Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin hakemassa apteekista Triptyl 10 mg -tabletteja, enkä uskalla aloittaa niiden syömistä.

Vierailija
19.07.2016 |

Menin googlettamaan kokemuksia moisesta "myrkystä" ja nyt en halua noita syödä krooniseen kipuuni. Masennusta mulla ei ole, joten mielialaa kohottavaa vaikutusta lääkkeellä tuskin omalla kohdallani on.

Lääkärin mukaan noita pitäisi nyt ainakin 6 kk syödä.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillä on useita eri indikaatioita, niin Triptylilläkin. Mm kipukynnyksen nosto.

Itse sain aikoinani siitä avun unettomuuteen, 20 mg iltaisin. Parempi kuin esim.bentzot ja lääkkeet jotka vaikuttavat aivoissa samoihin resptoreihin kuin bentzot. Esim. Imovane on tällainen lääke.

Vierailija
22/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pälleille määrätään "nostamaan kipukynnystä". Suomeksi siis lumevaikutusta ja mielialojen sorkkimista. On niitä oikeitakin kipulääkkeitä. Ja jos niitä haluaa välttää, niin kannattaa välttää Triptyliäkin.

Siellä taitaa olla oikein asiantuntija paikalla. Tuttavalla on erittäin vaikea synnynnäisestä poikkeamasta johtuva kiputila (joka yleensä alkaa vaivata vasta aikuisena), en nyt viitsi tarkemmin kertoa, kun taitaa olla aika harvinainen, ja hän on saanut avun Triptylistä. Ei särkylääkkeitä voi ajatella syövänsä pitkiä aikoja joka päivä. Pälli olet itse.

Niin olen kroonisena kipupotilaana. Triptyliä lääkekaappi täynnä tälläkin hetkellä. Pälli varmasti olen, mutta en niin pälli, että söisin kivikautista psyykelääkettä kipuihin. Plasebo on tehokas vaikutus niillä ketä siihen uskoo. Tämä nykyinen villitys, että masennuslääkkeitä määrätään kaikkiin vaivoihin tupakkalakoista kiputiloihin kun eivät tehoa kalkkia paremmin edes siihen masennukseen tulee päätymään todella rumasti. Talidomidin kauheudet ovat kevyttä kauraa kun nykyistä hulluutta katsotaan parin kymmenen vuoden kuluttua. Katsokaa asiaa käsittelevä dokumentti jossa asiantuntijat joilla ei ole taloudellisia kytköksiä lääketeollisuuteen kertovat mistä kyse: http://topdocumentaryfilms.com/making-a-killing-the-untold-story-of-psy… Älkää hyvät ihmiset pilatko elämäänne, tai jättäkö tämän tason asioita terveyskeskuslääkärinne käsiin. Ette voi väittää, ettei teitä olisi varoitettu.

No sehän on niin, että kun sulle ei auta, niin eipä auta kenellekään muullekaan. Niin kuin tuolle tuttavallenikaan ei tietenkään voi auttaa, kun sinä sanot, että ei auta. Hieno juttu. Eikä hänellä todellakaan mikään tk-lääkäri määrää lääkkeitä, vaan neurologi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pälleille määrätään "nostamaan kipukynnystä". Suomeksi siis lumevaikutusta ja mielialojen sorkkimista. On niitä oikeitakin kipulääkkeitä. Ja jos niitä haluaa välttää, niin kannattaa välttää Triptyliäkin.

Siellä taitaa olla oikein asiantuntija paikalla. Tuttavalla on erittäin vaikea synnynnäisestä poikkeamasta johtuva kiputila (joka yleensä alkaa vaivata vasta aikuisena), en nyt viitsi tarkemmin kertoa, kun taitaa olla aika harvinainen, ja hän on saanut avun Triptylistä. Ei särkylääkkeitä voi ajatella syövänsä pitkiä aikoja joka päivä. Pälli olet itse.

Niin olen kroonisena kipupotilaana. Triptyliä lääkekaappi täynnä tälläkin hetkellä. Pälli varmasti olen, mutta en niin pälli, että söisin kivikautista psyykelääkettä kipuihin. Plasebo on tehokas vaikutus niillä ketä siihen uskoo. Tämä nykyinen villitys, että masennuslääkkeitä määrätään kaikkiin vaivoihin tupakkalakoista kiputiloihin kun eivät tehoa kalkkia paremmin edes siihen masennukseen tulee päätymään todella rumasti. Talidomidin kauheudet ovat kevyttä kauraa kun nykyistä hulluutta katsotaan parin kymmenen vuoden kuluttua. Katsokaa asiaa käsittelevä dokumentti jossa asiantuntijat joilla ei ole taloudellisia kytköksiä lääketeollisuuteen kertovat mistä kyse: http://topdocumentaryfilms.com/making-a-killing-the-untold-story-of-psy… Älkää hyvät ihmiset pilatko elämäänne, tai jättäkö tämän tason asioita terveyskeskuslääkärinne käsiin. Ette voi väittää, ettei teitä olisi varoitettu.

3

Ikävää että kärsit kroonisesta kivusta. Mistä lääkkeestä saat siihen helpotusta?

Talidomia käytetään muuten nykyisin hyvällä menestyksellä tiettyjen syöpien hoidoissa

Vierailija
24/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Helsingissä ap?

Vierailija
25/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ilm. kärsi masennuksesta, tai unettomuudesta. Sanon minäkin, että on kivikautinen psyykenlääke.Ystäväni käytti, ei kipuun vaan mielisairauteen, en koskisi lainkaan.

Vierailija
26/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Mikä särky sulla on?

Vierailija
27/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä ne vaikka mulle sit jos et itse tarvitse. Minä olen täysi nisti, poltan vaikka vessapaperia jos joku sanoo että se pärisee.

Vierailija
28/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa haittavaikutus joka mulle tuli triptylistä oli suun kuivuminen ja sen vuoksi hampaiden reikiintyminen. Käytin pari vuotta, auttoi kipuihin ja nukuin yöt hyvin mutta hampaat ei vaan voineet hyvin.

Vierailija
29/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeillä on useita eri indikaatioita, niin Triptylilläkin. Mm kipukynnyksen nosto.

Itse sain aikoinani siitä avun unettomuuteen, 20 mg iltaisin. Parempi kuin esim.bentzot ja lääkkeet jotka vaikuttavat aivoissa samoihin resptoreihin kuin bentzot. Esim. Imovane on tällainen lääke.

Sulla menee nyt niin iloisesti reseptorit, välittäjäaineet ja niiden takaisinotonestäjät sekaisin, että huhhuh. Kerrotko vielä mihin perustuu Triptylin vaikutus unettomuuden hoidossa vai lopetatko vakavista asioista pajunköyden syöttämisen suosiolla?

Vierailija
30/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bannia lääkebisneksen arvostelusta? Aina vaan paranee!

Vierailija
31/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ilm. kärsi masennuksesta, tai unettomuudesta. Sanon minäkin, että on kivikautinen psyykenlääke.Ystäväni käytti, ei kipuun vaan mielisairauteen, en koskisi lainkaan.

Ai, no se, kun sinä et tiedä, että sitä käytetään kivun hoitoon, tarkoittaakin sitten, että kivun hoitoon ei kannata käyttää! Pitäiskö sun alkaa antaa ihan ammatillisesti neuvoja lääkäreille?

Vierailija
32/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä ne vaikka mulle sit jos et itse tarvitse. Minä olen täysi nisti, poltan vaikka vessapaperia jos joku sanoo että se pärisee.

En lähetä. Omaan moraalin, toisin kuin monet puoskarit.

Vierailija
33/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa naurattaa, mahaan koskee.

Vierailija
34/80 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota Triptyliä määrätään usein pitkäaikaiseen kivun hoitoon. Mulla on työstä aiheutunut rannekanava oireyhtymä, hoitoon  määrätty esim, juurikin Triptyliä, jonka käytön lopetin painajaisten takia, ei soveltunut mulle. Ainoa, mistä on ollut hyötyä minulle on illalla otettava relaxantti Dolan, joka rentouttaa käden jännitystilan edes yöksi. Niinpä vietän yön käsi lastassa syvässä unessa Dolanin ansiosta. Päivisin syön sitten vielä normi kipulääkettä kuurina tarvittaessa, en kuitenkaan koko aikaa. Toivottavassti ap. löydät oikeat lääkkeet, Kroonisesta kivusta kärsiminen ei todella ole mikään "luulotauti" ja kun siihen löytyy apu, alkaa työssäkäynti ja muukin elämä taas tuntua paremmalta.

Vierailija
35/80 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi Dolan vain väsytti, mutta kivut eivät lähteneet. Kahden viikon kuurin sain Dolania. Enempää ei edes suostuttu määräämään, vaikka tuossa on parasetamolia alle 500 mg /tabletti ja annostuksena oli vain yksi tabletti iltaisin herkästi uusivan parasetamolin särkylääkepäänsäryn takia.

Vierailija
36/80 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, no se, kun sinä et tiedä, että sitä käytetään kivun hoitoon, tarkoittaakin sitten, että kivun hoitoon ei kannata käyttää! Pitäiskö sun alkaa antaa ihan ammatillisesti neuvoja lääkäreille?

En tietenkään neuvo, onko sinulla laillinen oikeus terveydenhuollon ammatin harjoittamiseen, myöskään palstalla ei voi esiintyä asiantuntijana, ellei sitä muodollista pätevyyttä ole. 

Vierailija
37/80 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kipukynnyksen nostoon ja unettomuuteen, kipuklinikalta saatu. Vaikea bruksismi. Ollut käytössä nyt seitsemisen vuotta ja vieläkin tehoaa hyvin, ei mitään sivuvaikutuksia. Lääkärini sanoi tuolloin, että yksi harvoista kipuun vaikuttavista lääkkeistä, joista tiedetään erittäin paljon, ollut kaiketi kymmeniä vuosia markkinoilla, muistaakseni lähemmäs 40 vuotta. 

Ja todellakin, jos jätän lääkkeen ottamatta, en hypi seinille, ainoastaan sitten valvon (tai heräilen puolen tunnin välein ja näen ahdistavia unia) eli mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut.

Vierailija
38/80 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin kipukynnyksen nostoon ja unettomuuteen, kipuklinikalta saatu. Vaikea bruksismi. Ollut käytössä nyt seitsemisen vuotta ja vieläkin tehoaa hyvin, ei mitään sivuvaikutuksia. Lääkärini sanoi tuolloin, että yksi harvoista kipuun vaikuttavista lääkkeistä, joista tiedetään erittäin paljon, ollut kaiketi kymmeniä vuosia markkinoilla, muistaakseni lähemmäs 40 vuotta. 

Ja todellakin, jos jätän lääkkeen ottamatta, en hypi seinille, ainoastaan sitten valvon (tai heräilen puolen tunnin välein ja näen ahdistavia unia) eli mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut.

Jatkan vielä.. piti käydä oikein tarkistamassa annostuskin, 75 mg eli etköhän ap uskalla kokeilla tuota 10 mg:n annosta.

Vierailija
39/80 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Triptyl nostaa kipukynnystä ja pärjään nivelkipujen kanssa. Aina kun tulee tauko jostain syystä, palaavat kivut ihan hirveinä, koko kroppa tuntuu ihan kulmikkaalta ja pienikin tökkäisy jättää iholle kipukohdan säteilemään. Lisäksi nukun ihan helvetin huonosti, niin että aamulla herätessä ensimmäinen ajatus on että pitäisi päästä nukkumaan. Hyvä ja halpa lääke.

Vierailija
40/80 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltettava lääkekannabis toimii parhaiten. Kysy siitä lääkäriltäsi. Lääkekannabis on Suomessa laillista. Jos lääkäri ei suostu kirjoittamaan reseptiä niin tee valitus hänestä tai vaihda lääkäriä.

Paras kipulääke ja vähähaittaisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi