Mies 29v + 2v miettii; räikeät hiusvärit naisella varoitusmerkki?
Amerikkalaissa miesasiatyyppisissä julkaisuissa varoitellaan, että sininen tai vihreä tukka on merkki "vaurioituneesta" naisesta, jonka mielenterveysongelmista ja myrkyllisestä persoonasta pitää pysyä erossa.
En tiedä mistä tuo hiusvärihommeli on saanut alkunsa, mutta miehillähän ei noita ihmisillä ei-luonnollisesti esiintyviä värejä ole näkynyt, kun taas aika normaaleilla ja vähän nörtiltäkin näyttävillä naisilla niitä monesti on. Olin vasta kaupassa käydessä vähällä jutella sellaiselle naiselle, jolla oli myös paljon hurjia tatuointeja mutta hän kerkesi siirtyä kun tulin takaisin kaupasta.
Kommentit (53)
Tuossa voi olla perää. Moni noista on muuten ainakin lesbo.
Eiks Antti Tuiskilla oo sininen tukka?
Nainen joka uskaltaa ilmaista itseään on selvästi "vaurioitunut". Kunnon nainen on hiljaa ja näyttää siltä kun muutkin.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
En tiedä mistä tuo hiusvärihommeli on saanut alkunsa, mutta miehillähän ei noita ihmisillä ei-luonnollisesti esiintyviä värejä ole näkynyt, kun taas aika normaaleilla ja vähän nörtiltäkin näyttävillä naisilla niitä monesti on. Olin vasta kaupassa käydessä vähällä jutella sellaiselle naiselle, jolla oli myös paljon hurjia tatuointeja mutta hän kerkesi siirtyä kun tulin takaisin kaupasta.
Sun ikäisillä miehillä ei ole enää hiuksia, joita värjätä. Siksi.
Eläinmaailmassahan nämä varoitusvärit ovat yleisiä. Ampiaisilla on mustaa ja keltaista, joillain käärmeillä on punaista ja mustaa, joillain on myrkynvihreää. Ei tuo teoria taida ihan tuulesta temmattu olla, itse ainakin karttaisin naista jolla olisi keltaiset ja mustat raidat hiuksissaan ja sähisisi uhkaavasti.
Lesboja ja mielenterveysongelmaisia
Tuommoiselle sinitukkanaiselle on kyllä paha mennä juttelemaan hiuksista, koska ne ovat jo sen verran yleisiä ja ne ovat edelleen samat hiukset; vain väri on erilainen, joten siitä on vaikea keksiä jutun juurta. Jos nainen siis haluaa huomiota, kannattaa vaikka laittaa hamsteripaita. Sininen tai vihreä väri harvoin yhdistää ihmisiä.
Jos joku haluaa tuolla tavalla ilmaista itseään, olisi kiva tietää mitä siinä oikein ilmaistaan. Tämä ei siis ole keljuilua; en vain itse ole perehtynyt asiaan enkä osaa samaistua.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Sun ikäisillä miehillä ei ole enää hiuksia, joita värjätä. Siksi.
Eikö isälläsi, isoveljellä, enolla, sedällä tai ukillakaan ole hiuksia? Onhan niistä varmaan joku vielä hengissä kun sinäkin olet vasta 12.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka uskaltaa ilmaista itseään on selvästi "vaurioitunut". Kunnon nainen on hiljaa ja näyttää siltä kun muutkin.
Ei se ole itsensä ilmaisemista. Paitsi jos ilmaisun taso on muutenkin pelkkää "vittu daa hei heruux niinq öö elämäm koulu!"
Itse yhdistän nuo erikoiset hiusvärit tiettyihin alakulttuureihin ja esim. burleski-estetiikkaan. Varmaan sieltäkin löytyy ihmisiä joka lähtöön, sekä terveitä että pöpejä. Tuskin hiusväri sinänsä kenestäkään mitään kertoo.
🇺🇦🇮🇱
Miesasiamiesten mielestä ainoa normaali nainen on muovinukke.
Kyllä tuollaiset hirmu räikeät värit ovat merkki siitä, että kaikki ei nyt ole hyvin. Kolmen tyttären (13-20) äitinä selvittäisin kyllä mistä on kyse, jos omat tyttäreni tulisivat kotiin sateenkaaren värit tukassa. Tai ehkä kyseessä on enemmän hätähuuto: auttakaa, nyt en yksin jaksa ja pärjää, elämäni ei ole hallinnassani.
Monilla kyse voi olla vain ymmärryksen ja sivistyksen puutteesta: ei ole opittu niitä hyviä ja positiivisia naiseuden malleja.
Suomalaisten elämän rikkinäisyydestä ja kulttuurin historiattomuudesta kertoo se, että meillähän tällaisia ylilyöntejä näkyy paljon enemmän kuin vanhoissa sivistysmaissa.
Vai että sinisillä ja vihreillä hiuksilla ilmaistaan itseään. Mitä sinivihreähiuksiset naiset haluaisivat mun ajattelevan heistä, jos tuollainen tukka kerran on statement? Kertokaa, en oikeasti tiedä.
Kaffepulla kirjoitti:
Itse yhdistän nuo erikoiset hiusvärit tiettyihin alakulttuureihin ja esim. burleski-estetiikkaan. Varmaan sieltäkin löytyy ihmisiä joka lähtöön, sekä terveitä että pöpejä. Tuskin hiusväri sinänsä kenestäkään mitään kertoo.
Eikös burleski ole ikään kuin sellainen viettelytanssi; ikään kuin vatsatanssi, mutta seksuaalisempaa ja tarkoituksena herättää ehkä pöyristystäkin? Se pöyristys varmaan sopisi niihin hiusväreihin, mutta kärsisikö seksikkyys?
Hiusväreistä en tiedä, mutta marsupaidassa kulkevat miehet ovat kyllä todellinen syy naisille kääntyä kannoillaan ja juosta.
Tukan värjäily ei ole niinkään itsensä ilmaisemista vaan yksinkertaisesti itseään miellyttävän estetiikan tavoittelua. Väitteet korrelaatiosta shokkivärjättyjen hiusten ja persoonallisuuden piirteiden välillä ovat naurettavia. Itselläni on vihreä tukka, olen seurusteleva heteronainen, jonka kumppani ei värjää hiuksiaan, ja elän suht onnellista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaiset hirmu räikeät värit ovat merkki siitä, että kaikki ei nyt ole hyvin. Kolmen tyttären (13-20) äitinä selvittäisin kyllä mistä on kyse, jos omat tyttäreni tulisivat kotiin sateenkaaren värit tukassa. Tai ehkä kyseessä on enemmän hätähuuto: auttakaa, nyt en yksin jaksa ja pärjää, elämäni ei ole hallinnassani.
Monilla kyse voi olla vain ymmärryksen ja sivistyksen puutteesta: ei ole opittu niitä hyviä ja positiivisia naiseuden malleja.
Suomalaisten elämän rikkinäisyydestä ja kulttuurin historiattomuudesta kertoo se, että meillähän tällaisia ylilyöntejä näkyy paljon enemmän kuin vanhoissa sivistysmaissa.
Olipa harvinaisen typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Hiusväreistä en tiedä, mutta marsupaidassa kulkevat miehet ovat kyllä todellinen syy naisille kääntyä kannoillaan ja juosta.
Niin no jos nainen ei oikein tunne eläimiä ja on pimeää, niin nainen saattaa ajatella että sieltä tulee karhu tai muu pelottava eläin ja soittaa hätänumeroon.
Pelottaako?