Lakialoite : Jos et rokota lastasi, et saa lapsilisää.
Kommentit (119)
Rokottamattomuus on vain yksi tapa pahoinpidellä lapsia. Huono, yksipuoleinen ruoka ja vaikkapa liikunnan puute ovat aivan samanlaisia. Liikunnan puute on itse asiassa pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei puhu koskaan sikainfluessarokotusten yhteydessä siitä kuinka moni pelastui rokotteen ansiosta. Oma lapseni olisi joutunut vähintään teholle jos ei olisi saanut rokotetta ekavryhmässä. Vaikea infektioastma. Muu perhe sairastimme pari viikkoa, henki ahtaalla, vaikka kellään ei ennen ollut hengitysvaikeuksia ollut. Kolmivuotiaamme säilyi terveenä.
Minulla on astma, en ottanut rokotetta. Mieheni sairastui, minä en....
Mieheni mukaan kyseessä ei ollut juuri tavallista flunssaa ärhäkämpi flunssa (varmistettiin kokeilla, että oli sikaflunssa).
Me olemme yksilöitä kaikki, joten podemme sairaudetkin eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Calmette jätettiin rokostusohjelmasta 2006 kaikilta muilta pois paitsi niiltä joiden suvussa tai kotimaassa on tuberkuloosia. Syynä oli se, että muutamaa vuotta aiemmin lääke alettiin tilata eri maasta kuin aiemmin ja tästä uudesta rokotteesta tuli enemmän paikallisoireita esim. tulehdustiloja. Katsottiin että haitat alkavat olla hyötyjä suuremmat koska tubi on lähes hävinnyt suomesta. Henk. koht. olen hiukan kauhuissani mitkä ovat seuraukset tulevaisuudessa kun rokottamatyomien määrä lisääntyy ja maahanmuutto esim. on yhä yleisempää.
Minä olen kauhuissani siitä, että tällainen vanha, hyväksi havaittu rokote korvataan uudella, jota luultavasti ei ole testattu kovinkaan kauaa, mutta ilmeisesti hinta on halvempi....
Tuberkuloosi tulee leviämään Suomeenkin, koska meille tulee porukkaa ympäri maailmaa, samoin suomalaiset matkustelevat ympäri maailmaa.
Ei sitä varsinaisesti korvattu uudella, Suomi vain meni mukaan rokotetutkimukseen ja tulokset olivat aika surkeita. Pahoja luuhun asti ulottuvia haavaumia, korkeaa kuumetta, kudosvaurioita... kaikkea tätä tuli rokotekokeilussa, joka oli pakko lopettaa, kun yksittäisissä synnytysairaaloissa lastenosastot täyttyivät Calmette-rokotteen saaneista vastasyntyneistä, joilla toinen reisi turposi ja rokotuskohta vuoti märkää. Etukäteen ei kerrottu, että esim. Päijät-Hämeessä osallistuttiin kokeiluun, johon vanhemmilta ei kysytty lupaa. Vasta lasten joukkosairastuminen herätti päättäjät. Ei saatu suojaa tuberkuloosille, saatiin loppuiäksi reisiluuhun abskessi, joka ei tokene antibiooteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hulluutta tämä on! Asutaanko me Suomessa vai jossain natsi-Saksassa?
Vai Erdoganin Turkissa?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei puhu koskaan sikainfluessarokotusten yhteydessä siitä kuinka moni pelastui rokotteen ansiosta. Oma lapseni olisi joutunut vähintään teholle jos ei olisi saanut rokotetta ekavryhmässä. Vaikea infektioastma. Muu perhe sairastimme pari viikkoa, henki ahtaalla, vaikka kellään ei ennen ollut hengitysvaikeuksia ollut. Kolmivuotiaamme säilyi terveenä.
Ei ole olemassa mitään faktaa siitä, miten moni pelastui, koska rokotettujakin hoidettiin teholla ja toisaalta rokottamattomia sairasti taudin niin, että eivät itsekään huomanneet olevansa sairaita. Voidaan vain olettaa ja yhden oletuksen mukaan pelastettiin tasan nolla henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Calmette jätettiin rokostusohjelmasta 2006 kaikilta muilta pois paitsi niiltä joiden suvussa tai kotimaassa on tuberkuloosia. Syynä oli se, että muutamaa vuotta aiemmin lääke alettiin tilata eri maasta kuin aiemmin ja tästä uudesta rokotteesta tuli enemmän paikallisoireita esim. tulehdustiloja. Katsottiin että haitat alkavat olla hyötyjä suuremmat koska tubi on lähes hävinnyt suomesta. Henk. koht. olen hiukan kauhuissani mitkä ovat seuraukset tulevaisuudessa kun rokottamatyomien määrä lisääntyy ja maahanmuutto esim. on yhä yleisempää.
Minä olen kauhuissani siitä, että tällainen vanha, hyväksi havaittu rokote korvataan uudella, jota luultavasti ei ole testattu kovinkaan kauaa, mutta ilmeisesti hinta on halvempi....
Tuberkuloosi tulee leviämään Suomeenkin, koska meille tulee porukkaa ympäri maailmaa, samoin suomalaiset matkustelevat ympäri maailmaa.
Ei sitä varsinaisesti korvattu uudella, Suomi vain meni mukaan rokotetutkimukseen ja tulokset olivat aika surkeita. Pahoja luuhun asti ulottuvia haavaumia, korkeaa kuumetta, kudosvaurioita... kaikkea tätä tuli rokotekokeilussa, joka oli pakko lopettaa, kun yksittäisissä synnytysairaaloissa lastenosastot täyttyivät Calmette-rokotteen saaneista vastasyntyneistä, joilla toinen reisi turposi ja rokotuskohta vuoti märkää. Etukäteen ei kerrottu, että esim. Päijät-Hämeessä osallistuttiin kokeiluun, johon vanhemmilta ei kysytty lupaa. Vasta lasten joukkosairastuminen herätti päättäjät. Ei saatu suojaa tuberkuloosille, saatiin loppuiäksi reisiluuhun abskessi, joka ei tokene antibiooteilla.
Tällaiset tapaukset pistävät miettimään. Jostain kumman syystä monet luulevat lääkeyhtiöitä laupeuden lähettiläiksi, vaikka tosiasiassa kyseessä on koko maailmaa hallitseva bisnes, josta usein on moraali aika kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko parempi:
Jos et rokota lastasi, et saa lapsellesi maksutonta sairaanhoitoa kyseistä tautia varten etkä vakuutusta.
Vakuutuksesta jokainen maksaa joka sentin ite, joten vakuutuksen pitäs kyllä korvata. Mutta toi olis ok, että noi maksuttomat sairaalahoidot pois.
Vierailija kirjoitti:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/keskustakansanedustajalla-v…
Mielipiteitä?
Kaikkia rokotteita ei ole kunnolla testattu ennen käyttöön ottoa. Esimerkkinä tämä sikapiikki.
Ei todellakaan ole niin mustavalkoista että rokottaminen olisi aina hyväksi ja rokottamattomuus pahaksi. Suomessa ollaan tähän asti totuttu luottamaan auktoriteetteihin liki sokeasti. Kyseenalaisesta sikapiikistäkin syntyi jopa tappeluita.
Itse olen tarkastanut tuoteselosteet ja kokemukset piikki kerrallaan, en usko että kaikki mitä lääkefirmat meihin tai lapsiimme haluavat pistää ovat oikeasti hyväksi. Sikapiikki jäi siis ottamatta, mutta suurin osa rokotusohjelman mukaisista piikeistä on otettu.
Pieni ongelma on siinä, kun yrittää etsiä tietoa rokotteista tietoa löytyy lähinnä vain lääketehtaiden ja niitä lähellä olevien tahojen sivuilta, tai sitten kategorisesti kaikkia rokotteita vastustavien sivulta, aitoja rokotuksiin kriittisesti suhtautuvia sivustoja ei taida juuri olla, vaan mielipide piikkikohtaisesti pitää itse muodostaa näitä ääripäitä tutkimalla ja monen oma osaaminen ei siihen riitä vaan automaattisesti tulee siirryttä jompaan kumpaan leiriin.
Niin eihän sitä saa sanoa että joku on saattanut jostakin rokotteesta hyötyäkin. On vaikea todistaa kun on hengissä, eikä edes sairastanut kyseistä tautia.
Tautipaine ulkomailta päin alkaa olla Suomessa jo niin mittava, että jotain on pakko tehdä, jotta saadaan asiat aisoihin. Emme asu enää tämänkään asian osalta lintukodossa. Ehdotan sitä, että vain rokotetut lapset saavat osallistua lastentapahtumiin, mennä huvipuistoihin, päiväkotiin, kouluun. Onnistuu eläinpuolella, miksei ihmispuolellakin. Eläinpuolella siis on näin, että kilpailut ja tapahtumat vain rokotetuille eläimille. Valtakunnan rajoilla tarkastetaan eläinten rokotustodistukset, passit ja tunnistusmerkinnät.
Vierailija kirjoitti:
Sama voisi koskea influenssarokotuksia, pakolliseksi nekin kaikille.
Ihan vapaasti vain lapsilisät tuosta nollaan. Ei hetkauta minua ollenkaan, koska minulla ei ole lapsia.
T: Henkilö, joka ei ole influenssarokotetta ottanut yli 10 vuoteen, eikä influenssaa sairastanut lähes 10 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokoitusfanaatkot ovat aivopestyjä lampaita. Luulevat että rokoituskriittiset ovat tyhmiä hörhöjä vaikka itse ovat todella naiiveja luottaessaan lääketehtaisiin kuin pikkulapsi vanhempiinsa.
Rokoitusfanaatikot eivät ymmärrä että viruksia tehtaillaan ja ihmisiltä nyhdetään rahaa loputtoman ahneesti. Ei lääketehtailla ole mitään moraalia, ei ne ole mitään hyväntekeväisyys laitoksia.
Kyse on bisneksestä ja haittavaikutuksista ollaan hiljaa ja niitä pimitetään.
Ottakaas pää pois sieltä haisevasta reijästänne ja lakattaa vouhottamasta paskaanne.
Menkää peilin eteen ja katsokaa vaikka mitä paskaa syötätte niille rokotuksilla kyllästetyille rumille apinapennuillenne.
Jokaiselta lapset pois joka ei ruoki lapsiaan terveellisesti, laita heitä liikkumaan tarpeeksi ja rajoita tabletinkäyttöä tuntiin päivässä!
Opettakaa lapsenne pesemään kätensä kun käy paskalla!
Kenelläkään ei ole velvollisuutta ottaa aina vaan uusia ja uusia rokotteita myrkkyineen vain sen takia kun sinun on niin hankala kasvattaa lastasi hygieeniseksi ja terve-elämäntapaiseksi.
Jos tuollainen laki tulee, luuletteko että pakollisia rokotteita on silloin mitään yks ja kaks? Niitä tulee olemaan useita kymmeniä ja niissä on muutakin kuin hyvää, parantavaa "lääkettä" sisällä.
Kuin monta foliorullaa käytit hatun tekemiseen? Tosin tuon laatuista tuubaa suoltava on kyllä tehnyt jo kokovartalofoliokääreen.....
Kuinka monta foliahattu läppää luulet minun jo lukeneen ja mitäpä luulet onko tuolla hokemisella mitään vaikutusta mihinkään. Minulle joka ikinen foliohattu-läppä on vain todiste siitä että te olette aivottomia lampaita.
Kuka käyttää tuota foliohattu termiä? No sellainen joka ei omista omia aivoja laisinkaan. Ei keksi itse mitään, on kykenemätön mihinkään argumentointiin. Ainut mihin pystyy on matkimaan ja toistamaan toisten lampaiden määkimää folio folio folio foliota.
Sitäkään ette ole lampaat edes itse keksineet. Sen on teille mainosmies dna:n takana keksinyt.
Siitä olette sen kopioineet, matkineet ja laumaanne lanseeranneet hokemaksi.
HOE HOE HOE!!
Toinen yhtä nerokas on kyntöaura. Jokainen lammas luulee olevansa suuri nero kun keksii että energiakenttää tarkoittava aura, voidaan käsittää myös kyntöaurana tai homejuustona. Kjeh kjeh kjeh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuberkuloosirokotetta ei varsinaisesti olisi korvattu uudella ellei vanhan valmistusta olisi lopetettu. Vaihdettiin heikkoa bakteerikantaa sisältävä rokote vahvan bakteerikannan rokotteeseen. Tällä Calmette-rokotteella ei ollut edes lain vaatimaa myyntilupaa Suomessa, vaan rokotuksia suoritettiin tulkinnanvaraisella erityisluvalla, koska rokotuksista ei haluttu luopua. Myöhemmin kuitenkin haitat osottautuivat suuremmiksi kuin hyödyt, jopa muutama vauva ennätti kuolla tähän rokotteeseen. Ihan hyvä siis vaan että tällaisesta rokotteesta on luovuttu muilta kuin riskiryhmiltä.
Ihan hyvä idea liittää rokotukset lapsilisiin. Tuskin kuitenkaan menisi läpi.
Jotain vastaavaa voisi kyllä kehitellä. Vapaamatkustajat kun voivat käydä haitaksi muille (rokotetuille).
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä lakialoite! Kannatan.
Lapsilisät voisi lopettaa myös kahden ensimmäisen lapsen jälkeen. Ei ole kenenkään tehtävä maksaa ja elättää toisten lisääntymistä vuodesta toiseen. Kaksi lasta on yhteiskunnalle pitkällä aikavälillä kaikkein paras lapsiluku, joten miksi ei lapsilisien osaltakin pyrittäisi tukemaan sitä.
Väärin. Vanhempien pitäisi tehdä vähintään kolme lasta pitääkseen terve väestö pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Näinkö nopeasti on unohtunut sikainfluenssarokotteen aiheuttamat yli 100 narkolepsiatapausta vuosilta 2010-2012?
"Vuosina 2010–2012 narkolepsiaan sairastui THL:n mukaan 146 lasta ja nuorta, jotka olivat syntyneet vuonna 1991 tai sen jälkeen. Sairastuneista 139 oli saanut Pandemrix-rokotteen. Ennen vuotta 1991 syntyneistä rokotteen saaneista sairastui 41. Sairastuneista 34 oli saanut Pandemrix-rokotteen.
Viime kesänä THL kertoi, että rokotteen saaneiden lasten ja nuorten riski sairastua oli rokottamattomiin verrattuna 13-kertainen ensimmäisenä vuonna rokottamisesta. Vielä toisena vuonna riski oli viisinkertainen."
Siinä pilattiin vaarallisuusluokaltaan nuhataudin veroisella taudin pelottelulla ja siltä "suojaavilla" myrkkypiikeillä 139 ihmisen elämä pysyvästi.
Niin mitä jos kaikki lapset pakkorokotettaisiin, mitäpä lampaat luulette miten sen lauma bää bää immuniteettinne kanssa käy kun on meitä veloja ja muita leijonia jotka eivät ota mitään jatkuvalla syötöllä kehiteltäviä rokotteita?
Minä en saa enää lapsilisää.
Jos saan jonkun taudin tulen johonkin keskuluokkaiseen lähiöön ja yskin kaikkiin lastenleikkikentän sopukoihin vihreitä räkäklimppejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö nopeasti on unohtunut sikainfluenssarokotteen aiheuttamat yli 100 narkolepsiatapausta vuosilta 2010-2012?
"Vuosina 2010–2012 narkolepsiaan sairastui THL:n mukaan 146 lasta ja nuorta, jotka olivat syntyneet vuonna 1991 tai sen jälkeen. Sairastuneista 139 oli saanut Pandemrix-rokotteen. Ennen vuotta 1991 syntyneistä rokotteen saaneista sairastui 41. Sairastuneista 34 oli saanut Pandemrix-rokotteen.
Viime kesänä THL kertoi, että rokotteen saaneiden lasten ja nuorten riski sairastua oli rokottamattomiin verrattuna 13-kertainen ensimmäisenä vuonna rokottamisesta. Vielä toisena vuonna riski oli viisinkertainen."
Siinä pilattiin vaarallisuusluokaltaan nuhataudin veroisella taudin pelottelulla ja siltä "suojaavilla" myrkkypiikeillä 139 ihmisen elämä pysyvästi.
Linkki unohtui:
Vierailija kirjoitti:
Sama voisi koskea influenssarokotuksia, pakolliseksi nekin kaikille. Tosin siitä seuraisi se, että olisin 3-4 kuukautta sairauslomalla flunssien takia, influenssarokotus kun näyttää osalla laskevan yleisen vastustuskyvyn hyvin alas. Kahdesti olen rokotteen ottanut ja seuraavan talven ollut lähes koko ajan sairaana, osan ajasta jopa sairaalassa. Täydellistä sattumaa tietenkin, ei johdu rokotuksista, mutta oudosti vain sen jälkeen, ku otin rokotteen.
On mahdotonta saada sairautta rokotteesta kun rokotteen virukset ovat KUOLLEITA!
Oletko koskaan miettinyt, että tuollaista rotaa ei edes tunnettu vielä parikymmentä vuotta sitten! Uusia tauteja tulee sitä mukaa kun vanhoihin keksitään rokotteet ja lasten luontainen puolustusmekanismi heikkenee rokote rokotteelta.