Mies 29v + 2v miettii; räikeät hiusvärit naisella varoitusmerkki?
Amerikkalaissa miesasiatyyppisissä julkaisuissa varoitellaan, että sininen tai vihreä tukka on merkki "vaurioituneesta" naisesta, jonka mielenterveysongelmista ja myrkyllisestä persoonasta pitää pysyä erossa.
En tiedä mistä tuo hiusvärihommeli on saanut alkunsa, mutta miehillähän ei noita ihmisillä ei-luonnollisesti esiintyviä värejä ole näkynyt, kun taas aika normaaleilla ja vähän nörtiltäkin näyttävillä naisilla niitä monesti on. Olin vasta kaupassa käydessä vähällä jutella sellaiselle naiselle, jolla oli myös paljon hurjia tatuointeja mutta hän kerkesi siirtyä kun tulin takaisin kaupasta.
Kommentit (53)
Vähän sama kuin gootit. Ollaan olevinaan niin erilaista ja uniikkia, ja silti kaikki on samaa massaa univormuineen. Hohhoijaa.
Kyllä. Mun sininen tukka on varoitusmerkki. Pysykää kaukana.
Haha! "Hei katsokaa KAIKKI, olen ERILAINEN!" -sanoi lammas.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei aloittaja, kysyn nyt tässä, kun et koskaan vastaa asialliseen kysymykseeni sen oikeassa asiayhteydessä.
Olet useamman kerran tällä palstalla sanonut naisten saavan suuren osan parisuhteen eduista sinkkunakin ja kertonut, että miehille sama ei ole mahdollista. Voisitko ystävällisesti luetella muutaman näistä parisuhteen eduista, jotka vain naiset voivat sinkkuina saada osakseen? Kerrotko vaikka viisi mielestäsi tärkeintä etua?
Ihan kiusallaan pyydän aloittamaan eri ketjun sitä varten, että tämä ei mene ihan raiteiltaan. Näihin minun ketjuihini tulee muutenkin tarpeeksi tarpeetonta uhkailua ja vittuilua itse aiheesta puhumisen sijaan.
Hyvä idea. Teen kyllä oman ketjun. Olisi vaan ollut mukavaa, että olisit joskus kysymykseeni vastannut ihan niissä ketjuissa, joissa tuon väitteesi olet esittänyt. Jostain syystä olet toistuvasti kuitenkin jättänyt kysymyksen tyystin huomiotta. Mutta minäpä teen sen oman ketjun.
Ns. huomiovärihiukset on mun mielestä kuumat. Niillä saa kyllä mun huomion heti. Pidänkin erityisesti nörttityyppisistä naisista. Tinderissä noita tulee multa lähes varma tykkäys.
On totta, että niistä on myös tuo lesbo/feministivariaatio, mutta sen kyllä yleensä erottaa nörttitytöistä.
T. Mies 30+
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei aloittaja, kysyn nyt tässä, kun et koskaan vastaa asialliseen kysymykseeni sen oikeassa asiayhteydessä.
Olet useamman kerran tällä palstalla sanonut naisten saavan suuren osan parisuhteen eduista sinkkunakin ja kertonut, että miehille sama ei ole mahdollista. Voisitko ystävällisesti luetella muutaman näistä parisuhteen eduista, jotka vain naiset voivat sinkkuina saada osakseen? Kerrotko vaikka viisi mielestäsi tärkeintä etua?
Ihan kiusallaan pyydän aloittamaan eri ketjun sitä varten, että tämä ei mene ihan raiteiltaan. Näihin minun ketjuihini tulee muutenkin tarpeeksi tarpeetonta uhkailua ja vittuilua itse aiheesta puhumisen sijaan.
Hyvä idea. Teen kyllä oman ketjun. Olisi vaan ollut mukavaa, että olisit joskus kysymykseeni vastannut ihan niissä ketjuissa, joissa tuon väitteesi olet esittänyt. Jostain syystä olet toistuvasti kuitenkin jättänyt kysymyksen tyystin huomiotta. Mutta minäpä teen sen oman ketjun.
Ketju tehty, odottelen sinne siis vastaustasi :)
http://www.vauva.fi/keskustelu/2622282/kysymys_nimimerkille_mies_29v_2v…
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin gootit. Ollaan olevinaan niin erilaista ja uniikkia, ja silti kaikki on samaa massaa univormuineen. Hohhoijaa.
Mitä persettä selität? Ei gooteilla tai muillakaan valtavirrasta eroavilla ole edelleenkään nimenomaan halua olla erilainen vaan hän nyt sattuu olemaan erilainen. Onhan niitä jotain erikoisuuden tavoittelijoita, mutta suurin osa nyt vaan sattuu tykkäämään siitä tyylistä mitä edustaa. Kaikki on jo nähty ja tehty joten jos joku haluaa nimeomaan olla erilainen niin tapoja on varmaan hieman parempiakin kun pukeutua gootiksi.
En nyt jaksa lukea tätä ketjua läpi.
Mutta minulla nelikymppisellä lihavalla mammalla on pinkit tai violetit hiukset, aina. Siksi koska tykkään pinkistä ja violetista, myös vaatteissa ym. Oma hiusväri on tummunut rumaksi maantienväriseksi, ja kun on hyvin vaalea iho, ei blondi väri sovi, lähtee loputkin värit naamasta, punainen sopii, ja sitä on ollut parikymmentä vuotta hiuksissa, yläasteikäisestä lähtien. Musta ei tietenkään sovi valkoiseen naamaan, eikä luonteeseenkaan. Ruskeaa väriä inhoan yli kaiken, suklaa on ainoa ruskea jonka hyväksyn, en käytä edes ruskeita nahkakenkiä.
Tässä männäsyksynä annoin hiusten kasvaa niin että väri lähti pois kun leikkautin lyhyiksi, ja kyllä se oli ankeaa, suorastaa masentavaa, ja kun sain pirtsakan värin päähän, heti mieliala parani. Mun mielestä värit on sitä varten jotta ne piristää mieltä, tai rauhoittaa jos siihen on tarvetta, yleensäkin tuottaa mielihyvää.
Eikä muuten pätkääkään kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet mun hiuksista, eikä muistakaan karvoista. Meillä jokaisella on karvoja siellä täällä, toisilla enemmän toisilla vähemmän, mutta se että jotkut karvat kasvaa päässä, ei tee niistä kovinkaan erityisä. Miehelläni kasvaa karvaa selässä ja jokapaikassa, mutta päänsä ajelee aina ihan lyhyelle sängelle, ja hyvä niin koska hänelle hiukset ei sovi ulkonäköön.
Olen suorapuheinen eteläpohjalainen, joten voi se räikeä väri olla varoituskin, mulle on ihan sama, ei ole mikään steitmentti muuta kuin ankeuttajia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan tiettyyn alakulttuuriin identifioituva tietoisesti ajattelee olevansa "niin erilaista ja uniikkia" - enemmän tuo näyttää olevan ulkopuolisten paheksujien olkiukko. Teini-iässä toki moni voi kokea olevansa erilainen muihin ikäisiinsä (ja etenkin ns. massateineihin) verrattuna, ja erilaisuuden/ulkopuolisuuden kokemus voi olla hyvin konkreettinen esim. maalaiskunnan ainoalle gootille, animefanille tai homoseksuaalille.
Oma hiusvärini on 14-vuotiaasta asti ollut useimmiten punaisen tai violetin eri sävyjä, enkä näin neljääkymppiä lähestyessäkään näe mitään syytä "kasvaa aikuiseksi" eli pätkäistä hiukset siistiksi polkkatukaksi ja kasvattaa oma hiirenharmaa väri esille. Shokkiväriset hiukset sopivat tyyliini, jossa on tilanteesta riippuen enemmän tai vähemmän rock-vaikutteita. "Alakulttuuriuniformut" myös auttavat samanhenkisiä ihmisiä tunnistamaan toisensa, ja muutamiinkin kavereihin on tullut elämän aikana tutustuttua ihan siksi, että lempibändin t-paita on toiminut helppona keskustelunaloituksena. Lisäksi olen av:n miesasiamiehiltä oppinut, että lassukoiden silmissä shokkivärit, tatuoinnit, lävistykset ym. "heikentävät markkina-arvoani" eli pienentävät riskiä siihen, että kiinnostaisin lassukoita. Tämä on ehdottoman positiivinen puoli - mieluummin houkuttelen ulkomuodollani puoleeni kivoja rokkareita, joiden kanssa ainakin musiikkimaku natsaa, jos ei muuta.
No Suomessa hiusten värjääminen on yleisempää kuin muualla maailmassa. Täällä se on aivan normaalia alemman keskiluokan kulttuuria. Sitten on tietysti monet alakulttuurit, joissa nainen haluaa korostaa persoonaansa hiusväreillään ja tyylillään. Hiuksista pystyy kyllä tekemään aika paljon päätelmiä ihmisen taustasta joka tapauksessa. Haittaakse ketään?
Perustele. Nimittäin hän on sataprosenttisesti oikeassa.
Minua häiritsee vain ja ainostaan se, että suomalaisilla naisilla ne värikkäät hiukset on aina niin huonosti tehdyt.