Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvaako muilla naisilla karvaa pottuvarpaan päällä?

Vierailija
23.07.2016 |

Itse juuri pyörittelen karvatupsua pottuvarpaassa ja ajattelin kohta hakea pinsetit ja repiä ne pois.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa

Vierailija
2/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa muissakin kuin isovarpaassa, ja se on merkki jalkojen hyvästä verenkierrosta. Jos varvaskarvat katoavat, on syytä huolestua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huomaamattomia, mutta jos suurennuslasilla katsoo, niin on kyllä pari karvaa. 

Ja ei tod. ole merkki mistään verenkierron laadusta, kuten kakkonen väittää. Jotkut ovat karvaisempia kuin toiset testosteronitasojen vuoksi. Miehillä on aina varvaskarvat. 

Vierailija
4/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa.

Vierailija
5/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kasvaa nauraa ja niitten viereisten. Kasvaa myös mahassa nauraa

Vierailija
6/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oon yksin kotona. Avokki saattais kattoa pitkään, kun näkis mut sohvalla vääntelehtimässä jalkoineni, kun koitan saada ne lähempään tarkasteluun. Luulis varmaan, että koitan saada varpaat suuhun. 😂

Vierailija
7/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
8/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikroskoopilla katsoo niin pari vaivaista hentoa vaaleaa pientä lyhyttä karvaa. Olen tosi vaalea niin mulla ei näy edes säärikarvat kuin ihan läheltä katsoessa. Ksinalokarvatkin ihan onnettomat. Mutta hiukset jostain syystä paksut. Hyvä näin😊

Vierailija
9/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juuri pyörittelen karvatupsua pottuvarpaassa ja ajattelin kohta hakea pinsetit ja repiä ne pois.

Karvoituksen tarkoituksena on vähentää kitkaa. Siis varpaiden päällinen ei hierry kengissä kun karvat toimivat ihon suojana. Sama myös kainaloissa ja haaroissa olevien karvojen kanssa.

Vierailija
10/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan huomaamattomia, mutta jos suurennuslasilla katsoo, niin on kyllä pari karvaa. 

Ja ei tod. ole merkki mistään verenkierron laadusta, kuten kakkonen väittää. Jotkut ovat karvaisempia kuin toiset testosteronitasojen vuoksi. Miehillä on aina varvaskarvat. 

Ei ole testosteronitasosta johtuvaa. Vain ns poikkeuksellisessa karvankasvussa naisilla voi olla taustalla tavanomaista korkeampia testosteronitasoja.

Ihmisillä on väärä käsitys normaalista karvankasvusta naisilla; karvaa voi olla paljonkin ja nainen silti täysin terve nainen normaaleilla hormonitasoilla.

Vierailija
11/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvaa muissakin kuin isovarpaassa, ja se on merkki jalkojen hyvästä verenkierrosta. Jos varvaskarvat katoavat, on syytä huolestua.

Ihana selitys karvaisille varpaille😊 Mulla ei ole sitten verenkiertoa lainkaan kun karvoja ei löydy. Muuten olen erinomaisen terve.

Vierailija
12/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania apinanaisia <3

Vierailija
13/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karvoituksen tarkoituksena on vähentää kitkaa. Siis varpaiden päällinen ei hierry kengissä kun karvat toimivat ihon suojana. Sama myös kainaloissa ja haaroissa olevien karvojen kanssa.

Joo, siksi gorilloillakin on karvaiset varpaat ja selkä, ettei vaan Converset hierrä jaloissa ja Kånken selässä.

Vierailija
14/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkonen puhuu kyllä ihan asiaa. Tästä on olemassa virallista tutkimustietoakin. On syytä huolestua jalkojen verenkierrosta jos karvoja ei enää tule. Itselläni on juuri näin, että tuo "pottuvarpaan" karvankasvu loppunut. Mulla on diabetes ja jalat vähän väliä "jääkylmät".

Vierailija
15/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällö sano toi pottuvarvas.

Vierailija
16/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kasvaa nauraa ja niitten viereisten. Kasvaa myös mahassa nauraa

Mitä on naura?

Vierailija
17/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole testosteronitasosta johtuvaa. Vain ns poikkeuksellisessa karvankasvussa naisilla voi olla taustalla tavanomaista korkeampia testosteronitasoja.

Ihmisillä on väärä käsitys normaalista karvankasvusta naisilla; karvaa voi olla paljonkin ja nainen silti täysin terve nainen normaaleilla hormonitasoilla.

Jep, juuri noin. Perinnöllistä on karvaisuus, ja myös verenkiertoon liittyvää. Onhan karvaisia ja karvattomia eläimiäkin.

Osa karvoituksesta tietysti johtuu hormoneista, mutta se liittyy enemmän aikuisuuteen kuin sukupuoliin sinänsä. Ja myös lapset voivat joskus olla karvaisia.

Omalla tyttärelläni on syntyessään korvien kärjissä ilves-tupsukat :) Lähtivät kyllä sitten muutamien päivien kuluessa pois.

Vierailija
18/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvaa varpaassa ja myös jalkapöydän päällä on muutamia mustia karvoja...

Vierailija
19/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei karvat varpaissa ole merkki hyvästä verenkierrosta, vaan karvan kasvun loppuminen/väheneminen voi olla merkki heikentyneestä verenkierrosta siellä varpaassa.

Vierailija
20/49 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea sänki on joka varpaassa, olen vaalea nainen. Enemmän ärsyttää leukaan kasvavat vaaleat ja pitkät karvat.