Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niiiin kyllästynyt näihin Tori ostoksia noutaviin.

Vierailija
22.07.2016 |

Soitetaan ja halutaan ostaa ja sovitaan aika ja paikka. Sit ei saakeli ilmaannuta paikalle. Ei tekstaria, soittoa ei mitää ilmoitusta. Tehdään vaan oharit.
Tänään taas... menin työaikana sovittuun paikkaan sovittun aikaan. Laitoin vielä tuntomerkit etukäteen tekstarilla, 10min jälkeen soitin, varattu, soitin muutaman minuutin päästä uudestaan, varattu. Ei vastausta tekstariini, ei mitään.
Jumalauta että ketuttaa. Ostaja varsin hyvin tiesi että olen töissä enkä voi odottaa kauan.

Alan kohta pyytää makdun tilille etukäteen myös noutotilsnteessa.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää liittyy enemmän fb-kirppiksiin, mutta jos joku alkaa kauheesti kysellä mittoja ja lisätietoja, niin silloin tietää, että todennäköisesti ei osta. Mittailet hulluna ja lopulta tulee "vapautan" rai ei tuu mitään kommenttua enää. Siksi kirjoitan yleensä, että en mittaile eikä hupiostajille. Tosin vaikka kirjoittaisi, ettei hupiostajille, niin silti aina joku hupiostelijakin ilmaantuu kyselemään.

Vierailija
22/129 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb-kirppiksien kanssa olen menettänyt toivoni. Joku yksi kälynen lasten paita myynnissä ja kaikki av: ja yv:t että saisko kaikao mitan ja haara lahje mitan ja tilavuuden ja neliöjuuren ja sen ja tän ja onko pesty millä tuotteella ja millä mittasuhteella veteen ja missä asteessa ja onko rummutettu tai tampattu tai föönattu ja onko säilytetty patterin vieressä kun ollaan sähköallergiaperhe ja kysyn vielä mieheltä. Ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on sattunu nopeita ja hyviä kokemuksia niin myyjänä kuin ostajana. Olen myös antanut jonkin verran tavaraa, mm. huonekaluja ihan ilmaiseksi.

Minua jotenkin rasittaa joidenkin myyjien ihan naurettavat lähtöhinnat..jos ei ole mitään design-tavaraa niin ihmiset eivät yleisesti ottaen maksa suuria summia kirpputorilla vaatteista, keramiikasta, kodinkoneista tms.

Itse tingin lähes joka kerta, siis ihan ystävällisesti kysyn että myisitkö tähän hintaan (usein paljousalennus). Myyjä voi myös ystävällisesti vastata että en myy tuohon hintaan, jos ei sovi, siitä ei kukaan loukkaannu.

Kerran olin idiootti-ostaja, kun etsimme uutta keittiönpöytää ja vastaan tuli ainakin 20 soveltuvaa pöytää, joista jokaiselle myyjälle lähetin viestin..sitten kun vastausviestejä alkoi tippua niin en kyllä muistanut enää kaikille vastata että "kiitos vastauksestasi, mutta löysimme  jo toiselta myyjältä sen pöydän silloin noin viikko sitten kun sinulle viestiä lähetin"...

Vierailija
24/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Torissa ollut vain yksi sohva myynnissä ja ikinä en sitä enää aio käyttää. 

Jäi niin ärsyttämään, että sain useamman tiedustelupyynnön mitoista (jotka olivat jo ilmoituksessa kerrottu), materiaaleista (nekin ilmoituksessa) ja kaikesta muusta maan ja taivaan välillä. Vastasin kaikkiin kyselyihin, mutta yhdestäkään ei enää kuulunut. Päätin hävittää sohvan muuta kautta, sillä kahden sohvan kanssa asustelu pienessä kodissa ei enää monen kuukauden jälkeen tuntunut mukavalta. 

Vierailija
25/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Torin kautta ei ole tehty vielä yhtään oharia :o Olen ollut tosi onnekas tässä kyllä...

Facen roskalavalla en tosin enää anna mitään, kiitos oharintekijöille! Aiemmin lahjoitin paljonkin, kun ajattelin silleen pääseväni nopeasti eroon ei-niin-arvokkaasta turhasta kamasta. Esim. kolmet uudet lasten farkut, parvekekalusto (sellainen muovinen), 4kpl kahvikuppisetti, pari hiusväripakettia.. niihin ilmestyi heti varaajat, mutta eivätpä tulleet sovitusti ovelle tai ilmoitelleet mitään. Miks niitä pitää varata, jos ei viitsi hakea edes ilmaiseksi?! Kippaan tästä lähtien kierrätyskeskukseen tai suoraan roskiin...

Vierailija
26/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb-kirppiksien kanssa olen menettänyt toivoni. Joku yksi kälynen lasten paita myynnissä ja kaikki av: ja yv:t että saisko kaikao mitan ja haara lahje mitan ja tilavuuden ja neliöjuuren ja sen ja tän ja onko pesty millä tuotteella ja millä mittasuhteella veteen ja missä asteessa ja onko rummutettu tai tampattu tai föönattu ja onko säilytetty patterin vieressä kun ollaan sähköallergiaperhe ja kysyn vielä mieheltä. Ei kiitos.

Kyllä! Joskus ei tiiä, pitäiskö itkeä vai nauraa :D

Omalla kohdalla paras oli ostaja, jonka kanssa oli kaupat sovittu ja tuli hakeen vaatteita. Kävi pihassa kääntymässä autolla ja laittoi viestin: "joo-o, asut sen verran epäilyttävässä paikassa, ettei tuu kauppoja sittenkään". Siis mitä? Ihan perussiisti kerrostaloalue. Tosi "epäilyttävää" :D Ei vastannut mitään, kun laitoin viestin, että voin kyllä tuoda vaikka siihen pihalle ne vaatteet, jos ei halua tulla sisälle rappuun.

Vierailija
27/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin joululahjaksi saamani Samsungin tabletin, olin sitä jonkun puoli vuotta satunnaisesti käyttänyt, mutta pääosin se oli seissyt työpöydällä kun en oikeastaan tarvinnut sitä. OVH tuotteella oli n 250€, pyysin satasen, kuitit löytyi ja takuu voimassa.

Sain sitten aika nopeasti viestin ostajalta, ilmoitti että voisi noutaa tuotteen heti huomenna klo xx ja saako osoitteen. No, hän tuli noutamaan ja kysyy, että riittääkö 70€ kun hänellä ei ole enempää rahaa mukana ja että eihän se haittaa kun sain tämän tuotteen alunperin lahjaksi!

Olin niin ällistynyt etten osannut reagoida tilanteeseen, jälkeenpäin harmittaa, etten osannut sanoa että ei käy ja myynyt seuraavalle "jonottajalle".

Vierailija
28/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä nämä tyypit jotka lähettää viestiä tavarasta tyyliin sulla on vaikka sohva myynnissä 500e niin nämä lähettää 40e ja haen sen huomenna kolmelta.

Niin että miten oli? Enköhän minä päätä mihin hintaan ja kenelle ja millon myyn. Ja missä on ne perus heit ja moit ja allekirjoitus. En todellakaan myy jos joku on totaalinen moukka.

Vierailija
29/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten noille jotka tulee paikalle liian vähän rahan kanssa sanoa että sori hinta oli 100e jos vaikka sitä 70e tarjoaa. Niillä yleensä se raha kyllä on mutta eivät uskalla tinkiä normaalisti ja ajattelevat että kyllä se nyt myy tolla hinnalla kun ei kehtaa mua ovelta käännyttää. Ihan tarkoituksella tekevät noin.

Vierailija
30/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä nämä tyypit jotka lähettää viestiä tavarasta tyyliin sulla on vaikka sohva myynnissä 500e niin nämä lähettää 40e ja haen sen huomenna kolmelta.

Niin että miten oli? Enköhän minä päätä mihin hintaan ja kenelle ja millon myyn. Ja missä on ne perus heit ja moit ja allekirjoitus. En todellakaan myy jos joku on totaalinen moukka.

Mullakin oli tavara myynnissä hintaan x, joku lähetti viestiä ja päätti tarjota siitä puolet vähemmän, viesti ei sisältänyt henkilön nimeä, moita, heitä tai kysymystä siitä onko tarjous edes ok. Sitten on tosiaan nämä myöhästelijät jotka on 30-60min myöhässä eikä ilmoita mitään, ohareiden tekijät joista ei niistäkään kuulu mitään ennenkuin itse laitan viestiä, ilmaistavaran perässä olevat jotka pyytää tuomaan tavaraa sinne ja tänne vaikka olen ilmoituksessa kertonut alueen mihin tavara kulkeutuu, en tosiaan vie ilmaista tavaraa sellaiseen paikkaan mihin muuten ei olisi menoa.

Vierailija
31/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasi aamukahvit purskahtaa syliin.Tää oli hyvä!

Vierailija
32/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä en suostu ikinä viemään mihinkään. Jos joku haluaa tietyn tavaran, hän tulee sen hakemaan. Enkä päivystä tuntitolkulla, jos sovitaan klo 17, niin klo 17.30 voin lähteä jo asioilleni - ellei mitään ole kuulunut. Ja hyvin on kaupat sujuneet! :)

Sama täällä. Ei ole ollut ongelmia. Ostaja noutaa kotoani tai työpaikalta tai niiden läheisyydeltä ja ilmestyn paikalle kun hän ilmoittaa että on kohta paikalla, ei etukäteen sopimista, vaan tyyliin 10 minuuttia ennen tapaamista.

Vierailija
33/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ratkaisu on pyytää maksu tilille (posti- sekä pakkauskulut) ja lähetttää tuote ostajalle. Tämä on ainakin omalta osaltani ollut helpotus. Saa ihan omassa tahdissa hoitaa jutut ja tsekkaa vain tilitiedoista, että maksu on tapahtunut ennen kuin mitään lähetän.

Vierailija
34/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa_ kirjoitti:

Itse myyjänä kokemuksista viisastuneena en enää varaa tuotteita enkä sovi noutoja muualta kuin kotoani. 

Juuri näin. Olis todella mielenkiintoista kuulla tällaisen tyypin kommentteja.

Ap

Vierailija
35/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista kuulla tällaisen varaajan/kyselijän  näkökulma asiaan? Miksi skippaat normaalit käytäytymissäännöt? Miksi on niin hankalaa ilmoittaa, ettei haluakaan ostaa/ei pääse tulemaan jne.? Kun ei tarvitse edes kasvokkain kohdata eikä puhelimessa puhua, tekstiviesti tai sähköposti riittäisi? Miksi katoat kuin pieru saharaan sen jälkeen, kun itse olet tehnyt aloitteen ja kysynyt myytävästä asiasta tai pahimmillaan teet oharit ihmiselle, joka on vartavasten vaivautunut tuomaan tuotteen jonnekin sinua varten?

Tästä on aikaa jo varmaan 7-8 vuotta. Olin ostamassa häkkiä. Löysin yhden ilmoituksen ja pyysin lisäkuvia. Sainkin niitä todella hyvin ja kattavasti, näki tuotteet kunnolla. Sitten omassa elämässä tapahtui todella kurja asia ja unohdin hetkeksi koko häkki homman. Vasta monen kuukauden päästä muistin, että unohdin kokonaan vastata tälle myyjälle. Tuntui todella pahalta ja vieläkin se välillä hävettää ja nolottaa, sillä tiedän mikä vaiva tuossa on tehdä monelle kysyjälle. En sen jälkeen ole moista tehnyt ja tuolloinkaan en varmaan muuten kuin ihan vahingossa unohtui sen kaiken häslingin keskellä.

Vierailija
36/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja miksi siellä on HUUHAAmyyjiä joilla ei tunnu olevan kuvan esittämiä tuotteita. Taitaa mode leikkiä torilla asiakkaan kustannuksella.

Vierailija
37/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyypä ilmoittaa asiasta poliisille.

Vierailija
38/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista kuulla tällaisen varaajan/kyselijän  näkökulma asiaan? Miksi skippaat normaalit käytäytymissäännöt? Miksi on niin hankalaa ilmoittaa, ettei haluakaan ostaa/ei pääse tulemaan jne.? Kun ei tarvitse edes kasvokkain kohdata eikä puhelimessa puhua, tekstiviesti tai sähköposti riittäisi? Miksi katoat kuin pieru saharaan sen jälkeen, kun itse olet tehnyt aloitteen ja kysynyt myytävästä asiasta tai pahimmillaan teet oharit ihmiselle, joka on vartavasten vaivautunut tuomaan tuotteen jonnekin sinua varten?

Juuri näin. Olis todella mielenkiintoista kuulla tällaisen tyypin kommentteja.

Ap

Juu ja mun mielestä voitaisiin perustaa jokin "rekisteri" tms. joihin näiden tyyppien numerot ja nimet voisi laittaa esille..joskohan käytös muuttuisi..? ;)

No huutonetissähän on jo tällainen "rekisteri" eli huutajan palautteet puhuu puolestaan.

Siksi en koskaan myy torissa vaan huutonetissä. Tietää millaisen tyypin kanssa on tekemisissä ja se, että montaa kertaa ei huutaja voi perseillä, koska muuten tunnus suljetaan.

Perseilijät ovat siirtyneet toriin, koska ei palautejärjestelmää.

Vierailija
39/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juha kirjoitti:

niin ja miksi siellä on HUUHAAmyyjiä joilla ei tunnu olevan kuvan esittämiä tuotteita. Taitaa mode leikkiä torilla asiakkaan kustannuksella.

Mistä sen tiedät, että joku möisi olematonta tuotetta? Jos sanot, että susta tuntuu siltä, niin myyjä ei ehkä halunnut myydä sulle tai joku muu ehti ostaa ensin. Kokemusta sullahan ei ole, että olisit ostanut olemattoman tuotteen.

Vierailija
40/129 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten noille jotka tulee paikalle liian vähän rahan kanssa sanoa että sori hinta oli 100e jos vaikka sitä 70e tarjoaa. Niillä yleensä se raha kyllä on mutta eivät uskalla tinkiä normaalisti ja ajattelevat että kyllä se nyt myy tolla hinnalla kun ei kehtaa mua ovelta käännyttää. Ihan tarkoituksella tekevät noin.

Juu, tuo tabletin osatajakin saattoi myydä sen seuraavana päivänä 150 €:llä eteenpäin. Osa on liki ammattilaisia noissa huijauksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi