Poika oli ollut kaverinsa perheen mökillä -- ei ollut saanut ladata älylaitteitaan
Ilmeisesti koska sähköä saadaan vain aurinkopaneeleista ja agregaatista vain välttämättömään. Onneksi poika tuntui olevan kunnossa, mutta arvatkaa olinko huolissani, kun ensimmäisen päivän jälkeen pojasta ei kuulunut mitään.Ymmärrän että jos mökki on saaressa ei sähköä välttämättä riitä kaikkeen, mutta että edes kännykkää ei saa ladata? Olisivat voineet pojan kaverin vanhemmat kertoa tuosta etukäteen, että mökki on jossain korvessa ja että en sitten saa poikaani yhteyttä kolmeen päivään.
Kommentit (14)
Vanhemmat puhelimet pysyivät yhdellä latauksella kaksi viikkoakin päällä, jos ei puhelimessa kälättänyt koko aikaa. Moni asia on mennyt tekniikassa eteenpäin, mutta tässä on tultu takapakkia
Noh, onhan tuo vähän tökeröä olla kertomatta, että puhelinta ei voi ladata sitten.
Ei sitten tullut mieleen soittaa kavereiden vanhemmille? Minulla olisi tuollaisessa tilanteessa ollut soittojärjestys 1) oma lapsi, 2) oman lapsen kaveri ja 3) oman lapsen kaverin äiti.
Kai pojalla oli ladattu känny kun lähti matkaan? Tottakai täytyy saada soittaa kotiin että kaikki on ok. Puhelun ei tarvi kestää kun minuutin. Muuten mökillä kännyt huitsin nevadaan ja siellä on kyllä tekemistä lapsillekin ja sadepäivinä voi kerrata ruotsinkieltä.
No ei sitä ehkä tajuu sanoa, että puhelimen latausmahdollisuudet ovat sitten rajalliset.
Meidän mökillä on myös sähkö aurinkopaneleilla ja ladata voi max kahta puhelinta kerralla. Voitte vaan kuvitella millainen JONO puhelimen latauspisteelle on kun mökillä saattaa olla jopa 10 henkeä välillä ja osa teinejä....
Miksi et opeta sitä lastasi laittamaan kännykkää kiinni ja avamaan se sit kun soittaa sulle? Tai hanki sellainen känny joka pysyy käyttämättömänä latingissa viikon.
Jospa ei vaan kehdannu alkuun sanoo, että tarttis lataa puhelinta. Varmaan olisi saanut heti ladata, jos olisi ilmaissut tarpeensa soittaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten tullut mieleen soittaa kavereiden vanhemmille? Minulla olisi tuollaisessa tilanteessa ollut soittojärjestys 1) oma lapsi, 2) oman lapsen kaveri ja 3) oman lapsen kaverin äiti.
Öööö...no olisko sittenkin toi sun nr.3 ihan ensimmäinen???
Olenko mä ainoa, joka ei edes pidä lapsiin yhteyttä, jos ovat kaverin mökillä?? Vastaavasti toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et opeta sitä lastasi laittamaan kännykkää kiinni ja avamaan se sit kun soittaa sulle? Tai hanki sellainen känny joka pysyy käyttämättömänä latingissa viikon.
Niin ap olisi varmaan neuvonutkin jos olisi tiennyt rajallisista latausmahiksista.
Eikä pistorasioiden ympäröimänä kasvaneet lapset huomaa tällaista ajatella että latausta pitäis säästää.
Ihan hyvin ois voinut ladata. Ei siihen akkuun virtaa mene paljon paskaakaan.
Ja minä en ymmärrä näitä, että kun lapsi lähtee vieraan perheen matkaan, ettei aikuiset pidä yhteyttä toisiinsa?!? Kyllä ihan varmaan olisin ottanut perheeltä puhelinnumeron ennen lähtöä ja jos en olisi saanut lapseen suoraan yhteyttä, olisin pistänyt viestin vanhemmille, että kuinkas siellä menee.
Itse olen kyllä ilmeisesti niin vanhanaikainen, että jos meillä on jonkun lapsi mukana tai vaikka yökylässä, niin laitan viestinä väliaikatiedotteen, kuinka menee ja mitä on puuhasteltu, tai vaikka kuvan, mitä lapset juuri silloin tekee.
Nykyään kyllä tuntuu olevan ihan tavallista esim se, että jos lasta ei päästäkään hakemaan silloin kun oli alunperin sovittu, siitä soitetaan lapselle ja lapsi tiedottaa kyläpaikan aikuiselle eikä niin että aikuiset keskustelee keskenään.
En ymmärrä...
Koko ajan näitä samoja aloituksia...