Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2642)

Vierailija
321/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tietyssä iässä kaikkien nuorten on lähdettävä yksin maailmaympärimatkalle kävellen. Tämä johtui siitä, että kuulin usein vanhempien puhuvan niitä "sitten kun sinä lähdet maailmalle niin tapahtuu sitä ja tätä" -juttuja. Vietin suuren osan lapsuuttani pohtien, että millä rahalla ostan ruokaa, missä voin nukkua, ja mitä kaikkia kieliä täytyy opetella jotta pärjään siellä maailmalla.

Hellunen juttu , näen sinut otsa kurtussa, käsi poskella  miettimässä kaikkia mahdollisia kieliä, mitä vielä pitää opiskella.  Kuinka jo lapsi osaa ajatella mitä täytyy myös reissussa ottaa huomioon.

Olin oikeasti aika ahdistunut tilanteesta, ja yritin säästää karkkirahoja yms. mahdollisimman paljon, jotta olisi varaa ruokaan ja hotelleihin. Jostakin olin myös saanut päähäni, että tuo matka on tehtävä kävellen, joten tuijotin karttapalloa, ja mietin kuinka ylitän vuoret ja meret.

-315-

Vierailija
322/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku stanan pösilö sanoi minulle, et sudenkorennot imevät sinusta veret. Ja niin sitten pelkäsin niitä hysteerisesti. Onneksi löysin bilsankirjasta totuuden ja paljon muutakin ja opin ihailemaan mokomia öttiäisiä. Sudenkorennosta on tullut minuna 'tunnusmerkki', minulla on paljon sudenkorentokoruja, vaatteissa printteinä. Se muistuttaa minulle älyttömistä ja vailla pohjaa olevista peloista, tiedon omatoimisesta etsimisestä, uuden maailman avautumisesta. Sillä ammattini löytyi myös samalla, kun tajusin, et mitäs muuta paskaa minulle oli valehdeltu. ;D

No nyt oli ihana!

Jos ottaisit tatuoinnin korennosta ja kertoisit tuon ajattelisin hyvää sinusta.

Jos ottaisit tatuoinnin korennosta muutenvain pitäisin sinua vähän vajaana, mielestäni tatuointi tarvitsee tarinan ja ajatuksen mutta ei aiheesta lisää näitä kaulaansa tähden piirtäneitä neroja on pahoittamassa mieltään.

Mikäs tarina itselläsi on esim. hiusten värjäämisestä tietyn väriseksi, tai tekoripsien ottamisesta? Kai korviksillasikin on takana todella syvällinen ja merkityksellinen kertomus? Samanlaista kehonmuokkaustahan nuo mainitut jutut ovat kuin tatuoinnit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää homoista kun olin pieni nii mietin että kun homot menee naimisiin jompikumpi joutuu oikeesti käyttämään häämekkoa :D

Vierailija
324/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista itse tarkkaan ikääni, mutta reilusti vuosia alle kouluikäinen olin, kun uskoin mummolassa ollessani, että mummon karjatilan lehmät jauhavat purkkaa suussaan. Oikeestihan ne jauhoivat heinää suussaan. 

Vierailija
325/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että äiti synnyttää tytöt ja isi synnyttää pojat.

Vierailija
326/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tämä todellisuus on vain satavuotista unta. Että oikeasti nukun merenpohjassa. Ja suihkuun mennessä oli todellisuudessa viileitä vesiä ja vaara haikaloista...

Vierailija
327/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin nelos luokalle asti, että lapsia tehdään sillain, et nainen tai mies makaa maassa, sit toinen (nainen tai mies) menee sen maakaavan henkilön päälle makaamaan ja sanoo, että "uh ah", niin sitten tulee lapsi. Sain tän ilmeisesti ekalla luokalla päähäni koulukavereilta.

Sitten luulin myös, että kuolen, kun täytän 12-vuotta. Sain jostain päähäni tällaisen ihmeellisen pelon ja pelkäsin 12.v syntymäpäiviäni, mutta enhän sitten kuollutkaan. Puhuin tästä lähipiirilleni, mutten koskaan kehdannut sanoa, että tällainen pelko vain syntyi päässäni, valehtelin, että näin sellaisen unen, jossa tämä tapahtui, ikään kuin ennustavan unen. Tuntui liian oudolta se, että mieleeni joskus vain juolahti tällainen pelko ja aloin uskoa siihen, en kehdannut kertoa tätä kellekään. Aikuisena muistelen tätä hymyssä suin. <3

Vierailija
328/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaneli on tehty kamelista.

Vierailija
329/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin päiväkirjaa ja olin ymmärtänyt, että siihen voin kirjoittaa "elämäntarinaani" ja mitä tapahtuu ja ajatuksia ym. En ollut vielä koulussa ja jotenkin päättelin, että kun kirja on täynnä, kuolen. Päätin sitten kirjoittaa dramaattisesti viimeiselle takakannelle valmiiksi "hyvästi" :D

Minulla on yhä tuo päiväkirja jemmassa.

Vierailija
330/2642 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienempänä että silmien väri tulee siitä minkä värisiä juttuja on silmillään eniten tuijottanut. Päättelin fiksusti että siks suomalaisilla on paljon sinisiä ja vihreenruskeita silmiä kun täällä on niin paljon metsiä ja järviä ja ihmiset on pakosti nähny niitä eniten. Tummaihoiset oli luonnollisesti kaikki kuumista maista missä oli vaan hiekkaa, kiviä ja mutasta vettä, siks ruskeat silmät heillä :D Yritin monesti mökillä tuijottaa nuotiota pitkään että saisin hienon väriset silmät :D

Vierailija
331/2642 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessani aina kehotettiin syömään, "että kasvaisi". Luulin, että se ruoka kertyy sisälle ja täyttää ihmistä pikkuhiljaa kuin räsynukkea. Luulin, että ihminen kasvaa koko ikänsä, mutta aikuisista sitä ei huomaa koska he ovat suhteessa jo niin isoja.

Vierailija
332/2642 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin sain tietää, mitä homo tarkoittaa, luulin sen tarkoittavan ketä tahansa, joka tekee jotain pahaa toiselle, koska kuulin sitä käytettävän tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
333/2642 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuulin tuon laulun Karhujen huviretkestä, kuulin möreän mieslaulajan laulavan "pentukarhuja rätkitään", surullisena ihmettelin, miksi, ahdisti oikein. Joku oli täällä kuullut "peppikarhuja rätkitään". Oikeesti laulettiin "retki tää".

Vierailija
334/2642 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin kirjoittamaan 4-5 -vuotiaana ja aloin pitää päiväkirjaa. Luulin, että päivämäärä kasvaa aina numeroa isommaksi. En ymmärtänyt, että joka kuukausi lähdetään uudestaan ykkösestä liikkeelle. Asia tuli selville vasta, kun äitini ihmetteli, miksi olin kirjannut päivämääräksi esim. 61.5.1989.

Vierailija
335/2642 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että Sylvian joululaulussa mainittu Pohjola on jokin ankea paikka kaukana pohjoisessa ja siellä asuu vain köyhiä ihmisiä. Nyttemmin olen tajunnut, että sehän pitää paikkansa.

Sitten kyllä melkein kaikki maailman ihmiset ovat köyhiä, jos rikkaimmatkin suomalaiset ovat.

Vierailija
336/2642 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin myöhään, suunnilleen teini-ikäiseksi, että ulkomaanlomilla mennään aina "etelään", siis että ainoa matkailun muoto on käristää itseään rannalla tai uima-altaalla. Minusta oli outoa, kun joku kertoi käyneensä syyslomalla Kanariansaarten sijaan vaikka Berliinissä tai jos jollain ei ollut matkan jälkeen rusketusta. Perheessäni ei siis ole koskaan harrastettu mitään kulttuuria, emme käyneet kotimaassakaan koskaan missään museossa tai jotain nähtävyyttä katsomassa. Vasta lukiossa, kun opintoihin sisältyi museo- ja teatterikäyntejä, aloin tajuta, että kulttuurista ja historiasta oppiminen on palkitsevaa, ja ulkomaillekin voi mennä myös esimerkiksi arkkitehtuurin vuoksi.

Vierailija
337/2642 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin johonkin aikaan, että Kiinan muuri sijaitsee suunnilleen siellä päin maapalloa, missä oikeasti on Etelä-Amerikka 😂 ja se siis kulkisi suurinpiirtein etelä-pohjoissuunnassa...

Vierailija
338/2642 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin vähän kaikenlaista kun äitini oli mt-ongelmainen joka keksi mitä ihmeellisimpiä tarinoita.

Juuh, sama täällä... äiti kertoi mm, että: olin oikeasti adoptoitu ruotsista, en ole normaali lapsi enkä tule ikinä oppimaan perustaitoja pärjätäkseni, jos kosken laitteisiin niin rikon ne, ja että kaikki koulussa opetettu on venäläisten propagandaa. Mitäköhän vielä...

Vierailija
339/2642 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että aina kun paistoi aurinko tai satoi, niin kaikkialla muuallakin paistoi aurinko tai satoi.

Vierailija
340/2642 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että pilvenpiirtäjä tarkoittaa henkilöä, joka piirtää pilviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi