Miksi et huolehdi siitä, ettei lapsesi tunkeudu muiden ihmisten henkilökohtaiseen tilaan julkisilla paikoilla?
Inhottavaa, kun vaikka kaupassa joku pieni rähmäkäpälä ui liiveihin. Pitäkää lapsenne kontrollissa. Kaikki eivät todellakaan ole niistä yhtä innoissanne kuin te olette.
Kommentit (50)
Italiasta vielä voisin kertoa vielä erään tapahtuman. Taannoin ravintolassa taapero (ei minun, ettei nyt tule siitä valitusta) ei suostunut syömään hänelle tilattua pasta-annosta vaan vinkui että haluaa pizzaa, osoitti viereisessä pöydässä aterioivien annosta. Tämähän Suomessa aiheuttaisi paskamyrskyn ja someavautumisia. Mutta mitä ttapahtui Italiassa? Viereisestä pöydästä tarjottiin taaperolle pizzapala.
Uskomatonta vai mitä?
Renita kirjoitti:
niinpä! Vanhemmat Vois Kyllä Pitää Ne Saatanan Pentunsa Kurissa! ärsyttää Ku Pitää Uida Liiveihin ja Tuijottaa!!!!!!! Ja sitten Ku kaupassa Pitää Juosta, Kiljua Pää Punaisena Ku Ei Saa haluamaansa! Pyydän Nätisti teitä Vanhemmat Jättämään Pentunne Kotiin/mummolaan Eikä TUODA NIITÄ KAUPPAAN HUUTAMAAN JA KILJUMAAN KUN EI SAA Haluamaansa! -.- ÄRSYTTÄVÄÄ!
Ja tämäkin on saanut jo 8 yläpeukkua.
Suomalaiset todella ovat vihamielistä porukkaa.
Kumma kun itse olen kiertänyt kauppoja 20 vuotta eikä yksikään lapsi ole uinut liiveihin.
Ymmärrän osin aloittajaa, osin en. Kaupassa, erityisesti ruuhka-aikaan tuollaista vain tapahtuu; ihmiset törmäilevät toisiinsa vahingossa. Sen sijaan en sulata sitä, että vieraat lapset tulevat junissa tai lentokoneissa häiritsemään silloin, jos teen läppärillä työhommia. Ne vaativat keskittymistä. Lisäksi käytän lähes aina näytön tietosuojakalvoa, koska käsittelen aineistoja, joita ei voi näyttää muille. Minun on pakko tehdä töitä työmatkoilla liikennevälineissä, koska matka-ajasta tulee käyttää firman matkaohjesäännön ja työehtosopimuksen mukaan vähintään puolet käyttää työntekoon. Koska asiakkaillekaan ei voi oikein liikennevälineistä soittaa tai ei voi pitää palavereja, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää läppärityöskentely.
Hyvä, että suomalaiset kuolevat sukupuuttoon tuhannen vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele tämän ketjun itkijöitä ainakaan vierailemaan Italiassa. Tulisitte meinaan hulluksi siitä miten lapset täällä tekevät ihan mitä tykkäävät ja aikuiset ihastelevat suureen ääneen ympärillä. Jos joku lapsi tulee kurkkimaan vieraan aikuisen iPadia niin lapselta kysytään haluatko pelata. Jos vieras lapsi tulisi piknikhuovalle niin siltä kysyttäisiin mikä sun nimi on ja haluatko syödä jotain. Lapsia silitellään ja otetaan syliin oli ne tuttuja tai ei. Lapset on täällä kuninkaallisia eikä ne voi tehdä mitään väärää. Aikuiset ottavat oikein asiakseen aina että lapset viihtyvät yhteisissä tilaisuuksissa, jututtavat ja leikittävät.
Saattaisi teitä vähän ahistaa.
Ei Suomessa uskaltaisi tarjota vieraalle lapselle mitään syötävää. Joka toisella lapsella kun tuntuu olevan joku allergia, yliherkkyys, keliakia, maidosta tulee anafylaksia, tai kotona on muuten vain päätetty, että lapsi ei saa syödä sokeria, tai mitään, missä on lisäaineita.
Ruuhkassa törmäilylle nyt ei välttämättä voikaan mitään ja sitä sattuu myös vahingossa aikuisille (eri asia tietysti nämä lapset, jotka suunnilleen leikkivät hippaa pitkin ruuhkaisen ruokakaupan käytäviä), mutta yllättävän usein törmään nimenomaan ruokakaupassa siihen, että en meinaa mahtua pakkaamaan ostoksiani, kun jonkun lapset valtaavat sen tasanteen hihnan päädystä. Vanhemmat eivät useinkaan puutu tilanteeseen, vaan lapset siirtyvät vasta, kun pyydän tekemään tilaa, että mahdun omalle puolelleni pakkaamaan. Kerran jouduin jopa yhdelle lapselle huomauttamaan, että heidän ostoksensa tulevat hihnan toiselle puolelle, kun hän oli innokkaana apulaisena pakkaamassa minunkin ostoksiani heidän kassiinsa.
Tämä on "vainSuomessa" asia. Muualla ei suhtauduta niin vihamielisesti lapsiin. Olin viime ulkomaanreissulla piknik konsertissa. Ja ajattelin juuri, kuinka kaikki suhtautuivat ympärillä leikkiviin ja välillä vieraisiin aikuisiin törmäileviin lapsiin, niin ystävällisesti. Ja tämä on tosi, että silloin ajattelin asian olevan toisin Suomessa.
Mutta mitä lapsi tuossa oppii? Aina saa mitä haluaa? Ventovieraitakin voi pompotella?
Vierailija kirjoitti:
En suosittele tämän ketjun itkijöitä ainakaan vierailemaan Italiassa. Tulisitte meinaan hulluksi siitä miten lapset täällä tekevät ihan mitä tykkäävät ja aikuiset ihastelevat suureen ääneen ympärillä. Jos joku lapsi tulee kurkkimaan vieraan aikuisen iPadia niin lapselta kysytään haluatko pelata. Jos vieras lapsi tulisi piknikhuovalle niin siltä kysyttäisiin mikä sun nimi on ja haluatko syödä jotain. Lapsia silitellään ja otetaan syliin oli ne tuttuja tai ei. Lapset on täällä kuninkaallisia eikä ne voi tehdä mitään väärää. Aikuiset ottavat oikein asiakseen aina että lapset viihtyvät yhteisissä tilaisuuksissa, jututtavat ja leikittävät.
Saattaisi teitä vähän ahistaa.
Pyh! Asun puolet vuodesta Italiassa ja sielläKÄÄN ei tykätä liiveihin uivista tuntemattomista taaperoista, tutut lapset on eri asia. Lapsiperheet on tietysti toinen asia, mutta mulla ei ole ystäväpiirissä paljoakaan lapsiperheitä joten väitteesi siitä, miten jokainen aikuinen ihastelee lapsia, on väärin. Samaa olen täällä kuullut monelta natiivi-italialaiselta että vanhemmat saisivat pitää lapsensa kurissa. Erityisesti närää aiheuttaa lasten huuto viinin ja ravintolaruuan äärellä.
Totta kai, se vaan kuunteli kuulokkeilla musaa. Koirakin oli semmonen pieni, varmaan 2 kiloa. Se koira ei tosiaan haistele enää mitään. Harmi, joskus kantsis kuunnella.