Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, rehellisesti! (Deittailusta, naisen ex-kumppanin merkitys)

Vierailija
25.07.2016 |

Olen aloittamassa deittailua erottuani aiemmin pitkästä suhteesta poikkeuksellisen.. korkeatasoisen miehen kanssa. Suhde päättyi ensisijaisesti lapsettomuuden vuoksi, ja olemme edelleen ystäviä ja harrastuskavereita.

Kävin jo yksillä treffeillä, ja kun mies kysäisi päättyneestä suhteestani ja mm. eksäni ammattia, teki mieli jättää yksityiskohtia kertomatta ihan siksi ettei treffimiehelle tulisi alemmuuskompleksia. Eksälläni sattuu olemaan kansainvälinen, arvostettu työ ja suorastaan naurettavan korkeat tulot. Muutenkin hän on sellaista suorittajatyyppiä: keho on tikissä, hampaat suorassa ja kello hyvin jne. En kuitenkaan näiden asioiden vuoksi hänen kumppaninaan viihtynyt (palstan miesasiamiehet voivat saman tien niellä vastaväitteensä, en tule tarttumaan niihin), vaan siksi että hän on erittäin hyvää keskusteluseuraa, täydellisen avoin, rehellinen ja uskollinen, pystyi toimimaan life coachinani kaikenlaisissa vaikeissakin tilanteissa, teki ahkerasti kotitöitä ja osallistui muutenkin yhteisiin juttuihin täysipainoisesti, ja jaoimme myös tuon meille kummallekin tärkeän harrastuksen.

Kyllä sen treffimiehen kasvoilta näki, että hän suhtautui minuun hieman eri tavalla sen jälkeen kun eksästä tuli puhetta, vaikka kerroin aiheesta mahdollisimman niukasti ja neutraalisti. Nyt mietinkin, miten toimia jatkossa. Jos en kerro eksästä mitään, tulee varmasti kuva että en ole päässyt yli erostamme tai eksään liittyy jotain muuta kielteistä, jota yritän peitellä. Jos kerron, aiheutan tahtomattanikin aivan tarpeettomia paineita uusille miestarjokkaille. En siis tosiaankaan vaadi seuraavalta mieheltä vastaavan tasoisia tuloja ja salikroppaa, vaan pienituloinenkin mies on täysin ok, kunhan on henkisiltä ominaisuuksiltaan ja persoonallisuudeltaan sellainen, jonka kanssa viihdyn.

Onko teillä palstamiehillä vinkkejä, miten saan tästä asiasta treffeillä puhuttua siten, että olennainen tulee esille eikä tapaamani miehen tarvitse pelätä ettei hän riittäisi minulle? Onko paras tapa ihan vain sellainen, jossa kerron lyhyesti (kysyttäessä) mikä tilanne oli, ja lisään heti perään että en kuitenkaan etsi suurituloista kumppania. Jääkö se kuitenkin miesten alitajuntaan kaihertamaan?

N38

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilla treffeillä ei pidä mennä puhumaan exästä mitään ja myöhemminkin tosi vähän ja ympäripyöreästi!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättä yhtään mitä ex-kumppanisi tekee olisi mahdollista sanoa suurpiirteisesti hänen tekevän it-hommia tai olevansa vaikka kaupan alalla? Asia tulisi kerrottua totuudenmukaisesti mutta ilman yksityiskohtia

Vierailija
4/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja mun mielestä naisen exillä ei ole merkitystä ellet sinä itse ala vertailemaan miehiä esim juuri tuon statuksen perusteella.

Vierailija
5/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö joku oikeasti exän ammattia ym.? Saati sitten ensimmäisillä treffeillä, huh. 

Vierailija
6/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään kysyä deittikumppanien eksien ammatteja :D Tietysti on todennäköistä, että jossain vaiheessa tulee puhetta entisistä seurustelukumppaneista niin siinä tuo tieto saattaa tulla esille ja sittenhän se on sattumankauppaa miten kukin siihen tietoon suhtautuu.

Vieläkin ihmettelen kuka kysyy treffeillä eksän ammattia... 

Vierailija
7/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on erikoinen juttu: olet eronnut täydellisestä miehestä? Mies ei halunnut tai kyennyt saamaan lasta? Vai sinä? Kai joku syy siiheen eroonne oli ja uusi kumppani on sitten sen suhteen parempi ja näin ollen kokonaisuutena parempi. Pystyy saamaan sinut tiineeksi, haluaa adoptoida kanssasi tai ei halua lasta. Mikä tarve sinulla on noin ihailevasti muutenkaan kertoa exästäsi uusille kumppaneillesi? Kun kumppanina hän oli sinulle huono, kun erokin tuli.

8/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus suhteemme huonompina hetkinä olen miettinyt että miten seuraava kumppani osaisi suhtautua mieheeni... Tulin siihen tulokseen, että se vaatii hyvää itsetuntoa enkä muunlaista kumppania huolisikaan. 

Vierailija
9/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit jo jutella exästäsi ja sen jälkeen treffikumppanisi kysyi hänen ammattiaan? Varmaan meni näin, muuten kuulostaa jotenkin epäuskottavalta.

Tekstisi perusteella et ole päässyt exästä yli.

Vierailija
10/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat niin ihastuneelta exääsi, että miksi ihmeessä olet eronnut? Treffikumppanikin huomasi sen varmasti, jos katsoi sinua vähän ihmeissään.

Vierailija
11/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisellä puolisolla, joka on vieläpä tumma, pitkä ja komea keskieurooppalainen, on myös kansainvälinen huippu-ura, enkä todellakaan avioitunut hänen kanssaan sen vuoksi, vaan siitä huolimatta. Vapaata oli harvoin ja vähän. Mutta aika vähän mä hänen duunistaan olen uusien deittikumppanien kanssa puinut, kun aloin seurustella, kerroin kyllä tarkemmin uudelle kumppanille. Ei ollut hänellle ongelma, vaikka ura, tulot ja koulutus huomattavasti huonommat.

Mutta siis en ymmärrä, miksi sun pitäisi eksäsi tuloja ja cv:tä millekään deittikumppanille alkaa selostaa. Esim. "ihan hyvissä töissä oli, mutta en sen takia kanssaan seurustellut" riittää mainiosti. Ellet sitten ole jonkun julkkiksen eksä? :D

Vierailija
12/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Joskus suhteemme huonompina hetkinä olen miettinyt että miten seuraava kumppani osaisi suhtautua mieheeni... Tulin siihen tulokseen, että se vaatii hyvää itsetuntoa enkä muunlaista kumppania huolisikaan. 

Sun ei kyllä kannattais kertoa miehestäs mitään. Siinä aika moni kaveri pehmenis kun kuuntelis niitä juttuja.

Vierailija
13/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sen treffimiehen kasvoilta näki, että hän suhtautui minuun hieman eri tavalla sen jälkeen kun eksästä tuli puhetta, vaikka kerroin aiheesta mahdollisimman niukasti ja neutraalisti."

Koska mies saattaa arvella että sinä et ole hänestä niin kiinnostunut koska miehen status on alhaisempi tai luulee että asiasta tulee myöhemmin ongelma sinun suhtautumisesi takia.

Jos tekisit miehelle selväksi että sinua ei haittaa että hänellä on exääsi matalampi status niin luulen että hänen suhtautuminen sinuun muuttuisi paremmaksi.

Vierailija
14/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin henkilön jota treffaat persoonasta. Jos mies on kilpailuhenkinen (näitäkin löytyy) hän lähtee varmasti vertailemaan itseään sun entiseen ja haluaa olla jollakin osa-alueella parempi. Saat olla tuon asian kanssa varovainen.

Treffailin kerran naista joka vertaili ex-miestensä suorituksia sängyssä ja kehui eka poikakaveria parhaaksi suorittajaksi. Nainen oli muuten tosi älykäs, hyvässä duunissa ja kaunis, mutta tilanne että olisin ollut nro. X hänen vertailuketjussa ei kiinnostanut mua varsinkaan kun olen vain keskiverto ja en kovinkaan kestävä. En olisi voinut tarjota niitä rajuja panoja joita hän kaipasi. Poistuin pikkuhiljaa tästä orastavasta suhteesta.

Olisi ollut hiljaa ja eikä olisi kolmansilla treffeillä jo asettanut vaatimuksia rajuudesta ja kestävyydestä niin tilanne voisi olla erilainen.

No, ap pyysi miesten kommenttia. Mitä vähemmän puhut ex:sta sen parempi.

Vierailija
15/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin itse samaa. Meillä vielä lapsiakin ja pakko olla tekemisissä. Ex on kovatuloinen suorittaja ja harva samassa tulotasossa kilpailee. Siksi varmaan naisia pyörii ympärillä ja lisäksi  jo seurustelun alkuvaiheessa joku alkoi iskeä häntä ravintolan narikkajonossa vaikka hän oli minun kanssa. Komeakin siis on ainakin ollut silloin ja nyt vaan vanhempi mikä ei miehissä haittaa. Naisia riittää kyllä.

Minä siis jätetty rouva nyt markkinoilla kun miehellä iski villitys. Saattaa taustani haitata ainakin duunareita.

Hauska homma, itse välttelisin kilpailuhenkistä suorittajaa viimeiseen asti, nyt kun yhdestä sellaisesta on eroon päässyt. Ei kompensoi mitkään tulotkaan sitä. Mutta ei kai sitä osaa kuvittella, ennen kuin sitä arkenaan on toistakymmentä vuotta elänyt.

t: 11

Vierailija
16/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä et saa/halua lapsia ja siksi erosit, tunnet miehiä aika huonosti jos kuvittelet että heitä vanhat panot oikeasti kiinnostaa, ei kiinnosta. Tekstin mukaan sinä itse vertaat ja vertailet kummapiasi CV ja tulojen mukaan vaikka sitä et itsellesi myönnä...tai sitten sinut kaverisi tekee näin ja pelkäät mitä tapahtuu kun oikeasti rakastat palomiesta. 

Mies ottaa kauneimman naisen jonka saa, siinä ei koulutus ja raha ratkaise, kaikki miljonäärit ja näyttelijät menevät naimisiin sen missin kanssa oli se missin koulutus sitten ihan mitä vaan...

Vierailija
17/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-m30- kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleenkään kysyä deittikumppanien eksien ammatteja :D Tietysti on todennäköistä, että jossain vaiheessa tulee puhetta entisistä seurustelukumppaneista niin siinä tuo tieto saattaa tulla esille ja sittenhän se on sattumankauppaa miten kukin siihen tietoon suhtautuu.

Vieläkin ihmettelen kuka kysyy treffeillä eksän ammattia... 

Valistunut arvaus, sellainen joka on kokenut tulleensa verratuksi exään?

Vierailija
18/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän säälittää naiset ja ex-rouvat jotka on vielä eronsakin jälkeen niin kiinni miehensä statuksesta, että ajattelevat uusien treffikavereidenkin kiinnostuvan exän valtavasta statuksesta. Kyllä on on vaikutusvaltaisia miehiä ollut :) tulee lähinnä mieleen, että haluavat patsastella vielä eronkin jälkeen sillä, millaisen miehen minä joskus olen onnistunut nappaamaan..ei ihme, että tällaisille naisille on ero tullu.

19/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän säälittää naiset ja ex-rouvat jotka on vielä eronsakin jälkeen niin kiinni miehensä statuksesta, että ajattelevat uusien treffikavereidenkin kiinnostuvan exän valtavasta statuksesta. Kyllä on on vaikutusvaltaisia miehiä ollut :) tulee lähinnä mieleen, että haluavat patsastella vielä eronkin jälkeen sillä, millaisen miehen minä joskus olen onnistunut nappaamaan..ei ihme, että tällaisille naisille on ero tullu.

Minulla on mieheni kanssa lapsia, lisäksi erorahat takaisivat sen, että minun ei tarvitse ottaa valtavia velkoja ja kituutella kun palaan kouluun. Treffikumppani varmaan haluaisi jossain vaiheessa tietää mistä toimeentuloni saan? Ja näkisi aviomieheni jossain vaiheessa. Aika karua se olisi, jos olisin jo itse ehtinyt kiintyä ja toisella olisikin niin huono itsetunto, ettei kestäisi :/

Vierailija
20/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle suomalaismiehelle olisi todella iso miinus jos kävisi ilmi että ainakin yksi naisen existä olisi tummaihoinen mies. Näin se vaan taitaa olla. Jotkut miehet jättäisivät jopa naisen tämän asian vuoksi.

Se on hyvä naisten tiedostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä