Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyn harvoin Suomessa jalkahoidossa tai kasvohoidossa, kun aina alkaa saarnaaminen!

Vierailija
19.07.2016 |

Kävin ulkomailla juuri jalka-, käsi- ja kasvohoidossa. Oli ihanaa, kun ei moittivaan sävyyn ohjeistettu, kuten Suomessa. Viimeksi talvella helmi- tai maaliskuussa olin jalkahoitajalla, joka sanoi suoraan jalkojen olevan niin huonosti hoidetut, ettei yhdellä hoitokerralla tule kuntoon. Sain pyytämättä ohjeet, miten varpaan väleihin voi laittaa lampaan villaa ja kuinka varpaiden välit kuivataan suihkun jälkeen. Ok, ehkä ohjeet olivat tarpeen, mutta noloa se on, kun aikuista ihmistä neuvotaan varvasvälien kuivaamisessa! Enkä varannut uutta aikaa neuvosta huolimatta. Edellisen kerran yhtä nolon olon sai aikaan kasvohoito. Ihonpuhdistus oli vaikeaa, kun oli niiiin paljon tukkeutumia ja mustapäitä ja kosmetologi tivasi, kuinka hoidan ihoa, kun on täynnä mustapäitä. Nyt ulkomailla oli ihanaa, kun sekä kasvot että jalat hoidettiin ilman moitteita ja hoito-ohjeita. Onko syyllistäminen suomalainen ilmiö ja mitä hyvää siitä seuraa? Tuleeko asiakas useammin, kun tuntee pistoksen sydämessään? Miksei voi vain tehdä parhaansa ihon suhteen ja suhtautua positiivisesti?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat mitä puhuvat, en minä koskaan kuuntele.

Vierailija
42/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaisi varsinkin tuo kasvojen ihon kunnosta huomauttelu. Mä hoidan ihoa paljon, mutta teinistä asti olen ollut taipuvainen saamaan mustapäitä ja on ollut aknekin. Se ottaa ihan tarpeeksi päähän ilman syyllistämistä, mä en vain voi saada täydellistä ihoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mulle kasvohoidossa on huomautettu, että voisi tehdä hyvää käydä useamminkin kun lärvi on tuossa kunnossa, niin kyllä on ihan kirjaimellisesti pitänyt katsoa peiliin. Alunperinkin olen mennyt kasvohoitoon saadakseni huonossa kunnossa olevan ihon vähän parempaan kuntoon, ja kun asia sanotaan ääneen, niin miksi ihmeessä mun pitäisi tästä loukkaantua?

Olen käynyt kasvohoidossa kolmessa eri paikassa ja eräässä näistä useamman kerran. Ostin tästä paikasta myös kalliita ihonhoitotuotteita kotiin jotta "saan ihoni kuntoon". En kokenut ihossani niin sellaisia muutoksia että olisin saanut rahoille vastinetta, en ole varma tehosiko kasvohoito mutta kosmetologin mielestä ero oli huomattava (se joka myi näitä tuotteita). Minulla ei ollut varaa käydä joka kuukausi 100 euron kasvohoidossa mikä ilmeisesti oli edellytys että olisin saanut ihoni huomattavasti parempaan kuntoon niin lopetin kasvohoidoissa käynnit. Ehkä voin mennä jos tulee edullinen tarjous mutta en tuohon samaan paikkaan jossa painostetaan ostamaan niitä kalliita tuotteita ja käymään heillä kuukausittain.

Vierailija
44/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän pitkän paussin kampaajakäynnistä, koska pyydettyäni hiukan keventämään ja ottamaan 3 cm hartiapituisista hiuksistani, kampaaja otti veitsellä niin että eivät ole enää tasapitkät ja siis koko pituudesta, ei vain latvoja keventämällä.

En viitsi edes ajatella miten kauan kestää ennen kuin ovat taas tasapitkät, kuukausia, vuosia. Tätä kampaajaa ennen eräs toinen meinasi leikata polkkapituiseksi mutta sain sen estettyä. Hän värjäsi tukkani paloauton punaiseksi joka oli hiukan radikaali väri...ehkä kupariin taittava olisi ollut kauniimpi.

Värin saa peittoon mutta leikkuuta ei voi perua.

Miten tuo on mahdollista. Näkeehän sen koko ajan peilistä, kun kampaaja leikkaa!

Aika paljon se hääräsi siellä selän takana. Siis se veitsellä ohentaja.

Vierailija
45/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän pitkän paussin kampaajakäynnistä, koska pyydettyäni hiukan keventämään ja ottamaan 3 cm hartiapituisista hiuksistani, kampaaja otti veitsellä niin että eivät ole enää tasapitkät ja siis koko pituudesta, ei vain latvoja keventämällä.

En viitsi edes ajatella miten kauan kestää ennen kuin ovat taas tasapitkät, kuukausia, vuosia. Tätä kampaajaa ennen eräs toinen meinasi leikata polkkapituiseksi mutta sain sen estettyä. Hän värjäsi tukkani paloauton punaiseksi joka oli hiukan radikaali väri...ehkä kupariin taittava olisi ollut kauniimpi.

Värin saa peittoon mutta leikkuuta ei voi perua.

Suomessa kampaamolla sanonta "kevennetään/tasataan hieman latvoista" tarkoittaa sitä että pätkäistään polkkatukaksi tai lyhennetään 10-15cm . Sama juttu jos sanotaan "siistitäänpä hieman latvoja kun on taas noita kaksihaaraisia".

Tämä juuri minun pitäisi nyt viimeistään oppia :D koskaan en enää sano kevennä hieman taikka nämä ovat liian raskaat. Edelleen siis olisin halunnut niiden olevan paksut tottakai..mutta hieman kevennetyt. Mutta jatkossa pidän suun kiinni ja sanon ota kaksi senttiä, näyttäen sormilla sen määrän. Jos siis uskallan enää koskaan mennä kampaajalle.

Vierailija
46/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ei osaa asiakaspalvelua, vaikka asiakkaita tarvitaan. Onhan se kumma, että täytyy pyytää, että älä saarnaa. Aivan ala-arvoista. Mulle ei saarnata koskaan, ei hammaslääkärissä, ei lääkärissä, yksityinen palvelee. Julkisella saarna tulee aina halusit tai et.

Mulle nimenomaan yksityisellä puolella olevat hammaslääkärit ja suuhygienistit ovat saarnanneet, kun pitäisi kuulemma käydä 3-4 kertaa vuodessa hammaskiven poistossa ja ottaa kuori yhteen toimivaan, mutta ulkonäöltään rivistössä erinäköiseen hampaaseen. Rahastushan tuossa on tietenkin tavoitteena. Yksityisen hammaskivan poisto oli myös tuskaisaa ja hygienisti valitti ja huokaili kokoajan, erittäin kovakourainen ja epämiellyttävä tyyppi. Julkisella puolella hampaideni sanottiin olevan hyvässä kunnossa ja kohtelu oli muutenkin miellyttävää.

Vierailija
47/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mulle kasvohoidossa on huomautettu, että voisi tehdä hyvää käydä useamminkin kun lärvi on tuossa kunnossa, niin kyllä on ihan kirjaimellisesti pitänyt katsoa peiliin. Alunperinkin olen mennyt kasvohoitoon saadakseni huonossa kunnossa olevan ihon vähän parempaan kuntoon, ja kun asia sanotaan ääneen, niin miksi ihmeessä mun pitäisi tästä loukkaantua?

No ehkä kenellekään ei tarvitse mennä sanomaan, että olisi hyvä käydä useamminkin, kun lärvi on tuossa kunnossa!!!

Juuri tämän vuoksi en uskalla mennä kosmetologille, vaikka haluaisin. Olen huonoihoinen ja koska minua kiusattiin ulkonäöstäni nuoruusikä, en pysty edelleenkään hyväksymään kasvojani vaan pidän itseäni rumana. Aiemmat ja nykyinen kumppanini ovat yrittäneet saada minua vakuuttumaan olevani ihan normaali, mutta näen vain rumuutta peilissä.

Kun kerran rohkaistuin menemään Sokoksen kosmetiikkaosastolle kysymään neuvoa hyvistä kasvojenhoitotuotteista ja meikkivoiteesta, myyjä sätti pintakuivaa ihoani ja puhui muutenkin tarpeettoman negatiiviseen sävyyn. Aihe on todella herkkä, joten itkua väänsin kotimatkalla. Eikö myyjä olisi voinut vaan todeta, että tämä on sinulle hyvä eikä sättiä, kuinka KAMALAN kuiva nenä on ja ettei mikään meikki näytä hyvältä tuossa. :(

Vierailija
48/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kovin huonoja kokemuksia, mutta kerran kampaajalla vähän huvitti/närkästytti, kun nuori kampaajaneitonen tiuskaisi saarnaavaan sävyyn: "Siis MILLOIN olet viimeksi leikannut näitä?!" Mulla on pitkä, värjäämätön ja yleisesti ottaen hyväkuntoinen tukka, jonka leikkausväli venähtää joskus hieman turhan pitkäksi, varsinkin jos olen pitänyt tukkaa paljon kiinni. Olin itsekin siinä tuoliin istuessani muistaakseni sanonut, että latvat ovat huonot, saa ottaa reilusti se mikä täytyy. En ymmärtänyt tuota tivaamista, kysehän oli hyvänen aika sentään PELKISTÄ HIUKSISTA. Käsittääkseni hiusten kunnolla ei ole vielä todistettavasti ollut kovin ilmeisiä vaikutuksia muuhun terveyteen ja kaljutkin ihmiset voivat olla täysin terveitä... Ymmärrän siis periaatteessa, jos vaikka hammaslääkärissä joskus saa kevyitä nuhteita suun huonosta hoidosta, koska suun terveys oikeasti vaikuttaa muuhunkin terveyteen eikä uusia hampaita saa (paitsi tekareita), mutta siis jos kyse on hiuksista... Ne kasvavat kyllä aina takaisin! Huoh. Kampaajat voisivat keskittyä vain hemmotteluun ja jättää terkkarin hommat oikeille terkkareille.

Vierailija
49/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syy täällä, etten käy missään jalkahoidoissa tai kosmetologilla. Haluan ihanan olon ja hemmottelua, en syyllistämistä tai pakkokauppaamista. Osaisiko joku neuvoa täältä Tampereen seudulta paikan, jossa ei kosmetologi/jalkahoitaja tarjoa yhtään kommenttia kysymättä ihon tai jalkojen kunnosta. Eikä tarjoa mitään tuotteita? Osaan itse kysyä, jos siltä tuntuu.gggg

Vierailija
50/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käynkin virossa juuri tuon takia, edullisempaa ja ei moitteita vaan rentouttavaa ja mukavaa.

Vierailija
51/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki kaikille iho-ongelmista kärsiville: n 75 e maksaa ihotautilääkäri, joka kirjoittaa todella hyvät kuurit ja voiteet ja antaa ohjeet -- eikä mitään valtakunnan syyllistämistä. Menen nykyään herkästi lääkärille jos ihossa on jotakin epäilyttävää, jopa ihan pintakuivan tai punoituksen tai muun sellaisen takia. Entisenä aknepotilaana lähdin juurikin miltei itkien kosmetologilta pois aikoinaan. Ei enää.

Vierailija
52/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Värin saa peittoon mutta leikkuuta ei voi perua.[/quote kirjoitti:

Miten tuo on mahdollista. Näkeehän sen koko ajan peilistä, kun kampaaja leikkaa!

No voi kuule niinpä! Oma vika !

Koko ajan on asiakkaan kommunikoitava suomalaisen kampaajan kanssa (naistenlehdet on vain rekvisiittaa, älä vain tee sitä virhettä että rentoudut niiden parissa ja tarkkaavaisuutesi herpaantuu.

Silmien sulkeminen on kohtalokasta siitä lähtien kun kampaamotuoliin istahtaa.

Silmä tarkkana pitää suomessa seurata kampaajan kädenliikkeitä ja huutaa tarvittaessa "EEEIIIHHH!" ja "ÄLÄÄÄÄÄH!" ja "Nyt meniliikaa" "Ei nuinpaljo, lopetaaaah!""

Vaikkakaan kampaaja ei kuuntele.

Hän tekee kuinka kursseilla on opetettu. Hän tietää. Hän on ammattilainen.

Asiakkaan tulee luottaa hänen osaamiseensa eikä olla rasittava. 

Suotavaa on antaa kampaajalle työrauha ja plarata tuotekuvastoja ja merkata ruksein mitä ostaa mukaansa vaativaa hiuspohjaansa varten kun lähtee.

Jos kampaaja lopettaa maanisen pälättämisen ja seuraa pahaenteinen hiljaisuus ,

niin silloin varaudu henkisesti siihen, että jotain peruuttamatonta on( taas) tehty ja  frisyyri lopullisesti spoilattu.

Mutta tosiaan : "näkeehän sen koko ajan peilistä kun kampaaja leikkaa".

Miksei katsonut.

Vierailija
53/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväni on kosmetologi, joka arvostaa asiakasta ja ymmärtää hyvin, ettei kaikilla ole rahaa käydä 2 kk välein. Hän saattaa sanoa hoidon lopussa, että tulipa hyvä, nyt tämä menee hienosti ainakin seuraavat 2 kk (tai 3 kk tai puoli vuotta). Hyvä ammattilainen osaa hienotunteisesti välttää arvostelua ja ilmaista asian vaikka aikamääreiden avulla.

Mulla olis kyllä varaa käydä kosmetologilla, mutta en käy, koska en koe sitä tarvitsevani. Naisia syyllistetään nykyään muutenkin joka asiasta, etenkin ulkonäköasioissa. Naiset kokee syyllisyyttä helposti, mihin kosmetiikkateollisuus iskee ja haalii isot rahat.

Vierailija
54/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käynkin virossa juuri tuon takia, edullisempaa ja ei moitteita vaan rentouttavaa ja mukavaa.

En tykkää virolaisista. Ovat ilkeitä selän takana. Olen kuullut, kuinka naureskelevat suomalaisen asiakkaan möhömahalle, kun asiakas hymyillen poistui hoitolasta. Matkivat jopa kävelytyyliä ja nauroivat keskenään.

Vierailija
55/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Virossa on ihanaa käydä hoidoissa.

Tyytyväisyys taattu.

Jotka moittii virolaisia on yleensä happamat suomalaiset kauneusyrittäjät.

Vierailija
56/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Värin saa peittoon mutta leikkuuta ei voi perua.[/quote kirjoitti:

No voi kuule niinpä! Oma vika !

Koko ajan on asiakkaan kommunikoitava suomalaisen kampaajan kanssa (naistenlehdet on vain rekvisiittaa, älä vain tee sitä virhettä että rentoudut niiden parissa ja tarkkaavaisuutesi herpaantuu.

Silmien sulkeminen on kohtalokasta siitä lähtien kun kampaamotuoliin istahtaa.

Silmä tarkkana pitää suomessa seurata kampaajan kädenliikkeitä ja huutaa tarvittaessa "EEEIIIHHH!" ja "ÄLÄÄÄÄÄH!" ja "Nyt meniliikaa" "Ei nuinpaljo, lopetaaaah!""

Vaikkakaan kampaaja ei kuuntele.

Hän tekee kuinka kursseilla on opetettu. Hän tietää. Hän on ammattilainen.

Asiakkaan tulee luottaa hänen osaamiseensa eikä olla rasittava. 

Suotavaa on antaa kampaajalle työrauha ja plarata tuotekuvastoja ja merkata ruksein mitä ostaa mukaansa vaativaa hiuspohjaansa varten kun lähtee.

Jos kampaaja lopettaa maanisen pälättämisen ja seuraa pahaenteinen hiljaisuus ,

niin silloin varaudu henkisesti siihen, että jotain peruuttamatonta on( taas) tehty ja  frisyyri lopullisesti spoilattu.

Mutta tosiaan : "näkeehän sen koko ajan peilistä kun kampaaja leikkaa".

Miksei katsonut.

Ei tuo ole maasta riippuvainen asia! Asuin monta vuotta Espanjassa. Helposti lähtee 5 cm, kun olet pyytänyt 3. Espanjassa kampaajat usein höpisevät keskenään, jolloin asiakas jää sivuseikaksi. Kun tavarantoimittaja saapuu, siinä jää asiakas istumaan tuoliin kuin tatti. Kerran lähdin hiukset märkänä, koska joku kampaajan ystävä saapui seurustelemaan kesken minun aikani ja siinä rupatellessa vierähti tovi jos toinenkin. Kampaaja kovin pahoitteli, että ihan hiukset märkinä joudun lähtemään kotiin, kun ei jäänyt aikaa kuivata.

Vierailija
57/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologit jostain syystä aina kehuvat harmaankalvakkaa, pintakuivaa, näppylöivää ihoani. Mutta kampaamokäynnit yhdessä puljussa lopetin tuon "saarnaamisen" takia. Aina vinkumista että voivoi kun nää sun hiukset on NIIN ohuet (joo, ohuet on, mutta ei sellaiset joista korvat tai päänahka pääsee läpi, ihan tavalliset suomihiukset mielestäni) ja latvat NIIN kuivat. Puolessatoista vuodessa hiusteni pituus lyheni lapaluihin ulottuvasta lyhyeksi poikatukaksi kun se hiuksisto oli aina NIIN ohutta ja NIIN kuivaa. Seuraavaksi oli sitten jo pitänyt kaivaa kone esiin ja ajella joku millin siili, ehkä sitten olisi kelvannut arvon neideille ja herralle. Ostin tuohon aikaan kaikki tuotteet heidän puljustaan, olin parikymppinen ja naiivi ja käytin uskollisesti eri shampoita, hoitoaineita naamioita, tehotippoja, latvasuojaa, seerumia jne...No, kun en heidän tuotteillaan, hoidoilllaan ja leikkauksillaan ikinä päässyt tyydyttävään lopputulokseet vaan aina oli NIIN ohutta ja NIIN kuivaa, lopetin heidän palveluidensa käytön ja tuotteiden ostamisen, nehän olivat selvästi tehottomia.

Nykyään ymmärrän, että hiukseni ovat ohuet ja lievän taipuusuutensa vuoksi helposti "karvastuvat", ja että minkään valtakunnan supertehohoitonaamio tai leikkaus tai kampaamohoito ei näitä geeneistä riippuvia ominaisuuksia muuta. Ottaa vaan päähän että silloin tuhlasin johonkin niin turhaan kuin hiuksiin varmaan pari tonnia rahaa. Ja ihan samalta näytän nyt kuin silloin.

Vierailija
58/62 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin tuohon aikaan kaikki tuotteet heidän puljustaan, olin parikymppinen ja naiivi ja käytin uskollisesti eri shampoita, hoitoaineita naamioita, tehotippoja, latvasuojaa, seerumia jne...ominaisuuksia muuta. Ottaa vaan päähän että silloin tuhlasin johonkin niin turhaan kuin hiuksiin varmaan pari tonnia rahaa. Ja ihan samalta näytän nyt kuin silloin.

Been there ,done that.

Kunnes erään kerran hain hätäpäissäni huoltsikalta mökkishampooksi Linna-shampoon ja hoitoaineen.

Liuruhiukset räjähti pehkoksi käsittelyn jälkeen -- ja sen tuhannen kampaamoputelit ja seerumit lensi kaatsikalle kotiin palatessa kylppäristä. Suomalaisille hiuksille tehty edullinen tuote löysi vakiopaikkansa meidän kylppäristä. Sen pituinen se.

Vierailija
59/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää käyttää kosmetiikkaa, mutta käyn säännöllisesti sokeroinnissa poistamassa ylimääräistä karvoitusta ja silloin tällöin jalkahoidossa ja kasvohoidossa. Olen löytänyt pienen kauneushoitolan, jossa asiakkaan ajatuksia itsensä hoitamisesta kunnioitetaan. Vakkarityöntekijäni ei tuputa mitään, neuvoo kyllä tarvittaessa jos sitä pyydän. 

En missään tapauksessa menisi tuputtajalle toiste. On se jännä miten ne kuvittelee, että mun  meikkaamattomuuteni tssä 40+ iässä johtuu siitä, että kukaan ei ole vielä neuvonut minulle oikeita tuotteita... 

Vierailija
60/62 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV:stä tuli tällainen muuttumisleikki/nuorennusohjelma.

Nainen pääsi sitten suomalaiselle "huippukampaajalle".

Hiuksia tuuhennettiin ja pidennettiin.

Nainen huokaili ihastuksissaan ja onnellisena : "Oi, minulla ei koskaan ole ollut näin ihania pitkiä hiuksia!"

"Ei me niitä näin pitkäksi jätetä", päätti huippukampaaja välittömästi ja letti pätkäistiin hartiapituudeksi.

Ne hiukset olisi olleet naiselliset ja kauniit sillä naisella pitkinä.

Lisäksi nainen olisi hehkunut silkkaa tyytyväsyyttä.

Mutta huippukampaaja sanoi ettei "me niitä näin pitkäksi jätetä".

Miksi suomalaisella naisella ei saa olla näyttäviä hiuksia - ainoastaan kananpersetukka toimii koska hiukset on silloin a) "terveen" näköiset ja b) helppohoitoiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä