Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niiiin kyllästynyt näihin Tori ostoksia noutaviin.

Vierailija
22.07.2016 |

Soitetaan ja halutaan ostaa ja sovitaan aika ja paikka. Sit ei saakeli ilmaannuta paikalle. Ei tekstaria, soittoa ei mitää ilmoitusta. Tehdään vaan oharit.
Tänään taas... menin työaikana sovittuun paikkaan sovittun aikaan. Laitoin vielä tuntomerkit etukäteen tekstarilla, 10min jälkeen soitin, varattu, soitin muutaman minuutin päästä uudestaan, varattu. Ei vastausta tekstariini, ei mitään.
Jumalauta että ketuttaa. Ostaja varsin hyvin tiesi että olen töissä enkä voi odottaa kauan.

Alan kohta pyytää makdun tilille etukäteen myös noutotilsnteessa.

Kommentit (129)

Vierailija
122/129 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa selata kaikkia vastauksia läpi jos seuraava on jo sanottu. Mutta:

1. Toimitustavaksi vain nouto, tai rahat tilille - paketti lähtee, riittävän sivistyneelle ostajalle voit harkita viemistä vasta kun raha on tilillä. Jos tämä kaikki on ostajalle liikaa ymmärrettäväksi kannattaa sellaista pysymään poissa tavaraa myyviltä sivuilta. Koska Postikin on mitä on ajan mieluummin itse pitkin maakuntia ja ostan tinkimättä ja kasvotusten jos vielä lähtiessä on kiinnostava tavara jäljellä järkevään hintaan. Onpa vaikeaa.

2. Älä ota varailuja vastaan: epäreilua tosiostajaa kohtaan. Normaalit, oikeat kaupankäynnin varausehdot edellyttävät varausmaksua, joka lienee noin puolet - ja joka jää myyjälle jos kauppaa ei synny määräaikaan mennessä. Tämä saattaa olla oikeassa, rehellisessä ja tosimielellä kaupanteossa hyväksytty tapa maassa rehottavan rahvaan tai mielipuolen edustaman tavan varalle. 

3. Kumma kuinka paljon maassamme ykskaks harrastetaan Arabian astioita ja muutakin yhtä mielettömän arvokasta antiikkia. Ja jos oikein paljon mölyää tietämyksistään ja tunnistuskyvyistään on varmaan muita arvovaltaisempi asiantuntija. 

Tiedoksi urpot, kaikenlainen huvikseen varailu ei kerrassaan käy, vaan ovi aukeaa kelle vain joka ensin ehtii rahojen kanssa. Pitääkö jonkun huuhaa kyselijän vuoksi käännyttää paikalle päässyt käteisostaja? Joka iikkahan on Suomessa tasa-arvoisessa asemassa ja päinvastaisestakin heti urputetaan. Kaikki ilmentää sitä mitä seuraa kun joka iikalla on tasa-arvoinen oikeus nettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa yhden rivin tarjouksiin tai runsaasti kirjoitusvirheitä sisältäviin viesteihin/maileihin. Alle kympin tuotteissa olen laittanut että vain soitto, johan tekstareita naputellessa menee 'voitot' hukkaan. En varaile vaan tavaran saa ensimmäinen ostohalukas.

Vierailija
124/129 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin joku aika sitten isoa lipastoa torissa. Ostaja otti yhteyttä viestillä, jonka sävy oli sääliä kerjäävä, olisi varmaan heti pitänyt tästä tajuta että joku hullu on kyseessä. Viestissä valiteltiin kun on niin vaikea tilanne ja voisinko mitenkään odottaa tuotteen noutoa kaksi viikkoa. Arkipäivät eivät tietenkään käyneet myöskään noutoon. Sovimme että hakija tulee päivänä xx kello 10-12 välillä, sen kauempaa en odottele.

Hakupäivänä kello oli viittä vaille 12 kun aloin tavoittelemaan ostajaa, kohta sainkin kiinni. Olivat kuulemma juuri lähteneet liikkeelle(matkaa yli tunti). Kun ilmoitin että en ole jäämässä kotiin odottelemaan, ostaja oli kovin ihmeissään ja närkästynyt. Perään tuli vielä pari mailia missä ulistiin että miksi olen niin nipo enkä jousta yhtään ja miten hänellä oli nyt ollut ihan hirveästi vaivaa hankkia auto ja kantaja.

Vierailija
125/129 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ihan huipputyyppi on sit nää ihmiset, jotka tulee ostamaan isoa tavaraa tietämättä mahtuuko se autoon vai ei. Mitat ovat olleet tarkasti ilmoituksessa, sekä teksti että ei välttämättä mahdu henkilöautoon.

Sitten ehdotellaan että joskohan tuotteen voisi kantaa autoon ja yrittää sulloa sinne ja jos mahtuu niin ostetaan. Näitä neropatteja tuli useempi vastaan, en kyl lähteny kantaa kamoja minnekkään.

Vierailija
126/129 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks ihan huipputyyppi on sit nää ihmiset, jotka tulee ostamaan isoa tavaraa tietämättä mahtuuko se autoon vai ei. Mitat ovat olleet tarkasti ilmoituksessa, sekä teksti että ei välttämättä mahdu henkilöautoon.

Sitten ehdotellaan että joskohan tuotteen voisi kantaa autoon ja yrittää sulloa sinne ja jos mahtuu niin ostetaan. Näitä neropatteja tuli useempi vastaan, en kyl lähteny kantaa kamoja minnekkään.

Juu itse jouduin ihan omatoimisesti kans varoittelemaan nuorta ostajaehdokasta, joka oli kyytiä hommaamassa, että "tää ei sit välttämättä mahdu normi henkilöautoon" (isoon farkkuun ois voinu kyl mennä). Jäi kaupat toteutumatta, mutta säästy molemmilta vaivaa ja turhautumista.

Vierailija
127/129 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten noille jotka tulee paikalle liian vähän rahan kanssa sanoa että sori hinta oli 100e jos vaikka sitä 70e tarjoaa. Niillä yleensä se raha kyllä on mutta eivät uskalla tinkiä normaalisti ja ajattelevat että kyllä se nyt myy tolla hinnalla kun ei kehtaa mua ovelta käännyttää. Ihan tarkoituksella tekevät noin.

Joo näihin myös törmännyt. Mulle yksi yritti, ettei ole käteistä että voiko maksaa pankkisiirrolla. Totesin että lähde hakemaan automaatista tai kaupat peruuntuvat. Lähti ja haki ihan koko summan. Ei näihin kannata suostua. 

Vierailija
128/129 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt pitkään ja paljon torikauppoja ja välillä harrastanut tavaran ostoa ja jälleenmyyntiäkin ja erityisesti ärsyttää ihmiset ketkä heti kysyy ekana puhelinnumeroa kun kyseessä on joku alle 20 euron paita niin mitä siitä pitäisi keskustella. En ole puhelintyyppiä muutenkaan vaan viestitän mielummin saati haluan puhua tuntemattomien kanssa paidoista ja tauluista ?? Joskus annoin numeron usein ja useampi tyyppi alkoi kännissä soitella sen jälkeen...

Vierailija
129/129 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkään en ymmärrä näitä jotka pyytää soittamaan 10 euron tavaraa myydessä. Ei maksa vaivaa kuluttaa aikaa moiseen vaan mielummin vien vaikka kirpputorille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan