntapa rempasta. :)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit miettiä, että ottaisitko alkupotkua lyhyellä ENE (erittäin niukkaenerginen) dieetillä eli jollakin pussijutuilla. Niillä saa nopeasti aluksi painoa pois ja se voi antaa intoa jatkaa laihdutusta, mutta se ei voi koskaan olla pitkäaikaisratkaisu, vaan siihen tarvitaan juurikin tuota liikunnan lisäämistä ja oikeaa ruokavalioremonttia (pienemmät annokset, energiaa vähemmän). Voit myös vähän tutkailla, että toimiiko sinulla parhaiten hiilareiden vähennys vai mikä on sun juttu! Kaikkea voi syödä, kun miettii kuinka usein ja paljonko eli esim. älä kieltäyty kokonaan vaikkapa suklaasta, mutta vaihda se levy pieneen patukkaan/suklaakarkkiin. Syö kalorittomia, mahaa täyttäviä ruokia esim. kurkku, tomaatti nyt kesällä hyviä. Jatkuva nälässä oleminen ei laihduta!

Dissaa lähipiiristäsi henkilöt, jotka sabotoi laihdutustasi, tarvitse tukea ja kannustusta! Laihdutus ei ole väliaikainen projekti, jolla on loppupäivämäärä, vaan koko loppuelämän jatkuva juttu erilaisine valintoineen.Alkaisiko joku kimppaan, jotta voisitte antaa vertaistukea?

Liikunnasta tutkaile eri vaihtoehtoja - ei välttämättä heti tiukkaa kuntosalikuuria, johon voi kyllästyä - sopiiko sinulle esim. vesikävely ja muista hyötyliikunta (työmatka- ja kauppareissupyöräilyt ja -kavelyt, marjastus, sienestys). Suunniteltu kuntoiluohjelma pidemmän päälle on hyvä - saat kiinteytettyä kroppaa.

Ja näin naisena sanon - muista, että kun lähtee ekat 5 kg - kukaan ei huomaa mitään, kun lähtee seuraavat 5 kg - ne lähtee tisseistä (vaikkei isot olisikaan) ja maha pömpöttää edelleenkin ja sitten alkaa roikkumaan nahkat =)

Vierailija
22/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruoan laatu ole se suurin ongelma usemmilla, vaan määrä. Grillimakkara menee hyvin, mutta pakkoko niitäkään on kerralla syödä montaa. Salaattia tms. lautaselle paljon, ja vasta lopulle osalle ruokaa. Kyllä munkkiakin voi sydä, kesällä jäätelöllä herkutella. Kokonaisuus ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Olisikin kiva jos olisi joku joka olisi samassa tilanteessa ja saisia vähän tukea sieltä. Katsotaan mitä tapahtuu kun pienennän annoksia ja lisään kasviksia ja salaattia. Liikuntaa meinaan näin aluksi lisätä vain kävelyn muodossa. Vielä kun löytäisi hyvät kengät!

Ap

Vierailija
24/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Olisikin kiva jos olisi joku joka olisi samassa tilanteessa ja saisia vähän tukea sieltä. Katsotaan mitä tapahtuu kun pienennän annoksia ja lisään kasviksia ja salaattia. Liikuntaa meinaan näin aluksi lisätä vain kävelyn muodossa. Vielä kun löytäisi hyvät kengät!

Ap

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Lisää tuohon vielä se, että juot paljon vettä, ja vaihdat välipalat vihanneksiin, niin uskon, että hyvin lähtee käyntiin. :)

Vierailija
25/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ateriarytmi on tärkeä. Syö (4-)5 ateriaa päivässä. Aamiainen ja lounas on tärkeimmät, kun syöt kunnon aamupalan ja lounaan niin loppupäivä meneekin lähes omalla painollaan. Jos yrität syödä aamulla-aamupäivällä kevyesti, se useimmiten kostautuu iltasyöpötteöynä. Ja sanon tämän henkilönä joka ei aiemmin syönyt koskaan aamupalaa koska aamulla vaan mikään ei mennyt alas. Muutenkin olen ollut sitä mieltä että olen tämmöinen iltapainotteinen ihminen jolle sopii myös iltapainotteinen syöminen. Sittemmin olen muuttanut käsityksiäni oman kokemuksen myötä.

2. Liikunta. Etsi semmoinen liikuntamuoto josta tykkäät. Muuten et kauaa jaksa pakottaa itseäsi liikkeelle ja koko harrastus jää...liikunta pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja nostaa yleistä aktiivisuus- ja vireystasoa. Siksi mielestäni liikunnan merkitystä laihdutuksessa vähätellään jos katsotaan vain kulutettuja kaloreita.

3. Älä näe nälkää. Syö aina itsesi kylläiseksi mutta älä sen yli. Älä kiellä itseltäsi herkkuja, mutta yö aina ensin kunnon ruoka.

4. Ja ne kasvikset, on tärkeää syödä paljon kasviksia. Puolet ateriasta mielellään.

5. Nuku riittävästi. Univaje tekee painonputoamiselle hallaa.

Vierailija
26/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on just hyvä liikuntamuoto painonhallinnassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Olisikin kiva jos olisi joku joka olisi samassa tilanteessa ja saisia vähän tukea sieltä. Katsotaan mitä tapahtuu kun pienennän annoksia ja lisään kasviksia ja salaattia. Liikuntaa meinaan näin aluksi lisätä vain kävelyn muodossa. Vielä kun löytäisi hyvät kengät!

Ap

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Lisää tuohon vielä se, että juot paljon vettä, ja vaihdat välipalat vihanneksiin, niin uskon, että hyvin lähtee käyntiin. :)

Olisko vielä vinkkejä mitä vihanneksia kannattaa syödä? Nyt menee ne perinteiset kurkku, tomaatti, paprika, porkkana ja avokado.

Ap

Vierailija
28/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Olisikin kiva jos olisi joku joka olisi samassa tilanteessa ja saisia vähän tukea sieltä. Katsotaan mitä tapahtuu kun pienennän annoksia ja lisään kasviksia ja salaattia. Liikuntaa meinaan näin aluksi lisätä vain kävelyn muodossa. Vielä kun löytäisi hyvät kengät!

Ap

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Lisää tuohon vielä se, että juot paljon vettä, ja vaihdat välipalat vihanneksiin, niin uskon, että hyvin lähtee käyntiin. :)

Olisko vielä vinkkejä mitä vihanneksia kannattaa syödä? Nyt menee ne perinteiset kurkku, tomaatti, paprika, porkkana ja avokado.

Ap

Kauden mukaan kannattaa kasviksia syödä. Nyt kesällä tomaattia ja kurkkua, talvella sit jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan ap! Menetelmäsi kuulostaa hyvältä ja tuottaa useimmilla ihmisillä tuloksia. Muista, että nesteen kertyminen elimistöön voi heilautella painoa useamman kilon suuntaan ja toiseen, joten punnitse itsesi esim. muutaman kerran viikossa ja vasta 2-3 viikon tulosten jälkeen voit arvioida, että onko paino varmasti laskusuunnassa.

Jos myöhemmin törmäät ongelmiin pudotuksessa, niin silloin kannattaa kokeilla sitä tarkempaa kalorien laskemista. Vaikka siinä on oma vaivansa, niin siihen tottuu nopeasti, varsinkin jos syö usein samoja ruokia tai tekee yhden ison ruoan, josta syö monta kertaa. Mutta ihmiskohtaistahan se on, mikä menetelmä kenellekin on paras.

Vierailija
30/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ateriarytmi on tärkeä. Syö (4-)5 ateriaa päivässä. Aamiainen ja lounas on tärkeimmät, kun syöt kunnon aamupalan ja lounaan niin loppupäivä meneekin lähes omalla painollaan. Jos yrität syödä aamulla-aamupäivällä kevyesti, se useimmiten kostautuu iltasyöpötteöynä. Ja sanon tämän henkilönä joka ei aiemmin syönyt koskaan aamupalaa koska aamulla vaan mikään ei mennyt alas. Muutenkin olen ollut sitä mieltä että olen tämmöinen iltapainotteinen ihminen jolle sopii myös iltapainotteinen syöminen. Sittemmin olen muuttanut käsityksiäni oman kokemuksen myötä.

2. Liikunta. Etsi semmoinen liikuntamuoto josta tykkäät. Muuten et kauaa jaksa pakottaa itseäsi liikkeelle ja koko harrastus jää...liikunta pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja nostaa yleistä aktiivisuus- ja vireystasoa. Siksi mielestäni liikunnan merkitystä laihdutuksessa vähätellään jos katsotaan vain kulutettuja kaloreita.

3. Älä näe nälkää. Syö aina itsesi kylläiseksi mutta älä sen yli. Älä kiellä itseltäsi herkkuja, mutta yö aina ensin kunnon ruoka.

4. Ja ne kasvikset, on tärkeää syödä paljon kasviksia. Puolet ateriasta mielellään.

5. Nuku riittävästi. Univaje tekee painonputoamiselle hallaa.

Ykkös ohje on yksi typerimmistä. Ei kaikille aamulla ruoka maistu eikä ole mitään järkeä syödä väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ateriarytmi on tärkeä. Syö (4-)5 ateriaa päivässä. Aamiainen ja lounas on tärkeimmät, kun syöt kunnon aamupalan ja lounaan niin loppupäivä meneekin lähes omalla painollaan. Jos yrität syödä aamulla-aamupäivällä kevyesti, se useimmiten kostautuu iltasyöpötteöynä. Ja sanon tämän henkilönä joka ei aiemmin syönyt koskaan aamupalaa koska aamulla vaan mikään ei mennyt alas. Muutenkin olen ollut sitä mieltä että olen tämmöinen iltapainotteinen ihminen jolle sopii myös iltapainotteinen syöminen. Sittemmin olen muuttanut käsityksiäni oman kokemuksen myötä.

2. Liikunta. Etsi semmoinen liikuntamuoto josta tykkäät. Muuten et kauaa jaksa pakottaa itseäsi liikkeelle ja koko harrastus jää...liikunta pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja nostaa yleistä aktiivisuus- ja vireystasoa. Siksi mielestäni liikunnan merkitystä laihdutuksessa vähätellään jos katsotaan vain kulutettuja kaloreita.

3. Älä näe nälkää. Syö aina itsesi kylläiseksi mutta älä sen yli. Älä kiellä itseltäsi herkkuja, mutta yö aina ensin kunnon ruoka.

4. Ja ne kasvikset, on tärkeää syödä paljon kasviksia. Puolet ateriasta mielellään.

5. Nuku riittävästi. Univaje tekee painonputoamiselle hallaa.

Ykkös ohje on yksi typerimmistä. Ei kaikille aamulla ruoka maistu eikä ole mitään järkeä syödä väkisin.

Kuten jo sanoin, olin itse muutama vuosi sitten samaa mieltä. Nykyään täysin päinvastaista mieltä. Ei aamulla paljon tarvi syödä jos ei maistu, mutta edes jotain pientä. Lounas sitten kunnollinen.

Vierailija
32/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vinkkini taas on, että unohda jatkuva ruoan puputtaminen, jota erittäin monet nykyään harrastavat ja sitten muillekin suosittelevat. Itse syön kolme kertaa päivässä noin 400 kcal annoksen, ja se riittää mainiosti. Ei mitään välipaloja. Olen laihtunut 30 kg vuodessa tällä tavalla (aiemmin tosin söin 300 kcal annoksen 3krt/pv), ja nyt pidän painoa yllä samalla tavalla. Ei ole mitään hyvää syytä, miksi liikuntaa harrastamattoman toimistotyötä tekevän naisen pitäisi syödä viisi kertaa päivässä, eikä ole mitään syytä syödä 2000 kcal/pv.

Tässä esimerkki päivän syömisistäni:

aamupala: kahvi

lounas: salaatti, jossa sekalaisia vihanneksia, fetajuustoa, kanaa, voi vaihdella proteiininlähdettä mielen mukaan

päivällinen: kanawokki/salaatti/muu ruoka

iltapala: isohko annos rahkaa ja voileipä

Mitään kevyttuotteita en käytä, vaan kaikki aitoja, oikeita, täysrasvaisia ruokia. Ja tämä on siis tällä hetkellä ruokavalio, jolla YLLÄPIDÄN nykyisen painoni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele syömään kasviksia. Mene kaupan vihannesosastolle ja uskalla ostaa uutta. Netti on täynnä ruokaohjeita, joita on helppo noudattaa. Monilla tökkii kasvisten syönti, koska niistä ei osata laittaa ruokaa. Kannattaa siis opetella tekemään muutakin kuin salaattia, joka muuten monelle tarkoittaa kurkkua, tomaattia ja salaatinlehtiä. Eihän se maistu miltään, ja sitten se peitetään kaupan salaattikastikkeella (kaloripommi). Salaateistakin saa herkullisia. Ja opettele maustamaan ruokia! Käytä mm. yrttejä.

Kaikki pähkinät ovat hyviä, maistele ja löydä suosikkisi. Näitä ei kuitenkaan kannata syödä kauhean paljon, noin kymmenen kappaletta päivässä on jo ihan hyvä määrä.

Jos juot usein alkoholia, yritä vähentää ja kiinnitä huomiota laatuun. Viini on kevyempi vaihtoehto kuin sokeriset siiderit tai drinkit. Myös maidon, mehujen ja limsojen juomista kannattaa välttää. Niistä tulee helposti todella paljon kaloreita. Vesi on hyvä janojuoma.

Leipää ei tarvitse syödä kovin paljon. Pala tai kaksi päivässä riittää. Samalla energiamäärällä syö jo "kunnon ruokaakin" ihan kivasti.

Hoida henkinen puoli kuntoon. Mieti, mikä on saanut sinut syömään liikaa, yritä päästä eroon tunnesyömisestä (ruoka ei ole palkinto eikä lohdutusta), keksi muuta tekemistä kuin napostelu. Syö rauhassa äläkä tee ruokailun aikana muuta (esim. selaa nettiä). Pureskele ruoka kunnolla ja keskity makuihin. Kuulostele omaa kehoa äläkä syö vatsaa täyteen. Erota toisistaan nälkä ja mieliteko.

Vierailija
34/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noi pastat ja perunat niin pahasta? Entä esim. ruisleipä? Tänään juuri ajattelin tehdä perunalaatikkoa uunissa, mutta pitäiskö sittenkin tehdä jotain muuta?

Ap

Sun  kannattaa itse valita syömisesi sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Jos joku sulle sanoo, että pasta tai peruna on pahasta etkä ymmärrä miksi, niin ihan turha niitä sitten on vältellä.

Ruisleipäkin on ok, jos se on ruisleipää. Marketeista vaikea löytää.

Itse syön vain aitoa hapanlimppua ja kyllä olen aina sellaisen löytänyt, vaikkakin siellä saattaa olla vain se yksi tuotemerkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole käyttänyt alkoholia muutamaan vuoteen. Nämä liikakilot on tulleet liian isoilla annoksilla, sipsillä ja suklaalla. :D

Motivaatio on nyt ainakin kova. En halua mitään ylipainon tuomia sairauksia yms. Olisi ihana liikkua hengästymättä.

Ap

Vierailija
36/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole käyttänyt alkoholia muutamaan vuoteen. Nämä liikakilot on tulleet liian isoilla annoksilla, sipsillä ja suklaalla. :D

Motivaatio on nyt ainakin kova. En halua mitään ylipainon tuomia sairauksia yms. Olisi ihana liikkua hengästymättä.

Ap

Mitä nyt aiot tehdä asian hyväksi?

Vierailija
37/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole käyttänyt alkoholia muutamaan vuoteen. Nämä liikakilot on tulleet liian isoilla annoksilla, sipsillä ja suklaalla. :D

Motivaatio on nyt ainakin kova. En halua mitään ylipainon tuomia sairauksia yms. Olisi ihana liikkua hengästymättä.

Ap

Mitä nyt aiot tehdä asian hyväksi?

Lue ketju niin sekin selviää sulle

Vierailija
38/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kaikkea, mitä nytkin. Mutta vähemmän, paljon vähemmän.

Asennoidu ajattelemaan, että tähän asti olet syönyt liikaa.

Ja nälkä saa tulla. Nälkä ei tapa. Kun vatsalaukkusi vähitellen pienenee, sinulle ei enää tule nälkä.

Vierailija
39/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu AINA tätä samaa -.- netissä tuhat ja sata samanlaista ketjua, mutta ei, uusi on aloitettava vaikka väkisin.

Vierailija
40/42 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi netistä gofatgo-dieetin ohjeet. Siinä on hyvä runko josta lähteä säätämään.

Älkää ny hyvät ihmiset suositelko niitä Jutan dieettejä. Ne eivät ole ammattilaisten laatimia ja niillä tähdätään vain painon pudottamiseen, ei terveelliseen sellaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi