Atooppisen ihon hoito
Miten hoidatte? En tarkoita oireiden lievitystä voiteilla, vaan ihan sen syyn hoitamista.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntymällä uudelleen ilman autoimmuunisairauteen altistavaa perinnöllistä geeniä.
Tiedätkö, että atooppiseen ihoon vaikuttaa kaikkein eniten se, mitä suuhunsa laittaa. Geeniä ei voi syyttää, koska geeneihinkin voi vaikuttaa sillä, mitä syö.
Jaa. No mun isällä oli psoriasis, joka periytyi myös mulle. Lapsen isällä atooppinen iho ja mulla psoriasis ja lapsella myös sitten atooppinen iho. Mutta ilmeisesti meidät kaikki syötetty väärin jo synnytysosastolta lähtien.
Psorias onkin vaativampi sairaus kuin atopia ja ruoka-aineallergiat.
Aika laajasti sanot. Oikeammin olisi puhua yleisimmistä ruoka-aineallergioista. Atopiaakin on hyvin vaikeita ja sepsikseen menevä atopia ei ainakaan ole helpoimmasta päästä, toki parhaassa tapauksessa sen saa lääkittyä antibiooteilla.
Vaikeaa ja vaikeaa voi olla vaikea verrata, jos toisen vaikean yleisemmin tunnetut muodot eivät ole niin vaikeita.
Itselläni kipeitä ja vuotavia haavoja aiheuttaa : maitotuotteet, viljat, kaikki uppopaistettu moska, kaikki valmisruoat, hiiva ja sokeri. Mitä puhtaampaa ruoka on, sen parempi iho= ihan loogista tietysti. Jos joskus haluan syödä jotain herkkua niin huulet aukeavat seuraavana päivänä ihan pikkuisen, joskus se hinta on maksettava. Tuntuu kuitenkin, että keho sietää jo enemmän mitä kauemmin ruokavaliota on noudattanut.
Täällä atoopikkolapsen äii. Atopia alkoi tosi rajusti lapsella kolmevuotiaana, keväällä ja kesällä paheni niin, että syksyllä oltiin eka kertaa ihotautilääkärillä. Kaksi vuotta oli maanista antibioottikuuria toisensa jälkeen, välillä meni suoraan suoneenkin, kaikki kortisonivoiteet ynnä perusvoiteet käytiin läpi ja lopulta määrättiin protopiciä. Vuodenajalla ei ollut juurikaan vaikutusta tautiin.
Käytiin kaksi vuotta sitten tuttavan neuvosta homeopaatilla. En itse uskonut koko hommaan, mutta kun lapsi on kirkunut iltaisin protopicin kirvelystä, oli tuo aika harmittomalta kuulostava vaihtoehto. Saatiin neljää erilaista homeopatiavalmistetta ja lopetin kaikkien muiden rasvojen paitsi kookosöljyn ja vaseliinin satunnaiskäytön tuohon. Kolmen viikon päästä kudosnestettä pukkaavat haavaymat olivat parantuneet ja parin kuukauden päästä koko iho oli kutakuinkin parantunut. Reilun vuoden ajan yritti välillä uusia, mutta homeopatiakuurilla saatiin aina pysähtymään. Nyt on puoli vuotta ollut sileä ja terve iho. En tiedä onko homeopatiasta kaikille hyötyä, koko atopia on diagnoosina aika laaja/epämääräinen... Tuo homeopatia on kuitenkin melko halpa kokeilu verrattuna rasvoihin ja erikoislääkärin käynteihin julkisellakin puolella.
Te oikeasta ruokavaliosta selittävät. Ruoka ratkaisee kyllä monia ihon ongelmia, mutta tuskin sillä olisi vaikutettu viimeviikon Turkin vallankaappaukseen.
On myös iho-ongelmia, jotka eivät ole yliherkkyys- tai allergiapohjaisia.
Vaikka teillä ruokavalio ratkaisisi ongelmat, minulla se poistaa vain allergiaan liittyvät iho-ongelmat. Jos syön vääriä aineita, ihoni kärsii. Mutta vaikka tarkkailen jatkuvasti syömisiäni ja seuraan mikä ruoka-aine ärsyttää, ihoni reagoi jos en hoida atopiaa.
Ruoasta huolimatta lymfaattinen järjestelmä elää osalla omaa elämää ja aiheuttaa iho-oireita.