Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kandit pistää kortisonia niveliin?

Vierailija
19.07.2016 |

Esimerkiksi käsien pieniin niveliin? Kuinka paljon niveliin pistämistä harjoitellaan opiskeluaikana?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kortisonia pistetty limapusseihin ja sen on aina tehnyt kokenut lääkäri. Myös serkkuni, jolla on reuma, on käsittääkseni aina ollut erikoislääkärillä pistettävänä. Pistäminen on todella tarkkaa puuhaa, jotta se menee oikeaan paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa osata, jos on ollut reumaosastolla opinnoissa. Meidän tk:ssa on 2/15 lääkäriä jotka pistää muihin niveliin, kaikki taitaa pistää polviin.

Vierailija
4/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsovat netistä mihin pitää laittaa.

Miehelle kävi näin, ei ollut apua.

Vierailija
5/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki ite pystyn sormiin pistämään, reumalääkäri opetti. Reumatologit ei taida ottaa polille pelkästään nivelinjektiota varten kun potilaita on niin paljon. Poikkeuksena on toki lonkkanivelen injektiot kun siihen tarvii ultran avuksi.

Vierailija
6/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummolle oli vanha lääkäri sanonut että älä anna nuoren pistää, vaan odottaa että hän pistää.

Vierailija
7/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi kandin pistää. Omiin niveliin pistää erikoislääkäri. Pistos pitää mennä millileen oikeaan paikkaan, eikä se kivutonta ole. Mielummin kokenut erikoislääkäri, ei terveyskeskuksessa ainakaan.

Vierailija
8/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne pistää, ohi.

Vierailija
9/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, en pääse erikoislääkärille muuten kuin lähetteellä ja monesti kandit ei laita lähetettä vasn haluaa pistää itse. Nyt on semmonen kohta mihin en haluais antaa kandin pistää :/

Vierailija
10/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten minulle on laittanut kortisonia selkään erikoislääkäri ja se kyllä sattui selvästi enemmän kuin luulin, vaikka kipu oli lyhytaikainen. Mitään apua pistoksesta ei ollut.

Vierailija
11/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kyllä ollut apua, jos on laitettu oikeanlaista kortisonia. Lyhytvaikutteisista ei ole mitään iloa

Vierailija
12/12 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selälle tekee hyvää säännöllinen uinti. Ei liikaa istumista. Ihminen on luotu liikkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi