Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanne eksän kanssa käy hermoille, mistä tukea?

Eukko
23.07.2016 |

Huoh. Osaisinkohan selittää lyhyesti. Mieheni on siis alkoholisti ja peliriippuvainen, itsellä on kehittynyt vaikea masennus. Mies on kuitenkin "ihan ok" tyyppi, ja rakastan häntä hurjasti vaikka riippuvuudet onkin myrkyttänyt mielen. Meillä on 10kk ikäinen vauva.

Muutin vauvan kanssa pois kotoa jossa oltiin asuttu yhdessä 3,5vuotta, koska miehen riippuvuuksien aiheuttama taakka kävi liiaksi minulle - ne muutti miehen töykeäksi ja kylmäksi paskapääksi ja sain kuulla kuinka tyhmä, lihava, itsekäs, hullu (viitaten masennukseeni) olen, päivittäin. Noin suppeasti.

Nyt mun on vaikea jaksaa. Mies jäi asumaan omakotitaloa(an) ja muutin vauvan kanssa kaksioon. Valitsin asunnon sen perusteella että asutaan niin lähellä että vauva voi nähdä isäänsä vaikka päivittäin. Mä kannan vastuun tasan 100%. Mies on iloinen ja onnellinen, on aikaa ryypätä ja olla vaan rauhassa. Mä taas jouduin hikiseen kerrostalo kämppään pienen kanssa, joka muutoksesta hämillään ja itkee isänsä perään.. Mies voi valita näkeekö lasta miten ja milloin (kun tapaamaan ei voi pakottaa ja en halua vieraannuttaa toisistaan joten on suostuttava kun miehelle käy).

Ja pointti kai tässä on se että vituttaa! Siis se ettei mies kanna vastuutaan ja sai ikäänkuin lottovoiton kun pääsi meistä eroon ja saa olla huoleton ja vastuuton. Mutta samalla me ollaan aina siinä häntä varten kun huvittaa.. Ei maksa elatusmaksuja ja meillä oli (minun pyynnöstä) avioehto (jouduin puille paljaille, mut ei oo se pointti)... Sit omat ystävänikin on hylänneet, koska elämäntilanteet niin erit.. Tää rassaa mua kun en voi kenellekkään purkaa tätä huonoa mieltä, ns. paasata siitä kuinka ärsyttävä mies on! :(

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti tuntuu siltä että aloittaja on muuttanut pois siinä toivossa, että mies herää, raitistuu ja muuttuu. Ja sen jälkeen anelee perhettään palaamaan.

Mies ei kuitenkaan herännyt eikä raitistunut. Aloittajan (ristiriitaisten) puheiden mukaan mies on toisaalta onnellinen siitä että perhe lähti ja nyt saa keskittyä kunnolla tositakkauteensa eli ryyppäämiseen, ja toisaalta taas haluaisi aloittajan takaisin. Kumpi on totta?

Nyt aloittaja yrittää elää elämäänsä "vaiheessa", odotustilassa, sitku-moodilla, odottaen miehen raitistumista ja sitä odotellessa taipuen kaikkiin miehen oikkuihin.

Hyvän aikaa saa odotella.

Voisin lyödä vaikka vetoa, että aloittajalla ja exällä on vielä seksiäkin.

Mikäpä tämän suurempi lottovoitto alkoholistimiehelle!

Tässä hyvin kiteytettynä se minkä myös allekirjoittanut tilanteesta - osin rivien välistä - luki.

Jotain, ilmeisen oleellista, jätti aloittaja myös kertomatta.

Miksi esimerkiksi ulkopuolinen lastenhoitoapu kotiin "ei tule kysymykseenkään"?

Vierailija
62/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kumma kun vaan "hyökätään" tälleen mun kimppuun kun vain toivon hiukan vertaistukea ja tsemppausta..

Lasta ei voi jättää ulkopuolisen hoitoon koska potee erittäin voimakasta eroahdistusta, minkä lisäksi oma ahdistukseni siihen päälle. Sen lisäks on olematon luottamus tuntemattomia ja vähän tutumpiakin kohtaan - mut on jätetty vaille apua vaikka esim tässä miehen alkoholiaoitumis tilanteessa.

Ja kyllä meillä on eksän kans seksiä. Mä en ala ilman seksiä elämään saati hakemaan sitä muualta.. Vaikka sehän ei teille kuulu pätkääkään. On se juopolle ukolle lottovoitto mut seksistä saan sentään jotain irti minäkin...

Ja miks tein mieheni kanssa lapsen - puhtaasta rakkaudesta. Ja eipä näitä ongelmia ollu tiedossa kun lasta yritettiin, useampi vuosi siihenki meni ja useampi tuhatta euroa että eipä ollut vahinko.

-Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sun exä, jos teillä on vielä seksiä? Kuulostaa siltä, että tilanteenne on aika sekava.

Vierailija
65/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sun exä, jos teillä on vielä seksiä? Kuulostaa siltä, että tilanteenne on aika sekava.

Kyllä on, näin olen tehnyt selväksi miehelle. Avioero ei kuitenkaan ole vielä voimassa. Mies haluaisi että perun koko jutun mutta itse en vaan voi, koska muistan todella selvästi kaikki ne loukkaukset mitä viinanhimoissaan mulle suolsi. Niin paljon ei kuitenkaan ole halunnut meitä takaisin että lopettaisi juomisen... :(

Sekavaahan tää kyllä on, koen kuitenkin et itselle parhain mahdollinen ratkaisu tähän tilanteeseen. Toivoisin että mies lopettais juomisen ja voisi ottaa enemmän vastuuta vauvasta. Nyt oma aikani on vähissä, käytännössä 1-3h viikossa..

-Aloittaja

Ja P.S mitä tätä uppaatte. Kysykää ees jotain :D

Vierailija
66/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet hakenut avioeroa, niin tuomioistuin tulee valvomaan, että lopullisen eropäätöksen yhteydessä tehdään päätös lapsen asumisesta, huoltajuudesta ja elatuksesta.

Vierailija
67/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä olet hakenut avioeroa, niin tuomioistuin tulee valvomaan, että lopullisen eropäätöksen yhteydessä tehdään päätös lapsen asumisesta, huoltajuudesta ja elatuksesta.

En ole erikseen hakenut eroa. Päätös lapsen asumisesta, huoltajuudesta ja elatuksesta on tehty - mun ja miehen välillä. Alkaa kyllä menee hermot kun palstalaiset haluaa puuttua joka hiton asiaan... Kyllä me voidaan tuomioistuimelle aikanaan ilmottaa mitä ollaan sovittu. Kun lapsen etu ja hyvinvointi on turvattu ja vanhemmat sovussa, ei mikään mahti voi pakottaa meitä muuttamaan järjestelyjä jotka on hyväks havaittu.

Kun kaikki kerta on hyvin sen osalta niin mitä sitä turhia ampiaispesää sörkkimään??

-Aloittaja

Vierailija
68/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole erikseen hakenut eroa. Päätös lapsen asumisesta, huoltajuudesta ja elatuksesta on tehty - mun ja miehen välillä. Alkaa kyllä menee hermot kun palstalaiset haluaa puuttua joka hiton asiaan... Kyllä me voidaan tuomioistuimelle aikanaan ilmottaa mitä ollaan sovittu. Kun lapsen etu ja hyvinvointi on turvattu ja vanhemmat sovussa, ei mikään mahti voi pakottaa meitä muuttamaan järjestelyjä jotka on hyväks havaittu.

Kun kaikki kerta on hyvin sen osalta niin mitä sitä turhia ampiaispesää sörkkimään??

-Aloittaja

No mikä hitto se sun ongelma sit on?

Vierailija
69/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Aloittaja

No hitto kuule vaikka se että elämä joskus pännii!! Jos on niin vaikea ymmärtää että sitä voi olla kateellinen toisen omasta ajasta, vaikkei ikimaailmassa vaihtaiskaan tilannetta toisinpäin.

Eniten mua kyrpii SE, että MIES on se helkutin vatipää joka tehnyt väärin perhettänsä kohtaan ryyppäämällä ja haukkumalla mua, saamalla mut niin helkutin moiseen suohon oman henkisen jaksamisen kanssa niin MÄ oon se joka tän kaiken paskan kannan yksin! Mä olen se joka joutu muuttaa pienen vauvan kans, mä oon se joka kuuntelen kun lapsi itkee isän perään kun ikävöi. Mä oon se joka ei saa omaa aikaa. Oon vaan prkl sentään yrittäny jaksaa ja jaksaa muttako koko ajan joku tulee ja yrittää polkee lisää suohon! "tee näi tee noi älä valita" sopii tulla mun saappaisiin ees viikoks!!

Se on mun isoin ongelma ettei mulla oo ketään kelle purkaa nää ketutukset! Käytännön asiat voi olla ihan ok tolalla mutta saakai sitä hemmetti viede vähäsen V*TUTT#&%!!?

-Aloittaja

Vierailija
70/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Aloittaja

No hitto kuule vaikka se että elämä joskus pännii!! Jos on niin vaikea ymmärtää että sitä voi olla kateellinen toisen omasta ajasta, vaikkei ikimaailmassa vaihtaiskaan tilannetta toisinpäin.

Eniten mua kyrpii SE, että MIES on se helkutin vatipää joka tehnyt väärin perhettänsä kohtaan ryyppäämällä ja haukkumalla mua, saamalla mut niin helkutin moiseen suohon oman henkisen jaksamisen kanssa niin MÄ oon se joka tän kaiken paskan kannan yksin! Mä olen se joka joutu muuttaa pienen vauvan kans, mä oon se joka kuuntelen kun lapsi itkee isän perään kun ikävöi. Mä oon se joka ei saa omaa aikaa. Oon vaan prkl sentään yrittäny jaksaa ja jaksaa muttako koko ajan joku tulee ja yrittää polkee lisää suohon! "tee näi tee noi älä valita" sopii tulla mun saappaisiin ees viikoks!!

Se on mun isoin ongelma ettei mulla oo ketään kelle purkaa nää ketutukset! Käytännön asiat voi olla ihan ok tolalla mutta saakai sitä hemmetti viede vähäsen V*TUTT#&%!!?

-Aloittaja

Ja tuollaisen exän palkitset sitten seksillä.

Vierailija
71/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Aloittaja

-Aloittaja

Ja tuollaisen exän palkitset sitten seksillä.

Sössönsöö, jos haluu saada on pakko antaa.. Hemmetin valitettavasti en uskalla vieraita miehiä mun vauvan lähelle päästää ja vauvaa en saa hoitoon siten että voisin muille käydä antamassa. Ja kyllä, panettaa ihan järjettömästi monta kertaa viikossa.

-Aloittaja

Vierailija
72/80 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä. Eka aloituksessa valitat aivan kaikesta. Sun kämpästä, raha-asioista, yksinäisyydestä, miehestä,.... sitten joku ehdottaa elareita, ei olekaan rahaongelmia ja ilkeään sävyyn vastaat. Joku ehdottaa, että muuta kauemmas miehestä, etsi mukavampi kämppä ja pääset junttimiehestä eroon niin ei, kämppä onkin ihana ja mukava ja mieskin oikein rakas ja tärkeä etkä halua hänestä kauemmaksi. Joku ehdottaa että etsi ystäviä niin ei en halua ahdistaa semmoiset. Mitä vittua sä sitten haluat?

Mies on tyhmä ja sairas. Voi olla selvinpäin hyvä mies, mutta hyvä isä osallistuisi enemmänkin. Valitat siitä kuinka raskasta sulla on, mutta et kuitenkaan vaadi miestä myös vastuuseen jotta sun oma olosi helpottuisi. Pelkäät, että välit menee. Mitä sitten vaikka menisi? Luuletko, että lapsi kaipaa isää joka on nähtävissä vain kun isää joskus sattuu huvittamaan? Viimeistään teininä se lapsi inhoaa isäänsä ja osittain suakin kun annat miehelle noin paljon saamatta mitään takaisin (paitsi orkkuja ilmeisesti...). Ei lapselle ja isälle voi pakottaa hyviä välejä kun isän panostus on tuota luokkaa. Jos se oikeasti välittäisi, hän tekisi paljon enemmän ja olisi itse tarjoutunut maksamaan niitä elareita vaikka et niitä tarvitsisikaan. Eikä hän loukkaantuisi siitä, kun pyytäisit enemmän apua ja vastuuta häneltä vaan olisi iloinen. Joten miksi ihmeessä pelkäät hänen etääntyvän enemmän jos otat puheeksi isänä läsnä olemisen??

Minullakin on läheinen joka on alkoholisti. Usein on pihalla, mutta ei hän peru menoja ja tarjoaa apua jos sitä tarvitsee. Ei ole epäluotettava. Miehesikin kykenisi enempään jos kokisi tärkeäksi. Nyt ei koe, joko olet antanut hänen ymmärtää että kaikki on täysin hyvin näin tai sitten ei välitä.

En ymmärrä miten lapsenkin teit miehen kanssa, alkoholismi on varmasti tullut esille jo ennen lapsen tekoa.

Ja kuitenkin taas väität vastaan, koska selkeästi kanssasi ei voi keskustella. Kaikki muut on väärässä paitsi sinä. Tsemppiä elämään. Keskusteluapua voit etsiä ihan netistä, sellaiset kirjoituskaverit olisivat hyvä lisä kun saa purkaa asioita, eikä se ahdista niin paljoa. Jos apua kaipaat niin ota sitä vastaan, voit palkata jonkun ja olla aluksi itse kotona samaan aikaan niin eroahdistus ei ole niin kovaa mutta saat kuitenkin hengähtää hetken.

Vierailija
73/80 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että sulla ei oo kavereita. Kukaan ei jaksa tollasta. Mies on täys paska ja kohtelee sua huonosti. Kavereiden pitäis kuunnella, kun purat kiukkuas mieheen, kun et uskalla sille itselleen mitään sanoa. Toisaalta et tee mitään, jotta pääsisit miehestäs eroon ja tilanteesi muuttuisi. Päinvastoin. Ja se ei oo mikään ex, jos edelleen panette. Ihan turha valittaa, ite olet mahdollistanut sen, ettei mies laita tikkua ristiin eikä ota vastuuta mistään. Miksi ottaisi, kun saa kaiken tekemättä mitään?

Vierailija
74/80 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että lähes kaikilla "auttajilla" on ollut erotilanteet siistejä, ns. kerrasta poikki eroja. Mitään säätöä ei ole ollut. Ja koskaan ette ole eksän kanssa eroseksiäkään harrastaneet? Mitä tulee alkoholiriippuvaisiin, niin kovin ovat epävakaita lupaustensa kanssa. Mielestäni aloittaja ei nyt saisi sen enempää varmuutta isä-lapsi-tapaamisista jollakin sopimuksella kuin nykyisessäkään tilanteessa. Myöhemmin, kun ovat oikeasti eronneet, voi olla toinen juttu.

On tullut kommentteja lukiessa sellainen vaikutelma, että aloittajan tekemiä päätöksiä ja hänen rakentamiaan käytänteitä nykytilanteen rauhoittamiseksi on systemaattisesti kritisoitu. Että "pelkkää" katkeruutta ja vitutusta elämänkulustansa ei tänne voi tulla kertomaan, koska sellaista ongelmaa ei ymmärretä.

Mielestäni aloittaja on toiminut tähän asti hyvin. On ollut iso ja tärkeä päätös muuttaa yhteisestä kodista pois. Ei hän ole mikään nössö, jolle pitää laukoa "totuuksia" - hänhän tietää ne jo. Tuskin hän suunnittelee loppuelämänsä ajan toimivansa kuten nyt.

Aloittajalle toivomansa kysymys: Mitä teet, kun seuraavan kerran saat vapaata aikaa itsellesi?

Vierailija
75/80 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: minkälaiseksi toivot tilanteenne kahden vuoden kuluttua?

Vierailija
76/80 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älkääs nyt! Tää 'aloittaja' on SSSS. Ihan turhaan annatte neuvoja. Provo ja joku ihmeen roolileikki.

Vierailija
77/80 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin vähän taukoo netistä, uteliaisuuttani kävin kattoos onko tullu viestejä - kannatti! Joku ihan oikeesti hoksas mitä ajoin takaa tälläki alotuksella jne.. Kiitos :)

Jos saisin ihan kokonaan vauvavapaata, riippuis ajasta mitä tekisin. Haluaisin päästä poimimaan mustikoita, käydä kaupungilla ihan rauhassa ostoksilla. Haaveilen myös vapaaillasta, voisin käydä vaikka terassilla ja laulamassa karaokea, itsetuntoo kun sais flirttailla miesten kanssa.. Ja nukkua yli klo 8!! :D Kuulostaa ihan liian fantastiselta :)

Kahden vuoden päästä toivottavasti asun lapsen kanssa ihan omaa pientä omakotitaloa syrjästä maalta. Voi tosin olla aika toiveikas ajatus että jo kahdessa vuodessa, mutta ei mahdoton. Haluaisin olla myös uudestaan raskaana, mutta toisaalta mitään miestä mun on vaikea ajatella kun tällähetkellä tuntuu että niistä on vain haittaa (ja ei, en suunittele yhden illan jutusta raskautuvani, vaan ihan keinohedelmöityksellä)..

Nyt vaan täytyis karistaa nää masennukset pois. Tiedän kyllä että sekin on lähtöisin minusta itsestä. Ei ole vain helppoa sillä en ole vielä lääkärinkään mukaan niin voimissani että jaksaisin psykoterapiaa, mutta tarvitsen sitä toipuakseni todella!

- Aloittaja

Vierailija
78/80 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei sähän voit tehdä sille lapselle täyssisaruksen! Kivempi jos on vain yksi isä! 

Vierailija
79/80 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on opettanut, että kun asiat sovitaan lastenvalvojan kautta, ne pysyvät selkeänä. Oma kokemus erotilanneperheessä on se , että olen ollut uutena kumppanina aloittamassa perhe-elämää, kun lastenvalvojan ja kelan kanssa tehdyt sopimukset ja käytännöt on olleet biovanhemmille epäselviä. Johtanut turhaan rahanmenoon ja sekaannuksiin  +  stressiin. Biovanhempien välit ovat hyvät ja toimivat, samoin lasten ja isän välit. Uutena kumppanina on kiukuttanut se, että saamattomuus ja asioiden selvittämättömyys maksoi pari tonnia. Ei mennyt minun lompakosta, mutta vaikutti minunkin elämään aika paljon. 

Teillä on entuudestaan ollut avioehto, mikä kertoo toimivasta ja rehdistä suhtautumisesta toisianne kohtaan. En usko että lastenvalvojan pakeilla käyminen on yhtään sen hankalampi asia nieltäväksi. Se on varautumista ja pelisääntöjen sopimista. Ei muuta. Lapsen isä vaikuttaa aikaisempien toimiensa perusteella järkevältä ihmiseltä, joten uskon hänen ymmärtävän tämän näkökulman.

Kerroit aloitusviestissä kaipaavasi jotakuta, jonka kanssa purkaa ex-ahdistusta. En usko, että tämä foorumi on sille paikka, koska keskustelupalstojen henki on tukahduttaa ihmisten tunteita. Esimerkiksi väestöliiton neuvonnasta saat ammattimaista tukea, joka ei sorru sinun kiusaamiseesi. 

Vierailija
80/80 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut hei sähän voit tehdä sille lapselle täyssisaruksen! Kivempi jos on vain yksi isä! 

No hei kuule, ton viestini jälkeen rupesin oikeen miettimään et niinhän se kannattais tehdä! Tuttua puuhaa miehellekkii aikasemmista hedelmöityshoidoista!!! :D Mikäs sen kätevämpää tartte lapsen ainakaa isättömänä elää..!?

Ja kiitos 79s kirjoittaja, asiallisesta vastauksesta mutta mies on siis selkeästi ilmoittanut että ei halua sopia mitään lastenvalvojan kanssa ja toistaseks se on näin... Ja en tiedä millaista apua väestöliitto voi tarjota, mutta mä en hae ammattiapua - sitä saan jo n kerta viikkoon muutenkin, välillä useammin.. Tää ketju on itseasiassa ollu jollain tapaa ahdistusta purkava, siksi kai tähän palaankin :)

-Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän