Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia leluja teillä oli lapsena?

Aikuinen Nainen
19.07.2016 |

Milloin olitte lapsi?

Minun perheeni oli lapsena tosi köyhä niin että meillä ei ollut melkein yhtään "oikeita" kaupasta ostettuja leluja koska ei ollut juuri sukulaisiakaan, jotka olisivat niitä meille ostaneet eikä niitä tainnut edes olla missään myynnissä, koska olin lapsi 1950-luvulla ja 1960-luvun alussa niin tuskin silloin pahemmin leluja oli myynnissä. Siksi me (siis minä ja sisarukseni) leikimme paljon ulkona kivillä, kepeillä, tyhjillä pulloilla ja muulla sellaisella. Sitten teimme joitain leluja itse. Esimerkiksi kun minä täytin 4, niin isosisko oli tehnyt minulle lahjaksi itse nuken, sille vaatteita ja isoveli oli tehnyt sille itse sängyn. Olin lapsi

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut yhtään mitään leluja lapsuudessa, mutta nyt on! Olin lapsi 1950- ja 1960-luvulla.

Vierailija
2/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi 80-luvulla. Oli jotain hiekkalaatikkoleluja, pikkuautoja, legoja ja nukkekoti.

Kavereista osalla oli sitten jotain hienompiakin, mutta vähän loppujen lopuksi leikittiin leluilla. Enemmän oltiin ulkona ja siellä leikittiin nattaa yms ja sisällä sitten piirrettiin ja pelattiin erilaisia lautapelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lapsi ja oli duploja, legoja, nallipyssy, barbit,kuula-ase, nukke, nukkekoti, pehmolelut, kinderyllätykset, tamagotchit....

Vierailija
4/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun puolivälin lapsi, eli muistamani leluilla leikkimisen aika osuu aika tarkalleen lama-aikaan. Mulla oli paljon barbeja, mutta ei mitään "oikeita" tarvikkeita, vaan kaikki barbitarvikkeet oli itse tehtyjä, suurin osa vaatteistakin. Oli vauvanukkekin ja nukenvaunut, niillä tosin en itse muista leikkineeni eli meni varmaan aika pienenä ohi. Lundbyn nukketalo oli, ei sekään ollut barbien veroinen. Legoja oli myös, niillä oli kiva rakennella vielä isompanakin. Nykylasten lelumääriin verrattuna tavaraa oli vähän, ja mielestäni se oli laadukkaampaa kuin nykyiset lelut (esimerkiksi omat barbit vs. nykybarbit), vanhempien mielestä leluja oli valtavan paljon, vertaavat tietysti omaan lapsuuteensa 60-luvulla.

Vierailija
5/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa Kinder-munissa oli niitä kilpikonnia, krokotiileja, leijonia ym. ja niillä leikittiin hiekkalaatikolla, ne oli hiekkakaupungin asukkaita. Silloin krääsäkin oli parempaa. (Ja nyt tunnen itseni ikälopuksi, selittäessäni kuinka ennen oli paremmin...)

4

Vierailija
6/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 Daisya, 1 Barbie, nukke, nalle, nuken vaunut. Ja jotakin muita mitä en muista.

-70

Vierailija
7/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubloja, barbeja, nukkeja,pehmoleluja, muovailuvahaa, lautapelejä, palapelejä, vesivärejä, hiekkaleluja, palloja.

6henk perhe

T. 92 syntynyt

Vierailija
8/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa Kinder-munissa oli niitä kilpikonnia, krokotiileja, leijonia ym. ja niillä leikittiin hiekkalaatikolla, ne oli hiekkakaupungin asukkaita. Silloin krääsäkin oli parempaa. (Ja nyt tunnen itseni ikälopuksi, selittäessäni kuinka ennen oli paremmin...)

4

Mäkin muistan ajan,jolloin krääsäkin oli parempaa :D

Veljen kanssa tykättiin kindermuna"ukkeleista",ne asuivat perheittäin/lajeittain liikennemattokaupungin taloissa(autoja kaupungissa ei jostain syystä ollut).

Joulupukki toi aina sen hetkisen hittibarbien,barbeilla oli kaappiin rakennuttu talo,tein itse huonekalut,vaatteet yms.

My Little Ponytkin oli ennen kova sana,sellaisia söpön pyöreitä,ei laihoja ja pitkäkoipisia kuten nykyään.

Ja trollit!Siis ne peikot,joilla on värikkäät tukat,ei sellaiset joihin törmää palstalla.

Olin lapsi -90-luvulla.

Vierailija
9/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4

Tähän on yhdyttävä alusta loppuun :D

--2-

Vierailija
10/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäisenä mielessä melkoiset määrät niitä alkuperäisiä Little pet shoppeja... Sitten oli kyllä kaikkee muutakin, oikeastaan aika paljonkin vaikkei todellakaan oltu rikkaita, molemmat vanhemmat normi töissä.

Paljon leikittiin silti pihallakin vielä tuolloin. Aika 90-luku.

Vierailija
11/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- luvun lapsi. Käpyeläimiä ja kiviä.

Vierailija
12/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HE-MAN! AND THE MASTERS OF THE UNIVERSE!

Vierailija
13/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne oli ne pienet suljettavat talot, joissa oli minikokoisia nukkeja asukkaina? Joskus ysärillä oli. Polly Pocket, vai muistanko ihan väärin?

Pikkusiskollani oli sellaisia pieniä eläinhahmoja, jotka asuivat mm. silitysraudan, teepannun ym. sisällä.

Vierailija
14/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne oli ne pienet suljettavat talot, joissa oli minikokoisia nukkeja asukkaina? Joskus ysärillä oli. Polly Pocket, vai muistanko ihan väärin?

Pikkusiskollani oli sellaisia pieniä eläinhahmoja, jotka asuivat mm. silitysraudan, teepannun ym. sisällä.

Oli pakko googlailla. Tämä minulla ainakin oli: http://1.bp.blogspot.com/-QCx-GoAyGl4/TznNVJKvcqI/AAAAAAAACf0/9W2sbXiWz…

Kaverilla oli joku hieno ja olin siitä kateellinen,vielä kun muistaisi millainen se oli :)

Vierailija
15/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legot, Kinder-munien lelut, Barbiet ja Bratzit. Ja Batman-puku.

Vierailija
16/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70- luvun lapsi. Käpyeläimiä ja kiviä.

Voi kun olisimme tavanneet niin olisimme leikkineet barbeillani. Myös Ken löytyi.

Vierailija
17/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbeja, muovieläimiä ja -dinoja, legoja, ritarilinna, playmobileja, pikkuautoja, leikkipyssyjä ja -miekat, leikkisotilaita, pehmoleluja.

Barbeilla leikin bestiksen kanssa, muilla pikkuveljen kanssa. Paljon leikittiin myös mielikuvitusleikkejä - hamstereita, intiaania, eläimiä, sotaa, seikkailijoita...

Vierailija
18/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan myös hämärästi ne pikkutalot,lisäksi niitä oli eri teemoilla.Mulla oli Disney Aladdinin pikkupalatsi,jonka naapurissa oli pikkuveljen Turtles-linnake.Jasmine ja Aladdin hengailivat Turtelesien kanssa.

Ja Pieni Merenneito Ariel-barbi seurusteli välillä Leijonakuninkaan Rafikin ja välillä Vaaleanpunaisen Pantterin kanssa.

Vierailija
19/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1975. Nämä lelut muistan: nukkekoti, nukenrattaat, nukenvaunut, nukkeja, puupalikat, legoja, pehmoleluja, daisy, barbie & vaatteita & uima-allas, apina (tää oli hittilelu, en muista nimeä), my little pony & tarvikkeita, pikkuautoja, autorata, posliininukke (Olipa mukava muistella!)

Vierailija
20/25 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla olin perheen kolmas lapsi. Omia leluja ei juuri ollut, mutta juuri niistä tuli tärkeitä ja muita en edes muista.

Kävelevä ja haukkuva (taisi olla virhekappale) kissa, Barbiet ja naapurilta saatu autorata olivat mieluisimmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän