Parhaat (edulliset) papukahvit?
Suositelkaa parhaita kahvipapuja, ja mieluummin edullisia. Erityisesti jos joku sattuisi tietämään edes jotenkuten edullista kofeiinitonta papua, niin kertokaa! Tykkään eniten aika tummista ja matalahappoisista kahveista. En esim. Rainbow'n papukahvista, se oli karmeaa kuraa. Voiko halvalla saada hyvää?
Kommentit (64)
Lidlin Bellaromit (paitsi se hopeinen kilon säkki) ja Pauligin Mundo halvimmasta päästä. Nordqvistejä en ole vielä testannut.
Arvid Norquist Molto espresso luomu meillä nyt kaapissa ihan hyvää.
Lidlin espressopavut ovat hyviä ja halpoja. Se musta pussi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on edullinen mielestäsi? kilohinta
No tällä hetkellä juon Caffin 50e/kg kahvia, joten mikä tahansa siitä alas päin on hyvä. Paljon markettien pavut maksaa kilolta suunnilleen? Sanotaan että vaikka alle 20e/kg niin olisin jo tosi tyytyväinen, jos juotavaa saisi.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin espressopavut ovat hyviä ja halpoja. Se musta pussi.
Kiitos, pitää testata. Meillä on ollut Lidlin ne luomupavut käytössä, kyllähän sitäkin juo, mutta ei se nyt huippua ole. Pitää testata noi ei-luomut myös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällä hetkellä juon Caffin 50e/kg kahvia, joten mikä tahansa siitä alas päin on hyvä. Paljon markettien pavut maksaa kilolta suunnilleen? Sanotaan että vaikka alle 20e/kg niin olisin jo tosi tyytyväinen, jos juotavaa saisi.
No just sen alle 20, Lidlin pavut alle kympin.
Pitäisi löytää hyvä sekoitus halpispapuja ja vähän kalliimpia, niin tulisi halvaksi. Itse olen huomannut, että harva kahvi itsessään on kovin hyvä, mutta jos sekoittaa jotain toista joukkoon, saa parempaa.
Lidlin Bellarom Barista Origin, oli alle 4 € per puoli kiloa. Hemmetin hyvää, vaikka käsimyllyllä saa jauhaa nelisen minuuttia. Harmi kun ei ole jatkuvasti saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Bellarom Barista Origin, oli alle 4 € per puoli kiloa. Hemmetin hyvää, vaikka käsimyllyllä saa jauhaa nelisen minuuttia. Harmi kun ei ole jatkuvasti saatavilla.
Se Tanzania on hyvää, Ethiopia & Brazil kans juotavaa mutta ne muut ei oikein vakuuttanut, mitä kokeilin.
Ikean tumma paahto. En muista mitä maksaa, mutta eihän se kallista ole.
Mä olen noissa nordqvistin pavuissa pysyny varmaan sen vajaa 10v mitä oon ite myllyllä jauhanu. Molto on ollut nyt sitä mitä juon. KaiNeroa oon kokeillut ja giustoa join kans joskus. En oikein uskalla ostaa uusia merkkejä ku jos en tykkää niin jää käyttämättä. Hyviä vinkkejä kaipaisin minäkin. Tummaa pitää olla.
Ei ap
Ihan heittämällä paras Caprissimo sarjasta https://testaajat.com/caprisette-belgique-1-kg ! Todella miellyttävä maku ja hyvä hinta&laatusuhde.
Siis anteeks nyt vaan, mut jos sä haluut halpaa JA hyvää kahvia, niin oot vähän kuin etsimässä yksisarvista Tokmannista. 😂
Kofeiinitonta, tummapaahtoista, matalahappoista JA halpaa? Mikset suosiolla vaan juo mustaa teetä ja kutsu sitä kahviksi? Osta kallista tai älä juo ollenkaan.
Matalahappoista ja tummapaahtoista kofeiinitonta halvalla? Kuulostaa siltä, että joku on eksynyt kahvihyllylle Lidlin viinipullon kautta.
Jos et ole valmis maksamaan papukahvista sen vertaa että saisit edes jotain juomakelpoista, niin ehkä kahvin keittely ei ole sun laji.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen noissa nordqvistin pavuissa pysyny varmaan sen vajaa 10v mitä oon ite myllyllä jauhanu. Molto on ollut nyt sitä mitä juon. KaiNeroa oon kokeillut ja giustoa join kans joskus. En oikein uskalla ostaa uusia merkkejä ku jos en tykkää niin jää käyttämättä. Hyviä vinkkejä kaipaisin minäkin. Tummaa pitää olla.
Ei ap
Närästää vaan niin kauhiasti ettei pysty juomaan
Halutaan tummaa, matalahappoista, ehkä jopa kofeiinitonta, mutta silti edullista kahvia. Tiedätkö mitä, tuo yhtälö on vähän kuin yrittäisi tilata Michelin-tason illallisen Mäkkärin kupongeilla. Ei se ihan niin mene. Kahvi, etenkin laadukas kahvipapu, on sellainen tuote, jossa hinta oikeasti usein korreloi laadun kanssa. Eikä pelkästään makujen vuoksi, vaan myös eettisyyden ja alkuperän kannalta. Jos sä ostat papukahvia, joka maksaa alle 10 euroa kilolta, niin se on melkein varmaa että joku viljelijä jossain ei ole saanut reilua korvausta, ja laadussa on jouduttu tekemään kompromisseja.
Halpoja ja oikeasti hyviä decaf-papuja on tosi vähän tarjolla. Usein kofeiini poistetaan pavusta prosesseilla, jotka vaikuttavat makuun, ja halvemmissa versioissa tämä kyllä maistuu.
Jos sun kriteerit on tummaa, matalahappoista, kofeiinitonta ja edullista, niin joudut valitettavasti tinkimään ainakin yhdestä. Ei ole realistista odottaa että jokin kahvi olisi kaikkea tätä ja vielä erinomaista. Halpa kofeiiniton kahvi on usein pahvinmakuista, ja hyvänmakuinen kofeiiniton kahvi ei koskaan ole halpaa. Tähän väliin voisin provoilla, että jos toi Rainbow oli sun kriteerien pohja, ja se ei kelvannut, niin kannattaisi ehkä ottaa uusi näkökulma siihen, mitä kahvilta oikeasti haluaa. Ehkä hyväksyä se, että laadusta maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan tummaa, matalahappoista, ehkä jopa kofeiinitonta, mutta silti edullista kahvia. Tiedätkö mitä, tuo yhtälö on vähän kuin yrittäisi tilata Michelin-tason illallisen Mäkkärin kupongeilla. Ei se ihan niin mene. Kahvi, etenkin laadukas kahvipapu, on sellainen tuote, jossa hinta oikeasti usein korreloi laadun kanssa. Eikä pelkästään makujen vuoksi, vaan myös eettisyyden ja alkuperän kannalta. Jos sä ostat papukahvia, joka maksaa alle 10 euroa kilolta, niin se on melkein varmaa että joku viljelijä jossain ei ole saanut reilua korvausta, ja laadussa on jouduttu tekemään kompromisseja.
Halpoja ja oikeasti hyviä decaf-papuja on tosi vähän tarjolla. Usein kofeiini poistetaan pavusta prosesseilla, jotka vaikuttavat makuun, ja halvemmissa versioissa tämä kyllä maistuu.
Jos sun kriteerit on tummaa, matalahappoista, kofeiinitonta ja edullista, niin joudut valitettavasti tinkimään ainakin yhdestä. Ei ole realistista odottaa että jokin kah
huh huh pitkä teksti saisko tiktokkina
Vierailija kirjoitti:
Ihan heittämällä paras Caprissimo sarjasta https://testaajat.com/caprisette-belgique-1-kg ! Todella miellyttävä maku ja hyvä hinta&laatusuhde.
Kiitos vinkistä pitää testata
Vierailija kirjoitti:
Jos sun kriteerit on tummaa, matalahappoista, kofeiinitonta ja edullista, niin joudut valitettavasti tinkimään ainakin yhdestä. Ei ole realistista odottaa että jokin kah
decaf maistuu ihan kissan pissalta.