Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö- ja poikavärit

Vierailija
28.02.2006 |

Kertokaa minulle, miten vielä näinä aikoina äidit ovat niin jumissa " tyttö- ja poikaväreihin" ? Emmehän me aikuisetkaan pukeudu niin, että naiset punaisiin sävyihin ja miehet sinisiin. Miksi pienen vauvan vaatteiden ensisijainen tehtävä olisi viestiä sukupuolta?

Itseäni ottaa päähän se, että kauppojen värivalikoimat ovat vauvaosastoilla niin rajallisia. Sallittuja värejä ovat ilmeisesti vaaleanpunainen, vaaleansininen, vaaleankeltainen ja vaaleanvihreä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä värejä löytyy.

Vierailija
2/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sitä vaatteiden väreistä puhua, vaikka olisi suurempiakin murheita? Vai pitääkö lakata puhumasta kaikesta muusta kuin elämän kamalimmista murheista??

Mitenkäs sitten teet lasten vaatteet ja kierrät tiiviisti (eli 5x enemmän) kaupoissa, jos aikaa ja mahdollisuuksia ei ole?

Silloin täytyy tyytyä kauppojen valikoimiin pikaisella kierroksella, ja kauppojen valikoima on huono.

t. se värierottelun inhoaja...nro 2? vai 3?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman kyseenalaisesti kun tuumailin ääneen väreistä ensimmäistä lastani odottaessa että: " Kyllä se äidinvaisto laittaa pukemaan tytölle punaista ja pojalle sinistä." Hmm - mielenkiintoista ;D.

Puen tytöilleni punaista, vaaleanpunaista, oranssia, keltaista, limen-, oliivin- ja omenanvihreää, sinistä löytyy vain farkuista mutta sen takia, etten itse tykkää sinisestä.

Vierailija
4/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo väriasia todellakin on elämäni suurin murhe. Tuskin yölläkään saan unta, kun mietin tätä kysymystä.

Ei sentään. Sain vain äkillisen kiukustuskohtauksen, kun luin keskusteluja uudesta äitiyspakkauksesta. Värit ovat vääriä ja koot myös. Taitaa olla aika vaikea miellyttää kaikkia.

Ehkä en osaa vaatia tarpeeksi, mutta olen vain tyytyväinen, että elän maassa, jossa saa vauvalle vaatteita ja tavaraa ihan ilmatteeksi. Tosin jos itse pääsisin vaikuttamaan pakkauksen sisältöön, valitsisin vaatteet 70-luvun värien ja kuvioiden henkeen. Oman vauva-aikani vaatteet olivat kutkuttavan ihania. Ei kai niistäkään kaikki tykkää..-AP

Vierailija
5/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiassa pienelle tytölle annetaan AINA vaaleansinisiä ja pojalle vaaleanpunaisia vaatteita. Jos toisinpäin yrittää antaa, sitä pidetään " melko outona" . Ensimmäisen kerran kun tämän kuulin, olin varma että minua huijataan, mutta ei. Vaaleanpunainenhan on selvästi pojan väri, ja vaalensininen tytön. :-D

Vierailija
6/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin pukea molemmille lapsillemme esim. ruskeaa, beesiä, valkoista, keltaista, oranssia, vihreää. Sukupuoleen katsomatta. Vaan etenkin vauvoille on vain noita kahta, joista välillä olen valinnut tytölle sinistä ja pojalle punaista. Vaaleanpunainenkin käy pojalle, mutta ei rimpusisena versiona ;-)

Vierailija
7/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys!

Mua pienien poikien äitinä harmittaa se todellisuus että tytöille suunnitellaan kivempia juttuja ja enempi, mainonta menee samassa tyylissä!

Miskin kiukuttelee että pitäis löytää jotain päällensä, mutta kaupat on täynnä niitä samoja kuteita vuodesta toiseen tai sitte jotai ylivetoja!

Toivottavasti Suomeen jatkuu Dresmannin ja muiden miestenvaatekauppojen tulo!

Meillä pojilla on kaikkia värejä, pinkkiä löytyy mm. kuvassa jne. Tänään ostin keltasen paidan ja poika halus sen heti päälleen! Punanen on lempiväri.

Vierailija
8/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

86 cm -> poikien vaatteista häviää sekin vähä lapsellisuus, mitä pieneten ihmisten vaatteissa oli. Ei ole kirjailuja tai kuvia, muita kuin pääkalloja ja graffiteja mukailevia tekstejä. Blääääh!

Tytöille sentään on kivoja vaatteita vanhemmillekin.

Vierailija
9/9 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muita värirajotteita meillä ei oo tytöillä eikä pojalla.