Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan tähtääminen kesäkuukausille: teitkö ja onnistuiko?

Vierailija
27.07.2016 |

Siskoni ei usko, että kukaan voi tähdätä tai tähtää vauvaa kuukauden tarkkuudella. Miten on?

http://www.hs.fi/kotimaa/a1469504136597

- Tähtäsitkö vauvaa kuukauden tai "kesän" eli muutaman kuukauden tarkkuudella?

- Onnistuiko?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuoden vauva on paras.

Tulee pärjäämään koulussa paremmin, melkein vuoden ikäero luokkalaisten kesken kyllä näkyy alakoulussa.

Ja vanhempana sitten saa sen ajokortin ajoissa.

Vierailija
22/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hedelmöittyminen niin monesta asiasta kiinni, että melkein ihme saa olla jos tuohon tähtäämiseen pystyy. Varmaan tuota tähtäämistä ajattelevat ne, jotka eivät paljon lapsenteosta tai naisen kuukautiskierrosta tiedä. Aika nopeasti yrityskuukausien jälkeen luulisi realismin astuvan kehiin ja ihmisten tajuavan, että lapsi on lahja ja se tulee jos tulee. Just nauroin, kun luin jostain jutun, että juhannuksena tehdään lapsia. Ihan kun kaikilla suomalaisilla naisilla ois ovulaatio samaan aikaan. Nim. vuoden lasta yrittänyt enkä koe sitä edes vielä pitkäksi ajaksi.

Kaksi kertaa olen tullut ekasta kierrosta raskaaksi, kaksi kertaa toisesta. Ja todellakin olen tähdännyt. Keskenmenoa ei ole ollut koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh imetyshiki ja vuotava alapää helteellä. Ja vielä tuohon päälle sektiohaavan tuulettaminen. Tietty ottaisin lapsen vastaan missä kuussa tahansa, esikoinen syntynyt joulukuussa joten asialla sinäänsä ei mitään väliä.

Vierailija
24/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hedelmöittyminen niin monesta asiasta kiinni, että melkein ihme saa olla jos tuohon tähtäämiseen pystyy. Varmaan tuota tähtäämistä ajattelevat ne, jotka eivät paljon lapsenteosta tai naisen kuukautiskierrosta tiedä. Aika nopeasti yrityskuukausien jälkeen luulisi realismin astuvan kehiin ja ihmisten tajuavan, että lapsi on lahja ja se tulee jos tulee. Just nauroin, kun luin jostain jutun, että juhannuksena tehdään lapsia. Ihan kun kaikilla suomalaisilla naisilla ois ovulaatio samaan aikaan. Nim. vuoden lasta yrittänyt enkä koe sitä edes vielä pitkäksi ajaksi.

Naisella on noin 20 prosentin mahdollisuus kuukaudessa tulla raskaaksi. Monella tärppää ekalla. Harmi, jos sinulla ei vielä.

Vierailija
25/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, ajateltiin aloittaa hyvissä ajoin kesävauvan teko, tarppäsikin heti ja lapsi syntyi helsikuussa.

Vierailija
26/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi pitäisi tähdätä vauva juuri kesälle? Olla viimeisillään raskaana kesähelteillä, yöt ovat kuumia kun muutenkin hikoilee kun imettää ja vauva jatkuvasti iholla ja valoisat yöt vielä sekoittavat unirytmiä? Jos vauvaa voisi toivoa jollekin kuukaudelle niin itse haluaisin saada synnyttää alkuvuodesta. Nyt sain vauvan loppuvuodesta ja oli ihanaa pesiä kotona vaavin kanssa kun oli pimeää suurimman osan ajasta, jouluvaloja ja kynttilöitä koti täynnä ja jotenkin tosi tunnelmallista kun muutenkin olen syksyn ja talven ystävä. Ainoa huono puoli on se että vähän huolettaa miten tällainen vilkas loppuvuodesta syntynyt poika pärjää ekat kouluvuodet...

Talvivauvan hyvänä puolena on myös se, ettei tarvitse murehtia niin paljon omasta löysästä ja laittamattomasta ulkonäöstä, kun ulos mennessä sai verhoutua pipoon ja löysiin toppavaatteisiin. Kesällä masentaisi olla kirkkaassa auringonpaisteessa jossain pikku topeissa maharöllyköineen ja likaisine hiuksineen kun joka päivä ei ehdi tai jaksa mennä suihkuunkaan.

Vierailija
27/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vauvan syntymä halutaan tähdätä. Joskus se ei vaan toimi heti.

Vierailija
28/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistui kahdesti.

Vierailija
29/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietää raskautuvansa vain ivf:n avulla, pystyy tarkkaan ajoittamaan ;) Mutta en missään nimessä haluaisi kesävauvaa, molemmat vauvat syntyneet talvella ja tämä ollut meidän perheelle ihan sopiva ratkaisu. Isähän saa nykyään kiitettävät määrät isyysvapaita, ja sitten on kiva kun kesällä on taas pitkät lomat, kun vauva on jo vähän isompi.

Vierailija
30/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tähdättyä kesävauvaa. Tai kolmatta ruvettiin tähtäämään keväälle, mutta kesäkuussa syntyi.

Kesällä jaksaa. Vauvan kanssa pääsee heti ulkoilemaan. Jos ulkona liian kuuma, sisällä viileää (ilmalämpöpumppu). Mies pitkään kotona (kesäloma + isyysloma). Kesävauvat sopivat minulle.

Minusta tähtäämisessä ei ole mitään pahaa. Eihän sille mitään voi, jos sattuu olemaan helposti raskautuvaa sorttia.

Vierailija
31/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kesä ei ole kovin kiva aika syntyä, koska kaverisynttäreille on harvoin paljoa tulijoita. Kaikki ovat lomalla. Nähty on.

Vierailija
32/32 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajoittanut äitiyspäivärahan mukaan.