Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2714)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että munkkipossu on possun kokoinen ja muotoinen.
En pienenä halunnut syödä munkkipossuja, koska luulin että niissä on kinkkua sisällä.
Tommosilla vois muuten olla vientiä sotilaskodeissa, kannattais jossain kokeilla.
Me oltiin todella köyhä velkainen perhe, olin lapsi - 80-90-luvulla. Luulin että pankki/luottokortti on sellainen joka annetaan hyville pankin asiakkaille (siis kellä ei ollut hirveitä velkoja ja suoriutuvat maksuistaan säännöllisesti) ja siis oikeasti luulin että sitä korttia voi käyttää niin ettei itse tarvitse maksaa itse mitään, pankki tarjoaa. Hienot rouvat sanoo tiskillä: kortilla kiitos ja pieni minä ajatteli että nuo ovat niin rikkaita ja isot säästöt pankissa että pankki lahjoittaa heille kaikki tavarat.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kaikki ruotsalaisetkin opiskelevat koulussa suomea, kun suomalaisetkin opiskelevat ruotsia.
Monet suomenkieliset suomalaiset luulevat että suomenruotsalaiset opiskelevat koulussa ruotsia "toisena kotimaisena". Oikeasti asiaa menee niin että ruotsinkieliset opiskelevat äidinkieltään "ensimmäisenä kotimaisena" ja suomen kieltä "toisena kotimaisena". Ja sekö ruotsalaissyöjiä rassaisi jos he sen ymmärtäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Tauno Palo on naimisissa Ansa Ikosen kanssa.
Vähintään miljoona aikuista suomalaista luulivat samoin. Se oli sellainen elokuvien luoma, rahaa tuova illuusiokupla jota filmiyhtiöt varoivat puhkaisemasta, vaikka ne eivät tietenkään itse suoraan levittäneet valhetta.
Että jos laittaa silmät kieroon niin silmät ei räpsähdä kiinni kameran salamasta. No, on sitten yhden luokan luokkakuvissa jokaisessa silmät kierossa...
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että hyvinvointivaltio tarkoittaa valtiota, jonka asukkaista valtaosa voi hyvin.
Kyllähän se perusajatus tämän suuntainen on.
Vierailija kirjoitti:
Uskoin tuhmien lasten joutuvan mu sta lais ten kärryille. Katsoin säälien kärryillä olevia lapsia ja mietin mitähän lapsirukat olivat tehneet.
Meilläkin peloteltiin, että jos ei olla kiltisti, niin m u s talainen vie!
että ylen ruotsinkielinen uutisankkuri avasi uutislähetyksen aina tokaisemalla "Flåfton!"
Kadotin jo sen viestin, mutta joku kirjoitti aikaisemmin, että luuli suomenpystykorvan hännän olevan kippura, koska siinä on ollut papiljotti, kiitos ihanasta illan piristyksestä 😄
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tietokone tietää kaiken ja siltä voi kysyä mitä tahansa.
Vuonna 2026 tämä on todellisuutta. Olen kysynyt keinoälyltä mitä moninaisimpia asioita ihan oikeaan, nopeaan tiedon tarpeeseenja saanut tolkun vastauksia. Olen myös testaillut ihan kurillani, ja aika harvoi on keinoäly jäänyt sanattomaksi.
Jos mies ja nainen pissaavat samaan pönttöön vaikka vahingossa ilman että välissä vedetään, tapahtuu hedelmöitys.
En muista mistä johtui mutta lapsena piti loikata vessaan ja vessasta pois lattialistaa varoen ettei haisunäätä juokse ohitse. Mitään haisunäätää ei koskaan tullut vastaan
Vierailija kirjoitti:
Että suomenruotsalaiset on Ruotsista tulleiden jälkeläisiä. En tajunnut, että suurin osa polveutuu suomalaisista jotka vaihtoi kieltä Ruotsin vallan aikana.
Ja osa ehkä Helsinkien heimosta joka ulottui merenkurkun molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Kun televisiossa esitettiin jotain sarjaa ja leffaa, niin sitä luuli, että ne tapahtui oikeasti. Ei mitään käsitystä käsikirjoituksesta, erikoistehosteita yms. Luulin, että esim. Ritari Ässän Kitt kulki itsekseen oikeasti, hyppäsi oikeasti, kesti luoteja, pommeja ja törmäyksiä oikeasti, kulki oikeasti 450 km/h jne. Voi sitä lapsen uskoa.
Mulla oli päinvastoin: luulin että kaikki kirjoissa olevat asiat ovat mielikuvitusta, ainakin sellaiset tarinamuotoiset.
Mä luulin että bussikuskille sanotaan mihin haluaa mennä ja sitten se vie kaikki matkustajat vuorollaan oikeisiin osoitteisiin :D en siis pienenä ikinä matkustanut bussilla ja kun joskus kysyin isältäni asiasta niin muistan vain etten tajunnut hölkäsenpöläystä saamastani vastauksesta reiteistä yms. Sitten päädyin tuohon lopputulokseen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ovat tehneet yhtä monta kertaa seksiä keskenään, kuin mitä heillä on lapsia. Jotenkin ajattelin, että ei sellaista kukaan huvikseen tee. Kyllä se täytyy aina liittyä lapsen saamiseen.
Omat vanhempani olivat tehneet sitä kolme kertaa, koska meitä lapsia oli kolme, mutta esim. setäni vaimonsa kanssa olivat tehneet sitä neljästi. Mutta sitä minä ihmettelin erityisen paljon, että eräs sukulaispari olivat ilmeisesti harrastaneet seksiä peräti yhdeksän kertaa, kun heillä oli yhdeksän lasta. Mietin joskus, että eikö heitä nolottanut se, että he olivat viitsineet tehdä jotain sellaista niin monta kertaa? Ilmeisesti seksi oli minusta jotenkin nolo ja ällöttävä asia.
Sama! Ajattelin että seksi on välttämätön juttu jos haluaa vauvan eikä kukaan sitä huvikseen tee. Ajattelin että lapseton tätini ei ole harrastanut seksiä. Sitten ala-asteen lopulla kun oli koulussa ekaa kertaa seksivalistusta, ajattelin että nuoret parit saattavat kokeilla seksiä ehkäisyn kanssa, mutta keski-ikäiset joilla on lapsiluku täynnä, eivät sitä enää harrasta. Pidin itsestään selvänä ettei vanhemmillani ole seksielämää.
Mä taas olin varma siitä ettei mun vanhemmat olleet harrastaneet seksiä lainkaan vaan saivat meidät ihan vaan rakkaudesta. Mistähän tällainenkin ajatus on tullut päähäni?
Isoveli uskotteli minulle, että jos kävelee 200 m suoraan eteenpäin, putoaa avaruuteen. Mutkille meni lapsuuden polut..
Luulin, että aikuiset eivät kiusaa toisiaan. Kuinka väärässä olinkaan.
Sama! Ajattelin että seksi on välttämätön juttu jos haluaa vauvan eikä kukaan sitä huvikseen tee. Ajattelin että lapseton tätini ei ole harrastanut seksiä. Sitten ala-asteen lopulla kun oli koulussa ekaa kertaa seksivalistusta, ajattelin että nuoret parit saattavat kokeilla seksiä ehkäisyn kanssa, mutta keski-ikäiset joilla on lapsiluku täynnä, eivät sitä enää harrasta. Pidin itsestään selvänä ettei vanhemmillani ole seksielämää.