Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro pahimmat piheilysi

Vierailija
20.07.2016 |

usein kun piheilen niin ei ehkä ollutkaan vaivan arvoista. jos ajattelee että aikaaki kului enemmä vaikeimman kautta

Kommentit (291)

Vierailija
241/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy ikinä elokuvissa vaan katson uudet elokuvat ulkomaisilta ilmaissivustoilta.

Linkkejä, kiitos!

Pistä googleen videohakuun haluamisi leffan nimi alkuperäisenä ja perään free online, alkaa niitä löytyä. Ei kannata luottaa siihen, että olisi heti eka linkin takana  Youtubessa.

Free movies online haulla, löytyy sivustoja joissa linkki listauksia ilmaisiin elokuviin. Olen vuosia tehnyt näin, uusimmat leffat löytyy muutaman viikon viiveellä. Suomalaista elokuvaa on turha etsiä ja suomenkielistä tekstitystä, olen ehkä yhden elokuvan sattunut näkemään, jossa huono suomennos.

Olen teroittanut lapsilleni, että englaninkielen sujuva osaaminen,( luetun ja kuulluun ymmärtämisen ja puheen ja kirjoituksen tuottamisen)  on paras ja arvokkain lahja mitä peruskoululla on ihmiselle tarjota. Meillä pelataan enkun kielisiä pelejä ja katsellaan piirrettyjä duppaamatta ja ilman tekstejä jotta kieli tulisi tutuksi. Olen sillä kielitaidollani säästänyt jo satoja euroja mm. kirjoissa ja elokuvissa, sekä saanut tuhansia euroja rahaa vaihtovuottani varten  ja tienannut palkkaa jne... kannattaa opiskella se englanti ja huolella.

Vierailija
242/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, ihan sairaita ihmisiä tässä ketjussa. Hirvittää ajatella, jos omassa tuttavapiirissä olisi joku noin ajatteleva nuukajussi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tiskirättien pesijät! Ettekö ole käyneet köksän tunneilla?

KEITTÄKÄÄ ne rätit! menee muutama minuutti ja takuulla vähemmän vettä kuin pyykissä. Eli kattila hellalle ja tähän voi ottaa hanasta vaikka tulikuumaa vettä, tosi pihi ehkä keittäisi vedenkeittimellä? En jaksa enkä viitsi laskea hintaa.... Ihan ripaus pesuainetta ja rätit isoon kattilaan. Anna veden kiehahtaa, jos kiehuu yli, saat samalla pesuaineveden hellan putsausta varten. Rätit ovat kuin uusia ja myös noi virkatut rätit kestävät keittämisen. Tämä opetettiin meillä köksän tunneilla 80-luvulla ja nimenomaan tuon ylikiehumisen vinkki tuli sieltä.

Käytän aina mikrokuiturättejä, jotka olen tuonut ulkomailta siellä asuessamme (mikähän näissäkin Suomessa maksaa niin kauheasti?) ja käytän niitä monta vuotta, keitän aina välillä, koska inhoan suunnattomasti haisevia rättejä.

Rätit on luonnollisesti värikoodattu: Sininen = keittiö, vaaleanpunainen = vessanpömnttö ja lattia siitä ympäriltä + tahrat lattioissa muuten ennen mopilla pesemistä, vihreä = vessa muuten, keltainen = pölyt

Onko jotain muistisääntöä miten noi vois muistaa? Mies hankki eri tiskiharjan mm. altaan pesua varten enkä ikinä muista kumpi on kumpi. Salaa sitten hutaisen toisella ettei huomaa.. joten ei mitään toivoa muistaa et "sininen on keittiö".

No nää on mulla niin takaraivossa, etten tartte mitään muistisääntöjä. Rätit siellä muualla ostin aina sellaisissa 10 kpl paketeissa (maksoi noin euron) ja niissä oli aina eri värejä ja ajattelin suoraan että joo, keittiörätti, vessarätti jne. Tiskiharjoja en olekaan vielä värikoodannut. Miksi altaan pesuun on erillinen harja?  Vanhat tiskiharjat hyödynnän kyllä esim. lattiakaivojen ja roska-astioiden pesuun, mutta niiden sijoituspaikka on silloin siivouskomero. Tiskiharjat on meillä aina valkoisia.

Vierailija
244/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukuus ei ole hyve, vaan sairaus. Ajattelen, että jonkinlainen hahmotushäiriö kyseessä, kun ajattelee, että vaikkapa maasta poimitut hiuslenkit tuovat säästöä.

Vierailija
245/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käydä juuri koskaan ulkomailla koska se maksaa liikaa. Olen unelmoinut 10-vuotiaasta saakka matkasta Japaniin, mutta vaikka rahaa olisi, matkan hinta on niin kamala pelkästään jo lentojen osalta että en halua edes tosissani lähteä suunnittelemaan reissua. Huomaan varmaan kiikkustuolissa että haaveeksi jäi:(.

Nyt vanha täti neuvoo: avaa heti pankkiin oma tili matkasuunnitelmia varten ja laita sinne joka kuukausi mukava summa säästöön. Samalla pystyt säästämään pahanpäivänvaraa.

Tee se Japaninmatka, kun vielä kykenet matkustamaan. Joskus voi tulla päivä, että et enää pysty matkustamaan vaikka haluaisit. Sinne kiikkustuoliinkin tarvitsee muisteltavaa.

Vierailija
246/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut lahjaksi muutamia maasta noukittuja ja löytyneitä tavaroita. Ja ne oli ihania, mm. hiuskampa, jossa strassikiviä. Käytin tätä hiuksissa vuosikausia, oli niin kaunis ja parit unelmaiset korvakorut. Ei, eivät olleet arvokkaita. Sellaiset olisi kiikutettu löytytavaroihin.

Vierailija
247/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tiskirättien pesijät! Ettekö ole käyneet köksän tunneilla?

KEITTÄKÄÄ ne rätit! menee muutama minuutti ja takuulla vähemmän vettä kuin pyykissä. Eli kattila hellalle ja tähän voi ottaa hanasta vaikka tulikuumaa vettä, tosi pihi ehkä keittäisi vedenkeittimellä? En jaksa enkä viitsi laskea hintaa.... Ihan ripaus pesuainetta ja rätit isoon kattilaan. Anna veden kiehahtaa, jos kiehuu yli, saat samalla pesuaineveden hellan putsausta varten. Rätit ovat kuin uusia ja myös noi virkatut rätit kestävät keittämisen. Tämä opetettiin meillä köksän tunneilla 80-luvulla ja nimenomaan tuon ylikiehumisen vinkki tuli sieltä.

Käytän aina mikrokuiturättejä, jotka olen tuonut ulkomailta siellä asuessamme (mikähän näissäkin Suomessa maksaa niin kauheasti?) ja käytän niitä monta vuotta, keitän aina välillä, koska inhoan suunnattomasti haisevia rättejä.

Rätit on luonnollisesti värikoodattu: Sininen = keittiö, vaaleanpunainen = vessanpömnttö ja lattia siitä ympäriltä + tahrat lattioissa muuten ennen mopilla pesemistä, vihreä = vessa muuten, keltainen = pölyt

Onko jotain muistisääntöä miten noi vois muistaa? Mies hankki eri tiskiharjan mm. altaan pesua varten enkä ikinä muista kumpi on kumpi. Salaa sitten hutaisen toisella ettei huomaa.. joten ei mitään toivoa muistaa et "sininen on keittiö".

Eikö niihin liinojen reunaan voi kirjoittaa vedenpitävällä tussilla esim wc, keittiö, pölyt yms.... Mä oon ite näin erottanut vessan liinat muista liinoista.

Vierailija
248/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta vanhat kalsarit. Crossbow-merkkiset, tarjoustalosta. En heitä pois kun ne on ehjät.

Vierailija
249/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun ja nyt ymmärrän miksi suomella menee huonosti. Varakkaat piheilee, eikä laita rahaa kiertoon.

Vierailija
250/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun ja nyt ymmärrän miksi suomella menee huonosti. Varakkaat piheilee, eikä laita rahaa kiertoon.

Ohis, mutta pakko sanoa, et ekologisesti on ihan kestämätön ajatus, että kuluttamalla vaan aina enemmän saataisiin yhteiskunta pyörimään. Pakko löytyä muitakin ratkaisuja.

Vierailija
251/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina halvemman, vaikka pitäisin kalliimmasta enemmän ja rahatkin riittäisi. Siksi mulla ei oo mitään tosi ihanaa  : (  

Vierailija
252/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ravintolassa palvelusta voisi antaa kympin tipin, mutta jätän vain muutamia kolikoita.

Vierailija
253/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tiskirätit voi pestä ihan muun pyykin joukossa! Kyllähän siinä vettä ja sähköä kuluu, jos sen ihan yksinään pyörittää 8kg:n koneessa.

Vierailija
254/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ravintolassa palvelusta voisi antaa kympin tipin, mutta jätän vain muutamia kolikoita.

Et kai vaan tippaa Suomessa?

Ulkomailla on aika selvät säännöt siitä, minkä verran kuuluu tipata. Ne on fiksua tietää.

Vierailija
255/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kassalla loppusumman. Jos se päättyy lukuihin 1, 2, 6, tai 7 maksan käteisellä. Pyöristyssääntö tulee alaspäin ja säästän 1-2snt/kerta. Jos viimeinen luku on 3, 4, 8 tai 9 maksan kortilla. Tuolloin maksan juuri tuon summan ja loppusummaa ei pyöristetään, taas säästän 1-2snt. Jos summa päättyy 0 tai 5 on sama miten maksan.

Näistäkin tulee yllättävän paljon, kun kaupassa on käytävä jatkuvasti.

Vierailija
256/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtailu-On-Ihanaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risaiset alusvaatteet, jonkun vanha hiuslenkki ja tupakat kadulta... Helpommalla pääsee kun ei polta ollenkaan, ostaa yhden paketin puhelinlankaponnareita eikä hävitä niitä ja...

Rahan käyttäminen ahdistaa minua. Ilmaiseksi saaminen taas tuottaa tyydytystä. Tyydytystä saan myös siitä, jos saan jotain halvalla. Mitä halvemmalla sitä enemmän iloa. 

Pihtailun voi nähdä myös luovuuteena. Tulee keksittyä mitä erilaisempia kikkoja selvitä vähin rahoin.

Miten muuten olet saanut säästettyä noin paljon rahaa, jos olet todella pienipalkkainen, niin kuin kerroit? 

P.S. Muistan 90-luvulla säästäneeni sähkökuluissa laittamalla talvella jääkaapin pois päältä. Jääkaappituotteet säilytin ikkunan välissä. 

Vuositulot 16t, siitä yritän säästää vajaa puolet. Asumiskulut ja ruoka menee puoliksi. En tiedä, en erityisemmin pihistele. Syön ulkona, matkustelen, auto on pienikulutuksinen... Opintotuella elämisen jälkeen tämä on luksusta.

Vierailija
257/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhelomilla ollaan otettu eväitä mukaan mm. hotelliin, ettei tarvitse syödä kalliisti ravintolassa.

Vierailija
258/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jaksavat asiakseen tulla ilkkumaan "hyi helv...öööykkk, onko vastenmielisempää ihmistä kuin pihi??? Onko niillä edes ystäviä??"

Hauska ketju, joskus oma piheys ihan naurattaa, mukavaa hymähdellä muillekin :)

Vierailija
259/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jaksavat asiakseen tulla ilkkumaan "hyi helv...öööykkk, onko vastenmielisempää ihmistä kuin pihi??? Onko niillä edes ystäviä??"

Ystäviä saa vain rahalla! Vai onko joku saanut ilman?

Vierailija
260/291 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäviä saa vain rahalla! Vai onko joku saanut ilman?

Ne on sellaisia ystäviä, että jos sulta rahat katoaa, niin ystävät katoaa myös.

Paskoja.