Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkea kohtuudella syövät

Vierailija
21.07.2016 |

Huvittavia persoonia :) Loppujen lopuksi kiellettyjä ruokia on tosi paljon :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten?ehkä hattara?

Vierailija
2/21 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia persoonia :) Loppujen lopuksi kiellettyjä ruokia on tosi paljon :)

Mitkä ruuat ovat kiellettyjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuten?ehkä hattara?

Hattara?  Ruokaa vai?

Vierailija
4/21 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noin minäkin uskon. Sanovat syövänsä kaikkea, mutta oikeasti eivät kyllä koske kahvipöydässä mihinkään muuhun kuin kahvikuppiin. 

Vierailija
5/21 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä panettelua. Minä syön kaikkea kohtuudella, tai näin ainakin uskon sillä herkuttelen myös mutta en liho niin että joutuisin taistelemaan kilojen kanssa. Kaikkea kohtuudella on esimerkiksi se, että kun keittää 4 munaa, laittaa niistä pinaattikeittoon kuitenkin vaan yhden per annos, ei vaikka sitä 2-4 munaa vaikka olisi mahdollisuus vetää ne kaikki itse. Siis kohtuudella. Eihän tässä joudu kieltäytymään.

Vierailija
6/21 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ihan kaikkea syö mitä naamani eteen laitetaan, mutta voin silti sanoa että syön kaikkea kohtuudella.

Syön sipsejä, karkkeja, käytän alkoholia, syön rasvaisesti, syön terveellisesti... Syön kaikkea. Ruokavalioni on kuitenkin terveellinen. Syön paljon kasviksia ja normaali kotiruoassa en käytä runsaasti kermaa ja voita. Mutta en oikeastaan kieltäydy mistään. Voin ihan hyvin hakea kaverin kanssa grilliltä ison hampurilaisen, sipulirenkaita ja ranskalaisia. Ei mitään ongelmaa.

Koska ymmärrän sen että ei voi mättää koko ajan ruokaa ja ei voi ihan syödä mitä vaan. Tiedän koska tulen täyteen ja koska on aika syödä, eli en syö vaan koska tuntuu siltä. Näin pysyn hoikkana. Monet ihmiset jotka laittavat rajoja itselleen paljon lihavat juuri siksi koska kielletyt asiat houkuttavat enemmän. Minulle ruoka ei ole mikään tabu.

Vierailija
7/21 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä panettelua. Minä syön kaikkea kohtuudella, tai näin ainakin uskon sillä herkuttelen myös mutta en liho niin että joutuisin taistelemaan kilojen kanssa. Kaikkea kohtuudella on esimerkiksi se, että kun keittää 4 munaa, laittaa niistä pinaattikeittoon kuitenkin vaan yhden per annos, ei vaikka sitä 2-4 munaa vaikka olisi mahdollisuus vetää ne kaikki itse. Siis kohtuudella. Eihän tässä joudu kieltäytymään.

Et kuitenkaan syö kaikkea. Edes kohtuudella.

Vierailija
8/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen kohtuudella kaikkea syövä.

Mutta kohtuus on jokaisella oma määre - toiselle tosiaan ne 4 munaa on kohtuus (ei tod!) ja mulle riittää soppaan se puolikas mikä aina siinä sopassa on ollutkin. Sehän on keitto eikä munakas (munakkaaseen mulla menee 1,5 munaa)

Mistähän mä kieltäytyisin? Limuista, sokerimehuista ja oluesta koska en vaan pidä niistä. Paikallisia oluita maista mielelläni kyllä Belgiassa ja vaikka Tsekeissä mutta ei ikinä suomalaista. Sipsejä syön mutta pari kertaa vuodessa ja etelänlomilla että tulisi juotua vettä enemmän. Jauhomakkaraa paistetaan grillissä kerran kesässä, mielummin syön tuoremakkaraa. Mitäs vielä??

Viimeksi eilen söin ihanaa juustoista ja kermaista lohi quicheä sekä rahkakakkua kuningatarhillolla - jos nyt katsotaan sellaisia syömisiä mitkä ei ole ihan kurinalaisia. Päivälliseksi sitten herkullista kesäkeittoa ja jälkkäriksi vaniljajäätelöä ja mansikoita balsamicolla maustettuna.

Aamulla paino oli pudonnut 500g, no näin pitääkin kun on vasta tultu reissusta ja siellä tuli yksi lomakilo lisää. Nyt ollaan taas omassa painossa (63kg) :D

Vierailija
9/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tälläkin palstalla nuo kohtuudella syövät kertovat etteivät syö karkkia, eivät pitsoja, eivät ranskalaisia, joskus kertaa kuussa yhden tuutin ja palan tummaa suklaata, koska sokerinen eikä rasvainen ruoka ei maistu. 😂

Vierailija
10/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä ennen kuullut että kohtuus syömisessä olisi huono tai täysin uskomaton juttu.. Samaa kastia kuin nykyilmiö: "normaalipainoiset ovat laihoja?"

Vierailija
11/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ikinä ennen kuullut että kohtuus syömisessä olisi huono tai täysin uskomaton juttu.. Samaa kastia kuin nykyilmiö: "normaalipainoiset ovat laihoja?"

Ei tietenkään kohtuus ole pahasta. Kukaan ei silti syö kaikkea, vaikka sanovat syövänsä kaikkea kohtuudella.

Vierailija
12/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, noin minäkin uskon. Sanovat syövänsä kaikkea, mutta oikeasti eivät kyllä koske kahvipöydässä mihinkään muuhun kuin kahvikuppiin. 

Höpöhöpö. Otan aina kahvipöydässä kaikkia tarjottavia, ruokaa syön kunnolla mutta sipsejä kerralla vain kourallisen, karkkia saman ja limua juon lasillisen viikossa. Ähkyyn en syö ikinä paitsi ehkä kalapöydästä 😊

Vierailija
13/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on vaikea uskoa, että aika monet osaavat syödä kohtuudella. Mä syön herkkuja yleensä päivittäin, mutta mulle riittää pieni määrä: esim. pari palaa tummaa suklaata tai vaikka eskimojätskin. En syö itseäni ähkyyn, miksi pitäisi? Siitä tulee huono olo. Jos syö jatkuvasti itsensä ähkyyn, vatsalaukku venyy. 

Vierailija
14/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti tälläkin palstalla nuo kohtuudella syövät kertovat etteivät syö karkkia, eivät pitsoja, eivät ranskalaisia, joskus kertaa kuussa yhden tuutin ja palan tummaa suklaata, koska sokerinen eikä rasvainen ruoka ei maistu. 😂

Mikä siinä noin naurattaa? Kaikki eivät ole sokerikoukussa, en minä ainakaan kaipaa mitään jatkuvaa karkin tai suklaan mässytämistä. Rasvaisesta ruuasta minulla tulee maha kipeäksi, en voi syödä esim majoneesia. Sama pätee näihin nyt niin trendikkäisiin pähkinöihin, en voi syödä niitä. Mutta vetele sinä ihan rauhassa minunkin puolesta.

Vierailija
15/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä syön! Jäätelöä vaikka joka päivä (jos pakkasessa on), karkkia kerran viikossa, pizzaa tuli reissussa syötyä varmaan 8x (pikalounas uimarannan baarissa) ja ranskalaisia perunoitakin kerran kuukaudessa (valkosipulimajoneesin kanssa). Mutta  yhtä hyvin selviän palalla tummaa suklaata - koska pidän siitä:D Eihän sitä rasvaista ja sokerista tarvitse kilotolkulla syödä?? Eniten inhoan sellaista ähkyn tunnetta, syön hitaasti ja täytyn sopivasti.

8

Vierailija
16/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta, katkera läski! (Se tapahtuu siten, että syö vähemmän kuin kuluttaa.)

Vierailija
17/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti syömisiäni kovin tarkkaan, mutta pidän itseäni kohtuusyöjänä. Uskon että kun ruokailuvälit ovat riittävän lyhyet (3-5h) on helpompi pysyä kohtuudessa eikä tule makeanhimoa (tästä kokemusta takavuosilta, kun syöminen ei ollut niin säännöllistä kuin nyt). Tykkään syödä terveellisesti, enkä koskaan syö ähkyyn. Annoskoot ovat kohtuullisia.

Olen koko aikuisikäni painanut samanverran kolmea raskautta lukuunottamatta, enkä ole joutunut koskaan laihduttamaan.

En kieltäydy kahvipöydän herkuista enkä ole terveysterroristi.

Vierailija
18/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se että syö kaikkea kohtuudella tarkoittaa minun mielestä sitä että syö sitä mitä milloinkin mieli tekee, ei kiellä itseltään mitään mutta kuuntelee omia mielitekojaan. Eli se ei tarkoita sitä, että jos kahvipöydässä on pullaa kolmea sorttia, niin jokaista niitä tai edes sitä yhtä on pakko ottaa, jos ei tee mieli.

Suomalainen (ja varmaan kyllä muita maitakin koskee?) kahvipöytäkulttuuri on siitä vähän hassu, että työpaikoilla tai kylässä saatetaan kahvitella jo tosi aikaisin aamusta tai vaihtoehtoisesti juuri lounaan jälkeen, ja jos ei tee mitään mieli ottaa niin tulee hirveä tarve selitellä asiaa ja kaikki epäilevät että olet jollain dietillä! :D mutta oikeasti, kenen tekee mieli kääretorttua tunti aamupalan syönnin jälkeen? Kiva, ihana ele kylässä tarjota herkkuja ja minun puolestani kaikki saavat kahvitella koska tykkäävät, kunhan nyt eivät ihan järjettömästi järkyttyisi joka kerta kun minun ei oikein tee mieli tarjottavia ottaa. Aina nätisti kiitän ja kupin kahvia juon.

Vierailija
19/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiellä itseltäni mitään. Paino 52 kiloa, ei ole käynyt elämäni aikana yli 55 kilossa.

Vierailija
20/21 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön kaikkea, mistä pidän, mutta kieltäydyn syömästä mielestäni ällöä kuten irtokarkit, sipsit, ranskalaiset, limut, siiderit.

Sen sijaan tykkään suklaasta, kaikista kalaruuista, ankan koivista, kampasimpukoista, karitsan kyljyksistä, viinistä, useimmista jälkiruuista ja täytekakuista. Jos noita on tarjolla, syön suurella mielihalulla, enkä laske kaloreita. Ähkyyn asti en koskaan kuitenkaan syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi