Olen niiiin kyllästynyt näihin Tori ostoksia noutaviin.
Soitetaan ja halutaan ostaa ja sovitaan aika ja paikka. Sit ei saakeli ilmaannuta paikalle. Ei tekstaria, soittoa ei mitää ilmoitusta. Tehdään vaan oharit.
Tänään taas... menin työaikana sovittuun paikkaan sovittun aikaan. Laitoin vielä tuntomerkit etukäteen tekstarilla, 10min jälkeen soitin, varattu, soitin muutaman minuutin päästä uudestaan, varattu. Ei vastausta tekstariini, ei mitään.
Jumalauta että ketuttaa. Ostaja varsin hyvin tiesi että olen töissä enkä voi odottaa kauan.
Alan kohta pyytää makdun tilille etukäteen myös noutotilsnteessa.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta minua huvittaa kun näissä kirpputorihommissa puhutaan "tuotteista". Harva niitä käytettyjä tavaroita on kuitenkaan itse tuottanut.
Kyllä "tuote" on ihan uuden uusi, vasta tuotettu tavara, eikä mitkään käytetyt lenkkarit tai vanha t-paita.
Ööh,mitä helvettiä? Kuinka ulkona todellisuudesta elät, ja minkälainen lääkitys sinulla on? Tuotteita ne ovat vielä silloinkin, kun viides omistaja on ne kaatopaikalle kärrännyt. Tuote ei tarkoita pelkästään itse tuotettua kuten omalla kasvimaalla kasvatettuja porkkanoita tai omaan pönttöön itse väännettyä pökälettä. Käytetty telkkari, rikkinäinen dildo ja viimeviikkoinen sanomalehti ovat myös tuotteita ihan yhtä lailla.
Ei jumalauta mitä porukkaa tällä palstalla pyörii.
Vanha tavara on vanhaa tavaraa, eikä mitään "tuotteita". Tuotteeksi voi kutsua jotain itsensä tai jonkun muun äskettäin tuottamaa valmistetta tai palvelua, eikä mitään käytöstä poistettua kierrätystavaraa.
tuote
1. tuotannon tulos. luonnosta saatu tai varsinkin ihmistyöllä tuotettu hyödyke, valmiste. esim.Maatalouden, teollisuuden tuotteet. Keraamiset tuotteet. Kotimainen tuote. Luonnon-, luontaistuote.Vilja-, liha-, maitotuote. Nahka-, muovituote. Tehdas-, teollisuustuote. Vientituote. Väli-, lopputuote.Ylellisyys-, uutuus-, menekki-, halpatuote.
2. taiteellisen tai kirjallisen työn tulos, luomus, teos. esim. Kirjallinen tuote. Musiikkikustantamonuusimmat tuotteet. Länsimaisen kulttuurin tuote. Hengentuote. Painotuote.
3. fysikaalisen, kemiallisen tai fysiologisen toiminnan tuloksena syntynyt aine tms. esim. Palamis-,hajoamistuotteet. Rapautumisen tuotteena syntyneet maalajit.
4. yleensä jonkin toiminnan, kehityksen, määrätekijöiden tms. tulos, aikaansaannos, seuraus, tuotos.esim. Pitkäaikaisen kehittelyn tuote. Ihminen on ympäristönsä tuote. Pelkkää mielikuvituksentuotetta.
Minulla oli tavaraa myynnissä torissa. Kiinnostunut ostaja soitti ja sovittiin hinta ja paikka missä vaihdetaan rahat ja tavara. No tämä kaveri ei ilmestynyt paikalle eikä vastannut puhelimeen tai viesteihin. Kului muutama viikko ja sama kaveri soitti uudestaan ja oli kiinnostunut tuotteesta. Sovittiin taas paikka ja aika. Jätin menemättä kostoksi. Ajattelin, että haistakoon pitkän vtun kun teki ekalla kerralla oharit eikä vaivautunut edes millään tapaa selittelemään käytöstään. Äijä yritti monta kertaa soittaa sovittuna aikana, minä vain nauroin mahaani :).
Itse olen välillä tällainen ostajaääliö, kysyn monelta samasta tuotteesta ja sitten jää keskusteluun lupaavimman tapauksen kanssa ja ajattelen vastaavaani muille myöhemmin...sit jos kaupanteko kestää tyyliin viikon/on epäselvää tuleeko kauppoja vai ei jne. niin jää vastaamatta näille muille tai en muista mitä kenenkin muiden kanssa on viestitelty.
Mutta itse ainakin suhtaudun myyjänä vastaavasti tähän niin, että jos vastausta ei kuulu niin kiinnostus on lopahtanut eikä kannata jäädä odottelee tai kirjoittelee jotain "noh, ostatko??" viestei.
En mitenkään itse ärsyynny, yleensä niitä ostajia riittää muitakin.
Tai en nyt muutenkaan ärsyynny ostajista tai kyselijöistä kun pidän sellaset säännöt että en ärsyynny. En esim. sovi noutotreffejä kun ihan erikoistapauksissa, vastaan max kaksi kertaa kyselyyn, sitten pyydän tulla itse katsomaan. En tee varauksia kuin max samalle päivälle ( jos joku lähtee 200km päästä hakemaan tuotetta, niin silloin pidän sitä hälle varattuna), muuten myyn sille joka sen ekana hakee ja iskee rahat kouraan. En jää odottelemaan mitään 'ens viikolla olis rahaa'-tyypeille, heille vastaan että katsotaan sitten ens viikolla kauppoja jos tuote on vielä myynnissä. En postittele mitään isoja hankalia tavaroita.
On ihan turha olla liian kiltti ja joustava niin, että menee itseltä menee hermot. Se joka sen haluaa ostaa löytää kyllä keinonsa ja säätäjät voi unohtaa.
Mulla on paljon päinvastaisia kokemuksia. Eli siis olisin kiinnostunut ostamaan tuotteen ja laittanut kyselyäkin, samalla sanonut että voisin hakea vaikka illalla heti pois (tai mahd. Pian) ja vastausta ei ikinä kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Soitetaan ja halutaan ostaa ja sovitaan aika ja paikka. Sit ei saakeli ilmaannuta paikalle. Ei tekstaria, soittoa ei mitää ilmoitusta. Tehdään vaan oharit.
Tänään taas... menin työaikana sovittuun paikkaan sovittun aikaan. Laitoin vielä tuntomerkit etukäteen tekstarilla, 10min jälkeen soitin, varattu, soitin muutaman minuutin päästä uudestaan, varattu. Ei vastausta tekstariini, ei mitään.
Jumalauta että ketuttaa. Ostaja varsin hyvin tiesi että olen töissä enkä voi odottaa kauan.Alan kohta pyytää makdun tilille etukäteen myös noutotilsnteessa.
Toivottavasti menit edes lounastauolla? Työnantaja ei varmaan sallisi tällaista kaupantekoa työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis mielenkiintoista kuulla tällaisen varaajan/kyselijän näkökulma asiaan? Miksi skippaat normaalit käytäytymissäännöt? Miksi on niin hankalaa ilmoittaa, ettei haluakaan ostaa/ei pääse tulemaan jne.? Kun ei tarvitse edes kasvokkain kohdata eikä puhelimessa puhua, tekstiviesti tai sähköposti riittäisi? Miksi katoat kuin pieru saharaan sen jälkeen, kun itse olet tehnyt aloitteen ja kysynyt myytävästä asiasta tai pahimmillaan teet oharit ihmiselle, joka on vartavasten vaivautunut tuomaan tuotteen jonnekin sinua varten?
Juuri näin. Olis todella mielenkiintoista kuulla tällaisen tyypin kommentteja.
ApJuu ja mun mielestä voitaisiin perustaa jokin "rekisteri" tms. joihin näiden tyyppien numerot ja nimet voisi laittaa esille..joskohan käytös muuttuisi..? ;)
No, Huutonetissä on tuollainen "rekisteri" eli palautejärjestelmä. Siksi en itse Torin kautta (tai minkään Facebook-kirppisten kautta) halua mitään myydä enkä juuri ostaakaan. Kokemukset ovat todella huonoja. Reilusti yli puolessa tapauksista ostaja jättää tuotteen noutamatta, tinkaa sovitusta hinnasta tms. Huutiksessa olen myynyt vuosikausia ja huonoja kokemuksia siellä myymisestä minulla ei juurikaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta minua huvittaa kun näissä kirpputorihommissa puhutaan "tuotteista". Harva niitä käytettyjä tavaroita on kuitenkaan itse tuottanut.
Kyllä "tuote" on ihan uuden uusi, vasta tuotettu tavara, eikä mitkään käytetyt lenkkarit tai vanha t-paita.
Ööh,mitä helvettiä? Kuinka ulkona todellisuudesta elät, ja minkälainen lääkitys sinulla on? Tuotteita ne ovat vielä silloinkin, kun viides omistaja on ne kaatopaikalle kärrännyt. Tuote ei tarkoita pelkästään itse tuotettua kuten omalla kasvimaalla kasvatettuja porkkanoita tai omaan pönttöön itse väännettyä pökälettä. Käytetty telkkari, rikkinäinen dildo ja viimeviikkoinen sanomalehti ovat myös tuotteita ihan yhtä lailla.
Ei jumalauta mitä porukkaa tällä palstalla pyörii.
Vanha tavara on vanhaa tavaraa, eikä mitään "tuotteita". Tuotteeksi voi kutsua jotain itsensä tai jonkun muun äskettäin tuottamaa valmistetta tai palvelua, eikä mitään käytöstä poistettua kierrätystavaraa.
tuote
1. tuotannon tulos. luonnosta saatu tai varsinkin ihmistyöllä tuotettu hyödyke, valmiste. esim.Maatalouden, teollisuuden tuotteet. Keraamiset tuotteet. Kotimainen tuote. Luonnon-, luontaistuote.Vilja-, liha-, maitotuote. Nahka-, muovituote. Tehdas-, teollisuustuote. Vientituote. Väli-, lopputuote.Ylellisyys-, uutuus-, menekki-, halpatuote.
2. taiteellisen tai kirjallisen työn tulos, luomus, teos. esim. Kirjallinen tuote. Musiikkikustantamonuusimmat tuotteet. Länsimaisen kulttuurin tuote. Hengentuote. Painotuote.
3. fysikaalisen, kemiallisen tai fysiologisen toiminnan tuloksena syntynyt aine tms. esim. Palamis-,hajoamistuotteet. Rapautumisen tuotteena syntyneet maalajit.
4. yleensä jonkin toiminnan, kehityksen, määrätekijöiden tms. tulos, aikaansaannos, seuraus, tuotos.esim. Pitkäaikaisen kehittelyn tuote. Ihminen on ympäristönsä tuote. Pelkkää mielikuvituksentuotetta.
Kyllä ne käytetyt tavaratkin ovat ihmistyöllä tuotettu ja nekin talven yli säilytetyt potut, ei nekään uusia ole. :-) Aika naurettava käsitys, että tuote = uusi, käyttämätön.
Koirien myyminen torissa on kokemukseni perusteella ihan hanurista. Minä myin siellä sekarotuisia metsästyskoiran vahinkopentuja. Pentujen halpa hinta (100€) taisi kiinnittää ihmisten huomion, sillä metsästyskoirat ovat edullisia perus seurakoiriin verrattuna.
Mutta lähes kukaan ei ollut lukenut myynti-ilmoitusta kunnolla. Kirjoitin selkeästi, että pennut luovutetaan VAIN metsästäviin koteihin erittäin suuren riistavietin takia. Muutenkin erilaisia koirarotuja on niin paljon, etten ymmärrä, miksi pitää ottaa koira jos ei aio käyttää sitä siihen mihin se on tarkoitettu.
Siitä huolimatta ihmiset olivat tulossa hakemaan pentua, vaikka pennuissa olevien rotujen erikoispiirteisiin ei oltu tutustuttu lainkaan ja koirien riistaverisyys tuli heille aivan yllätyksenä, vaikka sekin luki jo ilmoituksessa! Eräs henkilö varasi koiran, perui varauksen ja muutaman päivän päästä yritti varata taas uudelleen, kun "olikin tullut toisiin aatoksiin".
Muutama koitti saada pentua osamaksulla, vaikka mielestäni 100 euroa on jo itsessään pieni summa. Jos ei löydy tuotakaan summaa ylimääräisenä, niin millä ostaja ajatteli kustantaa rokotukset, tarvikkeet, ruuat, mahdolliset eläinlääkärikulut jne... Oma ymmärrys ei riitä.
Jotkut myös valittivat, ettei koiria tarvitse käyttää metsästykseen ja ne sopivat kuulemma ihan seurakoiriksikin. Minulla on myyjänä oikeus valita sopivimmat ostajat, ja kun mainitsin että etsin kyllä nimenomaan metsästäviä koteja, niin ihmiset raivosivat. Vähänkö nauroin, kun eräs vanhempi rouva soitti ja väitti, että rikon lakia jos en myy ensimmäisille halukkaille. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin pistää ketuttamaan Torissa, kun laitat siihen ilmoitukseen että VAIN NOUTO, niin todellakin kysellään että voitko tuoda tuotteen mulle himaan johonkin 50 km päähän. Pitäisi kirjoittaa noihin, että älä osta jos et osaa lukea edes loppuun asti. Silti joka kerta, ihan joka ikiseen ilmoitukseen mulle tulee ainakin näitä kyselijöitä, että voitko tuoda. EN. VOI.
NIINPÄ! Tätä on tapahtuu todella usein. Rasittavaa edestakaisen viestittelyn jälkeen saada selville että se urpo ei lukenut ilmoitusta loppuun. Kaikilla ei ole autoa, eikä asiaa Helsingissä vaikka asuisi pk-seudulla. Eikä julkinen liikenne ole edes kohtuuhintaista. Olen aina ajatellut/ luullut, että on itsestäänselvyys, että ostaja tulee hakemaan tavaran/ maksaa postituskulut tai sovitusti kuljetuksen, ellei ole matkan varrella. Näin olen aina ostajana itse toiminut!
Toinen juttu joka myös toistuu usein: olen jättänyt ostetaan ilmoituksen melko arvokkaasta esineestä. Saan viestin jossa myyjä ei uskalla millään kertoa mitä hintaa pyytää, eikä helpolla lähetä kuvia, vaikea tarjota sellaisesta mitään. Siis mikä niissä kuvissa on niin vaikeaa lähettää kun sitä ilmoituksessa pyydetään?
Sitten jos kysyn useamman kysymyksen myytävästä esineestä samassa lyhyessä viestissä, kaikkiin kysymyksiin ei saa vastausta. :D
Vähän ärsyttää sekin, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Mua ei haittaa, että tingitään kohteliaasti, mut tämmöset "tulen hakemaan huomenna TÄHÄN hintaan ", "mikä olis tiukka hinta", ärsyttää ja mieluummin annan sitten ilmaiseksi jollekin tutulle. Myyn oikeasti hyvää tavaraa ja hinnat on alakanttiin..
En enää jaksa myydä Torilla juuri mitään kaiken säätämisen takia, siitäkin huolimatta että on niitä hyviä ostajia (ja myyjiäkin) on tullut vastaan.
Itse olen paljon torissa myynyt. Jos ei jatkoviestejä tule, ymmärrän, että minun tavara ei siis enää kinnosta. Turhapa siitä on loukkaantua. Mittojen ja materiaalin kysely vaatteista on ihan ok, niin teen utsekin, jos olen ostamassa jotain.
Mut tosiaan, jos sovitaan tapaaminen ja ei tule, se on eri juttu.
Mua taas vituttaa noi feikkimyyjät. Tavaroista on vain pelkkä kuva ja sit niitääniin myydään ettävoi perkele
Vierailija kirjoitti:
Itse olen paljon torissa myynyt. Jos ei jatkoviestejä tule, ymmärrän, että minun tavara ei siis enää kinnosta. Turhapa siitä on loukkaantua. Mittojen ja materiaalin kysely vaatteista on ihan ok, niin teen utsekin, jos olen ostamassa jotain.
Mut tosiaan, jos sovitaan tapaaminen ja ei tule, se on eri juttu.
Taidat olla aika huijari.
Olisi kyllä loistava ominaisuus torissakin tuo, jos voisi arvostella myyjän luotettavuuden yms.
Kohdalle on osunut näitä, joilla tuote ollut myynnissä useamman viikon ja laitat viestin etkä saa mitään vastausta. Oletusarvo on tietysti, että tuote on jo mennyt, mutta voisko sen ilmon sitten poistaa sieltä? Tai näitä, jotka ilmoittaa että tuote on jo myyty, mutta ilmo on yhä vaan vielä kuukaudenkin päästä roikkumassa siellä, koska ei viitsi sitä poistaa. Tai näitä, joiden kanssa sovit tuotteen noutoajankohdan ja menet paikalle sovittuna aikana, niin myyjä tulee keuhkoamaan, että "Kukas vittu sä olet ja mitä teet täällä?" No tulin hakeen niitä helvetin nukenvaunuja, joista tunti sitten sovittiin... Tai sitten näitä, jotka myy jotain kallista designhuonekalua ja olet valmis maksamaan siitä pyydetyn hyvän hinnan, niin eipä sitten myydäkää, jos siitä saisi vaikka kovemman hinnan, vaikka hinta on jo suht korkea jolloin ostajiakin on vähemmän ja tuote on vielä kuukauden päästäkin myymättä... WTF?
En myöskään ymmärrä näitä jankuttajia. Laitat tuotteen ANNETAAN osastolle ja viestissä lukee selkeästi "vain nouto". Yleensä tavara menee ensimmäiselle noutajalle nopeasti. Mutta sitten tulee joku jankkaaja, jonka mielestä lahjoittajan tehtävä on tuoda ilmainen tuote kotiovelle sinä ja sinä aikana, koska lahjoittajahan on myös lähettipalvelu. Tai saat jankuttavia sähköpostiviestejä, että lähetä tuote tänne, voin maksaa postikulut jne. Ilmoituksessa lukee siksi nouto, etten halua käyttää aikaa tai rahaa postiin kuljetukseen, koska bensat edestakaisin ja vaiva maksaa enemmän kuin saan jostain parin euron tuotteesta rahaa.
Ja se klassikko kun rahoja ei näy tilillä niin "Olen sairaana, jouduin taas sairaalaan". Niin varmaan, pystyt kuitenkin somettamaan niin mikä siinä rahansiirrossa on sitten vaikeaa..
Vierailija kirjoitti:
Koirien myyminen torissa on kokemukseni perusteella ihan hanurista. Minä myin siellä sekarotuisia metsästyskoiran vahinkopentuja. Pentujen halpa hinta (100€) taisi kiinnittää ihmisten huomion, sillä metsästyskoirat ovat edullisia perus seurakoiriin verrattuna.
Mutta lähes kukaan ei ollut lukenut myynti-ilmoitusta kunnolla. Kirjoitin selkeästi, että pennut luovutetaan VAIN metsästäviin koteihin erittäin suuren riistavietin takia. Muutenkin erilaisia koirarotuja on niin paljon, etten ymmärrä, miksi pitää ottaa koira jos ei aio käyttää sitä siihen mihin se on tarkoitettu.
Siitä huolimatta ihmiset olivat tulossa hakemaan pentua, vaikka pennuissa olevien rotujen erikoispiirteisiin ei oltu tutustuttu lainkaan ja koirien riistaverisyys tuli heille aivan yllätyksenä, vaikka sekin luki jo ilmoituksessa! Eräs henkilö varasi koiran, perui varauksen ja muutaman päivän päästä yritti varata taas uudelleen, kun "olikin tullut toisiin aatoksiin".
Muutama koitti saada pentua osamaksulla, vaikka mielestäni 100 euroa on jo itsessään pieni summa. Jos ei löydy tuotakaan summaa ylimääräisenä, niin millä ostaja ajatteli kustantaa rokotukset, tarvikkeet, ruuat, mahdolliset eläinlääkärikulut jne... Oma ymmärrys ei riitä.
Jotkut myös valittivat, ettei koiria tarvitse käyttää metsästykseen ja ne sopivat kuulemma ihan seurakoiriksikin. Minulla on myyjänä oikeus valita sopivimmat ostajat, ja kun mainitsin että etsin kyllä nimenomaan metsästäviä koteja, niin ihmiset raivosivat. Vähänkö nauroin, kun eräs vanhempi rouva soitti ja väitti, että rikon lakia jos en myy ensimmäisille halukkaille. Joopa joo.
Offtopic: Aivan ihanaa että löytyy kaltaisiasi vastuuntuntoisia ihmisiä! Liian paljon näkee näitä että kapunkikodissa on esim. karjalankarhukoira tai joku metsästyskoiramix ja ihmiset eivät pärjää näiden kanssa kun pissalenkit ei näille koirille riitä ja energia puretaan epätoivottuihin asioihin kuten kodin irtaimistoon. Ja sitten eläinlääkäriin tullaan Jan kauhistellaan 50€ rokotushintaa että "sehän on puolet tämän koiran hinnasta herran jestas!".
Luulen, että nämä tyypit, jotka sopivat kauppoja, mutteivat koskaan hae tavaroita, saavat varmaan jotain sairasta tyydytystä tästä. Onneksi omalle kohdalleni ei ole kovin monta kusettajaa sattunut, mut tutuille on. On tosi törkeää, että tavaran myyjä saattaa räätälöidä koko päivän aikataulun sen mukaan, että kaupat pystyttäisi tekemään. Sitten tämä ns. ostaja ei ilmaannukaan, eikä ilmoita tietenkään mitään. Todellakin huijareista voisi olla joku musta lista, niin ehkä tällä tavalla kitkettäisi noita mulkvisteja pois näiltä markkinoilta.
Asun irlannissa ja sama ongelma. Myyn sänkyä ja nyt tuli jo tokat oharit. Samasta sängystä.
Jos ei pääse paikalle tai mieli muuttuu, miksi siitä ei voi kertoa?! Turhaan mä olen kahtena iltana istunut kotona. Alkaa menee hermot.
Ostajat osaa olla typeriä joka maassa näemmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Offtopic: Aivan ihanaa että löytyy kaltaisiasi vastuuntuntoisia ihmisiä! Liian paljon näkee näitä että kapunkikodissa on esim. karjalankarhukoira tai joku metsästyskoiramix ja ihmiset eivät pärjää näiden kanssa kun pissalenkit ei näille koirille riitä ja energia puretaan epätoivottuihin asioihin kuten kodin irtaimistoon. Ja sitten eläinlääkäriin tullaan Jan kauhistellaan 50€ rokotushintaa että "sehän on puolet tämän koiran hinnasta herran jestas!".
En tiedä onko meillä sitten jotenkin poikkeava metsästyskoira, mutta ei ole osoittanut minkäänlaisia turhautumisen tai kärsimyksen merkkejä vaikka kaupunkikodissa asutaankin. Käytetään ulkona 4-6 kertaa päivässä, lisäksi 1-2 krt/vko pääsee peuhaamaan vapaana metsään tai koirapuistoon. Mitään ei ole tuhonnut, päivisin nukkuu ja välillä leikkii leluillaan.
Itse muutaman kerran potentiaalisena "hyvänä" ostajana (en siis todellakaan tekisi esim.mitään ohareita mistä täällä on puhuttu) tori.fi:tä käyttäessäni olen joka kerran törmännyt siihen että minulle ei myyjä vastaa mitään. Ja aivan normaalia, asiallista viestiä/tiedustelua olen laittanut ettei nyt pitäisi todellakaan siitä olla kiinni.
Esim.kerran näin ilmoituksen minua kiinnostavista kahvikupeista. Laitoin viestin jossa kerroin olevani halukas ostamaan kupit jos ne vielä ovat myynnissä/vapaana. En saanut mitään vastausta. Selvä...
Toisella kertaa olisin ostanut erään korun mutta en saanut siihenkään viestiin mitään vastausta. No ei sitten..
Ilmoitus oli vielä yli kaksi viikkoa torissa ennenkuin katosi.
Tulee mieleen että onko tuote jo mennyt eikä vain ole muistettu poistaa ilmoitusta. Vai odotetaanko jo ostajaa noutamaan tuotteen.
Niin tai näin, mielestäni olisi kuitenkin korrektia laittaa joku vastausviesti. Jos tuote on jo mennyt tai varattu toiselle, ei luulisi olevan suuri vaiva se ilmoittaa. En viitsi mitään torista enää katsoa kun kukaan ei vaivaudu viesteihini mitään vastaamaan. Mielestäni todella tökeröä ja jää kakan maku suuhun. Rehellisiä ja kivojakin ostajia olisi mutta sitten myyjien puolelta tyyli ja toiminta on tällaista :(
Tuokin pistää ketuttamaan Torissa, kun laitat siihen ilmoitukseen että VAIN NOUTO, niin todellakin kysellään että voitko tuoda tuotteen mulle himaan johonkin 50 km päähän. Pitäisi kirjoittaa noihin, että älä osta jos et osaa lukea edes loppuun asti. Silti joka kerta, ihan joka ikiseen ilmoitukseen mulle tulee ainakin näitä kyselijöitä, että voitko tuoda. EN. VOI.
Sen kerran jos joku on ollut valmis noutamaankin ostoksensa niin sit muutellaan sitä kellon aikaa milloin tullaan hakemaan ja mikään ei passaa. Tinkaajatkin on ihan ok, niiden kanssa on ihan hauskakin vääntää välillä asiasta, mutta sit jos ei ajallaan tulla hakemaan ja koko päivän odotat jotain noutajaa niin voisi pitää tunkkinsa siinä vaiheessa. Olen tästä puoliläpällä joskus noutajalle sanonutkin, että aattelin jo soittaa että myyn toiselle kun ei alkanut kuulua.