Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät ja niihin osallistuminen -pakkopullaa vai kivaa?

Vierailija
24.07.2016 |

Kun olen lukenut ihmisten mietteitä täältä, niin olen törmännyt usein ajatukseen, että toisten häät eivät ole kiva juhla vaan pakkopullaa, tylsät, rahareikä etc. Miksi häihin ei ole kiva lähteä? Itse olen aina tykännyt osallistua häihin. Morsianta ja koristeluja on mukava ihastella ja juhlia toisten onnea. Kavereiden häissä näkee kavereita ja sukulaishäissä näkee niitäkin sukulaisia, joita ei juurikaan muuten tule tavattu esim. pitkän välimatkan vuoksi. Itsestäni on myös mukava laittautua. Lahjana annan yleensä rahaa. Se on helppoa ja mukavampaa mielestäni hääparin kannalta kuin kartuttaa ei-toivottujen tavaroiden varastoa. Olenko siis lähes ainoa, josta häät yleensä ovat hauskat juhlat, joihin lähetään iloisella mielellä, vaikka matkaa ja kulujakin tulisi?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ovat pakkopullaa, ei ole onneksi ollut usein tarjollakaan. Kaikki muutkin juhlat ovat minulle pakkopullaa. 

Vierailija
2/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan juhlia joissa on  minulle outoja  kameralla ympäriinsä huitovia ihmisiä. Siksi jätän häät ja muut juhlat väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ovat pakkopullaa, ei ole onneksi ollut usein tarjollakaan. Kaikki muutkin juhlat ovat minulle pakkopullaa. 

Et ole ainoa. Ehdottomasti pakkopullaa minullekin kaikki juhlat!

Vierailija
4/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että jos kumminkin menen toisten juhliin, käyttäydyn asiallisesti, enkä ole naama millään v****la. Liian aikaisin en voisi lähteä pois. 

Vierailija
5/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina tykänny häistä. Kai se on se, että oon elämässäni joutunut olemaan niin monissa hautajaisissa, että on kivaa nähdä sukua välillä iloisenakin. Häissä ihmiset on enimmäkseen erittäin hyväntuulisia. Tykkään erityisesti häistä, joissa ei ole leikkejä tai pönötystä, ja joissa saa tanssia ja nauraa.

Vierailija
6/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensäkkään viihdy missään juhlissa. Yleensä päädynkin vapaaehtoisesti lapsenvahdiksi, koska sillä tavalla ei tarvitse edes yrittää leikkiä juhlivansa. En sitten tiedä mitä tekisin, jos joskus joutuisin lapsettomiin häihin.

Vierailija
7/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopullaa niille jotka tietävät joutuvansa töihin siellä häissä. Minulle pakkopullaa ja rahareikä silloin kun ei ole sopivaa mekkoa ja hääparin lahjatoiveet ihan övereitä.

Vierailija
8/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Ehdottomasti pakkopullaa minullekin kaikki juhlat!

Osaatteko sanoa, miksi häät tai kaikki mahdolliset juhlat ovat pakkopullaa? Oletteko itse koskaan järjestäneet (mitään) juhlia?

Ap

Vierailija
9/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain viihdy juhlissa. Olen itse järjestänyt lapsilleni ristiäiset, rippijuhlat ja yo-juhlat. Menimme naimisiin salaa, emme pitäneet 50-vuotisjuhlia. Juhlissa ei vain ole minusta hauskaa ollut juuri koskaan. Mutta käyn tärkeissä juhlissa, minulle tärkeitten ihmisten tärkeissä juhlissa kyllä. Mutta en odota niitä innolla. 

ensimmäinen vastaaja

Vierailija
10/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopullaa. Paitsi jos juhlakalu erityisen läheinen.

Vierailija
11/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten juhlat ovat mukavia, näkee sukua, hyvää ruokaa ja aina on kivaa. Puolituttujen juhlista kieltäydyn.

12/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopullaa. Jopa ne muutamat oikeasti onnistuneet hääjuhlat, joissa olen ollut ovat olleet pakkopullaa, vaikka niissä onkin kivoja juttuja ollut. Kuitenkin jo se hiton pynttäytyminen, lastenvahdin etsiminen, miehen aikataulujen muokkaaminen, miehen etsimisen juhlissa kun piileskelee jossain juopuneita naisia paossa (:D), pakkoleikit, yritys syödä huomaamatta kakku miehen lautaselta/siirtää se omalleni, loputtomien puheiden kuunteleminen yms... Paras osuus on päästä hotelliin/kotiin. Onneksi edes lahjalistat ovat yleistyneet, niin ei tarvitse pähkäillä mitä ostaisi.

Vierailija
13/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle häät ovat aina kesän ja syksyn kohokohtia. Ruokaa, juomaa, perhettä, sukulaisia, bändi, tanssia, juhlimista. Rahaa ei juuri mene, melkein kaikki juhlat ovat Helsingissä ja vaatteita minulla on muutenkin. Ravintolailtaankin kuluu paljon enemmän.

Ristiäiset, rippijuhlat yms. kahvitilaisuudet ovat mielestäni tylsiä ja kankeita, joten useinkaan en mene. Toivottavasti häihin jätettäisiin menemättä, jos ei oikeasti kiinnosta.  Itse ainakin olisin paljon mieluummin kutsunut omiin häihini ilolla tulevia kuin velvollisuudentuntoisia vieraita.

Vierailija
14/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisten juhlat ovat mukavia, näkee sukua, hyvää ruokaa ja aina on kivaa. Puolituttujen juhlista kieltäydyn.

Miksi puolitutut kutsuvat sinut juhliin?

Vierailija
15/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluihin on helppo suhtautua hyväntuulisesti silloin, kun niistä ei ole haittaa. Ehkä siinä vaiheessa, kun joudut rahapulan takia luopumaan isosta osasta kesälomasuunnitelmiasi, koska ne muutamat pakolliset juhlat veivät melkein koko lomabudjetin, ei enää kauheasti jaksaisi ilahduttaa muiden onnen ihastelu. Tai sitten mä olen vain katkera narttu.

Ihan miten vaan, mutta olisi ollut kiva päästä edes Tukholman risteilylle. Tai vuokrata mökki muutamaksi päiväksi jostain korvesta. Ei vaan onnistu, kun yhdet häät imevät vieraan rahavaroja useamman satasen ja kun lähes vastaavia juhlia osuu samalle kesälle muitakin.

Vierailija
16/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osallistun mielelläni häihin. Pidän kyllä muistakin juhlista. Innostus häihin osallistumisesta johtuu ehkä siitä, että koko lapsuuteni aikana kävimme ehkä kolmissa häissä, kun kaverit tuntuivat käyvän yhtenään. Häistä tuli siis jotain spesiaalia, silloin harvoin kun niitä oli. Ja niin ne ovat vieläkin. Minulla ja miehelläni on kummallakin pienet lähisuvut, ja esim. kummankaan serkuista kukaan ei ole vielä mennyt  naimisiin. Kavereiden häitä meillä on ollut vasta kahdet, sisarusten häitä yhdet. Voi siis olla, että se innostus tästä vielä laantuu, jos tässä lähivuosina syttyy joku hääbuumi ja joka viikonloppu saa olla jossain häissä tai polttareissa. Sitä odotellessa.

Vierailija
17/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluihin on helppo suhtautua hyväntuulisesti silloin, kun niistä ei ole haittaa. Ehkä siinä vaiheessa, kun joudut rahapulan takia luopumaan isosta osasta kesälomasuunnitelmiasi, koska ne muutamat pakolliset juhlat veivät melkein koko lomabudjetin, ei enää kauheasti jaksaisi ilahduttaa muiden onnen ihastelu. Tai sitten mä olen vain katkera narttu.

Ihan miten vaan, mutta olisi ollut kiva päästä edes Tukholman risteilylle. Tai vuokrata mökki muutamaksi päiväksi jostain korvesta. Ei vaan onnistu, kun yhdet häät imevät vieraan rahavaroja useamman satasen ja kun lähes vastaavia juhlia osuu samalle kesälle muitakin.

Miksi menet väkisillä sinne häihin, etkä risteilylle tai mökille? Ei häihin ole mikään pakko osallistua, vaikka kutsun saisikin.

Vierailija
18/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat kivoja jos niihin osallistuminen ei aiheuta kauheasti vaivaa. Eli ovat lähellä, ei pyydetä ihmeellisiä lahjoja ja lapsetkin saa ottaa mukaan.

Mutta jos ne ovat jossakin kaukana ja lapsia ei saa ottaa mukaan niin sitten fiilis laskee enkä välttämättä viitsi lähteä lainkaan.

Vierailija
19/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä yhtään kiinnosta kenenkään häät. Vielä jos pitäisi selvinpäin semmosta pönötystä katsella niin ei kiitos. Onneksi ei nyt kutsua viimeksi tullutkaan.

Vierailija
20/58 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Tykkään laittautua ja juhlia. Etenkin jos on lapsettomat juhlat. Kuluja ei ole ikinä tullut kummemmin, lahja tietysti, vaatteita harvemmin yhtä juhlaa varten ostan, vaan aina välillä ostan jonkun kivan juhlamekon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä