Käyn harvoin Suomessa jalkahoidossa tai kasvohoidossa, kun aina alkaa saarnaaminen!
Kävin ulkomailla juuri jalka-, käsi- ja kasvohoidossa. Oli ihanaa, kun ei moittivaan sävyyn ohjeistettu, kuten Suomessa. Viimeksi talvella helmi- tai maaliskuussa olin jalkahoitajalla, joka sanoi suoraan jalkojen olevan niin huonosti hoidetut, ettei yhdellä hoitokerralla tule kuntoon. Sain pyytämättä ohjeet, miten varpaan väleihin voi laittaa lampaan villaa ja kuinka varpaiden välit kuivataan suihkun jälkeen. Ok, ehkä ohjeet olivat tarpeen, mutta noloa se on, kun aikuista ihmistä neuvotaan varvasvälien kuivaamisessa! Enkä varannut uutta aikaa neuvosta huolimatta. Edellisen kerran yhtä nolon olon sai aikaan kasvohoito. Ihonpuhdistus oli vaikeaa, kun oli niiiin paljon tukkeutumia ja mustapäitä ja kosmetologi tivasi, kuinka hoidan ihoa, kun on täynnä mustapäitä. Nyt ulkomailla oli ihanaa, kun sekä kasvot että jalat hoidettiin ilman moitteita ja hoito-ohjeita. Onko syyllistäminen suomalainen ilmiö ja mitä hyvää siitä seuraa? Tuleeko asiakas useammin, kun tuntee pistoksen sydämessään? Miksei voi vain tehdä parhaansa ihon suhteen ja suhtautua positiivisesti?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Käyt vääränlaisissa paikoissa tai annat sellaisen kuvan että "sinulle voi paasata".
Just, maksava asiakas on syyllinen :)
Kun mulle kasvohoidossa on huomautettu, että voisi tehdä hyvää käydä useamminkin kun lärvi on tuossa kunnossa, niin kyllä on ihan kirjaimellisesti pitänyt katsoa peiliin. Alunperinkin olen mennyt kasvohoitoon saadakseni huonossa kunnossa olevan ihon vähän parempaan kuntoon, ja kun asia sanotaan ääneen, niin miksi ihmeessä mun pitäisi tästä loukkaantua?
Samaa tulee niin kampaajalta kuin hammaslääkäriltäkin.
Sen takia vältän viimeiseen asti käymistä näillä "ammattilaisilla"
Kampaamoissa on sama meininki välillä. Viimeksi nauratti, kun ihan aikuisen naisen iässä oleva kampaaja selitti, että päänahkani tarvitsee tasapainottavaa shampoota, koska se on toisaalta kuiva ja toisaalta ajoittain rasvoittuu helposti. Täsmäshampoo antaa päänahkaan juuri sen, mitä hiuspohja kulloinkin tarvitsee... Hyvä mainospuhe.
Hammaslääkärissä saarnaus ei haittaa, mutta kosmetologille ja jalkahoitoon menen enemmänkin rentoutumaan ja hemmottelemaan itseäni + vieläpä maksan palvelusta, joten valituksen voisi jättää vähemmälle.
Itse en pahoittaisi moisesta mieltäni. Miksi koet neuvot niin syyllistävinä?
Siksikö kun olet syyllinen?
No minä olen huomannut saman hammashygienistillä. Minulle tulee hammaskiveä vaikka harjaan 2 kertaa päivässä ja lankaan hammasvälit kerran päivässä. Yritän käydä kerran vuodessa putsauttamassa mutta hitto että se saarnaaminen ja "kouluttaminen" ottaa päähän.
Millä tavoin annetaan sellainen kuva, että on passeli paasattavaksi? Pitääkö esteonomipajaan marssia kuin omistaisi sen, että saa asiallisen palvelun?
Olen pyytänyt, että jalkani hoidetaan ilman saarnaa. Onnistuu!
Atooppinen iho, joten aina todella karkeat kantapäät. Tiedän niistä, joten saarna on turha.
Tiedän myös ihonhoidosta, ravinnosta, liikunnasta jne., joten niistäkään aiheista ei tarvitse kenenkään kertoa minulla.
Vierailija kirjoitti:
Kun mulle kasvohoidossa on huomautettu, että voisi tehdä hyvää käydä useamminkin kun lärvi on tuossa kunnossa, niin kyllä on ihan kirjaimellisesti pitänyt katsoa peiliin. Alunperinkin olen mennyt kasvohoitoon saadakseni huonossa kunnossa olevan ihon vähän parempaan kuntoon, ja kun asia sanotaan ääneen, niin miksi ihmeessä mun pitäisi tästä loukkaantua?
Eli sanotaan päivänselvä asia kuin lapselle puhuttaisiin...ei kiitos.
Voiko olla mitenkään mahdollista, että sanovat aiheesta?
Tiedän mistä puhut!! Mä oon noi saarnat yhdistänyt tuotemyyntiin. Pitäis ostaa monella sadalla kaikenmaailman lotioneita heidän hoitolastaan. Joo ei. Ilon vievät noi saarnat ja myyntipuheet. S
Sain lahjaksi ison lahjakortin Helsinki Day Spahan. Otin kasvohoidon, jonne mennessä sanoin työntekijälle, että en aijo ostaa mitään tuotteita, koska ei ole varaa enkä halua myyntipuheita, koska niistä menee rentous. Eipä auttanut mitään. Työntekijä hölötti koko hoidon ja suositteli sitätätäjatuota tuotetta. Veipä ne vielä kassalle erityisesti tyrkylle, kun olin lähdössä pois. En olis mennyt uudestaan, mutta lahjakorttiin jäi vielä rahaa. Toinen käynti olikin sit joku hieronta, jossa ei luojan kiitos myyty mitään ylimääräistä.
Suomalainen ei osaa asiakaspalvelua, vaikka asiakkaita tarvitaan. Onhan se kumma, että täytyy pyytää, että älä saarnaa. Aivan ala-arvoista. Mulle ei saarnata koskaan, ei hammaslääkärissä, ei lääkärissä, yksityinen palvelee. Julkisella saarna tulee aina halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Minun ystäväni on kosmetologi, joka arvostaa asiakasta ja ymmärtää hyvin, ettei kaikilla ole rahaa käydä 2 kk välein. Hän saattaa sanoa hoidon lopussa, että tulipa hyvä, nyt tämä menee hienosti ainakin seuraavat 2 kk (tai 3 kk tai puoli vuotta). Hyvä ammattilainen osaa hienotunteisesti välttää arvostelua ja ilmaista asian vaikka aikamääreiden avulla.
Yksi syy miksi käyn mahd vähän kosmetologilla ja kampaajalla. Ne on hetkiä joissa haluaisi saada hyvän olon ja mielen. Ei vitutusta.
Kun noita palveluja menee ja käyttää niin useimmiten sille on ihan tarve. Ei sitä tarvitse erikseen saarnan muodossa toitottaa. Ennemminkin sanoo vaikka yhden kivan ja positiivisen asian joka asiakkaasta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mistä puhut!! Mä oon noi saarnat yhdistänyt tuotemyyntiin. Pitäis ostaa monella sadalla kaikenmaailman lotioneita heidän hoitolastaan. Joo ei. Ilon vievät noi saarnat ja myyntipuheet. S
Sain lahjaksi ison lahjakortin Helsinki Day Spahan. Otin kasvohoidon, jonne mennessä sanoin työntekijälle, että en aijo ostaa mitään tuotteita, koska ei ole varaa enkä halua myyntipuheita, koska niistä menee rentous. Eipä auttanut mitään. Työntekijä hölötti koko hoidon ja suositteli sitätätäjatuota tuotetta. Veipä ne vielä kassalle erityisesti tyrkylle, kun olin lähdössä pois. En olis mennyt uudestaan, mutta lahjakorttiin jäi vielä rahaa. Toinen käynti olikin sit joku hieronta, jossa ei luojan kiitos myyty mitään ylimääräistä.
ne saa palkan tuotemyynnistä!
SIKSI naiset käy nykyään Virossa kasvo-ja jalkahoidoissa/kampaajalla/hammaslääkärillä -- puhdasta nautintoa ilman lässytystä' ja saarnaa joka pilaa täysin hemmottelun ! Suomen "hoitolaitokset" alkaa olla jo surullisen kuuluisia töykeyksistään. Oma syy kun menettävät asiakkaat pätemisen tarpeessaan .
Moittiva sävy on ammattilaiselta moka, joskin todennäköisesti tahaton, ei tajua itse tyylinsä olevan sopimaton herkemmin "syyllisyyttä" tuntevaa asiakasta kohtaan. Ohjeistus kotihoitoon ilman syyllistävää sävyä kuitenkin on hyvää palvelua ja tietyllä tapaa ammattiinsa vakavasti suhtautuvan merkki, toki osittain sillä pohjustetaan tuotemyyntiä. Jalkahoitajan kommentti siitä että ei saa yhdellä hoidolla kuntoon oli todennäköisesti selvennys sinulle jotta et ihmettele jos hoidon jälkeen jalat eivät vielä ole täydellisesti hoidetut.
Vierailija kirjoitti:
Käy Kämp Spa:ssa niin eivät puhu suomea ;)
Käyt vääränlaisissa paikoissa tai annat sellaisen kuvan että "sinulle voi paasata".