Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2642)

Vierailija
301/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pienenä, että radiossa sisällä oli oikea pieni bändi. Omasin vilkkaan mielikuvituksen, ja olevinani näin SELVÄSTI ritilän läpi kiiltävästä kaiuttimesta pienen miniatyyrikuoron joka siellä lauloi. Mankka oli uusi ja Hobby Hallista tilattu. Halusin pikku bändin esiin, ja ruuvarilla ensin koitin vinssata kajareita irti mutta en saanut. Sitten nakutin vasaralla sitä ritilää, kunnes sain sen lommoille ja irti. Bändi katosi, ja jäljellä oli vaan se kiiltävä kaiuttimen pahviosa, mikä lie. :( Muistan äidin ilmeen niin aidosti kun se tuli olkkariin ja olin takonut uuden mankan lommoille. :(

En ollut vielä koulussa, arvelisin että olin noin 5-vuotias.

Vierailija
302/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin laulunsanat "on peppikarhujen retki tää.." -- nyt peppikarhuja rätkitään. Ja luulin rätkimistä samaksi kuin nylkeminen. Inhotti sen miehen häijy ääni ja näin silmissäni vereslihalla olevat karhunpennut, joilta oli viety turkki. Hyi että, iljettää vieläkin.

Oli opetettu, että koskaan ei ole yksin eikä turvaton, kun tarttuu vain Jeesusta kädestä. Yksin sitten pikkukoululaisena pitkää koulumatkaa kävellessäni ojentelin monesti kättä ilmaan ja odotin tarttuuko siihen kovinkin iso ja karvainen käsi. Ei tullut seuraa eikä saattelijaa.

Moottoritien merkki oli minusta outo. Isä yritti selittää miten siinä menee autokaistat sillan ali. En vain nähnyt sitä (perspektiiviä) siten. Minusta siinä oli korkea torni, jota kiertää Saturnuksen renkaan tapaan semmoinen kiekko. Varmistin vielä isältä, että autothan ajaa sitä rataa sitten? Niin ajavat. - minun mielestäni tornin ympäri siis. Etsiskelin ajomatkoilla usein sitä tornia. Olisi ollut kiva mennä kieppumaan.

Toivoin kovasti mustia ja kiharoita hiuksia. Uskoinkin, että voin ne saada, jos osaan aamulla herätä avaamatta silmiä, kävellä vessaan silmät kiinni ja vasta siellä avata silmät peilin edessä. Ei onnistunut! Monesti yritin uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että ruotsalaisilla on omat suomenlaivat, joilla he tulevat Suomeen, kun suomalaisillakin on ruotsinlaivat joilla mennään Ruotsiin. Ihmettelin, kun niitä ei ikinä näkynyt missään.

Luulin myös, että ihmiset saavat matkustaa vain oman maansa lentoyhtiöllä, eli suomalaiset Finnairilla, britit British airwaysillä, jenkit American airlinesilla jne.

Minulla oli sama luulo lentoyhtiöiden suhteen. Matkustimme perheen kanssa Mallorcalle ollessani 7-vuotias. Lähdimme  Hki-Vantaalta Finnairilla, mutta meillä oli koneenvaihto Pariisissa, jossa vaihdoimme Air Francen koneeseen. Olin ihan paniikissa siitä, että jos henkilökunta huomaa että emme ole ranskalaisia, niin he heittävät meidät ulos koneesta sen ollessa ilmassa. Aina kun lentoemo tuli lähelle, käskin vanhempiani olemaan hiljaa, sillä olin oikeasti ihan kauhuissani ja pelkäsin että paljastumme suomalaisiksi :D

Vierailija
304/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälki-istunto arvotaan. Toki selvisi että juu ei😄

Vierailija
305/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myöskin muistan että kysyin kauhuissani että eihän mulle kasva yhtä isot tissit kuin mummolle... Nyt on vähän päin vastaiset toiveet

HAHA :DDDD

Vierailija
306/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse, mutta tyttäreni luuli aiemmin, että pankkiautomaatin sisällä istuu ihminen, joka antaa rahat siitä luukusta ulos :-)

Vierailija
307/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kun tehdään lapsia, siittiöt löytävät miehen omaan vaimoon perille, vaikka osapuolet olisivat vaikka eri puolilla maailmaa. Siis kuvittelin naisen aina kotimaahan, itse tyttö olen siis :D Sain siihen sitten vastauksen että "ei se nyt ihan niinkään mene" muttei se sen tarkemmin selvinnyt. Lisäksi luulin, että neitsyyden menettää suudellessa ja ihmettelin, että eihän sitä sitten voi itse päättää, koska sen menettää, koska olihan äitikin minulle pusuja antanut... :D

Vierailija
308/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että vauvat syntyy; mies ja nainen tykkäävät toisistaan. 😂😂😂 (mitenköhän lapsi sitten saa isän geenejä?)

Luulin myös että jos syö kiivin siemenen (niitähän on satoja! 😂) niin kasvaa mahaan kiivipuu

Vierailija
309/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tietyssä iässä kaikkien nuorten on lähdettävä yksin maailmaympärimatkalle kävellen. Tämä johtui siitä, että kuulin usein vanhempien puhuvan niitä "sitten kun sinä lähdet maailmalle niin tapahtuu sitä ja tätä" -juttuja. Vietin suuren osan lapsuuttani pohtien, että millä rahalla ostan ruokaa, missä voin nukkua, ja mitä kaikkia kieliä täytyy opetella jotta pärjään siellä maailmalla.

Vierailija
310/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vähän kaikenlaista kun äitini oli mt-ongelmainen joka keksi mitä ihmeellisimpiä tarinoita.

Vierailija
311/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tietyssä iässä kaikkien nuorten on lähdettävä yksin maailmaympärimatkalle kävellen. Tämä johtui siitä, että kuulin usein vanhempien puhuvan niitä "sitten kun sinä lähdet maailmalle niin tapahtuu sitä ja tätä" -juttuja. Vietin suuren osan lapsuuttani pohtien, että millä rahalla ostan ruokaa, missä voin nukkua, ja mitä kaikkia kieliä täytyy opetella jotta pärjään siellä maailmalla.

Hellunen juttu , näen sinut otsa kurtussa, käsi poskella  miettimässä kaikkia mahdollisia kieliä, mitä vielä pitää opiskella.  Kuinka jo lapsi osaa ajatella mitä täytyy myös reissussa ottaa huomioon.

Vierailija
312/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että isona täytyy mennä naimisiin oman veljensä kanssa.

Minä taas luulin, että naimisiin on pakko mennä ja kysyinkin, että saako mennä oman serkun kanssa naimisiin kun en halunnut mennä keneenkään tuntemattoman kanssa ja kun vastaus oli, että saa niin olin menossa monta vuotta serkkuni kanssa naimisiin. 

Vierailija
313/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että jos silmään menee roska, se voi mennä silmän taakse aivoihin ja jäädä sinne jos roskaa ei saa heti pois.

Vierailija
314/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihomadot eli mustapäät on ihon alla asustavia oikeita matoja. Pelkäsin teini-ikää noiden ihomatojen takia :D

Vierailija
315/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että "vittu" ja "vattu" ovat sama asia...

Sama! :D

Vierailija
316/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttina vaan, että meillä nuo pelottelut omenansiemenien syömisestä ja puun kasvamisesta lapsen sisälle tulivat vanhemmilta. Samoin, jos laittoi silmät kieroon tai alahuulet rullalle, peloteltiin, että ne jää sillä tavoin. Muutoin todella hienoja lasten uskomuksia!

Millä vuosikymmenellä olet syntynyt? Itselläni oli nämä vastaavat uskomukset 70-luvulla ja juuri vanhempieni syöttäminä.

Lisäksi tunnistan tuon, ettei purkkaa saanut niellä. Tosin meille ei uskoteltu suolisolmua, vaan että purkan syöminen aiheuttaa umpisuolen tulehduksen ja voi joutua leikkaukseen.

Pidin lukemisesta ja minulle uskoteltiin, että kirjojen lukeminen voisi aiheuttaa näön heikentymisen. Telkkaria ei myöskään saanut katsoa liian läheltä, koska sekin aiheuttaa näön heikentymisen.

Vierailija
317/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että se romanien värillä alkava nimitys tarkoittaa samaa kuin mustaihoinen.

Vierailija
318/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jos syö leivänkannikoita kasvaa kauniit pyöreät rinnat...

Vierailija
319/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin pienenä että Suomi on yksi maapallo Ruotsi toinen, että kaikki maat on maapalloja

Luulin aivan samoin lapsena :D Lisäksi oletin että sodat alkavat siitä, kun nuo kaksi maapalloa törmäävät avaruudessa toisiinsa.

Vierailija
320/2642 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä julistin noin 5-6 vuotiaana, että kun olen iso niin aion alkaa vaimoksi vain ja ainoastaan sellaiselle miehelle, jolla on nakki pimpissä :D Olin siis päätellyt, että kaikilla on alkujaan pimppi mutta miehet laittavat sinne nakin erottuakseen naisista :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän