Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niiiin kyllästynyt näihin Tori ostoksia noutaviin.

Vierailija
22.07.2016 |

Soitetaan ja halutaan ostaa ja sovitaan aika ja paikka. Sit ei saakeli ilmaannuta paikalle. Ei tekstaria, soittoa ei mitää ilmoitusta. Tehdään vaan oharit.
Tänään taas... menin työaikana sovittuun paikkaan sovittun aikaan. Laitoin vielä tuntomerkit etukäteen tekstarilla, 10min jälkeen soitin, varattu, soitin muutaman minuutin päästä uudestaan, varattu. Ei vastausta tekstariini, ei mitään.
Jumalauta että ketuttaa. Ostaja varsin hyvin tiesi että olen töissä enkä voi odottaa kauan.

Alan kohta pyytää makdun tilille etukäteen myös noutotilsnteessa.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kanssa kokemusta ohareiden tekijöistä, mutta en jaksa enää juuri nettikauppaa tehdä. Huuto.netissä ainoastaan ajoittain myyn vaatteita. Muu löytyy hyvin livekirpuilta.

Joskus oon myös laittanut ostoilmoituksia. Oon etsinyt mm valkoista lipastoa, niin miksi ihmeessä joku silti päättää tarjota ihan muun väristä? Lukutaito kyllä puutteellinen osalla.. Ja sama muuten vuokrakämpän kanssa. Ilmoitin etsiväni kämppää Helsingin alueelta, niin sain tyyliin viestejä: "mulla olis kaksio Keravalla". Yllättääkö etten jaksanut vastata?

Vierailija
42/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista kuulla tällaisen varaajan/kyselijän  näkökulma asiaan? Miksi skippaat normaalit käytäytymissäännöt? Miksi on niin hankalaa ilmoittaa, ettei haluakaan ostaa/ei pääse tulemaan jne.? Kun ei tarvitse edes kasvokkain kohdata eikä puhelimessa puhua, tekstiviesti tai sähköposti riittäisi? Miksi katoat kuin pieru saharaan sen jälkeen, kun itse olet tehnyt aloitteen ja kysynyt myytävästä asiasta tai pahimmillaan teet oharit ihmiselle, joka on vartavasten vaivautunut tuomaan tuotteen jonnekin sinua varten?

No itse en ainakaan ajattele, että pelkkä kysely olisi joku ostovelvoite tai ylipäätään että olisi jotenkin velvollinen selittelemään myyjälle sitten ottaako vai eikö. Saatan hyvinkin kysyä lisätietoja asiasta x, jos ilmoitus on suppea tms. ja jos tulenkin toisiin aatoksiin tai löydän paremman tuotteen muualta, niin en minä mitään ala myyjälle selittelemään. Selväähän se on, jos ei kyselyn jälkeen kuulu mitään että  ostaja onkin päätynyt toiseen tuotteeseen tai ei olekaan kiinnostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on järjestään kaikki huudossa tehdyt kaupat sujuneet hyvin; kokemusta on n. 16 vuoden ajalta (muistaakseni 2001 perustin huuto.net-tilini) ja omakin palaute 100% positiivista. Hyviä kokemuksia, kauppoja, tuotteita ja mukavia kauppakumppaneita. 

Sen sijaan tein Tori.fi:ssa muutama kk sitten ex tempore kaupat eräästä arvokkaasta esineestä, jota tuli outo mies kotiini katsomaan ja arvostelemaan. Tuote oli ehjä ja loistavassa kunnossa, mutta tämä hyypiö vain tinkasi ja tinkasi. Yritti huijata muka-tietämätöntä naista..? Lopulta kyllästyin tinkaamiseen ja sanoin, että hinta on tämä, sorry. Mies painui ulos nyrpeänä. Laitoin tuotteen heti uudelleen myyntiin, ja sainkin sen pian kaupaksi pyytämääni hintaan. Silti jäi paska fiilis. Jatkossa käytän Huutoa..

Vierailija
44/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista kuulla tällaisen varaajan/kyselijän  näkökulma asiaan? Miksi skippaat normaalit käytäytymissäännöt? Miksi on niin hankalaa ilmoittaa, ettei haluakaan ostaa/ei pääse tulemaan jne.? Kun ei tarvitse edes kasvokkain kohdata eikä puhelimessa puhua, tekstiviesti tai sähköposti riittäisi? Miksi katoat kuin pieru saharaan sen jälkeen, kun itse olet tehnyt aloitteen ja kysynyt myytävästä asiasta tai pahimmillaan teet oharit ihmiselle, joka on vartavasten vaivautunut tuomaan tuotteen jonnekin sinua varten?

Juuri näin. Olis todella mielenkiintoista kuulla tällaisen tyypin kommentteja.

Ap

Juu ja mun mielestä voitaisiin perustaa jokin "rekisteri" tms. joihin näiden tyyppien numerot ja nimet voisi laittaa esille..joskohan käytös muuttuisi..? ;)

Kohta porukka huomaa, että ai hitsi, se Huuto.net on sittenkin parempi :D

Siellähän on myyjällä tunnukset, ja kaupoista annetaan molempiin suuntiin palaute. Eli käytännössä ostopäätös on pysyvä, jollei halua itselleen huonoa palautetta näkyviin.

Vierailija
45/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ilmoitukseen, että vain nouto.

Kansainvälistyneet suomalaiset ovat valitettavasti unohtaneet, että Suomessa on tapana pitää sanansa.

Niin ja ap:n asia on hänen ja ostajaehdokkaan välinen; kannattaisi käyttää energia hänen kanssa keskusteluun eikä toitottaa asiasta koko maailmalle. :D

Vierailija
46/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyviä kokemuksia Torista, kauppa käy. Hyvä puoli verrattuna Huutonettiin on että tavaran saa ostettua nopeasti eikä mene kuukausimaksuja.

Vierailija
47/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten noille jotka tulee paikalle liian vähän rahan kanssa sanoa että sori hinta oli 100e jos vaikka sitä 70e tarjoaa. Niillä yleensä se raha kyllä on mutta eivät uskalla tinkiä normaalisti ja ajattelevat että kyllä se nyt myy tolla hinnalla kun ei kehtaa mua ovelta käännyttää. Ihan tarkoituksella tekevät noin.

Tiedän yhden, joka tätä tekee. Ottaa rahaa liian vähän mukaan tarkoituksella, joskus jopa kehuskelee kuinka saikin niin ja niin halvalla tämän ansiosta. Itse en periaatteesta myisi halvemmalla, jos ei ole muuta sovittu. Eri asia on, jos jo viestissä kysytty myynkö hintaan x.

Vierailija
48/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ihminen, älä liiku torissa lainkaan, kun et osaa!

49/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin imuria. Ostaja tuli tunnin etuajassa hakemaan sitä. Onneksi oltiin kotona. Epämiellyttävää silti.

Myin vauvan makuupussia. Ostaja lähetti n. 15 sähköpostia kysellen makuupussin ominaisuuksia ja voinko tuoda sen sinne ja sinne, eikun sittenki sinne, eiku tähän aikaan, eiku sittenki tuohon aikaan. Ei ymmärtänyt, että olen töissä ja mulla olisi ollut n. 10 min aikaa tuoda se makuupussi ulos - sanoi vain, ettei osaakaan sanoa pääseekö just siihen aikaan hakemaan. Lopulta haki sen meiltä kotoa (alaovelta toki) juuri samaan aikaan kuin ihan alunperin oltiin sovittu. Tämä tyyppi vielä soitti, että en löydä teidän taloa mistään. Hän seisoi naapuritalon pihassa kasvot meidän talon suuntaan n. 10 metrin päässä meidän ovesta. Ja meillä on joka rapun ovessa talon numero näkyvissä.. On se hankalaa.

Oma lukunsa on se kun myy vaikkapa sohvaa tai muuta isompaa tavaraa. Heti on 10 henkeä jonossa ja tulossa hakemaan, mutta kas, jokainen peruu.

50/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja noutaa kirjoitti:

Kansainvälistyneet suomalaiset ovat valitettavasti unohtaneet, että Suomessa on tapana pitää sanansa.

Niin ja ap:n asia on hänen ja ostajaehdokkaan välinen; kannattaisi käyttää energia hänen kanssa keskusteluun eikä toitottaa asiasta koko maailmalle. :D

Mulla on aina ilmoituksissa vain nouto paikasta x. Silti joka kerta joku tampio kyselee, voitko tuoda sinne ja tonne.

Vierailija
51/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joitaki ärsyttää niin paljon se tinkiminen :D

Se kun olet laittanut tuotteen myyntiin samana päivänä klo.12.00 ja joku sitten "tarjoaa" hinnasta tyyliin puolet klo.12.05

Voisi siis tinkaajatkin hieman katsoa mitä tinkaa. Tingatkaa tuotteita mitkä ollut myynnissä kauan eikä ole pyyntihinnalla mennyt. Tingatkaa tuotteita joissa on oikeasti yli kohtuuden pyyntihinta. Kohtuus on mielestäni korkeintaan puolet tuotteen ostohinnasta silloin kun puhutaan todella hyväkuntoisesta ja sitä vähemmän mitä käytetympi ja kuluneempi on.

Tingatkaa hinnalla millä säilyy kunnioitus. Ei 700€:n telkusta josta pyydetty hinta 150€ ja takuuta jäljellä tarjota 50€:a. Se vaan ei ole ok. Et myisi itsekään, etenkin jos tuote ollut myynnissä 10minsaa. Kun uskokaa pois, että samaan aikaan myyjälle satelee viestejä, että koska voin noutaa ja tulisin heti kun voi eikä tinkaa yhtään.

Itsellä herää kysymys, että ei nää tinkaajat taida edes haluta sitä tuotetta sillä riski siihen, että tuote menee toiselle on ilmeisen iso.

Itse kiitän kiinnostuksesta ja sanon etten näe hinnan alennukselle tarvetta. Sen jälkeen ei tinkaajista kuulu enää mitään.

Toisaalta voisi jättää vaan vastaamatta sillä niin mauttomia tarjouksia ne usein on.

Ihan kun tarttisin ihan just 20€:a, joten minua voi käyttää hädässä hyväksi. Noup.

Vierailija
52/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska oli, kun FB-kirpparilla joku myi uudehkoa, aika hyvää läppäriä. Hinta oli tietysti ihan sen mukainen. Mies heitti, että on huomannut, että viikonlopun alla joillakin on kiire päästä koneistaan eroon. Mies laitti perjantaina tarjouksen koneesta, mutta eivät halunneet myydä todellakaan siihen hintaan. Mies vastasi, että "ok, mutta jos muutatte mieltä, niin tulee nopea kauppa. Voin hakea heti." Lauantaina ottivat yhteyttä siinä kuuden aikaan, että mies saa läppärin, jos tuo mukanaan 24-packin olutta ja voi vähentää sen kauppasummasta. Mies nauroi, että jahas, viinanhimo iski ja läppäri lähtee. Mies sitten hyppäs autoon, haki sen olutlaatikon ja meni parkkipaikalle hakemaan läppäriä. Tämä myyjä oli ihan yhtä hymyä ja korkkasi ekan tölkin siinä jo samalla, kun esitteli konetta. Kuitti löytyi, sen enempää ei sitä, ettei tavaraa ole varastettu, pysty tarkastamaan. Varastettua ei haluta ostaa.

Eikä ole muuten ainoa kerta, kun mies on vanhana trokarina saanut kaljarahoja vastaan jotain edullisesti...

Vierailija
53/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niitä syitä miksi vien mieluummin kaikki tarpeettomat tavarat kaatopaikalle kuin lähden kaupustelemaan niitä persaukisille idiooteille joita tori on täynnä. Minulla ei riitä aika eikä hermot neuvotella jonkun saatanan sannaleenan tai jenninooran kanssa jonkun tuotteen ominaisuuksista pelkästään sen takia ettei kyseinen älyn jättiläinen osaa käyttää googlea tai sisälukutaito on niin puutteellinen, ettei myynti-ilmoituksenkaan loppuun asti lukeminen onnistu. Enkä myöskään viitsi päivystää pistooli taskussa paiseessa odottaen että kyösti, allan ja teresa tulevat katsastamaan tavaraa. Ei kiitos. Kaatikselle menee kaikki.

Vierailija
54/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta minua huvittaa kun näissä kirpputorihommissa puhutaan "tuotteista". Harva niitä käytettyjä tavaroita on kuitenkaan itse tuottanut.

Kyllä "tuote" on ihan uuden uusi, vasta tuotettu tavara, eikä mitkään käytetyt lenkkarit tai vanha t-paita.

Vierailija
55/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta minua huvittaa kun näissä kirpputorihommissa puhutaan "tuotteista". Harva niitä käytettyjä tavaroita on kuitenkaan itse tuottanut.

Kyllä "tuote" on ihan uuden uusi, vasta tuotettu tavara, eikä mitkään käytetyt lenkkarit tai vanha t-paita.

Ööh,mitä helvettiä? Kuinka ulkona todellisuudesta elät, ja minkälainen lääkitys sinulla on? Tuotteita ne ovat vielä silloinkin, kun viides omistaja on ne kaatopaikalle kärrännyt. Tuote ei tarkoita pelkästään itse tuotettua kuten omalla kasvimaalla kasvatettuja porkkanoita tai omaan pönttöön itse väännettyä pökälettä. Käytetty telkkari, rikkinäinen dildo ja viimeviikkoinen sanomalehti ovat myös tuotteita ihan yhtä lailla.

Ei jumalauta mitä porukkaa tällä palstalla pyörii.

Vierailija
56/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja noutaa kirjoitti:

Ei läheskään aina auta tuo nouto-pyyntökään.

Olen usein laittanut ilmoitukseen nouto, jos kyseessä on isompi tavara esim. huonekalu.

Mutta kuinka ollakaan, aletaan vinkumaan, että olisiko käyntiä Tampereella (100 km) ja voisitko tuoda tullessasi...tai jonkun muun tavaran kohdalla 'laitatko postiin", vaikka kyseessä selvästi vaikeasti pakattava/käsiteltävä tuote, esim. lasia.

Eli taitaa toriostajilla olla myös luetun ymmärtämisessä vikaa!

Onneksi kumminkin osa kaupoista menee niin kuin pitääkin.

Vierailija
57/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette te erinomaiset tori.fi myyjät ryhtyisi myymään myös tätä paremmuuttanne ja korkeaa moraalianne siellä torissa? Nimittäin tarinoidenne perusteella olisi paljon potentiaalista asiakaskuntaa.

t: henkilö joka on aina käyttäytynyt asiallisesti näissä osto- ja myyntitilanteissa mutta joka tietää että elämäntilanteet vaihtelee ja ettei hajamielisyys tai unohtelu tee automaattisesti asiatonta ihmistä

Vierailija
58/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa nää, jotka laittaa sähköpostilla puhelinnumeronsa, ja viestin "olen kiinnostunut tuotteesta, soittele!" Ja sitten kun vittu soitat parin tunnin päästä ni joko a) "hommasin jo, ei ole tarvetta" tai b) "Voisin maksaa tästä 20€" (olet pyytänyt vaikka 40€). Ja ne, kenen kanssa viestittelee kysyy kaiken, kuvia joka kulmasta, mittoja joka paikasta, kuvia päällä sisältä ja ulkoa jne siis kamalasti näet vaivaa sen yhden rytkyn tai tavaran eteen, niin sit joko ne ei enää vastaa mitään TAI sopii hausta, mutta ei koskaan ilmaannu pilalle. Meillä myyjilläkin on elämä!!!! Oon lähteny mm lapsen juhlista aikaisemmin kotiin odottamaan hakua 4€ verhoista ja ei tulla edes paikalle. Nykyään heitän roskiin, annan kaverille tai myyn vaan ja ainoastaan postituksella. Rahat tilille, paketti postiin periaatteella.

Vierailija
59/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette te erinomaiset tori.fi myyjät ryhtyisi myymään myös tätä paremmuuttanne ja korkeaa moraalianne siellä torissa? Nimittäin tarinoidenne perusteella olisi paljon potentiaalista asiakaskuntaa.

t: henkilö joka on aina käyttäytynyt asiallisesti näissä osto- ja myyntitilanteissa mutta joka tietää että elämäntilanteet vaihtelee ja ettei hajamielisyys tai unohtelu tee automaattisesti asiatonta ihmistä

Huvittaa miten sanot paremmuudesta ja sitten seuraavassa kappaleessa nostat itsesi jalustalle.

Ymmärrän minäkin että aina ei pääse paikalle jne mutta normaali ihminen ilmoittaa. Ja jos näin kävisi silloin tällöin se on ymmärrettävää mutta sitte kun se käy melkein jokaisen tavaran kohdalla alkaa ärsyttää

Vierailija
60/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä.. Itse yritin ostaa lapsen kengät torista. Myyjä itse ehdotti ajan ja paikan. Sovittiin että nähdään Pasilan asemalla klo 11.30.

Klo 11.20 olen bussissa matkalla sinne ja saan viestin "missä olet?", vastaan olevani tulossa ja paikalla siihen aikaan kun sovittiin. Myyjä vastaa, että hän ei ehdi odotella, hänen täytyy mennä töihin! Pyydän myyjää odottamaan koska olen ihan pian perillä, mutta hän kuulemma lähti jo töihin koska oli jo myöhässä :D Olin Pasilan asemalla klo 11.25 ja tyyppi oli jo lähtenyt, olin vielä vauvan kanssa tullut sinne asti ja ketutti ihan hirveästi. Laitoin myyjälle viestiä että olipa aika ikävä temppu, johon hän ehdottaa että tulisin Itäkeskukseen sen bussin pääteasemalle, jota hän siis työkseen ajaa! Sanoin että pidä kenkäsi.. Ajatelkaa että tyyppi on bussikuski! Miten sillä oli aikataulut noin hakusessa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi