Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva. Julkkis tuli AA-kotiryhmääni, en voi käydä siellä enää

hölöpölö
20.07.2016 |

Olen niin helvetinmoinen hölösuu, että jo nyt tekee tiukkaa muistaa sääntö "Kenet täällä näet, mitä täällä kuulet, jätä se tänne". Kuten näkyy, heti nytkin olen huutelemassa tästä VAUVAPALSTALLA!

Miten oikeasti oppii tästä hirveästä juoruiluvimmasta pois? Aina kun jotain tapahtuu on minulla luuri kädessä välittömästi, että voin raportoida asiaa eteenpäin. Joskus tuntuu, että vaikka mitä suodattimia koittaa puheeseensa laittaa niin aina lipsahtaa :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölöpölö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti myös sitä, että juoruilulla veisit sen ainoan toivon  siltä julkkikselta - AA:n avun. Saman, josta itse saat tällä hetkellä olla henkesi velkaa. Kuinka voisit ottaa omalletunnollesi, että riistät saman oljenkorren joltakin toiselta?

6

Niinpä! En missään tapauksessa! Enemmän ihmetyttää, että MIKÄ ON SE SYY ja tarve taustalla, että tulee tämä juoruiluntarve? Kunnioitan ja arvostan ihmisiä, jotka eivät saa jotain kipeää mielihyvää siitä, että tietävät toisten arkaluontoisiakin salaisuuksia ja hyväksikäytä tuota tietoa pönkittääkseen jotenkin omaa mielenkiintoisuuttaan. No kai se tässäkin on vaan tosiaan päivä kerrallaan kuten joku toinen kommentoija sanoi. Ja AA:n ohjelmakin on kyllä niin hyvä, että sitä läpikäymällä varmaan saa kasvettua ihmisenä vähän muutenkin. AP

Juoruiluun mulleioo mitään sanottavaa, mutta viimeinen lauseesi! Voikun saisin lasten isänkin ymmärtämään tuon, niin oltaisiin voitu jatkaa perheenä!

Viinanpirusta on vaikea ottaa pesäero, hitonmoinen hatunnosto! Oon ylpeä susta, kuka sitten oletkin :)

Terv. Tuurijuopon tytär ja alkoholistin ex-puoliso

Vierailija
22/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sentään tajuat ongelmasi ap. Nyt vaan etsit uuden ryhmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että ymmärrät, säilyttää vaitiolovelvollisuuden. Voisiko juoruiluntarve liittyä huonoon itsetuntoon ja sitä kautta yritystä pönkittää sitä saamalla hetken myönteistä reaktiota kuulijalta? Konsti on kyllä kaamea, koska moraalintajusi kyseenalaistuu ja lopulta juoruilu kääntyy sinua vastaan. Itsetuntokaan ei tuosta vahvistu, vaan huijaat sitä. Vähän sama homma alkoholin kanssa?

Kyllä juoppo aina selitykset keksii, miksei voi mennä ryhmään.

Olihan vähän kyynistä. Mutta aidosti ja oikeasti: raittius on lahja. Ei mikään menetys.

Olipas toista mitätöivä kommentti, juoppo sitä ja tätä. Aidosti ja oikeasti, juoppokin on ihminen. Jos raittius on lahja, niin esim. narsistiäiti ei ole lahja? Mikä se on? Se, joka ajaa lapsen hautaan?

Vierailija
24/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo inhimillistä, että haluaisi kertoa jotain minkä luulee muita kiinnostavan. Mutta tuo on kovin AA-hengen vastaista. Sama juttu kuin  mielenterveys- tai syöpätukiryhmissä, kertoisitko jos näkisit siellä jonkun tutun vaikka hän kieltäisi kertomasta?

Itsekin AAn avulla raitistuneena koin raitistuessani eniten saaneeni omanarvontunnon takaisin. Siitä kannattaa pitää kiinni, ja sen menettää muutenkin kuin retkahtamalla takaisin päihteisiin. On noita julkkiksia AA-ryhmissä, onhan heitä ihan julkisuuteenkin tullut alkoholiongelmansa kanssa. äihteet kun on iso ongelma maassa, kaikissa ryhmissä. Tuskin tuo juorusi niin mehevä kenestäkään olisi. Hienoa kun ihmiset yrittävät selättää ongelmiaan, mutta antaa jokaisen itse päättää kuinka paljon kertoo yksityiselämästään muille.

Vierailija
25/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko jotain sanktioita jos juoruaa?

Mistä ne edes tietäisi, jos juoruaisit?

Melkoisia vaatimuksia, joillakin se juoruilu vaan on niin selkäytimessä, että oikein pahaa tekee.

Se vaan on ihan itsestäänselvä käytäntö monissa tuollaisissa ryhmäterapiamuodoissa ym. Ryhmän sisällä esiintulevia asioita ei puhuta ulospäin, eli vaitiolovelvollisuus. Se taas siksi, että jokaisella ryhmässä olevalla olisi turvallinen paikka siellä puhua avoimesti ja rehellisesti ongelmastaan- siis ilman pelkoa siitä, että juttu leviää. Luottamuksellisuus on erittäin tärkeää varmasti jokaisen paranemisprosessissa.

Kiitos. Että kyse on vaan, jos itse haluaa säilyttää luotettavuuden. Ei ole olemassa mitään sääntöä ja lakia.

Kyselin, koska mulla on yksi kaveri vastaavassa ryhmässä ja laulaa kuin kanarialintu, jokaisen istunnon jälkeen. Hän ei osaa pitää mitään sisällään.

Myös lähihoitaja ammatiltaan kova juoruamaan duuni asiatkin.

Vierailija
26/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessakin tuommoisia avautumissessioita?

"Moi! Mä olen Pirkko ja olen alkoholisti!" "MOI PIRKKO!"

Esiintymiskammoinen alkoholisti taitaa pysyä sellaisena.

Vierailija
27/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun olette vastailleet! Kyllähän minä nyt suuni kiinni pidän, mutta tahtoisin jo eroon tästä olostakin, että tarve kertoa. Kuten juomisenkin kanssa. Tiedän, että haluaisin ottaa, mutta en voi. Ja pikku hiljaa on sekin halu vähentynyt. Toivottavasti tämäkin. Tuntuu vaan, että näitä vaillinaisuuksia on loputtomasti ja raitistuminen on nyt ollut vain jäävuoren huippu itsensä tervehdyttämisessä. :( Ehkäpä liittyy myös siihen, että tunne-elämän kehitys on jäänyt jonnekin teinivuosien tasolle eli siihen aikaan kun aloitin juomisen. AP

Vierailija
28/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessakin tuommoisia avautumissessioita?

"Moi! Mä olen Pirkko ja olen alkoholisti!" "MOI PIRKKO!"

Esiintymiskammoinen alkoholisti taitaa pysyä sellaisena.

Kyllä siellä esittäydytään oman puheenvuoron alussa sanomalla "Olen *nimi* ja alkoholisti", mutta enemmän olen tuota moikkailua nähnyt NA-ryhmissä. Nimettömyys kuitenkin AA:ssa tarkoittaa, että kukin voi esiintyä ihan sillä nimellä kuin haluaa. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan