Voiko vanhempi takavarikoida 18-vuotiaan lapsensa älypuhelimen jos tämä ei tottele?
Kommentit (56)
Miksi 18-vuotias asuu kotona? Mä menin naimisiinkin jo 19-vuotiaana. Voi jos äiti ois tullu mua neuvomaan tuon ikäisenä!
Olen kehitysvammainen mutta täysi-ikäinen
asun omillani asikkalassa ( vääksy )
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin nuorempienkin. Kannattaa alkaa tottelemaan.
Rikosilmoitus varkaudesta, jos täysi-ikäiseltä takavarikoi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 18-vuotias asuu kotona? Mä menin naimisiinkin jo 19-vuotiaana. Voi jos äiti ois tullu mua neuvomaan tuon ikäisenä!
Ei kaikki ole parisuhteessa tuossa iässä. Ihan hyvin voi asua kotona.
Ihan yhtä paljon (eli vähän) kuin voit "takavarikoida" (eli suomeksi varastaa) naapuriltasi tämän omistaman auton, jos tämä ei vie roskiasi ulos tai leikkaa nurmikkoasi vaikka niin haluaisit. Aikuinen on aikuinen ja päättää itse asioistaan. Vanhemman pitää joko sopeutua siihen ja neuvotella kuten aikuisilla on tapana, tai pyytää aikuistunutta lastaan alkaa etsimään kämppää muualta. Jos on halua pysytellä väleissä, suosittelisin asumisjärjestelyistä huolimatta neuvottelemista ja puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsi tulee asumaan kotona, kunnes armeijan käynyt. On nyt lukiossa. Haluamme antaa mahdollisuuden keskittyä täysin koulun käyntiin. Näin myös ajattelee nuori itse.
Kiitos neuvoista vaikka olen aikuinen ja kehitysvammainen asun vääksyssä ( asikkalassa)
jopa puuttuvat minun työpaikan asioihin ja henkilösuhteisiin
Koulut ja armeijat, lukio. Ensin Ja voisi saada kesätöitä siitä saisi rahaa jossain vaihessa oma koti. en tiedä minkä ikäinen hän oli silloin minä lähdin opiskelemaan taisin olla 14v
Kuka maksaa puhelinliittymän ja netin? Liittymän omistaja voi tehdä liittymällleen mitä haluaa. Vaikka sulkea tai lakkauttaa.
Riippuu kuka puhelimen omistaa eli on ostanut. Se kuka sen omistaa saa myös määrätä kenen hallussa se on.
Minulla on äitini vanha puhelin käytössä mutta jossain vaihessa oma puhelin
Lukemalla viestit ja pitää tietää kenen kanssa viestittelee ei se kivalta tunnu