Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niiiin kyllästynyt näihin Tori ostoksia noutaviin.

Vierailija
22.07.2016 |

Soitetaan ja halutaan ostaa ja sovitaan aika ja paikka. Sit ei saakeli ilmaannuta paikalle. Ei tekstaria, soittoa ei mitää ilmoitusta. Tehdään vaan oharit.
Tänään taas... menin työaikana sovittuun paikkaan sovittun aikaan. Laitoin vielä tuntomerkit etukäteen tekstarilla, 10min jälkeen soitin, varattu, soitin muutaman minuutin päästä uudestaan, varattu. Ei vastausta tekstariini, ei mitään.
Jumalauta että ketuttaa. Ostaja varsin hyvin tiesi että olen töissä enkä voi odottaa kauan.

Alan kohta pyytää makdun tilille etukäteen myös noutotilsnteessa.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuttua on.

Joskus, mutta harvoin, kaupat onnistuu torin kautta ilman sähläämistä ja veivaamista.

Itse en kehtaisi noin tehdä.

Ja se mikä aina on kummastuttanut, että kysellään tuotteesta kaikki mahdollinen ja sitten vastauksen jälkeen ei kuulukaan enää mitään. Outoa porukkaa.

Vierailija
2/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tähän mennessä onnistunut aina hyvin ja täsmällisesti, kotoa on haettu ja just sovittuna aikana, hinnasta ei ole tarvinnut neuvotella - yleensä ne tinkijät ilmaantuu kun tuote on jo myyty. Ja aina ylimielisesti, maksan xx ja haen tänään pois. Joo ei tarvii, kun haettiin 10 min sitten täyteen hintaan.

Nyt tänä kesänä oon myynyt kaikenlaista, tehtiin isompi siivous varastossa kun muutettiin.  Osa edelleen mennyt sujuvasti ja helposti puolin ja toisin. Mutta sitten ekaa kertaa tullut näitä "onko vielä vapaana, olen kiinnostunut ostamaan". Kun vastaan, että on vielä vapaana, niin täysi hiljaisuus. Ei voi siis edes vastata, että ok, mietin vielä asiaa ja palaan jos vielä haluan ostaa. Samaa tuotetta on kysellyt kolme ihmistä ja kaikkien kanssa sama juttu.

Yksi pyysi varaamaan tuotteen hänelle. Sitten oli hiljaista viikon verran. Kyselin perään ja taas melkein viikko ja sitten vastaus että en haluakaan ostaa. Ei siinä, tuota ei ollut kukaan muu kysellyt, täytyy laskea vähän hintaa. Ja tänään nouto-oharit - tinki vielä hinnastakin valmiiksi ja kyseli ajo-ohjeita. No, tunnin odottelin ja laitoin viestiä, että olisin lähdössä kauppaan, onko tulossa. Joo, ei kuulemma pääsekään ja on yhteydessä kun nouto sopii. Jep. meni sitten seuraavalle ja pyytämääni hintaan.

Sinänsä olen kyllä saanut Torissa tosi hyvin tavaraoita kaupaksi, kaikki on mennyt ja yleensä vielä tosi nopeasti. Nyt on eka kerta kun homma tökkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä en suostu ikinä viemään mihinkään. Jos joku haluaa tietyn tavaran, hän tulee sen hakemaan. Enkä päivystä tuntitolkulla, jos sovitaan klo 17, niin klo 17.30 voin lähteä jo asioilleni - ellei mitään ole kuulunut. Ja hyvin on kaupat sujuneet! :)

Vierailija
4/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi on ihan jatkuvaa. Samaten se kysely, tinkaaminen, varaaminen.. Sit hävitään kuin pieru tuuleen.

Itse en enää varaa mitään. En vie mitään mihinkään. Noutajaa odotan max 30 minuuttia ja uusia treffejä en sovi jos ei saavu. Enkö kysele mitään kenenkään perään, vaan myyn nopeimmalle tai heitän uffin laatikkoon.

Vierailija
5/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista kuulla tällaisen varaajan/kyselijän  näkökulma asiaan? Miksi skippaat normaalit käytäytymissäännöt? Miksi on niin hankalaa ilmoittaa, ettei haluakaan ostaa/ei pääse tulemaan jne.? Kun ei tarvitse edes kasvokkain kohdata eikä puhelimessa puhua, tekstiviesti tai sähköposti riittäisi? Miksi katoat kuin pieru saharaan sen jälkeen, kun itse olet tehnyt aloitteen ja kysynyt myytävästä asiasta tai pahimmillaan teet oharit ihmiselle, joka on vartavasten vaivautunut tuomaan tuotteen jonnekin sinua varten?

Vierailija
6/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista kuulla tällaisen varaajan/kyselijän  näkökulma asiaan? Miksi skippaat normaalit käytäytymissäännöt? Miksi on niin hankalaa ilmoittaa, ettei haluakaan ostaa/ei pääse tulemaan jne.? Kun ei tarvitse edes kasvokkain kohdata eikä puhelimessa puhua, tekstiviesti tai sähköposti riittäisi? Miksi katoat kuin pieru saharaan sen jälkeen, kun itse olet tehnyt aloitteen ja kysynyt myytävästä asiasta tai pahimmillaan teet oharit ihmiselle, joka on vartavasten vaivautunut tuomaan tuotteen jonnekin sinua varten?

Juuri näin. Olis todella mielenkiintoista kuulla tällaisen tyypin kommentteja.

Ap

Vierailija
7/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toriostajat on suurinpiirtein tulleet ajallaan hakemaan, mutta ongelma on paikallisen FB-kirppiksen ostajat, jossa enemmän tulee kauppoja. TODELLA usein ei tulla hakemaan eikä ilmoiteta mitään.

Vierailija
8/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu ja mun mielestä voitaisiin perustaa jokin "rekisteri" tms. joihin näiden tyyppien numerot ja nimet voisi laittaa esille..joskohan käytös muuttuisi..? ;)

Vierailija
9/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia mulla... Paras oli ehkä se että tälle naiselle ketä piti lenkkarit tulla hakemaan niin ei sopinut millään mikään aika ja kun vihdoin sopi niin sain mieheni järkättyä kotiin odottamaan ostajaa kun olisin itse töissä. Vähän alle viikko sopimisen jälkeen kun hakupäivä koitti tämä ostaja laittoi 10.10 viestiä että en tulekkaan kun 10 piti jo tulla...

Toinen uskomattoman ajattelematon ihminen oli kyseessä kun sovein että voin pyörällä tuoda tämän vaatteen HÄNEN KOTIOVENSA TAAKSE kun sinne päin menin. Kukaan ei minulle avannut ovea saatika vastannut viesteihini. Seuraavana päivänä hän laittoi viestiä että oli unohtanut ja voisinko tänään tuoda. En voinut.

Usein myös pankkitilille maksua saa odottaa puoli ikuisuutta

Vierailija
10/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan myynyt torissa, mutta ostanut olen aika paljon. Sujuvasti on toiminut. Mutta ihmettelen myyjiä, jotka ottaa varauksia vastaan. Tänä kesänä olen ollut ostamassa suht hinnakasta tuotetta. Kummassakin tapauksessa oltaisiin haettu heti, mutta myyjä ilmoitti, että tästä tuotteesta on varaus, ei voi myydä. No asia ok, pidä varattuna. Vilkaisin kumpaakin huonekalua kuukautta myöhemmin ja siellähän ne vielä köllöttää myymättä ja hintaakin on laskettu. Jos itse myisin, niin varauksesta huolimatta, jos joku suostuisi heti hakemaan ja maksaisi hinnan, myisin heti pois. Muuten jää tavara näppeihin.

Vierailija
11/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joitaki ärsyttää niin paljon se tinkiminen :D

Vierailija
12/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsä kirjoitti:

Samoja kokemuksia mulla... Paras oli ehkä se että tälle naiselle ketä piti lenkkarit tulla hakemaan niin ei sopinut millään mikään aika ja kun vihdoin sopi niin sain mieheni järkättyä kotiin odottamaan ostajaa kun olisin itse töissä. Vähän alle viikko sopimisen jälkeen kun hakupäivä koitti tämä ostaja laittoi 10.10 viestiä että en tulekkaan kun 10 piti jo tulla...

Toinen uskomattoman ajattelematon ihminen oli kyseessä kun sovein että voin pyörällä tuoda tämän vaatteen HÄNEN KOTIOVENSA TAAKSE kun sinne päin menin. Kukaan ei minulle avannut ovea saatika vastannut viesteihini. Seuraavana päivänä hän laittoi viestiä että oli unohtanut ja voisinko tänään tuoda. En voinut.

Usein myös pankkitilille maksua saa odottaa puoli ikuisuutta

Sovin ostavani sängyn eräältä myyjältä. Matkaa meille tuli 200km hakea se. Kun pääsimme perille, ei vastaa puhelimeen, ei aukaise ovea ovikellon soittoon. No, kun peräkärry oli perässä, kävimme ostamassa sen sängyn ikeasta. Tunnin päästä myyjä soitti, että oi voi, kun hän unohti koko kaupan. No voi voi, me ollaan jo kotimatkalla uusi sänky peräkärryssä.

Vierailija
13/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyjänä kokemuksista viisastuneena en enää varaa tuotteita enkä sovi noutoja muualta kuin kotoani. 

Vierailija
14/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan myynyt torissa, mutta ostanut olen aika paljon. Sujuvasti on toiminut. Mutta ihmettelen myyjiä, jotka ottaa varauksia vastaan. Tänä kesänä olen ollut ostamassa suht hinnakasta tuotetta. Kummassakin tapauksessa oltaisiin haettu heti, mutta myyjä ilmoitti, että tästä tuotteesta on varaus, ei voi myydä. No asia ok, pidä varattuna. Vilkaisin kumpaakin huonekalua kuukautta myöhemmin ja siellähän ne vielä köllöttää myymättä ja hintaakin on laskettu. Jos itse myisin, niin varauksesta huolimatta, jos joku suostuisi heti hakemaan ja maksaisi hinnan, myisin heti pois. Muuten jää tavara näppeihin.

Tarkennan varauksen suhteen sen verran, että "varaan" vain, jos nouto on sovittu esim. samaksi tai seuraavaksi päiväksi. Muissa tilanteissa ilmoitan seuraavalle kysyjälle, että tuotetta on kysynyt joku ennen häntä, varmistan vielä ostaako tuo ensin kysynyt vai ei. Laitan viestin ja jos ei vastausta kuulu, myyn sille seuraavalle kysyjälle. En ole koskaan myynyt Torissa mitään viikkoa kauempaa.

Vierailija
15/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se on tuollaista kun ei ole mahdollisuutta antaa palautetta. Miksette myy huuto.netissä?

Vierailija
16/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tinkiminen ärsytä, vaan se, että ensin vängätään jostain muutamasta eurosta viestitolkulla, vaikka pyyntihintakin on alhainen ja sitten sen vänkäämisen päälle tehdään oharit.

Itse tulen aina vastaan, mutta jos pyydän uudenveroisesta tuotteesta vaikka 15 € (hinta kaupassa n. 50 €) ja ostajaehdokas alkaa tinkaamisen hinnasta 5 €, niin ollaan aika kaukana. Ja sitten pommittaa viesteillä ja sovitaan vaikka 10 € ja sitten sovittuna aikana tehdään oharit.

Vierailija
17/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu ja mun mielestä voitaisiin perustaa jokin "rekisteri" tms. joihin näiden tyyppien numerot ja nimet voisi laittaa esille..joskohan käytös muuttuisi..? ;)

Huutiksessahan annettiin joko positiivinen tai negatiivinen palaute kaupoista, ja se karsi kyllä hienosti hupihuutelijat. Imperfektissä siksi, että en ole käyttänyt Huutista vuosiin. Toriin kaipaisin samaa.

Vierailija
18/129 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin sohvia joiden ovh. 2 500 eur. Oli meillä alle vuoden, kun haluttiinkin toisenlaiset. Kaikki kuitit ohjekirjoineen, takuineen säästössä. Kuin uudet eihän ne noin lyhyessä ajassa mene miksikään.

Ilmoituksessa oli kaikki mahd. tiedot, erittäin tarkat mitat.

Tuli sitten fiksun näköinen perhe Espoosta (asuvat rivarissa, kun kuljetuksesta puhe) Oltiin siis valmiita kuljettamaankin.

Pyysin kahdesta sohvasta 800 eur erittäin kohtuullista mun mielestä. Niin tää muija rupee pudottaa hintaa 400 eur. Kun hän ei tiedä mahtuuko ne sohvat kotiin!! Vaikka oli tarkat mitat annettu. Jos ei mahu ja joutuukin myymään uudestaan. Teki mieli sanoo, painukaa hevon v...n. Tosi useinTorilla on jotain säätöä. Kerran yks ehdotti et toisin myytävän puörän ite Pasilan asemalle ja hänellä ei ole käteistä, et antaisin sit tilinumeron ku annan pyörän. Juu ei.

Vierailija
19/129 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut näitä ohareiden tekijöitä vastaan vuosien varrella oikein urakalla, nyt viimeisen kahden päivän aikana sekä torimyyjä että ostaja ovat tehneet oharit. 

Vierailija
20/129 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän pienen tinkaamisen ymmärtää, mutta jos hinta on jo valmiiksi todella edullinen ja siitä pitäisi vielä lisää alennusta antaa niin alkaa mennä jo mauttomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi