Mieheni ei suostu häihin
Ollaan yhdessä sovittu kesällä että menemme naimisiin. Mies ei usko avioliittoon, mutta suostuu kyllä menemään naimisiin koska se on minulle tärkeetä. Minulle oli myös ihan fine, ettei hän esimerkiksi käytä sormusta muuta kuin vihkitilaisuudessa. Nyt homman nimi on kuitenkin se että hän ei susotu minkäänlaisiin häihin :/ Eli vihkiminen maistraatissa eikä muuta. En itsekään ole mitään romanttista sorttia mutta kyllä nyt jonkunlaiset häät olisivat kivat. Tykkään perinteisitä hääleikeistä ja ei tarvitse olla mitään valkoista kakkumekkoa. Ihan jotkut pienet häät missä joku maistraatissa vihkisi meidät nopeasti ja sitten pieni hääjuhla. Mutta edes se ei tule kysymykseen... Olen myös koittanut ehdottaa esimerkiksi jotain Game of thrones teemahäitä (hän on suuri fani) ja mielestäni joustan jo aika monessa asiassa. Esimerkiksi juuri sen kanssa että hänen ei tarvitse käyttää sormusta ja emmekä ole kihloissa ennen naimisiinmenoa (eli ei ns. hypetystä ennen häitä).
Olisiko kenelläkään vinkkejä miten hänen pään saisi käännettyä? rahakaan ei ole ongelma koska äitini on varmasti valmis maksamaan häät. Joudunko vain nielemäämn tappion ja kadun loppuelämän etten pitänyt häitä?
Kommentit (52)
Kuulostaa siltä, että miehen ongelma ei ole hääjuhla vaan se, että hän ei halua sitoutua sinuun loppuelämäksi ja haluaa elää kuin sinkkuna ja panna muita naisia. aluksi suostui naimisiin, kun ajattelu ettei se merkitse mitään sitoutumista ellei käytä sormusta, silloin voi pettää vapaasti kun kukaan ei tiedä päältäpäin katsoen, että on varattu.
Nyt on alkanut tajuta, että häiden myötä itseasiassa kaikki kaverit ja sukulaiset ja työkaverit ja koko ns maailma ottaakin sen asenteen, että hän on nyt sitten naimisissa ja sitoutunut ja alkaa paheksua pettämisiä ihan erilailla. On varmasti tähän asti antanut kaikille ymmärtää, että ei se teillä niin vakavaa ole. Kuka ties on parikin toista naista työpaikalla ja kaverijoukossa, joille on selittänyt kuinka olette ihan just eroamassakin. He yllättyisivät ikävästi siitä, että menisitte suorastaan naimisiin nyt ettekä eroaisikaan.
Eroa nyt hyvä ap ja etsi sellainen mies, joka haluaa sinut! Tulet paljon onnellisemmaksi niin. On vaikea luopua unelmista tällä hetkellä, mutta voit toteuttaa niitä jonkun paremman miehen kanssa! Sitä nopeammin mitä nopeammin eroat tästä väärästä miehestä. Jokainen päivä väärän kanssa on päivä vähemmän, jolloin voisit löytää sen oikean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien häät on olleet prinsessaleikkiä? Ne häät joissa minä olen ollut on kyllä ihan jotain muuta vaikka morsian onkin ollut kaunis ja tiara on ollut päässä?
Ihan alusta lähtien. Kukaan mies ei niistä pohjimmiltaan välitä, mutta valehtelee välittävänsä eron pelossa.
Kysypä vanhemmiltasi tai isovanhemmiltasi, olivatko heidänkin hääjuhlansa pelkkää prinsessaleikkiä?
Mutta rehellisesti... Minun isovanhempani menivät pappilassa kahdestaan naimisiin. Tarjosivat kahvit sisaruksille ja vanhemmille mummoni äidin kotona. Ei valkoisia mekkoja, ei huntuja, ei seuraleikkejä jne. Sen sijaan minun äitini piti oikein tiaraa päässään ja häissä oli yli 200hlö. Ei voi sanoa, etteikö olisi ollut vähän prinsessaleikkiä kyseessä? Minä menin naimisiin kaupungin talolla kahdestaan miehen kanssa. Äidille ja sisaruksilleni ilmoitin jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Hklöö kirjoitti:
Mies haluaa selvästikin olla vapaa eikä siksi pysty teeskentelemään mitään häitä ja jos sormusta ei pidä niin aikoo elää elämää, jossa petetään mennentullen.
Miten sinä noin sinisilmäinen oletkaan ettet yksinkertaista psykologiaa ymmärrä?Höpöhöpö. Munkaan mies ei halunnut hääjuhlia, vihkiminen oli maistraatissa, todistajien kanssa lounas ravintolassa ja lähiperheen kanssa kaffet kotona. Aviossa ollaan oltu 12 v, sormusta ei mies ole käyttänyt 6 vuoteen (nikkeliallergia ja valkokultasormus, puhkesi lasten ollessa vauvoja), minä en koskaan töiden vuoksi ja 7 v sormus ei ole sopinutkaan. Ei se sormuksen tarkoitus ole pettämisen esto ja jos mekaanista estintä haet, löytyy varmaan joku tehokkaampikin :)
Joo, jos sormukset pitää olla sen takia ettei toinen petä, niin sitten ei kyllä kannata mennä naimisiin ollenkaan.
tyttö29 kirjoitti:
Nyt homman nimi on kuitenkin se että hän ei susotu minkäänlaisiin häihin :/ Eli vihkiminen maistraatissa eikä muuta.
Eli mies ei halua millään tavalla naimisiin, ei edes maistraatissa. Eli kyse ei ole prinsessahäiden kammoksumisesta vaan siitä, ettei halua tulla vihityksi mitenkään eikä halua sormusta eikä halunnut kihlausta eli yksinkertaisesti ei halua kenenkään ajattelevan, että olisi sitoutunut ap:hen vakavasti, koska ei ole.
Sinulla on väärä mies, ette sovi yhtään ollenkaan...siis että ollenkaan !!!
Miksi ei halua pitää sormusta? Meillä oli molemmilla miehen kanssa, että ihana saada sormus sormeen ja "näyttää", että ollaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei halua pitää sormusta? Meillä oli molemmilla miehen kanssa, että ihana saada sormus sormeen ja "näyttää", että ollaan yhdessä.
Kaikilla ei ole tarvetta näyttää muille yhtään mitään. Minustakaan parisuhteeni ei ole millään tavalla tuntemattomien asia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että miehen ongelma ei ole hääjuhla vaan se, että hän ei halua sitoutua sinuun loppuelämäksi ja haluaa elää kuin sinkkuna ja panna muita naisia. aluksi suostui naimisiin, kun ajattelu ettei se merkitse mitään sitoutumista ellei käytä sormusta, silloin voi pettää vapaasti kun kukaan ei tiedä päältäpäin katsoen, että on varattu.
Nyt on alkanut tajuta, että häiden myötä itseasiassa kaikki kaverit ja sukulaiset ja työkaverit ja koko ns maailma ottaakin sen asenteen, että hän on nyt sitten naimisissa ja sitoutunut ja alkaa paheksua pettämisiä ihan erilailla. On varmasti tähän asti antanut kaikille ymmärtää, että ei se teillä niin vakavaa ole. Kuka ties on parikin toista naista työpaikalla ja kaverijoukossa, joille on selittänyt kuinka olette ihan just eroamassakin. He yllättyisivät ikävästi siitä, että menisitte suorastaan naimisiin nyt ettekä eroaisikaan.
Eroa nyt hyvä ap ja etsi sellainen mies, joka haluaa sinut! Tulet paljon onnellisemmaksi niin. On vaikea luopua unelmista tällä hetkellä, mutta voit toteuttaa niitä jonkun paremman miehen kanssa! Sitä nopeammin mitä nopeammin eroat tästä väärästä miehestä. Jokainen päivä väärän kanssa on päivä vähemmän, jolloin voisit löytää sen oikean.
Kuulostat kovin kyyniseltä.
Onko tämäntyyppistä kokemusta taustalla?
Voitko keskustella miehesi kanssa, miksi hän ei halua juhlia? Inhoaako hän keskipisteenä olemista? Vihaako sukulaisiaan? Luuleeko, ettei kestä selvin päin, tai pelkääkö menettävänsä kontrollin? Onko ikäviä kokemuksia toisten häistä?
On totta, että naimisiin mennessä ei tarvita juhlia, mutta myös se on totta, että avioituminen, jos mikä, on todella aihe juhlaan.
Meillä ei ollut häitä, lähinnä kai käytännön syistä, myös sen vuoksi, että sukulaiset / lähipiiri eivät tule toimeen keskenään (jos jättää jonkun tai joitakin kutsumatta, on välirikko valmis). Jos näitä ongelmia ei olisi ollut, olisimme voineet pienet juhlat pitääkin. Silti monet kyselivät, miksi ihmeessä emme viettäneet häitä?
Lähesty miestäsi tästä näkökulmasta, sanot, että joudut vaikka Alma-tädille selittämään, miksi häitä ei tanssitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko naimisiin vai pitää juhlat?
Haluatko häät vain siksi, että saisit leikkiä niitä "perinteisiä" hääleikkejä? En tiedä mitään kauheampaa, kuin ne leikit. Poistun häätilasta aina, kun joku idioottileikki alkaa. Käykää maistraatissa parin todistajan kanssa ja käykää sitten syömässä lähimpien sukulaisten kanssa.
Varmaan aika yksilöllistä kuka loukkaantuu tuosta sormusasiasta. Minä pidän sormusta, mieheni ei, sillä hänellä on puhtautta vaativa työ, ja sormus voisi hukkua jos se joka päivä pitää ottaa pois työpäivän ajaksi. Isäni ei myöskään pitänyt vihkisormustaan sen jälkeen kun se meinasi amputoida hänen sormensa. (Hänellä on ainakin sormille vaarallinen työ)
Kysypä vanhemmiltasi tai isovanhemmiltasi, olivatko heidänkin hääjuhlansa pelkkää prinsessaleikkiä?