Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Pesin mahani hyvin saippualla, jotta aikuisena tulisi hyvä vauva :-D
Olin saanut selville kuukautisten olemassaolon mutta koko mekanismi oli hämärtynyt vielä. Koska tiesin että ne alkavat suurinpiirtein teininä, tein oman tulkinnan: ne alkavat, kestävät noin 3 vuotta, jonka ajan vuodat verta TAUOTTA suuria määriä. Siis aivan yhtä soittoa joka päivä kolme vuotta. Ja siteinä käytetään niitä semmoisia rullattavia mitä on ensiapupakkauksessa ja niitä sitten pitää parhaansa mukaan asetella housuihin. Oli muuten aika kova helpotus kun asian oikea laita selvisi.
Luulin, että lapsia ei voi saada ennen kuin on mennyt naimisiin ja silloinkaan niitä ei saa kuin oman puolison kanssa. Sen jälkeen kuin sain tietää, että lapsi voi syntyä avioliiton ulkopuolella, niin pidin sitä ihan hirveänä syntinä ja häpeänä. Taisin jopa ihmetellä, että miksi naista ja miestä ei laiteta vankilaan niin häpeällisen rikoksen kuin aviottoman lapsen saamisen vuoksi. Sukuni kun oli silloinkin 1980-luvulla todella vanhanaikaista, joten ei ihme, että erityisesti vanhemmat sukulaiset pitivät aviottoman lapsen saamista suunnattomana häpeänä. Nykyään sukulaiseni sentään hyväksyvät aviottoman lapsen saannin, mutta esim. homoseksuaalisuus on heistä yhä hävettävää, rikollista, tuomittavaa ja kauhistuttavaa. Siksi en uskalla tulla kaapista ulos ainakaan heille koskaan oman homouteni kanssa. Sukulaiseni eivät ole edes uskovaisia, he vain ovat ahdasmielisiä ja tietämättömiä. Onneksi minä olen sentään avarakatseisempi.
Vierailija kirjoitti:
User1303 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Pohjoisnapa on jäätelöä
- Vesitorneissa on vettä
- Maailma oli ennen mustavalkoinen, sitten vaan keksittiin värit
- Vauvat tehdään suutelemalla - jotenkin pikkupusuja pidempään ja intensiivisemmin :D
- Kuninkaallisuus on ammatti. Siis kuka vain voi alkaa vaikka prinsessaksi jos haluaa
- Pojilla ei voi olla pitkää tukkaa, se ei vain jotenkin kasva. Ennen kouluun menoa en tuntenut pitkätukkaisia poikia.
- Lapset tekevät kaikki lastenohjelmat. Järkytyin kun sain tietää, että niitä tekevätkin aikuiset - koska miten aikuiset muka voisivat tietää, mitä lapset haluavat katsoa?
- Yhdysvalloissa elettiin vielä 90-luvullakin (eli lapsuudessani) villiä länttä.
Kyllähän näitä riitti.
Niinno, mitäs luulet nykyään vesitorneissa olevan?
Muotoilin sanani huonosti, luulin niiden olevan täynnä pelkkää vettä.
Vauvapalsta ei kyllä petä koskaan. Heti jos viestinsä kirjoittaa vähänkin epäselvästi tai kirjoitusvirhein, niin ylimieliset vastaukset on taattu :)
Ei tullut paljoakaan selvemmäksi vastauksesi. Tarkoitus on, että ne ovatkin ainakin lähes täynnä vettä.
Vai tarkoititko sittenkin, että itse tornikin olisi vettä ? Se on kokonaan eri juttu.Älä jaksa jankata. Vesisäiliöt sijaitsevat tornien yläpäässä. Suurin osa vesitorneista toimii myös näkötorneina ja niissä on rappukäytävä tai hissi, joten eivät ole tosiaan ole läheskään täynnä vettä.
Olen ollut töissä Helsingin Ilmalanmäen vesitornissa (ne isot punatiiliset kuutiot mäen päällä Ylen ja Maikkarin rakennusten välissä). Siellä oli pari miljoonaa kuutiometriä vettä, mutta veden alapuolella useita kerroksia toimistohuoneistoja, yläpuolella ruokala ja keskellä hissi. Ja vesisäiliössä itsestään tila, johon voi kävellä sisään tutkimaan veden laatua. Ihan hukkumatta ja kuivin jaloin. Sitä pään päällä olevaa järveä ei tullut kovin usein mietityksi, sehän olisi alkanut ahdistaa, kun betonikin voi murtua.
Mä oon vissiin vähän tyhmä, mutta ihan aikuisenakin tämän lukemiseen asti luulin, että vesitornissa on juurikin vettä eikä muita tiloja.
Minulla oli kerran neljän vanhana niin tylsää, että olin vakuuttunut ajan lopullisesta pysähtymisestä. Muistan, kuinka katselin surumielisenä takapihallamme kasvannutta männyntainta todeten itselleni: "Täytänköhän mä koskaan viisi?".
Tämä on yksi varhaisimmista muistoistani, ja isäni myös vahvistaa tapahtuneen. Olin huolestuneena kysellyt häneltä viisivuotissyntymäpäiväni perään. :)
Että kun perheeseen syntyy vauva ja äiti jää sitä kotiin hoitamaan, niin äidiltä onnistuisi siinä sivussa myös ruoanlaitto ja kodin siivous.
Luulin noin 15-vuotiaaksi asti, että pojat ei seurustele eikä niitä vielä 18v kiinnosta tytöt. Mulla oli 2v vanhempi isoveli, joka alkoi seurustella noin 30 v.
Kysyin pienenä tyttönä isosiskoltani että miksi yksi nainen juoksee kadulla. Sisko sano että sen mahaan on heitetty puukko ohiajavasta autosta. Se puukko on narun päässä niin sen naisen on pakko juosta että pysyy auton perärssä. Aivan päätön stoori mutta meni täydestä :D Saakelin isosisko! :D
Sillon ku olin pikkutyttö nii tuli sarja Falcon Crest. Kaveri halus sitä kattoa ja sano että mennään katsomaan Viinitila Falcon Crest. Kuulin aina että se sanoi Vintillä Falcon Crest. Ihmettelin että miksi se pitää katsoa nimenomaan vintillä kun alakerrassa oli parempi telkku.
Luulin olevani poika vain siksi, että minulla oli (ja on yhä) penis.
Hassuin kokemus oli varmaan poltettu styroksi. Pikkupoikinahan poltettiin sytkäreillä millon jos mitäkin. Mutta steariini oli jännää kamaa. Se palaa tosi hyvin ja mustalla savulla. Ja aina sitä meni pisara käteen, jalkaan, jonnekin. Sehän palaa kuten napalmi, että se ei sammu siinä kädellä vaan palaa ja syöpyy tosi syvälle. Pienten palovammojen aiheuttamia pigmentin poistumia sitten oli siellä sun täällä. Se siis poistaa pigmentin jostain syystä. Jää parannuttuaan sellainen vaalea pilkku ihoon pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hassuin kokemus oli varmaan poltettu styroksi. Pikkupoikinahan poltettiin sytkäreillä millon jos mitäkin. Mutta steariini oli jännää kamaa. Se palaa tosi hyvin ja mustalla savulla. Ja aina sitä meni pisara käteen, jalkaan, jonnekin. Sehän palaa kuten napalmi, että se ei sammu siinä kädellä vaan palaa ja syöpyy tosi syvälle. Pienten palovammojen aiheuttamia pigmentin poistumia sitten oli siellä sun täällä. Se siis poistaa pigmentin jostain syystä. Jää parannuttuaan sellainen vaalea pilkku ihoon pitkäksi aikaa.
Äh, ei tietenkään steariini. Styroksia tarkoitin.
Luulin, että kirjojen nimet tarkotti just sitä mitä niissä luki. Esim. "Muovipussien valtakunta" niin kuvittelin että muovipusseilla on älyllinen elämä ja ne yrittää päästä sinne valtakuntaan ja kerää muita pusseja mukaan, mutta todellisuudessa se sitten kertoikin siitä miten maapallo täyttyy muovijätteistä ja muovipussien käyttöä täytyisi vähentää.
Moni kirja antoi aina vauhdikkaat seikkailut mielessäni, mutta mitä sitä aina nopeasti kirjastossa pläräsin niin se ei ollut yhtään sitä mitä aina kuvittelin. Olin niin pettynyt kun kirjailijat antavat valheellisia nimiä kirjoilleen :D
Tämä siis joskus noin 8v. ja vieläkään en ole kirjoja pahemmin lueskellut, koska petyin sillon lapsena :D
Uskoin että jeesus oli haudattu meidän kotikaupungin kirkon pihaan. Kai sitä ajatteli että se oma pikkykylä on koko maailma :D
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli pitkään ilmiselvää, että seksiä harrastavat ihmiset ovat tyhmiä tai jotenkin kieroutuneita. Seksin välityksellähän levisi sairauksia ja siitä saattoi tulla raskaaksi, mikä oli hirveää, koska sitten piti tehdä rangaistukseksi abortti. Myös tiesin, että tyttö menettää maineensa, jos suostuu seksiin, ja kaikki pojat haluavat sitä. Ne tytöt jotka suostuvat, ovat vajaitä älyltään.
Kukaan ei kertonut, että seksi ja rakkaus kuuluvat yhteen.Kiitos kovasti, 70- ja 80-luvun alun seksuaalivalistus.
Kyllä tytön tai naisen ainakin nykyaikana pitää olla todella tyhmä ja vajaa, jos hän seksiin suostuu, koska nykyajan naisethan inhoavat seksiä yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Hassuin uskomus oli se kun uskoin jumalaan.
No kun olet elämäsi elänyt ja olet kasvokkain Jumalan edessä, niin usko ei enään tunnukkaan hassulta. Tosin silloin se ei vaikuta enään tuomioosi.
Oikeasti muunsukupuolinen kirjoitti:
Luulin olevani poika vain siksi, että minulla oli (ja on yhä) penis.
Vaikka uskoisit olevasi mitä hyvänsä se ei muuta sukupuoltasi. On asioita joita ei ajatusmaailma muuta. Et ole koira, vaikka kuinka uskoisit niin.
Popedalla on biisi "Hyvä Kankkunen" ja Junnu Vainila "Kauhea kankkunen". No luulin, että nämä kertovat Juha Kankkusesta ja ovat hänelle tehtyjä ylistyslauluja.
Muutamaa vuotta myöhemmin vasta valkeni mitä Kankkunen myös voi tarkoittaa.
Hyvin samanlaiset luulout kuin itselläkin silloin ennen eli poliisit pidättävät ihmisiä noin vain ilman syytä.
Lapsen saamisesta taas luulin, että niitä saadaan ihan automaattisesti. Riittää vain kun mennään naimisiin.