Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, rehellisesti! (Deittailusta, naisen ex-kumppanin merkitys)

Vierailija
25.07.2016 |

Olen aloittamassa deittailua erottuani aiemmin pitkästä suhteesta poikkeuksellisen.. korkeatasoisen miehen kanssa. Suhde päättyi ensisijaisesti lapsettomuuden vuoksi, ja olemme edelleen ystäviä ja harrastuskavereita.

Kävin jo yksillä treffeillä, ja kun mies kysäisi päättyneestä suhteestani ja mm. eksäni ammattia, teki mieli jättää yksityiskohtia kertomatta ihan siksi ettei treffimiehelle tulisi alemmuuskompleksia. Eksälläni sattuu olemaan kansainvälinen, arvostettu työ ja suorastaan naurettavan korkeat tulot. Muutenkin hän on sellaista suorittajatyyppiä: keho on tikissä, hampaat suorassa ja kello hyvin jne. En kuitenkaan näiden asioiden vuoksi hänen kumppaninaan viihtynyt (palstan miesasiamiehet voivat saman tien niellä vastaväitteensä, en tule tarttumaan niihin), vaan siksi että hän on erittäin hyvää keskusteluseuraa, täydellisen avoin, rehellinen ja uskollinen, pystyi toimimaan life coachinani kaikenlaisissa vaikeissakin tilanteissa, teki ahkerasti kotitöitä ja osallistui muutenkin yhteisiin juttuihin täysipainoisesti, ja jaoimme myös tuon meille kummallekin tärkeän harrastuksen.

Kyllä sen treffimiehen kasvoilta näki, että hän suhtautui minuun hieman eri tavalla sen jälkeen kun eksästä tuli puhetta, vaikka kerroin aiheesta mahdollisimman niukasti ja neutraalisti. Nyt mietinkin, miten toimia jatkossa. Jos en kerro eksästä mitään, tulee varmasti kuva että en ole päässyt yli erostamme tai eksään liittyy jotain muuta kielteistä, jota yritän peitellä. Jos kerron, aiheutan tahtomattanikin aivan tarpeettomia paineita uusille miestarjokkaille. En siis tosiaankaan vaadi seuraavalta mieheltä vastaavan tasoisia tuloja ja salikroppaa, vaan pienituloinenkin mies on täysin ok, kunhan on henkisiltä ominaisuuksiltaan ja persoonallisuudeltaan sellainen, jonka kanssa viihdyn.

Onko teillä palstamiehillä vinkkejä, miten saan tästä asiasta treffeillä puhuttua siten, että olennainen tulee esille eikä tapaamani miehen tarvitse pelätä ettei hän riittäisi minulle? Onko paras tapa ihan vain sellainen, jossa kerron lyhyesti (kysyttäessä) mikä tilanne oli, ja lisään heti perään että en kuitenkaan etsi suurituloista kumppania. Jääkö se kuitenkin miesten alitajuntaan kaihertamaan?

N38

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiset pilipali-exät tunnu missään.

T. Mies

Vierailija
42/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa minun kanssa seurustella, niin koen, että olen silloin kokonaisuutena parempi, kuin seurustelukumppanini ex. En pidä exiä minään uhkina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittamassa deittailua erottuani aiemmin pitkästä suhteesta poikkeuksellisen.. korkeatasoisen miehen kanssa. Suhde päättyi ensisijaisesti lapsettomuuden vuoksi, ja olemme edelleen ystäviä ja harrastuskavereita.

Kävin jo yksillä treffeillä, ja kun mies kysäisi päättyneestä suhteestani ja mm. eksäni ammattia, teki mieli jättää yksityiskohtia kertomatta ihan siksi ettei treffimiehelle tulisi alemmuuskompleksia. Eksälläni sattuu olemaan kansainvälinen, arvostettu työ ja suorastaan naurettavan korkeat tulot. Muutenkin hän on sellaista suorittajatyyppiä: keho on tikissä, hampaat suorassa ja kello hyvin jne. En kuitenkaan näiden asioiden vuoksi hänen kumppaninaan viihtynyt (palstan miesasiamiehet voivat saman tien niellä vastaväitteensä, en tule tarttumaan niihin), vaan siksi että hän on erittäin hyvää keskusteluseuraa, täydellisen avoin, rehellinen ja uskollinen, pystyi toimimaan life coachinani kaikenlaisissa vaikeissakin tilanteissa, teki ahkerasti kotitöitä ja osallistui muutenkin yhteisiin juttuihin täysipainoisesti, ja jaoimme myös tuon meille kummallekin tärkeän harrastuksen.

Kyllä sen treffimiehen kasvoilta näki, että hän suhtautui minuun hieman eri tavalla sen jälkeen kun eksästä tuli puhetta, vaikka kerroin aiheesta mahdollisimman niukasti ja neutraalisti. Nyt mietinkin, miten toimia jatkossa. Jos en kerro eksästä mitään, tulee varmasti kuva että en ole päässyt yli erostamme tai eksään liittyy jotain muuta kielteistä, jota yritän peitellä. Jos kerron, aiheutan tahtomattanikin aivan tarpeettomia paineita uusille miestarjokkaille. En siis tosiaankaan vaadi seuraavalta mieheltä vastaavan tasoisia tuloja ja salikroppaa, vaan pienituloinenkin mies on täysin ok, kunhan on henkisiltä ominaisuuksiltaan ja persoonallisuudeltaan sellainen, jonka kanssa viihdyn.

Onko teillä palstamiehillä vinkkejä, miten saan tästä asiasta treffeillä puhuttua siten, että olennainen tulee esille eikä tapaamani miehen tarvitse pelätä ettei hän riittäisi minulle? Onko paras tapa ihan vain sellainen, jossa kerron lyhyesti (kysyttäessä) mikä tilanne oli, ja lisään heti perään että en kuitenkaan etsi suurituloista kumppania. Jääkö se kuitenkin miesten alitajuntaan kaihertamaan?

N38

Onko tuo sitä niukkaa ja neutraalia linjaa, jota jaoit myös treffeillä?

Olenko nyt treffeillä?

ap

Vierailija
44/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinusta on OK että miehet ovat niin huonotapaisia että kertomasi mukaan jo ensitapaamiselle utelevat tungeksien todella henkilökohtaisia, yksityiskohtaisia kysymyksiä menneisyydestäsi? Ja sinun suurin huolesi on etteivät nämä miehet saa sinusta väärää kuvaa ettet olisi avoin ihminen. Tällainen käytös on sinusta vain epäolennainen pikkujuttu jonka takia et halua ottaa mitään riskiä, ettei välttelevä yleistävä vastaus kelpaisi?

Et kai itsekään olisi niin moukka, että alat kuulustella ekoilla treffeillä aiempien kumppaneiden ammatista, koulutuksesta, ulkonäöstä ja tissien koosta. Miksi se olisi sen hyväksyttävämpää toisin päin?

Tällaiset suorat kysymykset, joita kyllä ymmärrän monen pitävän tungettelevina tai epäkohteliaina, eivät ole minun mielestäni pelkästään ok, vaan pidän niistä. Ja tietysti olen itsekin moukka itsekin. Eksien tissien koko nyt alkaa olla jo niin epäolennaista, että en sentään sellaista kysy, mutta sen sijaan saatan kysyä onko miehellä preferenssiä niiden koon suhteen. Tarkemmin ajatellen, jos jonkun kanssa kävisi ilmi että rintojen koko on hänelle erittäin tärkeä asia (fetissi), niin siinä tapauksessa varmaan kysyisinkin onko jollakulla eksällä ollut erityisen hyvin fetissiin sopiva varustus. Yleensä kuitenkin miehet, joista pidän, ovat hyvin vähän ulkonäkökeskeisiä.

Treffeilläni tällaiset perusjutut, joihin myös parisuhdehistoria kuuluu, keskustellaan eräänlaisena lämmittelynä nopeasti alta pois, ja sitten siirrytään tärkeämpiin aiheisiin jos mahdollista - siis jos tuntuu siltä että löytyy jotain syvällisempääkin yhteistä puhuttavaa.

ap

Vierailija
45/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa minun kanssa seurustella, niin koen, että olen silloin kokonaisuutena parempi, kuin seurustelukumppanini ex. En pidä exiä minään uhkina.

Kiva että joku täälläkin asennoituu näin. :) Juuri tämä mainitsemasi asia on se, millä on merkitystä.

ap

Vierailija
46/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro exästä avoimesti kaikki mutta vain kysyttäessä, tuskin kovin moni heti ekoilla treffeillä exästä edes kyselee, ei tulis ainakaan itelle mieleen.

Vierailija
47/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit rehellisiä kommentteja.

No, annetaan.

Ensinnäkin, kuten lähes kaikki ovat täällä jo sinulle, ap, kertoneet:

eksistä puhuminen (varsinkin ensideiteillä!) on _ehdoton_ no no.

Koskee treffien molempia osapuolia.

Sellainen henkilö joka näin kuitenkin tekee, paljastaa itsestään aivan muita asioita kuin 'avoimuuden'.

Päinvastoin syntyy vaikutelma ihmisestä jolla ei ole riittävästi itsevarmuutta luottaa omaan itseisarvoonsa vaan joka yhä takertuu tämän eksän ominaisuuksiin ikäänkuin toivoen jotain gloriaa edelleen tippuvan ko entisen suhteen eli tämän mainitun hlön laariin.

Pahinta on luetella ulkoisia elementtejä kuten varallisuutta, ulkonäköä tai 'menestystä'. Tämä kertoo kuulijalle että vastaavilla kriteereillä edelleen mennään.

Myös tämä yletön kehuminen edelleen hyvistä väleistä antaa vain yksiselitteisen signaalin siitä että

a) kertoja itse ei halunnut eroa / ei päättänyt asiasta / katuu tai haluaisi ko eksän takaisin,

b) eksän läheisyydessä haluaa ainakin edelleen (edes) hengata.

Eikä mitään olla ainakaan aiemmista virheistä opittu.

Lue: "Minussa itsessänihän ei ollut vikaa. Eksä blaa blaa blaa..."

... eli käytännössä haussa versio: EX2.0

Tiedän mistä puhun.

Olin aiemmin sinä, ap.

Vierailija
48/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

48, teit aikamoisen vähillä pohjatiedoilla hätäisiä johtopäätöksiä minusta (1. että puhuisin eksistäni jos toinen ei kysy, ja 2. että puhuisin rehentelevään sävyyn, 3. jotain hämärää kriteereistä, jollaisia minulla ei ole koskaan elämäni aikana ollut, 4. jne.), ja tulit lesoamaan tällä ketjuun. Yrität oikeuttaa käytöksesi sillä, että minä halusin kommentteja, mutta jätät huomioimatta sen, mihin asiaan ja minkälaisia kommentteja pyysin.

Kun treffeillä on kaksi ihmistä jotka eivät ole rehentelyyn taipuvaisia, niiden aikana voidaan puhua tällaisistakin asioista siten, ettei kummallekaan synny tuota harhakäsitystä joka itsellesi tuli. 

Mitä ilmeisimmin tosiaan tiedät, mistä puhut: sen lisäksi että olit aiemmin tällainen sosiaaliseen egoboostailuun taipuvainen ihminen, taidat olla sellainen yhä.

Ei se mitään, hyvät jatkot sinulle ja kaikille muillekin keskustelijoille. Olen saanut nyt jo ihan hyviä neuvoja, joten ei haittaa vaikka keskustelu ajautuisikin sivuraiteelle.

ap

Vierailija
49/49 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48, teit aikamoisen vähillä pohjatiedoilla hätäisiä johtopäätöksiä minusta (1. että puhuisin eksistäni jos toinen ei kysy, ja 2. että puhuisin rehentelevään sävyyn, 3. jotain hämärää kriteereistä, jollaisia minulla ei ole koskaan elämäni aikana ollut, 4. jne.), ja tulit lesoamaan tällä ketjuun. Yrität oikeuttaa käytöksesi sillä, että minä halusin kommentteja, mutta jätät huomioimatta sen, mihin asiaan ja minkälaisia kommentteja pyysin.

Kun treffeillä on kaksi ihmistä jotka eivät ole rehentelyyn taipuvaisia, niiden aikana voidaan puhua tällaisistakin asioista siten, ettei kummallekaan synny tuota harhakäsitystä joka itsellesi tuli. 

Mitä ilmeisimmin tosiaan tiedät, mistä puhut: sen lisäksi että olit aiemmin tällainen sosiaaliseen egoboostailuun taipuvainen ihminen, taidat olla sellainen yhä.

Ei se mitään, hyvät jatkot sinulle ja kaikille muillekin keskustelijoille. Olen saanut nyt jo ihan hyviä neuvoja, joten ei haittaa vaikka keskustelu ajautuisikin sivuraiteelle.

ap

Pahoitteluni jos koit itseäsi arvosteltavan.

Ihan niin iholle en pyrkinyt.

Pointti on siinä, minkälaisen _vaikutelman_ antaa itsestään kuulijalle (puhuessaan eksistään) - ei siinä, minkä kertoja kokee tarkoituksenaan olleen.

Ja siitä vastaanottajan tulkinnasta lienee tässäkin topicissa olleen kysymys.

Kaikkea hyvää sinulle jatkoon, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan