Mieheni ei suostu häihin
Ollaan yhdessä sovittu kesällä että menemme naimisiin. Mies ei usko avioliittoon, mutta suostuu kyllä menemään naimisiin koska se on minulle tärkeetä. Minulle oli myös ihan fine, ettei hän esimerkiksi käytä sormusta muuta kuin vihkitilaisuudessa. Nyt homman nimi on kuitenkin se että hän ei susotu minkäänlaisiin häihin :/ Eli vihkiminen maistraatissa eikä muuta. En itsekään ole mitään romanttista sorttia mutta kyllä nyt jonkunlaiset häät olisivat kivat. Tykkään perinteisitä hääleikeistä ja ei tarvitse olla mitään valkoista kakkumekkoa. Ihan jotkut pienet häät missä joku maistraatissa vihkisi meidät nopeasti ja sitten pieni hääjuhla. Mutta edes se ei tule kysymykseen... Olen myös koittanut ehdottaa esimerkiksi jotain Game of thrones teemahäitä (hän on suuri fani) ja mielestäni joustan jo aika monessa asiassa. Esimerkiksi juuri sen kanssa että hänen ei tarvitse käyttää sormusta ja emmekä ole kihloissa ennen naimisiinmenoa (eli ei ns. hypetystä ennen häitä).
Olisiko kenelläkään vinkkejä miten hänen pään saisi käännettyä? rahakaan ei ole ongelma koska äitini on varmasti valmis maksamaan häät. Joudunko vain nielemäämn tappion ja kadun loppuelämän etten pitänyt häitä?
Kommentit (52)
Miksi sinulle on tärkeää saada hääjuhlat? Me menimme naimisiin ihan lakiteknisistä syistä - olimme jo päättäneet viettää loppuikämme yhdessä, eikä mieleeni olisi tullut sitä välttämättä kellekään edes kertoa, mutta sukunimeni vaihtui samalla.
Jotkut ihmiset eivät tykkää käyttää sormuksia. Minä olen yksi heistä. Miehellä sormus on aina, ottaa pois ainoastaan urheillessaan, suihkun ja käsienpesun ajaksi. Minä taas unohtelen sormustani joka paikkaan, taskuun, lompakkoon, altaiden reunoille... On täysi ihme etten ole jo hävittänyt sitä. Siitä huolimatta minä olen sitoutunut liittoomme täysin. Ei tulisi pieneen mieleenkään pettää, vaikken sormusta aina käytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mennä häihin?? Tulee mielee muuten Tuksu, sille hääjuhlat ovat yhä uudelleen toistuvaa 5-vuotiaan leikkiä. Ukosta piutpaut, mutta pitää saada hääjuhlat ja mekko ja tiara!
Totisesti Tuksun ukkona häpeäisi niin silmät päästään, ettei tahtoisi sormusta pitää, ei edes tämä Velli, jonka kanssa piti juuri mennä vihille.
Näitä tuksujahan on maailma pullollaan. 90% naisista haluaa näitä prinsessaleikkejä mekkoineen ja tiaroineen. Yksikään mies ei halua mitään hömppäjuhlia, siis oikea mies. Toki se loppuillan viinan kaato taittuu, mutta kaikki muu prinsessahössötys on miehen näkövinkkelistä ihan täyttä tuubaa ja rahan tuhlausta, siis oikean miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan viettää häitä kaveriesi kanssa. Ei miehet noin ylipäätään ole kmuutenkaan ovinkaan kiinnostuneita häähömpötyksistä.
Jaa ei? Oma mies on ainakin mielellään mukana suunnitteluissa. Saattaa tosin johtua siitäkin, että teemme häistä omannäköiset ja niiden suunnittelu ja ideointi on oikeasti hauskaa ja jotain muutakin kun lautasliinojen ja rusettien värien miettimistä.
Omannäköset = naisen näkökulma ja mies komppaa ettei tule riitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennä häihin?? Tulee mielee muuten Tuksu, sille hääjuhlat ovat yhä uudelleen toistuvaa 5-vuotiaan leikkiä. Ukosta piutpaut, mutta pitää saada hääjuhlat ja mekko ja tiara!
Totisesti Tuksun ukkona häpeäisi niin silmät päästään, ettei tahtoisi sormusta pitää, ei edes tämä Velli, jonka kanssa piti juuri mennä vihille.
Näitä tuksujahan on maailma pullollaan. 90% naisista haluaa näitä prinsessaleikkejä mekkoineen ja tiaroineen. Yksikään mies ei halua mitään hömppäjuhlia, siis oikea mies. Toki se loppuillan viinan kaato taittuu, mutta kaikki muu prinsessahössötys on miehen näkövinkkelistä ihan täyttä tuubaa ja rahan tuhlausta, siis oikean miehen.
Voi oikea mies :'D
Oikea mies juo vaan kaljaa ja syö makkaraa. Oikea mies hakee omat saunapuut metsästä ja käyttää saunavastana orapihlajan oksia. Oikea mies ei tunteile eikä itke. Oikea mies ei mitään lapsia kaitse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan viettää häitä kaveriesi kanssa. Ei miehet noin ylipäätään ole kmuutenkaan ovinkaan kiinnostuneita häähömpötyksistä.
Jaa ei? Oma mies on ainakin mielellään mukana suunnitteluissa. Saattaa tosin johtua siitäkin, että teemme häistä omannäköiset ja niiden suunnittelu ja ideointi on oikeasti hauskaa ja jotain muutakin kun lautasliinojen ja rusettien värien miettimistä.
Omannäköset = naisen näkökulma ja mies komppaa ettei tule riitaa?
Ei ainakaan meidän tapauksessa. Sitä kun on tasa-arvoinen parisuhde ja oma mies on myös paras ystävä niin sitä osaa myös kommunikoida ja mies osaa (ja uskaltaa) sanoa oman mielipiteensä. Kaipa teidän pirttihirmujen on vaikeaa tajuta se.
ÄLÄ NAI SITÄ UKKOO! oot tekemässä ison virheen! Joku päivä saat itsetunnon ja et halua miestä joka ei halua sinua! Jätä se jo nyt niin säästyt avioerolta 3 vuoden päästä. Hanki mies joka haluaa avioliittoon sinun kanssa. Tuo mies ei ole oikea sinulle!
Ennen kuin mietit häitä, niin kannattaa varmistaa, että mies haluaa naimisiin. Ei meilläkään mies ole käyttänyt sormuksia moneen vuoteen kuten myös ei appivanhemmat, mutta kaikilla heillä on työ, jossa sormusta on mahdoton tai hankala pitää. Sormus on avioliiton merkki, joten jos ei ole valmis kantamaan sormusta niin onko valmis menemään naimisiin?
Mitä naimisiin menoon tulee, niin kaikki eivät vain tykkää juhlia ja joudut tekemään kompromissin asiasta.
Pakota vaan miehes "HÄIHIN" ja liitto kestää vuoden.
Sovit tilastoihin.
Ohiksena; jos tuleva mieheni haluaisi häät, jäisi avioliitto toteutumatta. Ymmärrä, ettei miehesi halua olla huomion keskipisteenä ja unohda ne hääjuhlat, jos oikeasti naimisiin haluat.
Mies suostuu tahtomattaan naimisiin koska se on sinulle tärkeää, tee sinä kompromissi ja jätä juhlat pitämättä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tahdo pitää sormusta?! Silloin se ei tahdo naimisiin ollenkaan, häpeäisi "kuuluttaa" koko maailmalle, että on ukkomies.
Ei ole välttämättä tuosta kyse. Normaaliälyinen ihminen tietää kyllä olevansa naimisissa ilman sormuksiakin, ja mitä se oma parisuhdestatus muille kuuluu muille muutenkaan? Miksi sitä pitäisi jotenkin julistaa maailmalle?
Itsekin naimisissa, ei sormuksia, koska kumpikaan ei pidä koruja.
Mistä lähtien häät on olleet prinsessaleikkiä? Ne häät joissa minä olen ollut on kyllä ihan jotain muuta vaikka morsian onkin ollut kaunis ja tiara on ollut päässä?
HEL-NYC kirjoitti:
Miksi sinulle on tärkeää saada hääjuhlat? Me menimme naimisiin ihan lakiteknisistä syistä - olimme jo päättäneet viettää loppuikämme yhdessä, eikä mieleeni olisi tullut sitä välttämättä kellekään edes kertoa, mutta sukunimeni vaihtui samalla.
Jotkut ihmiset eivät tykkää käyttää sormuksia. Minä olen yksi heistä. Miehellä sormus on aina, ottaa pois ainoastaan urheillessaan, suihkun ja käsienpesun ajaksi. Minä taas unohtelen sormustani joka paikkaan, taskuun, lompakkoon, altaiden reunoille... On täysi ihme etten ole jo hävittänyt sitä. Siitä huolimatta minä olen sitoutunut liittoomme täysin. Ei tulisi pieneen mieleenkään pettää, vaikken sormusta aina käytäkään.
Ja miehesi sen sijaan on pettänyt useamman kerran, vaikka pitää sormusta aina. Pitikö myös pettämisten aikana?
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Miksi sinulle on tärkeää saada hääjuhlat? Me menimme naimisiin ihan lakiteknisistä syistä - olimme jo päättäneet viettää loppuikämme yhdessä, eikä mieleeni olisi tullut sitä välttämättä kellekään edes kertoa, mutta sukunimeni vaihtui samalla.
Jotkut ihmiset eivät tykkää käyttää sormuksia. Minä olen yksi heistä. Miehellä sormus on aina, ottaa pois ainoastaan urheillessaan, suihkun ja käsienpesun ajaksi. Minä taas unohtelen sormustani joka paikkaan, taskuun, lompakkoon, altaiden reunoille... On täysi ihme etten ole jo hävittänyt sitä. Siitä huolimatta minä olen sitoutunut liittoomme täysin. Ei tulisi pieneen mieleenkään pettää, vaikken sormusta aina käytäkään.
Ja miehesi sen sijaan on pettänyt useamman kerran, vaikka pitää sormusta aina. Pitikö myös pettämisten aikana?
Epäilemättä, ei ota sitä seksin ajaksi pois. Mies ei ole muutenkaan sen luontoinen, että valehtelisi olevansa sinkku.
Hklöö kirjoitti:
Mies haluaa selvästikin olla vapaa eikä siksi pysty teeskentelemään mitään häitä ja jos sormusta ei pidä niin aikoo elää elämää, jossa petetään mennentullen.
Miten sinä noin sinisilmäinen oletkaan ettet yksinkertaista psykologiaa ymmärrä?
Höpöhöpö. Munkaan mies ei halunnut hääjuhlia, vihkiminen oli maistraatissa, todistajien kanssa lounas ravintolassa ja lähiperheen kanssa kaffet kotona. Aviossa ollaan oltu 12 v, sormusta ei mies ole käyttänyt 6 vuoteen (nikkeliallergia ja valkokultasormus, puhkesi lasten ollessa vauvoja), minä en koskaan töiden vuoksi ja 7 v sormus ei ole sopinutkaan. Ei se sormuksen tarkoitus ole pettämisen esto ja jos mekaanista estintä haet, löytyy varmaan joku tehokkaampikin :)
Vierailija kirjoitti:
Haluatko naimisiin vai pitää juhlat?
Naisen täytyy saada olla prinsessa ainakin kerran elämässään, tai toisen kerran, tai kolmannen kerran, tai...
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien häät on olleet prinsessaleikkiä? Ne häät joissa minä olen ollut on kyllä ihan jotain muuta vaikka morsian onkin ollut kaunis ja tiara on ollut päässä?
Ihan alusta lähtien. Kukaan mies ei niistä pohjimmiltaan välitä, mutta valehtelee välittävänsä eron pelossa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä näitä "usko usko avioliittoon"-urvakkeita. Mikä ihmeen uskonasia se taas on?
Varmaan tarkoitetaan uskomista siihen, että avioliitossa olisi sitoutuneempi toiseen kuin avoliitossa ja että avoliitosta voisi lähteä helpommin kuin avioliitosta. Tosiasia kuitenkin on, että jos ei ole lapsia eikä yhteistä velkaa ja/tai omaisuutta, niin avioliitosta lähteminen ei ole kuin parin lomakkeen täyttäminen ja samalla tavalla voi hankkia asunnon ja lähteä kuin avoliitostakin. Enemmän yhteiset lapset, yhteinen asuntolaina ja omaisuus sitovat yhteen kuin avioliitto.
Me emme kumpikaan halunneet häitä, mutta molemmat halusimme naimisiin. Ikävältä kuulostaa, että toinen suostuu naimisiin...
Jos kuitenkin olet päättänyt naida hänet niin selitä, että sinulle edes pieni juhla olisi todella tärkeä. Kysy mikä häntä häissä epäilyttää. Raha -> sinä maksat, keskipisteenä oleminen -> ei joudu tuijoteltavaksi korokkeelle, hössötys -> sinä järjestät kaiken jne.
Me halusimme molemmat naimisiin ja pidimme myös häät. Nyt häistä on jo aikaa 25-vuotta ja olemme edelleen naimisissa. Mies ei ole koskaan pitänyt sormusta.