Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2714)
Vierailija kirjoitti:
-palomisten kodit ei voi palaa.
-poliisi ei voi joutua vankilaan.
-kassatyöntekijä ei voi käydä kaupassa.
-lääkärit ei sairastu.
-jos on kova kakka mikä on vaikee puristaa ulos, niin samalla voi harjotella synnyttämistä. synnyttäminenkin saattuu, nii eiks ookki ihan loogista?
-raskaana olevat naiset pitää vauvoja paidan alla. kun ne vaihtaa vaatteita, vauva lasketaa sohvalle..
-tää on vähän vaikee selittää, toivottavasti ymmärrätte: kieliä voi harjotella niin että osaa vaan sen kielen aakkoset. eli jos suomessa on ABC.. nii englannilla on erilailla. ainoat sanat mitä joskus 4 vuotiaana osasin ennglanniksi oli "yes" (tässä kolme kirjainta samoin kun suomenkielessä: joo) ja "no" (tässä kaksi kirjainta samoin kun suomenkielellä: ei)
Muistaakseni yhdessä Aino-sarjan kuvakirjassa Aina leikki olevansa raskaana pitämällä oliko nukkea paidan alla ja sitten synnyttämällä sen eli pudottamalla sen näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaupungilla oli kampaamoita , joiden nimi oli tyyliin "Salon Marianne", niin luulin, että Salon on genetiivi sukunimestä Salo. Eli että kyseessä ovat Marianne Salo-nimisen henkilön yritys. Ihmettelin, miksi Salo-sukunimisillä on niin paljon yrityksiä.
Minä taas luulin niitä saluunoiksi, tykkäsin katsella lännenleffoja ja niissähän saluunan oven päällä lukee saloon, arvelin Suomessa olevan tapana jättää yksi kirjain pois.
Nämä on jotenkin niin herttaisia 😄 Ihana ketju. Piristää mieltä sairastamisen keskellä.
Luin ekaluokalla aapisesta tai jostain kuinka "LIPPU LIEHUU SALOSSA". Ihmettelin, miksi vain Salossa.
Itse ihmettelin, että miten suunnilleen kaikki kampaajat ovat kotoisin Salosta tai sukunimeltään Salo. Olin vähän turhan vanha kun tajusin, mitä se Salon oikeasti tarkoittaa.
Sinullapa on ankara jumala. Jopa laestadiolaisten lahkojen mukaan ihminen kyllä joutaisi helvettiin, koska hänen syntinsä ovat verenkarvaiset, mutta Jeesus Kristus on ristinkuolemallaan sovittanut koko maailman synnit ja lunastanut sinutkin kalliilla sovintoverellään. Poikani, tyttäreni tai mikä oletkin, mene rauhassa ja yritä välttää syntejä jatkossa. Jos lankeat uudestaan, saat luottaa siihen että Jumalan armo on kestävämpää laatua. Vedä henkeä, rentoudu, elä tavallisesti ja kohtele lähimmäisiä ja jopa ruumiin tai hengen hädässä olevia vieraita niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan. Herran rauha olkoon kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Sinullapa on ankara jumala. Jopa laestadiolaisten lahkojen mukaan ihminen kyllä joutaisi helvettiin, koska hänen syntinsä ovat verenkarvaiset, mutta Jeesus Kristus on ristinkuolemallaan sovittanut koko maailman synnit ja lunastanut sinutkin kalliilla sovintoverellään. Poikani, tyttäreni tai mikä oletkin, mene rauhassa ja yritä välttää syntejä jatkossa. Jos lankeat uudestaan, saat luottaa siihen että Jumalan armo on kestävämpää laatua. Vedä henkeä, rentoudu, elä tavallisesti ja kohtele lähimmäisiä ja jopa ruumiin tai hengen hädässä olevia vieraita niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan. Herran rauha olkoon kanssasi.
En tiennyt, että jotkut Salo-jutut ovat syntiä.
Jokaisen on uskottava Jumalaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että jumala on oikeasti olemassa :|
Jumala on olemassa, se ei ole mikään uskon asia vaan fakta! Jokainen, joka ei usko Jumalaan joutuu armotta Helvettiin!
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että presidentti on keksinyt asioille nimet, esimerkkinä käytin muistaakseni leipää. Että pressa on päättänyt että leipää sanotaan leiväksi. Tuolloin siis Mauno Koivisto.
Suomen kieli oli olemassa ainakin murteina kun suomenruotsalaisen kalastajatalonpojan poika Mikael Agricola (1510-1557) kehitteli suomenkielisiä sanoja monille asioille ja suomalaisille oudoillekin ilmiöille, kuten "jalopeura" (= leijona). Agricolan pioneerina avaamaa uraa jatkoi mm. Elias Lönnrot, jonka Suomalais-ruotsalainen sanakirja sisälsi lähes 200 000 sanaa, suurin osa kansankielen murteista peräisin, osan ollessa Lönnrotin itsensä luomia uudissanoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja että taivaasta sataisi mannaa. Tai karkkia.
Ja manna on tietenkin mannapuuron makuista.
Vierailija kirjoitti:
En muista mistä johtui mutta lapsena piti loikata vessaan ja vessasta pois lattialistaa varoen ettei haisunäätä juokse ohitse. Mitään haisunäätää ei koskaan tullut vastaan
Johtopäätös lapsen tasolla: hyvin loikattu.
Että n-kerin iho on kosketettaessa kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ajattelin,että elämä on ollut ennen mustavalkoista koska katselin mummolassa mustavalkoisia valokuvia
-WC:n vesi ei ole juomakelpoista(en kyllä juo sitä vieläkään), mutta keittiön on
- kaikki aikuiset ovat viisaita
-lepikoissa lepän lehden alla olevat oranssit pallurat ovat punkkeja :) ja juuri lepikoista tarttuu punkit
- jos katsoo silmillä kieroon, silmät jää kieroon lopuksi elämää
Miksiköhän kieroon katsomista kiellettiin. Silmäjumppaa.
Itse asiassa, niin hölmöltä kuin se nyt kuulostaa, 1960-luvulla oli täysin yleisesti hyväksytty käsitys että punkit pudottautuvat niskaan rantalepikoista. Tutkijoista en tiedä, mutta tuo käsitys oli kaikilla ihan tolkun aikuisilla eikä vain lapsilla.
Luulin että tuuli syntyy siitä että puut heiluvat, samaan tapaan kuin viuhkalla saa ilman virtaamaan. Että kettu on tyttö ja susi on poika, sama sukupuolijako päti myös kissaan ja koiraan. Että auton vilkku tiesi mihin isä on aikeissa kääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että Suomessa asuu vain valkoisia suomalaisia.
Sisällissodassa ja sen jälkeen valkoiset urakoivat jotta Suomessa asuisi vain valkoisia. Punakaartiin sodan loppuvaiheessa pakotettu isoisäni ei joutunut teloitettavaksi, mutta selvisi juuri ja juuri hengissä vankileirin nälästä. Tuo selvisi minulle kun luin innokkaana isovanhempieni kirjahyllyssä ollut teosta "Suomen vapaussota" ja isoäitini sanoi: "Ei ne olleet mitään punaisia, ne oli suomalaisia työläisiä". Isossa perspektiivissä olen vasta nyt vanhoilla päivillä ymmärtänyt, että Suomelle oli onni että valkoiset voittivat.
Tämä synkkäkin kirjoitus liittyy aihepiiriin sen kautta, että vuonna 1918 syntynyt isäni sai isänsä hengissä takaisin, ja minä vuorostani alkuni jatkosodan jälkeen. Näin sain itse käydä läpi pitkän sarjan lapsenomaisia väärinkäsityksiä, joista monet oikesivat kun isä selitti miten asiat ovat ja menevät. Lisääntymisjutuista sain pääasiassa oikean kuvan, koska isä toimi joitakin vuosia keinosiemennyseläinlääkärinä ennen kuin siirtyi harjoittamaan ammattiaan laajemmasti.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kun ihminen kuolee elokuvassa, se tapahtuu ihan oikeasti. Minulle kyllä sanottiin, ettei se niin mene vaan se kuoleminen vaan näytellään. Pienessä alle kouluikäisessä päässäni kuitenkin järkeilin, että kyseinen tyyppi saa ensin paljon rahaa ja kun on ne tuhlannut, hän tulee elokuvaan tapettavaksi oikeasti.
Wau! Tuosta voit tehdä menestys leffan käsiksen. Vaikutin nuoresta luovuudesta ja nerokkaasta viattomuudesta. Mutta hei, sano sitten leffan näytelijöille, että saavat pitää rahat ja hengen. Mukavaa kesää ja kiitos päivän parhaasta liikutuksesta.
Viisi vuotta vanhempi isoveljeni aikanaan uskotteli, että vatsastani alkaa kasvaa omenapuu, jos syön omenoiden mukana niiden siemeniä. Ja toinen jekutus oli se, kun takavuosien hedelmäpommijogurtti voi kuulemma räjähtää vatsassa. Hengissä on molemmista kokemuksista selvitty ilman vaurioita.
Tämä aineisto lasten uskomuksista on jo niin laaja, että joku tutkija tai tutkijaksi opiskeleva voisi ryhmitellä ja laskea mitkä uskomukset ovat olleet yleisimpiä. Kahlattuani läpi koko tämän aineiston itselläni tulee mieleen ainakin käsitys että maailma oli ennen mustavalkoinen.
Mielenkiintoista olisi myös tutkailla isosiskojen ja muiden disinformaation kylväjien roolia.
Poistun rivistä ja toivotan kaikille keskustelijoille kaikkea hyvää. Älkääkä pelotelko toisianne helvetillä.
Luulin lapsena että radiossa puhuvat ihmiset ovat mini-ihmisiä jotka asuvat siellä radion sisällä.
Luulin, etttä keskonen ja kuopus tarkoittavat samaa asiaa. Minä itse synnyin keskosena ja kuopuksena.
Luulin, että miehet kakkaa peniksestä. Kakka tulisi ulos kuin siskonmakkarapallot. En tiennyt että miehilläkin on peräaukko.
Kasvoin tyystin ilman mitään mieshahmoa elämässäni.
Kuvittelin, että kaikki lapset syntyvät yöllä ja ajattelin, että yöllä tietysti nukutaan. Johtopäätökseni oli, että nainen nukkuu, kun lapsi syntyy. Ihmettelin sitten, että mitä nainen tietää, koska lapsi syntyy?
No mutta niinhän se onkin!