Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuletteko, että Hesarin toimittajat tietävät mitä heidän artikkeleistaan ajatellaan?

Vierailija
21.07.2016 |

Ajattelevatkohan itse tekevänsä hyvää journalismia? Vai ovatko tietoisia siitä, että jopa saman maailmankuvan omaavat alkavat kyllästyä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan heidän on jossain mielensä sopukoissa asia tajuta.

Vierailija
2/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikista jutuista on keskustelu Hesarin verkossa. Mene mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat käsittääkseni hyvinkin paljon palautetta. Jos on taustalla sopiva koulutus ja riittävä määrä ymmärrystä, tajuavat, että kirjoittavat aina jossain määrin omista lähtökohdistaan käsin. Luulen, että monet pitävät Hesaria (edelleen) hyvänä tai kelvollisena lehtenä.

Itse kunnon suvakkina ja vasemmistolaisesti ajattelevana en erityisesti pidä Hesarista.

Vierailija
4/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kerro nyt sitten esimerkki, eli mitä esim. tästä artikkelista ajatellaan? Onko tähän artikkeliin joku kyllästynyt?

http://www.hs.fi/tiede/a1468982244022

Vierailija
5/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta: lukevatkohan toimittajat kommentteja; ja ottavatkohan he millään tavalla niitä tosissaan, vaan ajattelevat vain että se on sitä nettimölinää?

Vierailija
6/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelevatkohan itse tekevänsä hyvää journalismia? Vai ovatko tietoisia siitä, että jopa saman maailmankuvan omaavat alkavat kyllästyä?

Mitä ajattelet omasta plöräytyksestäsi? Oliko onnistunut viesti?

Vierailija
7/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Mooren laki-artikkeli oli kyllä ihan uskomatonta paskaa 😂

Vierailija
8/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kerro nyt sitten esimerkki, eli mitä esim. tästä artikkelista ajatellaan? Onko tähän artikkeliin joku kyllästynyt?

No eihän nyt kaikkeen voi yleistää. Tietysti mukana on hyvääkin materiaalia. Mutta tiedät kyllä hyvin mitä tarkoitan.

Vierailija
9/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin googlailla mitä netissä keskustellaan esim. tästä uutisesta http://www.hs.fi/tiede/a1468983997420, ja mitä siitä ollaan mieltä, mutta ei ihmisten mielipide ja ajatukset artikkelin tiimoilta tunnu olevan ihan selvä. En itseasiassa löytänyt tästä yhtäkään varsinaista ajatusta tai mielipidettä.

Vierailija
10/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkaltaisen jutun, laadukkaampana, on voinut lukea muualta jo aikapäiviä sitten.

Se, mitä Hesarista saa mutta ei ulkomaalaisista lehdistä, on kotimaan uutiset. Joten niiden haluaisi olevan mahdollisimman hyvää journalismia.

Vierailija
11/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse luulet: kuka tietää media-alan ammattilaista paremmin, miten median avulla voidaan muokata maailmankuvaa? Totta kai toimittajat ymmärtävät, että kaikki jutut kirjoitetaan aina jostain valitusta näkökulmasta, ja kun valitsee näkökulman, loukkaantuvat ne, jotka haluaisivat lukea toisesta näkökulmasta. Toimittajat saavat valtavasti palautetta, ja nykyään lehtien nettiversioissa on lähes poikkeuksetta kommentointimahdollisuus.

Vierailija
12/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse ajattelen tästä uutisesta:

Enää ei voi mennä ”kortti edellä” – HSL-alueen uuteen matkakorttilaitteeseen lisättiin ongelmien vuoksi lisäopastus

http://www.hs.fi/kaupunki/a1468985258767

Että onpa hyvä uutinen ja hyvä että uutisoitiin. Olen onnistunut olemaan niin tynnyrissä etten todellakaan tiennyt että uusissa laitteissa matka valitaan ensin! Olisin todellakin mennyt kortti edellä kun seuraavan kerran bussiin menen.

Vierailija
13/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat käsittääkseni hyvinkin paljon palautetta. Jos on taustalla sopiva koulutus ja riittävä määrä ymmärrystä, tajuavat, että kirjoittavat aina jossain määrin omista lähtökohdistaan käsin. Luulen, että monet pitävät Hesaria (edelleen) hyvänä tai kelvollisena lehtenä.

Itse kunnon suvakkina ja vasemmistolaisesti ajattelevana en erityisesti pidä Hesarista.

Tätä nimenomaan tarkoitan. Kun kalliolaiset ja punavuorelaisetkin alkavat kyllästyä lehden asenteellisuuteen kotimaan uutisten - jotka ovat keskeinen syy lukea Hesaria - kohdalta, niin luulisi jossain rupeavan kolkuttaa.

Vierailija
14/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä nimenomaan tarkoitan. Kun kalliolaiset ja punavuorelaisetkin alkavat kyllästyä lehden asenteellisuuteen kotimaan uutisten - jotka ovat keskeinen syy lukea Hesaria - kohdalta, niin luulisi jossain rupeavan kolkuttaa.

Niin siis omaan makuuni lehti on liian porvarillinen. Enkä asu Helsingissä.

Vierailija
15/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis omaan makuuni lehti on liian porvarillinen. Enkä asu Helsingissä.

Edellinen oli -3.

Vierailija
16/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kalliolaiset ja punavuorelaisetkin alkavat kyllästyä lehden asenteellisuuteen kotimaan uutisten - jotka ovat keskeinen syy lukea Hesaria - kohdalta, niin luulisi jossain rupeavan kolkuttaa.

Juuri eilen siemailtiin kalliolaiskavereiden kanssa punaviiniä ja keskusteltiin mm. Turkin tilanteesta. Moneenkin otteeseen illan aikana tuli esille kuinka moni tilaa Hesaria koska se on ainoa laadukas, ja monelta eri kannalta monipuolisia aiheita käsittelevä lehti. Laajat kulttuuriartikkelit, tiedejutut, sekä sisä- että ulkopolittiset analyysit unohtamatta kaupunkiin liittyviä isoja ja pieniä uutisia tekee Hesarista Suomen mittakaavassa ainoan, ja sitä kautta parhaan julkaisun.

Tässä MV-maailmassa ei voi kuin sanoa että thank god for Hesari. <3

Vierailija
17/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaaja vuodesta -99 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kalliolaiset ja punavuorelaisetkin alkavat kyllästyä lehden asenteellisuuteen kotimaan uutisten - jotka ovat keskeinen syy lukea Hesaria - kohdalta, niin luulisi jossain rupeavan kolkuttaa.

Juuri eilen siemailtiin kalliolaiskavereiden kanssa punaviiniä ja keskusteltiin mm. Turkin tilanteesta. Moneenkin otteeseen illan aikana tuli esille kuinka moni tilaa Hesaria koska se on ainoa laadukas, ja monelta eri kannalta monipuolisia aiheita käsittelevä lehti. Laajat kulttuuriartikkelit, tiedejutut, sekä sisä- että ulkopolittiset analyysit unohtamatta kaupunkiin liittyviä isoja ja pieniä uutisia tekee Hesarista Suomen mittakaavassa ainoan, ja sitä kautta parhaan julkaisun.

Tässä MV-maailmassa ei voi kuin sanoa että thank god for Hesari. <3

Et voi olla tosissasi! Itse asun Punavuoressa ja olen yliopistolla töissä, joten niin keskellä punaviherkuplaa kuin olla voi. Ja kyllä Hesariin on täysin kyllästytty, monet ovat pitäneet jopa laajoja fb-kampanjoita että kannattaa irtisanoa lehti älyttömien mielipiteiden vuoksi. Totta, se on Suomessa todennäköisesti vielä laadukkain, mutta kaikki muut paitsi Suomea koskevat uutiset kyllä haemme kv.lähteistä.

Vierailija
18/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa enkä lue oikeisto-Hesaria tai Talsaa. Joku roti.

Vierailija
19/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi! Itse asun Punavuoressa ja olen yliopistolla töissä, joten niin keskellä punaviherkuplaa kuin olla voi. Ja kyllä Hesariin on täysin kyllästytty, monet ovat pitäneet jopa laajoja fb-kampanjoita että kannattaa irtisanoa lehti älyttömien mielipiteiden vuoksi.

Minun on kyllä hankala kuvitella että kukaan yliopistolla työskentelevä olisi niin taantunut ja suppeamielinen, että käynnistäisi fb-kampanjan laadukkaan sanomalehden tilausten irtisanomiseksi.  ;) Jotain Magneettimediaa vastaan tällaisen vielä ymmärtäisin.

Tämä on siis selvä trolli.

Vierailija
20/23 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse ajattelen tästä uutisesta:

Enää ei voi mennä ”kortti edellä” – HSL-alueen uuteen matkakorttilaitteeseen lisättiin ongelmien vuoksi lisäopastus

http://www.hs.fi/kaupunki/a1468985258767

Että onpa hyvä uutinen ja hyvä että uutisoitiin. Olen onnistunut olemaan niin tynnyrissä etten todellakaan tiennyt että uusissa laitteissa matka valitaan ensin! Olisin todellakin mennyt kortti edellä kun seuraavan kerran bussiin menen.

minä taas menin kortti edellä ja sekoilin siinä hetken kun ei saanutkaan valittua matkaa :)