Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 29v + 2v miettii; räikeät hiusvärit naisella varoitusmerkki?

27.07.2016 |

Amerikkalaissa miesasiatyyppisissä julkaisuissa varoitellaan, että sininen tai vihreä tukka on merkki "vaurioituneesta" naisesta, jonka mielenterveysongelmista ja myrkyllisestä persoonasta pitää pysyä erossa.

En tiedä mistä tuo hiusvärihommeli on saanut alkunsa, mutta miehillähän ei noita ihmisillä ei-luonnollisesti esiintyviä värejä ole näkynyt, kun taas aika normaaleilla ja vähän nörtiltäkin näyttävillä naisilla niitä monesti on. Olin vasta kaupassa käydessä vähällä jutella sellaiselle naiselle, jolla oli myös paljon hurjia tatuointeja mutta hän kerkesi siirtyä kun tulin takaisin kaupasta.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ihastui muhun kuulemma heti ensinäkemältä – mulla oli liila-siniset hiukset, päällä bändipaita ja niittejä unohtamatta mustaa kynsilakkaa, piirrettyjä kulmia tai paksupohjaisia kenkiä. Hän siis oli ihan perusjunnun näköinen (farkut ja jack&jonesin printtipaita -luokkaa) eikä jakanut kanssani paljoakaan yhteisiä intressejä kuten esimerkiksi metallimusiikki. Mielenkiinnolla ei ole tyylirajoja. :-) Tänä päivänä olemme yhä onnellisesti yhdessä ja odotan esikoistamme.

Varoitusmerkkiteoriasi ei siis pätenyt ainakaan meihin, päin vastoin ;-) 

Vierailija
22/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka itsekin kirjoitti:

Vai että sinisillä ja vihreillä hiuksilla ilmaistaan itseään. Mitä sinivihreähiuksiset naiset haluaisivat mun ajattelevan heistä, jos tuollainen tukka kerran on statement? Kertokaa, en oikeasti tiedä.

Olen erilainen, haluan erottua massasta, en ole tavis, olen parempi kuin muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinmaailmassahan nämä varoitusvärit ovat yleisiä. Ampiaisilla on mustaa ja keltaista, joillain käärmeillä on punaista ja mustaa, joillain on myrkynvihreää. Ei tuo teoria taida ihan tuulesta temmattu olla, itse ainakin karttaisin naista jolla olisi keltaiset ja mustat raidat hiuksissaan ja sähisisi uhkaavasti.

Eläinmaailmassa värejä ei käytetä pelkästään varoitukseen vaan myös vastaavan sukupuolen liehittelyyn (muutamia mainitakseni esimerkiksi riikinkukot, tulikärpäset ja miljoonakalat). Evolutiivisesti yhtä pätevä teoria voisikin siis olla, että värikkäät hiukset omaavat naiset viestivät seksuaalisesta kyvykkyydestään.

Luonnollisesti kumpikin teoria on ihan huuhaata. Sinisiä hiuksia pidetään koska henkilö sattuu sen värisistä tykkäämään.Syitä voi olla monia: kuvailemistasi "nörtin näköisistä" sinihiuksisista valtaosa on saattanut omaksua sen mangasta/animesta. Pinterestissä ja vastaavissa kuvat sinisistä/muuten oudon värisistä hiuksista leviävät kulovalkean tavoin. Osalle kyseessa on siis trendi johon lähdetään mukaan. Osa, kuten allekirjoittanut, taas on aikanaan vahingossa ajautunut värjäämään hiuksiaan kummallisilla väreillä. Itselläni oli teini-ikäisenä kaveri, joka värjäsi hiuksiaan siniseksi. Kerran vappuhumussa päätettiin värjätä munkin hiukset siniseksi. Vähän yllättäen tykästyinkin niihin, ja nyt on tullut yli 10 vuotta värjäiltyä. Joitain vuosia sitten yritin palata ruskeaan, mutta se ei yllättäen tuntunutkaan enää kotoisalta. Oma mielenterveyshistoriani ei ole mitenkään poikkeuksellinen: ei diagnoosia, ei lääkitystä. Arki toimii ja on aina toiminut, sekä nautin elämästäni täysin rinnoin

Näille lesbohuutelijoille voitanee sanoa että käytännössä kaikki tuntemani shokkivärejä käyttävät ihmiset ovat heteroita. Tunemistani lesboista taas kaikilla on ruskeat/vaaleat hiukset. Varmasti toki löytyy myös sinihiuksisia lesboja, enkä nyt väitä edes etteikö sinisset hiukset voisi teoriassa olla hieman yleisempiä lesbojen keskuudessa, vaan lähinnä nostaa esiin sitä, että shokkivärienkäyttö ei ole mitenkään lesboekslkusiivistä, vaan ihan yleistä heteroidenkin keskuudessa.

Vierailija
24/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sininen luomiväri? Kävin tinder-treffeillä naisen kanssa, oli sinistä luomiväriä... Kannattaako jättää homma tähän?

Vierailija
25/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaiset hirmu räikeät värit ovat merkki siitä, että kaikki ei nyt ole hyvin. Kolmen tyttären (13-20) äitinä selvittäisin kyllä mistä on kyse, jos omat tyttäreni tulisivat kotiin sateenkaaren värit tukassa. Tai ehkä kyseessä on enemmän hätähuuto: auttakaa, nyt en yksin jaksa ja pärjää, elämäni ei ole hallinnassani.

Monilla kyse voi olla vain ymmärryksen ja sivistyksen puutteesta: ei ole opittu niitä hyviä ja positiivisia naiseuden malleja.

Suomalaisten elämän rikkinäisyydestä ja kulttuurin historiattomuudesta kertoo se, että meillähän tällaisia ylilyöntejä näkyy paljon enemmän kuin vanhoissa sivistysmaissa.

Olipa harvinaisen typerä kommentti.

Et kuitenkaan osannut mitenkään perustella väitettäsi. Huono!

Vierailija
26/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Tuommoiselle sinitukkanaiselle on kyllä paha mennä juttelemaan hiuksista, koska ne ovat jo sen verran yleisiä ja ne ovat edelleen samat hiukset; vain väri on erilainen, joten siitä on vaikea keksiä jutun juurta. Jos nainen siis haluaa huomiota, kannattaa vaikka laittaa hamsteripaita. Sininen tai vihreä väri harvoin yhdistää ihmisiä.

Jos joku haluaa tuolla tavalla ilmaista itseään, olisi kiva tietää mitä siinä oikein ilmaistaan. Tämä ei siis ole keljuilua; en vain itse ole perehtynyt asiaan enkä osaa samaistua.

Toisin sanoen jos nainen haluaa huomiota sulta niin valitse hamsteripaita. Nää on taas näitä asioita mitä ei varmaan kannata sinun tai muidenkaan samassa sarjassa olevien miettiä sen pidemmälle. Joku tykkää hamsteripaidoista ja joku sinisestä tukasta. Ei sen kummempaa. Ei ole mitään huomionhakuisuutta tai sitä että haluaa että joku tulisi siitä tukasta juttelemaan. Saattaa joistakin ehkä tuntua siltä, koska he itse etsivät mitä tahansa syytä tulla höpöttelemään ja sininen tukkahan on oikea huutomerkki siellä joukossa. Se ei ole kuitenkaan sen henkilön syy sille tukalle yleensä.

Vierailija
27/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ihastui muhun kuulemma heti ensinäkemältä – mulla oli liila-siniset hiukset, päällä bändipaita ja niittejä unohtamatta mustaa kynsilakkaa, piirrettyjä kulmia tai paksupohjaisia kenkiä. Hän siis oli ihan perusjunnun näköinen (farkut ja jack&jonesin printtipaita -luokkaa) eikä jakanut kanssani paljoakaan yhteisiä intressejä kuten esimerkiksi metallimusiikki. Mielenkiinnolla ei ole tyylirajoja. :-) Tänä päivänä olemme yhä onnellisesti yhdessä ja odotan esikoistamme.

Varoitusmerkkiteoriasi ei siis pätenyt ainakaan meihin, päin vastoin ;-) 

Haluan nyt huomauttaa että minulla ei ole mitään vahvoja mielipiteitä tämän asian suhteen. Kerroin vain mitä jotkut muut ajattelevat.

Vierailija
28/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaiset hirmu räikeät värit ovat merkki siitä, että kaikki ei nyt ole hyvin. Kolmen tyttären (13-20) äitinä selvittäisin kyllä mistä on kyse, jos omat tyttäreni tulisivat kotiin sateenkaaren värit tukassa. Tai ehkä kyseessä on enemmän hätähuuto: auttakaa, nyt en yksin jaksa ja pärjää, elämäni ei ole hallinnassani.

Monilla kyse voi olla vain ymmärryksen ja sivistyksen puutteesta: ei ole opittu niitä hyviä ja positiivisia naiseuden malleja.

Suomalaisten elämän rikkinäisyydestä ja kulttuurin historiattomuudesta kertoo se, että meillähän tällaisia ylilyöntejä näkyy paljon enemmän kuin vanhoissa sivistysmaissa.

Usein asiat näyttävät typeriltä, kun niitä ei ymmärrä ;)

Vierailija
29/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja, kysyn nyt tässä, kun et koskaan vastaa asialliseen kysymykseeni sen oikeassa asiayhteydessä.

Olet useamman kerran tällä palstalla sanonut naisten saavan suuren osan parisuhteen eduista sinkkunakin ja kertonut, että miehille sama ei ole mahdollista. Voisitko ystävällisesti luetella muutaman näistä parisuhteen eduista, jotka vain naiset voivat sinkkuina saada osakseen? Kerrotko vaikka viisi mielestäsi tärkeintä etua?

Vierailija
30/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka itsekin kirjoitti:

Vai että sinisillä ja vihreillä hiuksilla ilmaistaan itseään. Mitä sinivihreähiuksiset naiset haluaisivat mun ajattelevan heistä, jos tuollainen tukka kerran on statement? Kertokaa, en oikeasti tiedä.

Minä haluaisin sinun keskittyvän omaan elämääsi ja antaa minun elää omaani sinisine hiuksineni :) Vaikka yhtälailla esimerkiksi maalaaminen tai piirtäminen voi olla tapa ilmaista itseään, ei piirrustuksen tekeminen tarkoita että jokaisen vastaantulijan pitäisi ajatella tai vetää jotain johtopäätöksiä piirrustuksen tekijästä. Kyseessä on siis vain tapa miellyttää itseäni, jonka sinä satuit näkemään, ei sinulle suunnattu viesti.

Vierailija
31/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin aiheen vierestä: onko aloittaja 31 v vai 29 v, jolla 2 v lapsi?

Vierailija
32/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei aloittaja, kysyn nyt tässä, kun et koskaan vastaa asialliseen kysymykseeni sen oikeassa asiayhteydessä.

Olet useamman kerran tällä palstalla sanonut naisten saavan suuren osan parisuhteen eduista sinkkunakin ja kertonut, että miehille sama ei ole mahdollista. Voisitko ystävällisesti luetella muutaman näistä parisuhteen eduista, jotka vain naiset voivat sinkkuina saada osakseen? Kerrotko vaikka viisi mielestäsi tärkeintä etua?

Ihan kiusallaan pyydän aloittamaan eri ketjun sitä varten, että tämä ei mene ihan raiteiltaan. Näihin minun ketjuihini tulee muutenkin tarpeeksi tarpeetonta uhkailua ja vittuilua itse aiheesta puhumisen sijaan.

Vierailija
33/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta kaksivärinen tukka on lähes aina kamala. Paremmin ymmärrän nuo shokkivärit murrosikäisillä, mutta keski-ikäisten, pulskien naisten päässä mustat ja punaiset tai puoleksi vaalennetut hiukset ovat ihmeellisiä. Kauniina en osaa niitä pitää, ja monet ulkomaalaisetkin ihmettelevät tarvetta luonnottomiin väreihin hiuksissa. Yhdistettynä tatuointeihin aika vastenmielistä.

Vierailija
34/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan osannut mitenkään perustella väitettäsi. Huono!

Tarvitseeko sitä? Okei: räikeät värit eivät ole merkki mistään muusta kuin henkilön tyylimieltymyksistä, eikä sillä ole mitään tekemistä hänen sivistyksen tasonsa kanssa. "Naiseuden malli" on sortavien sovinistien surkeaa huutelua, jonka voi jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
35/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Kyllä äiti tietää, että joka tytöllä pitää olla pitkät, oljenvaaleat hiukset, joita on tuulessa hyvä heilutella. Se on niin naisellista.

Vierailija
36/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

" etkö sä vois jo aikuistua?" tuollaisia kommentteja ja " voi apua, tuonko kanssa tässä pitää mennä"-tyylisiä katseita tulee usein ystävältäni, jolla on värjäämätön maantien"ruskea" tukka, nudehuulipunaa ja yleensä päällä farkut sekä joku tavallinen toppi. 

minulla taas on ollut ylä-asteelta asti kunnon kirkkanpunaista huulipunaa muualla paitsi kuntosalilla, useita kuvia on vuosien varrella kroppaan kertynyt ja hiukset tällä hetkellä siniset. pukeudun fiftarityylisesti, tarkoittaen usein kellomekkoa ja korkkareita.

minulla on vakituinen työ, mies ja kaksi lasta. elämäni on hyvin tavallista, vaikka ulkokuoreni ei...

Vierailija
37/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatin oman maantienvärin takaisin sekä samalla hiukset pitkiksi.. ja menetin persoonani. en ollut tyytyväinen peilikuvaani, mikään määrä meikkiä ei saanut oloa itsevarmaksi ja kauniiksi! peilistä katsoi väritön väsynyt nainen, jonka kasvojen ympärillä roikkui likaisen ja elottoman näköinen tukka. 

eräänä päivänä sitten painelin kampaajalle ja leikkautin itselleni ns "short bob" tukan sekä kävin ostamassa pinkin  suoravärin. seuraavana aamuna hymyilin leveästi korvasta korvaan ja  tunsin löytäneeni jotain kauan kadoksissa ollutta ! pari kaveria luuli jo minun olevan raskaana tai rakastunut, koska hehkuin..

ei sovi hiirulaistyyli minulle!

Vierailija
38/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka itsekin kirjoitti:

Minä haluaisin sinun keskittyvän omaan elämääsi ja antaa minun elää omaani sinisine hiuksineni :) Vaikka yhtälailla esimerkiksi maalaaminen tai piirtäminen voi olla tapa ilmaista itseään, ei piirrustuksen tekeminen tarkoita että jokaisen vastaantulijan pitäisi ajatella tai vetää jotain johtopäätöksiä piirrustuksen tekijästä. Kyseessä on siis vain tapa miellyttää itseäni, jonka sinä satuit näkemään, ei sinulle suunnattu viesti.

Juuri näin:) Tai sitten jos on tarkoitus vetää jonkun huomiota niin ne on sitten niitä miehiä jotka tajuaa miksi jolla kulla on siniset hiukset ja tykkää siitä.  Jos itse pukeudun rokimmin ja on vaikka shokkipunaiset hiukset niin teen sen itselleni ja jos joku samanhenkinen mies tulee vaikka kehumaan bändi paitaa niin ihan kiva vaan. Mutta yhtä kivaa ei ole jos joku "hei koitan porista kaikille"- tyyppinen henkilö tulee päivittelemään ja ihmettelemään että mitä sinä tommosia kamppeita ole päälle laittanunna? Aina yhtä ärsyttävää. Ne jotka tajuaa, tajuaa ja muut voi jatkaa matkaa:)

Vierailija
39/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen virhe jotka nämä erilaiset tyylien päivittelijät/kauhistelijat tekevät, on se että he luulevat että kukaan on pukeutunut/laittautunut heitä varten! Ei olla nyt eikä jatkossa, joten voitte lopettaa loukkaantumisen jonkun ulkoisesta habituksesta. Jos ei miellytä niin ei tarvi katsella.

Vierailija
40/53 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin aiheen vierestä: onko aloittaja 31 v vai 29 v, jolla 2 v lapsi?

31 v se väittää olevansa, mutta eiköhän tuossa ole ikää arvioitu reippaalla kädellä alaspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä