Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön: miksi et hae lähihoitajaksi?

Vierailija
25.07.2016 |

Hoitoalalla on todella suuri pula (etenkin suomalaisista) työntekijöistä ja jokainen auttava käsi olisi tarpeen. Miksi ette hakeudu sinne? Koulutus kestää ylioppilaille vajaan 2 vuotta.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla on todella suuri pula (etenkin suomalaisista) työntekijöistä ja jokainen auttava käsi olisi tarpeen. Miksi ette hakeudu sinne? Koulutus kestää ylioppilaille vajaan 2 vuotta.

Hae lääketieteelliseen

Vierailija
42/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin opiskelin 55-vuotiaana sillä nuorten puolella, koska tässä kaupungissa ei ollut muita vaihtoehtoja. Kyllä kannatti! :) Nuoret olivat aivan ihania! Järjestimme monta kertaa luokkabileetkin minun luonani, koska meidän omakotitalossa oli parhaat tilat. Edelleen meillä on get-together ainakin kerran puolessa vuodessa ydinporukan kanssa.

Olet rasittava ja harvinaisen yksinkertainen.

Aikamoinen luonneanalyysi noin lyhyen kuvauksen perusteella. Itse vaikutat aika katkeralta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juuri ja juuri siedän omien lasteni kitinää, niin tuskin sietäisin muiden valitusta räjähtämättä. Lisäksi kun haave on voittaa lotossa jättipotti että.voisi muuttaa yksin kauas korpeen ettei tarvitsisi olla missään tekemisissä ihmisten.

Eli totaalisen soveltumaton millekään ihmisläheiselle alalle.

Vierailija
44/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin opiskelin 55-vuotiaana sillä nuorten puolella, koska tässä kaupungissa ei ollut muita vaihtoehtoja. Kyllä kannatti! :) Nuoret olivat aivan ihania! Järjestimme monta kertaa luokkabileetkin minun luonani, koska meidän omakotitalossa oli parhaat tilat. Edelleen meillä on get-together ainakin kerran puolessa vuodessa ydinporukan kanssa.

Olet rasittava ja harvinaisen yksinkertainen.

Aikamoinen luonneanalyysi noin lyhyen kuvauksen perusteella. Itse vaikutat aika katkeralta?

Ymmärrä jo, että mikään noista lapsellisista yksinkertaisuuksista joita jankutat, ei poista sitä tosiasiaa, että kaikki eivät sovellu lähihoitajiksi.

Vierailija
45/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön mutta vastaan kuitenkin: kaikilla ei ole hoivaviettiä. On paljon ihmisiä jotka eivät sovellu hoitoalalle. Toivon ettei kukaan soveltumaton hakeudu alalle vai koska sieltä saattaa irrota työpaikka.

Vierailija
46/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

henk. koht. konkurssin tehnyt yksinasuva pienyrittäjä pk-seudulla. ulosotossa semmoisia summia, ettei toistuvaistulon suojaosuudesta vuokran jälkeen riittäisi rahat elämiseen. jumissa ns. kannustinloukussa.

jos töitä haluaa tehdä, ne on tehtävä vapaaehtoistyönä tai pimeänä, mikä on sangen harvinaista julkissektoripainotteisella alalla.

Vierailija
47/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomoni juuri sanoi, että työttömässä lähihoitajassa on jotain vikaa, koska töitä kyllä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä :)

Ja tämä tapahtui varmaan jossain Suomussalmella tai Posiolla?

Vierailija
48/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaus, jonka vuoksi 3-vuorotyö olisi täysin no-no. Mistään et saa lähärin hommia, jossa tehdään yhtä vuoroa -.-.

Ajokorttia ei ole.

Mikset voi tehdä 2 vuoroa? Sitäpaitsi yhtä vuoroa tehdään esim. päivätoiminnassa.

Epäsäännöllinen unirytmi nostaa sairauskohtausriskiä. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää.

Vierailija
49/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys estää fyysisesti raskaan työn, no ehkä joku mielenterveys puoli tms. menisi kunnon puolesta mutta en ihmisvihaajana harkitse hetkeäkään asiaa.

Vierailija
50/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaus, jonka vuoksi 3-vuorotyö olisi täysin no-no. Mistään et saa lähärin hommia, jossa tehdään yhtä vuoroa -.-.

Ajokorttia ei ole.

Mikset voi tehdä 2 vuoroa? Sitäpaitsi yhtä vuoroa tehdään esim. päivätoiminnassa.

Epäsäännöllinen unirytmi nostaa sairauskohtausriskiä. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää.

Oli kysymys 2-vuorotyöstä. Ei silloin tarvitse nukkua epäsäännöllisesti jollei itse halua.

Vierailija
51/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoivaviettiä. En kestäisi pestä ketään paskasta, kusesta tai oksennuksesta. Kaiken lisäksi surkea palkka! Onko tuossa tarpeeksi syitä?

Vierailija
52/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hoivaviettiä. En kestäisi pestä ketään paskasta, kusesta tai oksennuksesta. Kaiken lisäksi surkea palkka! Onko tuossa tarpeeksi syitä?

Hoivaviettiä ei tarvita, peset itsesikin kusesta paskasta ja oksennuksesta, bruttopalkka noin 2500-2600€ lisineen kuukaudessa kaksi vuorotyössä tosin.

Vierailija
53/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin mutta te-keskus kielsi. Läpäisin soveltuvuustestin ja pääsin kouluun. Te-keskus kuitenkin eväsi opinnot sekä omaehtoisina että sivutoimisina. Kahdella aiemmalla tutkinnollani ei tällä alueella työllisty. Opintotukea ei ole jäljellä, lainalla ei voi opiskella kun on opintolainaa edellisistäkin jäljellä. Aikuisopintotukea ei saa kun ei ole työhistoriaa tarpeeksi. Muuttaa ei voi kun omakotitaloa ei saa myytyä. Pattitilanne.

Vierailija
54/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on SE päähän kaatuva työvoimapula.  Sairaanhoitajat lähtee ulkomaille, kun ei saa vakituista paikkaa täältä. 

Suurimpana syynä siis pätkätyöt.   Sama se on lähihoitajallakin, kukapa sitä haluais käydä koulua että pääsee pätkätyöttömäksi. Siinä se typerysten mainostama työvoimapula, valehtelemalla tehtyjä työpaikkoja joita mainostavat sellaiset joilla ei ole tarjota ensimäistääkään työpaikkaa.

Vierailija
55/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen mieluummin laitos- tai sairaalahuoltajaksi opiskelemista. Opiskeluaika aikuiskoulutuksessa 11 kuukautta. Töitä saa varmasti, jos niitä on valmis tekemään. Ei tarvitse tehdä hoitohommia. Palkka tosin muutaman satasen lähäriä huonompi, mutta hommatkaan ei ole ihan niin raskaita. Miinuksena laitos- ja sairaalamaailman hierarkkisuus, toisin sanoen jotkut hoitsut ja etenkin lähärit katsoo nenänvarttaan pitkin.

Vierailija
56/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokorttia ei ole.

Oli kysymys 2-vuorotyöstä. Ei silloin tarvitse nukkua epäsäännöllisesti jollei itse halua.

Osaan lukea. Jos et ole tietoinen, iltavuorosta tulee kotiin siinä 22-23 välillä. Mulla se muutama tuntikin voi horjuttaa, erityisesti jos iltavuoro ei ole satunnainen. Perehdy neurologisiin sairauksiin, ole hyvä.

Vierailija
57/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös hakenut 6 kertaa kouluun, mutta sisälle en ole päässyt. Lukio käyty ok arvosanoin (m+m+e+e+c). Hakijoista tosiaan se 10-15% pääsee sisälle. En aio luovuttaa. Myös sairaanhoitajaksi olen hakenut mutta sinne vielä vaikeampi päästä.. Onneksi ikää vasta 27v, vielä ehtii.

Vierailija
58/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suosittelen mieluummin laitos- tai sairaalahuoltajaksi opiskelemista. Opiskeluaika aikuiskoulutuksessa 11 kuukautta. Töitä saa varmasti, jos niitä on valmis tekemään. Ei tarvitse tehdä hoitohommia. Palkka tosin muutaman satasen lähäriä huonompi, mutta hommatkaan ei ole ihan niin raskaita. Miinuksena laitos- ja sairaalamaailman hierarkkisuus, toisin sanoen jotkut hoitsut ja etenkin lähärit katsoo nenänvarttaan pitkin.

Samoin suosittelen. Oma palkka on 2050 €/kk, julkisella, en tee viikonloppuja enkä törmää eritteisiin osaston luonteesta johtuen. Paksu nahka kannattaa olla. Plussaa: ei hoitohommia, ei yövuoroja (pl. synnäri, leikkurit, ensiapu)

Vierailija
59/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain 3 kertaa lähihoitajaksi en koskaan päässyt, testeihin kai kaatuu pääseminen, vaikka työkokemus on 2 päihdepaikkaa ja 3 vanhushoitolaa js 1 mielenterveyspaikka! Suomessa pääsee ne jotka näyttävät Paperilla parhaalta eivätkä ne jotka osaa tehdä oikeesti hommansa!

Vierailija
60/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kujallalllallal kirjoitti:

Itse olen myös hakenut 6 kertaa kouluun, mutta sisälle en ole päässyt. Lukio käyty ok arvosanoin (m+m+e+e+c). Hakijoista tosiaan se 10-15% pääsee sisälle. En aio luovuttaa. Myös sairaanhoitajaksi olen hakenut mutta sinne vielä vaikeampi päästä.. Onneksi ikää vasta 27v, vielä ehtii.

6 kertaa? Miksi et hae yo-pohjaiselle linjalle esim. Helsingissä?