Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön: miksi et hae lähihoitajaksi?

Vierailija
25.07.2016 |

Hoitoalalla on todella suuri pula (etenkin suomalaisista) työntekijöistä ja jokainen auttava käsi olisi tarpeen. Miksi ette hakeudu sinne? Koulutus kestää ylioppilaille vajaan 2 vuotta.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kyllä, mutta en päässyt koulutukseen. Vain 10% valittiin hakijoista ja käytännössä edellytys oli alan työkokemus päästä kouluun.

Hae nuorten puolelle.

Vierailija
22/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla on todella suuri pula (etenkin suomalaisista) työntekijöistä ja jokainen auttava käsi olisi tarpeen. Miksi ette hakeudu sinne? Koulutus kestää ylioppilaille vajaan 2 vuotta.

Insinöörin papereilla ja työkokemuksella yritän mieluummin saada oman alani töitä joita osaan. Ruotsista, Norjasta tai Saksasta. Lähihoitajaksi minusta tuskin olisi.

No toivottavasti ei veny töidenhaku kymmeneksi vuodeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa ei enää kannata opiskella lähihoitajaksi. Lähihoitajia on koulutettu massiiviset määrät viime vuosina eikä töitä tule riittämään. Kuntien rahat ovat loppu ja yksityiset käyttävät minimimiehitystä. Soteuudistus vie ennestään työpaikkoja. Se tie on kuljettu loppuun.

Mistäkö tiedän. No, uskoin hypetystä, opiskelin työttömästä lähihoitajaksi, sain sijaisuuksia ja yhtäkkiä ne loppuivat kuin seinään - kunnan säästötoimet nääs.  Työttömänä taas.

Muuta Helsinkiin.

Vierailija
24/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Hoitoalalla on yhtä suuri työttömyys kuin muillakin aloilla. Ja luuletko, että moni eläisi sillä työmäärällä mitä on tarjolla? Se nimittäin voi olla vaikkapa vain yksi työpäivä sijaistamista viikossa. 

terkuin työtön lähäri

Ainakin Helsingissä minä olen vuoden sisällä joutunut jo kieltäytymään monesta työtarjouksesta.

Vierailija
25/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaus, jonka vuoksi 3-vuorotyö olisi täysin no-no. Mistään et saa lähärin hommia, jossa tehdään yhtä vuoroa -.-.

Ajokorttia ei ole.

Mikset voi tehdä 2 vuoroa? Sitäpaitsi yhtä vuoroa tehdään esim. päivätoiminnassa.

Vierailija
26/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en ehdi, sillä olen poimimassa marjoja 24/7.

Kuinkas linnunpönttöjen nikkarointi? Ei kai ole unohtunut tehdä? Ja risusavotta, ojankaivuu sekä vanhusten taluttaminen tien yli? Ei kai siellä vaan laiskotella!

Vierailija
27/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain, mutta haastattelussa eivät uskoneet, että voisin oikeasti haluta alalle, kun mulla oli ennestään toinen "hyvä" koulutus, jolla kuulemma tienaa "paljon enemmän". (Tosin sillä alalla oli silloin melkoisesti työttömiä eikä palkkakaan oikeasti kummoinen, mutta taisi haastattelija olla samaa väkeä kuin täällä välillä näkee, jotka uskovat, että kaikkialla muualla tienataan kamalasti enemmän ja helpommalla.)

No helpommalla ainakin.

Vierailija
28/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska siinähän joutuu töihin. Saman rahan saa helpommallakin, koisimalla ja juoruamalla facessa.

Hullu se töitä tekee

Vierailija
29/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todellakin toivon, ettei ihan kaikki hakeudu alalle. Sen verran järkyttäviä työkavereita on sattunut kohdalle, alalle täysin sopimattomia, epäempaattisia lehmiä. Puhutaan rumasti asiakkaista -ne kun ei voi vastata eikä puolustautua, mutta ymmärtäävät kyllä, tiuskitaan vanhuksille, jopa ihan puhdasta väkivaltaakin on tullut todistettua ja sitten kun asiaa eteenpäin vienyt niin kielikellon leiman saanut.

Soveltuvuustestit on syystä. Ja pitää vaan sietää verta, paskaa ja eritteitä. Työ on aika ajoin fyysisesti tosi raskasta ja vaikka ergonomiaa tukevia ratkaisuja on, niin ehtiikö niitä käyttää, kun resurssit on vedetty ihan minimiin...

Vierailija
30/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todellakin toivon, ettei ihan kaikki hakeudu alalle. Sen verran järkyttäviä työkavereita on sattunut kohdalle, alalle täysin sopimattomia, epäempaattisia lehmiä. Puhutaan rumasti asiakkaista -ne kun ei voi vastata eikä puolustautua, mutta ymmärtäävät kyllä, tiuskitaan vanhuksille, jopa ihan puhdasta väkivaltaakin on tullut todistettua ja sitten kun asiaa eteenpäin vienyt niin kielikellon leiman saanut.

Soveltuvuustestit on syystä. Ja pitää vaan sietää verta, paskaa ja eritteitä. Työ on aika ajoin fyysisesti tosi raskasta ja vaikka ergonomiaa tukevia ratkaisuja on, niin ehtiikö niitä käyttää, kun resurssit on vedetty ihan minimiin...

Soveltuvuustestejä ei enää ole.

Vierailija
31/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaus, jonka vuoksi 3-vuorotyö olisi täysin no-no. Mistään et saa lähärin hommia, jossa tehdään yhtä vuoroa -.-.

Ajokorttia ei ole.

Oletko varma, kyllähän päivätöitä on tarjolla paljonkin lähihoitajalle, itsekin olen sellaisessa.

Ja harjoittelutkin varmaan saa hoitaa tyyliin 8-16?

Vierailija
32/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni juuri sanoi, että työttömässä lähihoitajassa on jotain vikaa, koska töitä kyllä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä :)

Vierailija
33/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomoni juuri sanoi, että työttömässä lähihoitajassa on jotain vikaa, koska töitä kyllä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä :)

Niin. Olisikohan se vika vaikka siinä, että ihmisiä kehotetaan opiskelemaan lähihoitajaksi, vaikka he eivät alalle sovellu?

Vierailija
34/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain kyllä, mutta en päässyt koulutukseen. Vain 10% valittiin hakijoista ja käytännössä edellytys oli alan työkokemus päästä kouluun.

Hae nuorten puolelle.

Olen 52 vuotias.

Vierailija
35/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, jos olisin sopivampi tuolle alalle, niin ehkä voisin mennäkin, mutta antisosiaalisena ja henkisesti sairaana en kestäisi tuollaista työtä. 

Että ei lähärin hommat ole kaikille, kuten tässäkin ketjussa on moni sanonut. 

Mutta kunnioitan kyllä kaikkia heitä,  jotka siihen pystyyvät ja pitävät huolen sairaista.

Vierailija
36/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae nuorten puolelle.

Olen 52 vuotias.

Niin? Ei sinne ole ikärajaa. Ja yo-pohjaisella linjalla on monenikäisiä.

Vierailija
37/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön mutta olen liian korkeakoulutettu ko. alalle.

Vierailija
38/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin opiskelin 55-vuotiaana sillä nuorten puolella, koska tässä kaupungissa ei ollut muita vaihtoehtoja. Kyllä kannatti! :) Nuoret olivat aivan ihania! Järjestimme monta kertaa luokkabileetkin minun luonani, koska meidän omakotitalossa oli parhaat tilat. Edelleen meillä on get-together ainakin kerran puolessa vuodessa ydinporukan kanssa.

Vierailija
39/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin opiskelin 55-vuotiaana sillä nuorten puolella, koska tässä kaupungissa ei ollut muita vaihtoehtoja. Kyllä kannatti! :) Nuoret olivat aivan ihania! Järjestimme monta kertaa luokkabileetkin minun luonani, koska meidän omakotitalossa oli parhaat tilat. Edelleen meillä on get-together ainakin kerran puolessa vuodessa ydinporukan kanssa.

Olet rasittava ja harvinaisen yksinkertainen.

Vierailija
40/88 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never. Olin hoitoalalla vuoden ennen yliopistoon pääsyä ja oli kyllä kamalaa. Asiakkaat olivat vanhuksia ja mt-ongelmaisia ja pääosin todella inhottavia ja aggressiivisia. Työkulttuuri todella jäykkä ja epäkannustava, työkaverit kauheita juoruakkoja ja työpaikkakiusaajia.