Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon maksaisitte itsetehdyistä villasukista yms.?

Vierailija
18.07.2016 |

Harrastan neulomista ja olen harkinnut alkavani myymään neulomiani sukkia, pipoja yms. Nyt tahtoisinkin tietää, mitä te pidätte sopivana hintana käsin tehdyistä vaatteista, esimerkiksi juuri niistä sukista. Kuinka paljon maksaisitte lasten, naisten ja miesten sukista?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat on niin basic, että aika moni pystyy tekemään itse eikä niihin mene kauaa, joten 5-10 € on sopiva.

Tee erikoisia sukkia niin korkeampi hintapyyntö on perustellumpi.

Vierailija
22/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa on. Suurin osa ei maksaisi paljon mitään, jotkut maksaisi ihan kohtuullisesti, mutta miten löytää nämä asiakkaat, kun toiminta on varsin pienimuotoista?

Ihan mielenkiinnosta (ja vttuilematta tms): mikä olisi sinun, tekijän, mielestä käypä hinta tekemillesi sukille?

Itse olin ajatellut myös samaa mitä joku tässä keskustelussa aiemmin ehdotti, eli että hinta olisi 2xmateriaalikustannukset. Näin voisi määräytyä ainakin perussukkien hinta. Sitten sellaisista sukista, joissa on enemmän kuviota tms. isotöisempää pyytäisin vähän enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 5-7e voisin maksaa. Kaikki tuon yli on liioittelua. :)

Vierailija
24/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa on. Suurin osa ei maksaisi paljon mitään, jotkut maksaisi ihan kohtuullisesti, mutta miten löytää nämä asiakkaat, kun toiminta on varsin pienimuotoista?

Ihan mielenkiinnosta (ja vttuilematta tms): mikä olisi sinun, tekijän, mielestä käypä hinta tekemillesi sukille?

Itse olin ajatellut myös samaa mitä joku tässä keskustelussa aiemmin ehdotti, eli että hinta olisi 2xmateriaalikustannukset. Näin voisi määräytyä ainakin perussukkien hinta. Sitten sellaisista sukista, joissa on enemmän kuviota tms. isotöisempää pyytäisin vähän enemmän.

Okei. Tyhmä jatkokysymys: mitä hyvälaatuiset langat maksaa sellaisiin perussukkiin? Vaikkapa 38-40 kokoisiin joissa ei ole mitään erikoisneuletta vaan ihan suoraa mennään.

Vierailija
25/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisen median kautta sana leviää aika tehokkaasti. Pienimuotoisesta toiminnasta olisi joka tapauksessa kyse, koska ihan harrastuspohjalta neulon. En ole pistämässä varsinaista yritystä pystyyn tai alkamassa tekemään tätä päätoimisesti.

Mutta jos aktiivisesti ja jatkuvasti neulot ja myyt, niin ei täyty se satunnaisuuden perustekaan enää.

Vierailija
26/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisen median kautta sana leviää aika tehokkaasti. Pienimuotoisesta toiminnasta olisi joka tapauksessa kyse, koska ihan harrastuspohjalta neulon. En ole pistämässä varsinaista yritystä pystyyn tai alkamassa tekemään tätä päätoimisesti.

Mutta jos aktiivisesti ja jatkuvasti neulot ja myyt, niin ei täyty se satunnaisuuden perustekaan enää.

Some=markkinointia, jolloin ei ole enää harrastus.

Vierailija
27/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tämän ennenkin: ne jotka arvostavat käsitöitä, tekevät ne itse. Ne jotka eivät arvosta, eivät ole valmiita maksamaan niin paljoa, että tekeminen kannattaisi. Sellaisten joukko joka SEKÄ arvostaisi itse tehtyä MUTTA ei tee itse, (eli olisi tarve ostaa ja halu maksaa) on niin pieni ettei siitä elantoa saa.

Vierailija
28/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa, enkä edes ehtisi kutoa. Lapsilla villasukista on talvella jatkuva tarve, niin ettei edes meinaa ehtiä pestä niitä. Ja ihanaa on laittaa pehmoisrt lämpöiset sukat jalkaan talvella kotiin tullessa. Kyllä arvostan hyviä käsintehtyjä sukkia. Kaupasta ei saa sellaisia mitä haluan. Maksaisin lasten sukista 10-15 e ja omista tai miehen 20-25 e.

Vierailija
29/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hassu toivoa, että joku maksaisi 50 sukista, kun on vaikea löytää suomalaista, joka olisi valmis maksamaan niin paljoa edes kengistä.

Vierailija
30/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut ovat neuloneet niin paljon villasukkia lapsilleni, että osan olen myynyt käyttämättöminä kirpparilla. Tai olisin myynyt, jos kolmen euron hinta uusista, hyvistä sukista ei olisi ollut liian korkea! Ilmeisesti ylitarjontaa on todella paljon.

Vierailija
31/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin viime joulun alle hyvin tehdyistä naisten villasukista 30-35€ (ostin useammat sukat) ja miesten sukista 40€. Siis pari. Lanka oli Seitsemää veljestä ja Novitan Nalle.

Näkyi olevan myös 15€ sukkia, mutta lanka oli todella huono eli suurin osa keinokuitua ja sellaisia sukkia en halua edes ilmaiseksi.

Hyvälaatuisista naisten villasukista voi hyvin pyytää 30-40€ ja miesten 40-50€.

Vierailija
32/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutut ovat neuloneet niin paljon villasukkia lapsilleni, että osan olen myynyt käyttämättöminä kirpparilla. Tai olisin myynyt, jos kolmen euron hinta uusista, hyvistä sukista ei olisi ollut liian korkea! Ilmeisesti ylitarjontaa on todella paljon.

Käytetyistä villasukista varmaan onkin ylitarjontaa.

Vierailija
33/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa ne olikin käyttämättömiä. No sitten... mä kyllä ostaisin 3 eurolla uusia sukkia!

Vierailija
34/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän kirjoitti uusista. Opettele lukemaan.

Vierailija
35/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Tyhmä jatkokysymys: mitä hyvälaatuiset langat maksaa sellaisiin perussukkiin? Vaikkapa 38-40 kokoisiin joissa ei ole mitään erikoisneuletta vaan ihan suoraa mennään.

7 veljestä -lanka, josta jotkut tosin eivät tykkää ollenkaan, maksaa 4-8 euroa/kerä, riippuen väristä. Yhdestä 7 veljestä kerästä tulee yhdet aikuisten sukat. 7 veljestä on varmasti sieltä halvimmasta päästä.

Vierailija
36/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä laittanut myyntiin pieneksi jääneitä, hyväkuntoisia käytettyjä sukkia, mutta se oli yllätys, että edes käyttämättömät (ja todella sen näköisetkin) sukat eivät mene kaupaksi. Toisaalta olen myynyt jonkun parin jotain erikoisempia lapasia ym. ja ne menivät heti, eli ilmeisesti ylitarjonta koskee lähinnä ihan jotain perusvillavaatetta.

Vierailija
37/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 euroa voisin aikuisten sukista maksaa. Lapsille pitäisi saada edullisemmin, vaikka kahdet 15 eurolla.

Vierailija
38/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka dissaavat 7 Veljestä, mikä teidän mielestänne on sitten parempi. Minusta 7 Veljestä on hyvä siksi, että siitä tehdyt sukat kestävät vuosikausia, mutta ovat kuitenkin miellyttävän villaisia. Puhtaasta villasta tehtyihin sukkiin tulee reikä kuukaudessa.

Vierailija
39/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hassu toivoa, että joku maksaisi 50 sukista, kun on vaikea löytää suomalaista, joka olisi valmis maksamaan niin paljoa edes kengistä.

Minä maksaisin 50 eur kuten tuossa jo aiemmin totesinkin, mutta toki ymmärrän, että 99.5% suomalaisista kitupiikeistä ei maksaisi. He maksavat kyllä mukisematta saman summan jostain surkealaatuisesta lapsityövoimalla teetetystä kehitysmaapaidasta joka ei edes kestä ainuttakaan pesua, mutta laadukkaasta kotimaisesta käsityöstä ei olla valmiit maksamaan käytännössä mitään. Eli tosiaan, sukkia neulomalla ei kyllä kukaan voi elantoaan tienata.

Vierailija
40/66 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksaisin 50 eur kuten tuossa jo aiemmin totesinkin, mutta toki ymmärrän, että 99.5% suomalaisista kitupiikeistä ei maksaisi. He maksavat kyllä mukisematta saman summan jostain surkealaatuisesta lapsityövoimalla teetetystä kehitysmaapaidasta joka ei edes kestä ainuttakaan pesua, mutta laadukkaasta kotimaisesta käsityöstä ei olla valmiit maksamaan käytännössä mitään. Eli tosiaan, sukkia neulomalla ei kyllä kukaan voi elantoaan tienata.

Eihän tässä kellään elanto tai edes pieni tulo ollut mielessä? Käsittääkseni ne kuuluisat "ihan vain harrastus" -sanat mainittu. Tarvitseeko silloin ottaa edes tekopalkkaa? Muistetaankohan sitä verottajalle ilmoitella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi