Mies pani väkisin, miten tästä eteenpäin?
Meillä on kohta 5kk ikäinen vauva, joka on todella itkuinen ja myös nukkuu huonosti. Lienee sanomattakin selvää, että myös minä olen väsynyt, vaikka mies hoitaakin kerran tai kaksi viikossa vauvan heräilyt ja syötöt.
Pari yötä sitten mies herätteli mua ja tiesin jo ennen kysymistä, että hän haluais seksiä. Sanoin kuitenkin miehelle ei, koska olin todella väsynyt. Ilmeisesti torkahdin ainakin hetkeks, koska sitten kun havahduin niin mies hyväili minua. Sanoin miehelle uudestaan ei, mutta mies ei kuunnellut vaan otti mut väkisin. Lopetti vasta, kun itkin hysteerisesti.
En ois ikinä uskonut, että mies vois tehdä noin. Olen ihan järkyttynyt. Ymmärrän kyllä, että mies on puutteessa, koska synnytyksen jälkeen seksiä oli ekan kerran kun vauva oli 2kk ja sen jälkeen noin parin viikon välein.
Voiko tällaisen jälkeen enää luottaa toiseen? Mies on pyytänyt anteeksi monta kertaa ja sanonut, ettei se toistu. Voinko oikeasti luottaa siihen, että jatkossa mies lopettaa, jos sanon ei? Erokin tuntuisi kamalalta ratkaisulta, kun vauva on vielä niin pieni..
Kommentit (604)
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmästyttää, että niin moni vielä luulee että raiskauksessa on kyse seksistä. Se on väkivaltarikos (vrt. pahoinpitely). Siinä on kyse vallasta, alistamisesta, omankädenoikeudesta ja sen kaltaisista asioista, joissa mitätöidään toinen osapuoli, kielletään hänen ihmisarvonsa, ei kuunnella hänen puhettaan jne. Seksuaalinen halu ja nautinto ja halu syntyvät ihan muista asioista!
Tästä varmaan johtuu suurimmat näkemyserot tässä ketjussa. Ap:n mies ei, erittäin todennäköisesti, halunnut yöllä suorittaa väkivaltarikosta, käyttää valtaa tai alistaa. Luultavasti hän halusi suorittaa seksuaalisen aktin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös parisuhderaiskauksen läpikäynyt. En usko, että silloinen kumppanini sitä tajusi tehdessään. Kun otin asian puheeksi, hän mykistyi ja jätti minut välittömästi. Luulen, että häpeä ja syyllisyys olivat hänelle liian kovia paloja purtavaksi. Traumaattinen tilanne oli kuitenkin, koska en sitä kyennyt edes muistamaan moneen moneen vuoteen. Tilanne palasi "kehomuistin" kautta mieleen vuosien jälkeen toisessa tilanteessa. Sen jälkeen olen pystynyt asian käsittelemään, mutta ymmärrän, että kehoni tekee edelleen töitä tämän asian kanssa. Raiskaus on rankka juttu. Ja oman leimansa siihen lyö se, että sen tekee se ihminen, jonka pitäisi suojella sinua, rakastaa, kunnioittaa ja haluta sinulle aina ja vain hyvää. Ei koskaan pahaa, saati tehdä pahaa.
Voisitko kertoa tästä vähän lisää? Muistit suhteenne päättyneen, mutta et muistanut miksi? Olitko kehittänyt jonkin valemuiston suhteen päättymisen syyksi? Millaisessa tilanteessa kehosi muisti olevansa raiskattu? Miten kehosi työskentelee tämän asian parissa? Miten tämä tukahdutettu muisto nousi pintaan, vähän kerrallaan (jotain pahaa tapahtui, se oli silloin, ...) vai yhtäkkiä (minut raiskattiin siellä X vuonna)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmästyttää, että niin moni vielä luulee että raiskauksessa on kyse seksistä. Se on väkivaltarikos (vrt. pahoinpitely). Siinä on kyse vallasta, alistamisesta, omankädenoikeudesta ja sen kaltaisista asioista, joissa mitätöidään toinen osapuoli, kielletään hänen ihmisarvonsa, ei kuunnella hänen puhettaan jne. Seksuaalinen halu ja nautinto ja halu syntyvät ihan muista asioista!
Tästä varmaan johtuu suurimmat näkemyserot tässä ketjussa. Ap:n mies ei, erittäin todennäköisesti, halunnut yöllä suorittaa väkivaltarikosta, käyttää valtaa tai alistaa. Luultavasti hän halusi suorittaa seksuaalisen aktin.
Ihan sama mitä mies halusi, mutta aloittaja ei halunnut, joten sillon kuuluu lopettaa.
Kunnon beta-mies. Meni sitten ottamaan itselle rikosrekisterimerkinnän, että naiselle tulisi hyvä mieli. Mitään muuta hyötyähän siitä ei ollutkaan.
Ei voi kuin puistella päätään...
Vierailija kirjoitti:
Kunnon beta-mies. Meni sitten ottamaan itselle rikosrekisterimerkinnän, että naiselle tulisi hyvä mieli. Mitään muuta hyötyähän siitä ei ollutkaan.
Ei voi kuin puistella päätään...
Hyvä mieli? Sulla on vakava asenneongelma.
Mitä mahtaa tälle ketjun aloittajlle nykyään kuulua. . .?
Vierailija kirjoitti:
En eroaisi, mutta keskustelisin kyllä hyvin vakavasti miehen kanssa. Jos oikeasti katuu, niin katse vain eteenpäin - mutta pidä huolta, ettei pääse tapahtumaan toiste. Eli jos myöhemmin tulisi tuollaiseen käytökseen edes pieniä viitteitä, niin mies ulos.
Jännä lukea, että neljä vuotta sitten tällainen kommentti, jossa kehotetaan jäämään liittoon, jossa mies on r*iskannut vaimonsa, on ollut näköjään yksi suosituimmista kommenteista. "Keskustelisin kyllä vakavasti..."
Mies harjoittaa väkivaltaa sinua kohtaan. Taatusti muukin asenne on halveksiva ja tihkuu kaikessa hänen tekemisessään ja puhumisessaan. Lapsi samaistuu vahvempaan, joten hän tulee imemään isänsä asenteen. Sittenpä perheessä on kaksi väkivallan tekijää sinua kohtaan.
Ellet ota lasta ja juokse.
Tämä on vanha ketju, mutta herätti heti menneisyyden tapahtuman.
Suhteen vaikeuksien vuoksi jouduimme exän kanssa haluttimuus-vonkaus-painostus- kierteeseen. Oli monenlaista, mutta muistan elävästi vieläkin yhden kerran kun sanoin selkeästi ei ja sitten painostuksen, väkisin kourimisen ja miehen määrätietoisen etenemisen jälkeen tuijotin turtana kattoon ja odotin vain loppumista.
Suhde päättyi muista syistä, mutta nyt myöhemmin näen selkeästi, että tuo tapahtuma oli se käänne.
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastat miestäsi niin ota aikalisä. Nyt on kesä; äijä sukulaisiin tai tuttavien mökille, ja vedät itse henkeä muutaman päivän ennen kuin teet mitään suuria ratkaisuja.
Tuossa tilanteessa mies tavallisesti pettää.
Älä pihtaa sitä pillua vaan ole valmiina seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani sinulle tapahtuneesta seksuaalisesta väkivallanteosta. Tee heti rikosilmoitus raiskauksesta ja lähde turvakotiin vauvan kanssa. Ukko lusimaan ja sinulle vauvan kanssa elämä ilman raiskaajaa.
Ihan kuin muka joutuisi lusimaan. Suomessa saa pahoinpidellä toista ihmistä mielin määrin. Vankeja ei haluta, ovat liian kalliita.
Voit syyttää vain itseäsi. Seksiä kerran parissa viikossa on täysin mahdoton tilanne, jos kyse on parisuhteesta. Parisuhteessa seksiä kuuluu antaa, jos toinen sitä, halusipa sitä itse tai ei. Näin se homma meillä toimii ja onkin toiminut hyvin jo yli 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoituksesta huomaa kuinka surullisen pihalla suomalaisnaiset ovat miesten tarpeista. Tämä on kyllä todella lohdutonta ja seuraukset ikäviä.
Esimerkiksi Aasian maissa jokainen parisuhteessa oleva nainen tietää, että sen alapään lisäksi heillä on kaksi tervettä kättä ja liukas suu. Useimmilta löytyy myös rintavakoa ja öljyä. He tietävät, että pienellä vaivannäöllä ei tarvitse elää ärtyisän pettäjän kanssa, vaan parisuhteessa vallitsee sopusointu.
Aikojen saatossa Suomi on kehittynyt yhä heteroseksikielteisemmäksi maaksi. Mies ei saa enää lähestyä naista vaan miehen pitäisi työntyä toisen miehen peräaukkoon. Johtuuko se sitten elintason noususta vain mistä? Köyhissä maissa pariskunnilla ei aina ole varaa muuhun nautintoon kuin rakastelu ja sitä todella osataan arvostaa.
Jos Suomessakin videoiden tuijottaminen, siideri ja herkut korvattaisiin rakastelulla, tämän maan naiset näyttäisivät paljon parem
Voi oksennus!
Vierailija kirjoitti:
Kauanko sitä taas oltiin yhdessä ennen vauvan tekoa? Väkivaltaiset piirteet ilmenivät tietysti nyt ihan varoittamatta vaikka on seurusteltu "kauan".
Turpa kiinni ukonrutjake!
Vierailija kirjoitti:
Älä pihtaa sitä pillua vaan ole valmiina seksiin.
Ei saatana näitä kusipäitä.
työnnä dil do kuivana ukon anukseen
Ei ole ihme että suurin osa eroista tapahtuu ensimmäisenä vauvavuotena. Eikös neuvoloissa oikeasti nykyään valisteta myös tulevia vauvan isiä, että naisen hormonitaso oikeasti muuttuu sekä odotuksen että vauvan alkukuukausina sellaiseen luonnon tarkoittamaan tilaan että äidin huomio keskittyy pieneen vauvaan ja imetykseen, ihan vain jo senkin takia, että ihmislapsi on täysin avuton ja äidistään (ruokkijastaan) riippuvainen. Ja vaikka imetys ei onnistuisikaan, äidin hormonit eivät ihan heti asetu "normaalitilaan".
Jonkin verran on tutkittu myös isiä, ja aika monella isillä testosteroni taso laskee tilapäisesti, ja oksitosiini tasot nousevat miehelläkin , tuoden tasapainoa ja lempeyttä, koska pieni vauvaa tarvitsee myös isänsä suojelua. Näin tapahtuu myös eläinmaailmassa jolloin pentueen uroksen tehtävänä on suoda emolle rauhaa pennuista huolehtimiseen.
Neuvoloissa pitäisi myös valistaa että seksielämä muuttuu lähes väistämättömästi pikkulapsiaikana, mutta koska miehille pitää kaikki vääntää rautalangasta, niin lyhyesti sanoen, ukko hoitakoon "biologisen tarpeensa" miten parhaaksi näkee, ja anna perheenäidille rauha hoitaa myös sinun pentusi. Ja nukkuvaa äitiä EI herätetä sinun pussiesi tyhjentämistä varten. Piste.
Onkohan avioliitto edelleen onnellinen? Toistiko mies tekonsa vai auttoiko terapia? Kyselen näin monen vuoden jälkeen.
Niin ei varmaan kaikki ne, jotka tässä ketjussa kertoi puolisonsa raiskanneen niin siitähän voi olla jo pitkäkin aika, tuskin kaikki tänä vuonna tapahtuneita.