Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokratyöfirma ei suostu maksamaan palkkaa

Vierailija
19.07.2016 |

Olen ollut vuoden alusta saman vuokratyöfirman palveluksessa, työvuoroni ovat vakituisesti ma-pe aina samaan aikaan. Firmalla on käytössä nettipalvelu, johon kuuluu saman tai työvuoroa seuraavan päivän aikana käydä kirjaamassa ylös tekemänsä työvuoro tai palkkaa ei kuulemma tipu.

No, mulla oli palkkapäivä viime viikon lopulla ja tätä ennen firmasta soitettiin, että miksi en ole merkannut työvuorojani tuonne nettiin. Olin täyttänyt ne normaalisti ja sanoin tämän töihinkin, mutta kuulemma vuorojani ei enää tuolla palvelussa näy, eikä ole mitenkään mahdollista että kyse olisi teknisestä viasta, näin ei ole kuulemma käynyt kenellekään muulle. Itse en tätä juttua voi mitenkään tarkistaa, koska palvelu lukkiutuu aina työpäivää seuraavana päivänä.

Puhelu oli vähän sekava, mutta ymmärsin että asia kuitenkin saataisiin hoidettua, ja palkka pistettäisiin tulemaan pikimmiten. Ei vaan kuulu vieläkään. Soitin vuokratyöfirmaan, kuulemma oma vikani kun olen unohtanut merkitä työvuorot.

Onko tää ihan laillista? Tämä on eka työpaikkani, enkä yhtään tiedä mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä.. Ruokaa mulla on kaapissa, mutta laskut pitäis saada pikkuhiljaa maksettua enkä todellakaan tiedä, miten selviytyisin jos jäisin kokonaan ilman palkkaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut ihan firman pomon kanssa? Firmalla on varmaan erillinen palkanmaksaja, koita ottaa yhteyttä suoraan sinne.

Vierailija
2/8 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noin voi mennä. Meinaavatko jättää asiakastakin laskuttamatta? Luulisi olevan heidänkin intressissään selvittää tunnit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei auta tässä vaiheessa enää, mutta olisin heti tuon ensimmäisen puhelun jälkeen laittanut s-postilla työtunnit vuokrafirmaan. Voi olla että oli tekninen vika tai voi olla että siellä päässä joku on mokaillut. Tuollaisissa firmoissa asioita hoitaa niin monta ihmistä, että tiedonkulku katkeaa herkästi. Ei kannata luottaa siihen, että asia tulee hoidettua siksi että puhelimessa sovittiin jotain.

Kuulutko liittoon? Kokeile ottaa sinne yhteyttä. Melko yhteistyöhaluttomalta kuulostaa tuo "sinun syysi"-kommentointi. Ehkä sitten jos liitosta soitetaan ja kysytään mitä tapahtui, sävy voi muuttua hiukan asiallisemmaksi.

Vierailija
4/8 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä palkkaennakkoa siltä ajalta,mikä heillä on tiedossa.

Vierailija
5/8 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todennäköistä että työsopimuksessasi on kohta, jossa sinua velvoitetaan raportoimaan työtuntisi oikea-aikaisesti ja firman ohjeiden mukaan, tai palkka siirtyy maksettavaksi seuraavana palkkapäivänä. Eli näin varmaan tässäkin tapauksessa, että voit odottaa palkkasi maksettavan seuraavan palkanmaksun yhteydessä.

Vierailija
6/8 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muu auta niin ilmoita työpaikkasi työnantajalle ja luottamusmiehelle. Ja sinne liittoon, johon tietenkin kuulut.

Vierailija
7/8 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vuokrafirmassa muka pitää noin äkisti ilmoittaa/kirjata tehdyt vuorot?

Vierailija
8/8 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on siitäkin hyvä juttu, että varmasti työpaikallasi joku on seurannut päivät, jotka olet töissä ja tunnit, jotta osaa tarkastaa työnantajaltasi tulevan laskun.