Kävin hakemassa apteekista Triptyl 10 mg -tabletteja, enkä uskalla aloittaa niiden syömistä.
Menin googlettamaan kokemuksia moisesta "myrkystä" ja nyt en halua noita syödä krooniseen kipuuni. Masennusta mulla ei ole, joten mielialaa kohottavaa vaikutusta lääkkeellä tuskin omalla kohdallani on.
Lääkärin mukaan noita pitäisi nyt ainakin 6 kk syödä.
Kommentit (80)
Vanha hyväksi koettu lääke. Nettikirjoittelussa löytyy kaikista lääkkeistä kauhujuttuja.
Aloita vaan, pieni annoshan tuo on. Lihassäryt ovat moniulotteinen juttu. Ainoa haittavaikutus meikäläisellä kyseisestä lääkkeestä olivat aamuyön painajaiset.
Mulla vain hyviä kokemuksia. Ei tietenkään ole pakko syödä, jos ei halua, vapaaehtoistahan se itsensä hoitaminen on.
Lihassäryt pyörivät aina mielessä ja kivuille herkistyy, lääke pyrkii tasoittamaan suhdetta kipuihin normaalimpaan suuntaan. Kokeile kuitenkin.
Masennukseen käytetään 10-kertaista annosta. Pienellä annoksella saa apua noihin kiouihin ja uneen ja haittoja paljon vähemmän kuin masennusannoksilla. Jos uskallat buranaasyödä niin uskallat tuotakin koittaa..
Miksi Triptyl, löytyy tehokkaita kipulääkkeitä. Triptyliä määrätään psykiatrian puolella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Triptyl, löytyy tehokkaita kipulääkkeitä. Triptyliä määrätään psykiatrian puolella.
Triptyl on tosi tavallinen lääke kivun hoidossa. Siihen ei kehity toleranssia eikä riippuvuutta, toisin kuin kipulääkkeisiin.
Pälleille määrätään "nostamaan kipukynnystä". Suomeksi siis lumevaikutusta ja mielialojen sorkkimista. On niitä oikeitakin kipulääkkeitä. Ja jos niitä haluaa välttää, niin kannattaa välttää Triptyliäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pälleille määrätään "nostamaan kipukynnystä". Suomeksi siis lumevaikutusta ja mielialojen sorkkimista. On niitä oikeitakin kipulääkkeitä. Ja jos niitä haluaa välttää, niin kannattaa välttää Triptyliäkin.
Siellä taitaa olla oikein asiantuntija paikalla. Tuttavalla on erittäin vaikea synnynnäisestä poikkeamasta johtuva kiputila (joka yleensä alkaa vaivata vasta aikuisena), en nyt viitsi tarkemmin kertoa, kun taitaa olla aika harvinainen, ja hän on saanut avun Triptylistä. Ei särkylääkkeitä voi ajatella syövänsä pitkiä aikoja joka päivä. Pälli olet itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Triptyl on tosi tavallinen lääke kivun hoidossa. Siihen ei kehity toleranssia eikä riippuvuutta, toisin kuin kipulääkkeisiin.
Ei todellakaan ole tosi tavallinen. Kyseessä on vanha masennuslääke. Kärsin tukielinkipuja ja kyllä niitä hoidetaan kipulääkkeillä, ei ole ihme, jos ei halua keskushermostoon vaikuttavaa lääkettä. Ennen käyttää oikeaa kipulääkettä, ei masentuneiden nappeja.
Mulla 50mg iltaisin, krooninen iskias kipu. Oli myös raskausajan käytössä. Ei mitään ongelmia :) pitää vaan ottaa 12h ennen aiottua heräämistä, ainakin itselläni toimii niin.
Juuri niin,masentuneiden mömmö, vaikutus keskushermosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole tosi tavallinen. Kyseessä on vanha masennuslääke. Kärsin tukielinkipuja ja kyllä niitä hoidetaan kipulääkkeillä, ei ole ihme, jos ei halua keskushermostoon vaikuttavaa lääkettä. Ennen käyttää oikeaa kipulääkettä, ei masentuneiden nappeja.
On se. Lopeta inttäminen. Jos sä rakastat kipulääkkeitä jollain erityisellä tavalla, niin ihan vapaasti, mutta Triptyl on tavallinen lääke kroonisten kiputilojen hoidossa, vaikka se jostain syystä sua riepookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Lopeta inttäminen. Jos sä rakastat kipulääkkeitä jollain erityisellä tavalla, niin ihan vapaasti, mutta Triptyl on tavallinen lääke kroonisten kiputilojen hoidossa, vaikka se jostain syystä sua riepookin.[/quote
En todellakaan rakasta lääkkeitä,käytän niin vähän kuin mahdollista. Masennuslääkkeitä en ymmärrä lainkaan.Keinotekoista mielialaan vaikutusta. Mitä vähemmän lääkitystä sen parempi. Kuka haluaa sekoittaa nuppinsa?
En saa kipulääkkeistä syödä kuin parasetamolia, joten siksi lääkäri päätyi tuohon Triptyliin kun kipulääkkeen tarve on pitkäaikaista. Parasetamol taas aiheuttaa vähänkään pidempiaikaisella käytöllä mulle särkylääkepäänsärkyä.
Jospa mä noita nyt kuitenkin kokeilen ja aloitan huomenna illalla. Nyt en enää tänään uskalla lääkettä ottaa, kun pitäisi olla hereillä ja skarppina klo 06 aamulla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Lopeta inttäminen. Jos sä rakastat kipulääkkeitä jollain erityisellä tavalla, niin ihan vapaasti, mutta Triptyl on tavallinen lääke kroonisten kiputilojen hoidossa, vaikka se jostain syystä sua riepookin.[/quote
En todellakaan rakasta lääkkeitä,käytän niin vähän kuin mahdollista. Masennuslääkkeitä en ymmärrä lainkaan.Keinotekoista mielialaan vaikutusta. Mitä vähemmän lääkitystä sen parempi. Kuka haluaa sekoittaa nuppinsa?
Edelleen on absurdia väittää, että joku lääke ei ole tavallinen lääke kroonisen kivun hoidossa vain siksi, että olet lääkevastainen. Et varmasti ymmärrä masennuslääkkeitä, jos et ole koskaan niitä tarvinnut. Monet ihmiset tarvitsevat lääkkeitä erilaisiin vaivoihin, kiva, että sellaisia on. Vaikkapa nyt tuota Triptyliä, sen avulla moni kroonisista kivuista kärsinyt on saanut elämänsä takaisin.
Voimakas kipulääke ei ole paracetamol-valmiste, EI.
Mulle määrättiin myös tuo 10mg iltaisin otettavaksi jatkuviin voimakkaisiin päänsärkyihin. En kuitenkaan myöskään ole uskaltanut lääkettä aloittaa luettuani siitä enemmän. Ahdistaa kun en tiedä mistä nyt saisin avun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä taitaa olla oikein asiantuntija paikalla. Tuttavalla on erittäin vaikea synnynnäisestä poikkeamasta johtuva kiputila (joka yleensä alkaa vaivata vasta aikuisena), en nyt viitsi tarkemmin kertoa, kun taitaa olla aika harvinainen, ja hän on saanut avun Triptylistä. Ei särkylääkkeitä voi ajatella syövänsä pitkiä aikoja joka päivä. Pälli olet itse.
Niin olen kroonisena kipupotilaana. Triptyliä lääkekaappi täynnä tälläkin hetkellä. Pälli varmasti olen, mutta en niin pälli, että söisin kivikautista psyykelääkettä kipuihin. Plasebo on tehokas vaikutus niillä ketä siihen uskoo. Tämä nykyinen villitys, että masennuslääkkeitä määrätään kaikkiin vaivoihin tupakkalakoista kiputiloihin kun eivät tehoa kalkkia paremmin edes siihen masennukseen tulee päätymään todella rumasti. Talidomidin kauheudet ovat kevyttä kauraa kun nykyistä hulluutta katsotaan parin kymmenen vuoden kuluttua. Katsokaa asiaa käsittelevä dokumentti jossa asiantuntijat joilla ei ole taloudellisia kytköksiä lääketeollisuuteen kertovat mistä kyse: http://topdocumentaryfilms.com/making-a-killing-the-untold-story-of-psy… Älkää hyvät ihmiset pilatko elämäänne, tai jättäkö tämän tason asioita terveyskeskuslääkärinne käsiin. Ette voi väittää, ettei teitä olisi varoitettu.
Oi, se on mun lempilääke. Triptyl naamaan ja nukun kuin tukki :)